سلامت و دانشکسب و کار برتر

جوانه گندم برای یبوست

جوانه گندم از جمله مواد غذایی است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می باشد و شاید اگر بدانید خواص جوانه گندم چیست در هر شرایطی این محصول را از سفزه خود دور نکنید بسیاری از افراد از استفاده کردن این ماده مغذی غافل می شوند. سبوس برنج که دارای خاصیت بالایی است در سایت محصولات دکتر بیز موجود می باشد یکی از محصولات پر فروش بیز می باشد

پودر جوانه گندم چیست؟

جوانه گندم قسمتی از دانه گندم است که گیاه گندم جدید از این قسمت رشد کرده و ایجاد می شود. این قسمت کوچک حدود 2.5 درصد از دانه گندم را تشکیل می دهد. بقیه قسمت های گیاه عمدا تشکیل دهنده مغز دانه بوده که اصطلاحا آندوسپرم گفته می شود. آندوسپرم که بخش بزرگی از دانه گندم را تشکیل می دهد دارای کربوهیدرات است و هنگام رشد گیاه جدید، آن را تغذیه می کند.

در طی فرآیند فرآوری تولیدکنندگان غالبا جوانه گندم و مغز آن را حذف می کنند. علت این کار وجود روغن در این قسمت است و می تواند باعث فاسد شدن محصول و کم شدن مدت زمان ماندگاری آن شود. با حذف شدن جوانه گندم، بسیاری از مواد مغذی و ویتامین ها حذف شده و در نهایت گندم فرآوری شده باقی می ماند.

به این علت که جوانه گندم در نهایت به یک گیاه جدید تبدیل می شود؛ غلظت بالایی از مواد مغذی دارد که برای رشد و توسعه گیاه جدید مورد نیاز است. این ویژگی باعث می شود که تامین کننده مواد مغذی مختلفی برای بدن نیز باشد. از جمله ویتامین آ، ویتامین ای، فولات، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، کلسیم، زینک، فسفر پتاسیم، آهن و منگنز مورد نیاز بدن را تامین می کند.

علاوه بر مواد مغذی که اشاره کردیم، این ماده فوق العاده پرخاصیت، منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده، اسیدهای چرب ضروری و فیبر است و 28% آن پروتئین می باشد که از گوشت نیز درصد پروتئین بالایی دارد. همچنین اگر شما می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید لازم است هر روز از سبوس چند غله دکتر بیز برای چاقی استفاده کنید

روش های زیادی وجود دارد که با کمک آن می توانید جوانه گندم را استفاده کنید :

از جمله این روش ها این است که پودر جوانه گندم را به اسموتی ها و شیک های پروتئین اضافه کنید. همچنین هنگام درست کردن کلوچه‌ ها، پنکیک، کیک و … می توانید به مواد اولیه آن ها اضافه کنید.

بررسی خواص پودر جوانه گندم 

تقویت پوست، رفع یبوست، درمان ریزش مو، ضد جوش، جلوگیری از پیری زودرس پوست، کاهش بروز بیماری های قلبی، برطرف کننده شوره سر، تقویت تخمدان، رفع خستگی، سرشار از ویتامین های گروه B

نحوه مصرف پودر جوانه گندم 

پودر جوانه گندم با ماست و سالاد برای لاغری 

روزانه 1 الی 2 قاشق غذاخوری برای هر نفر روی ماست یا سالاد ریخته و برای لاغری 10 دقیقه قبل از غذا و برای افزایش وزن 10 دقیقه بعد از غذا میل شود. همچنین می توان آن را روی انواع غذاها ریخت یا در یک ایوان شیر یا آبمیوه میل کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

با اضافه کردن جوانه‌های کوچک گندم به رژیم غذایی خود، می‌توانید عملکرد مثبت سیستم ایمنی بدن خود را زیاد کنید ،تا در برابر انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و نیز سرطان مقاوم باشید، طی تحقیقات علمی نشان داده شده که هیدرولیزات پیوتئین جوانه گندم به طور مثبتی باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در سیستم‌های حیاتی می‌شود.

آنتی اکسیدان‌ها در بدن مامور دنبال کردن و همچنین تخریب رادیکال‌های آزاد و نیز سایر میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا در بدن هستند که به صورت جدی باعث کاهش و یا کم شدن احتمال بیماری می‌شوند. جوانه گندم به صورت طبیعی مقدار زیادی از این هیدرولیزات‌ها را دارد که باعث تحریک آنتی اکسیدان‌ها در سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

کمک سلامت قلب

یکی دیگر از خواص جوانه گندم، کمک به بهبود و سلامت قلب می باشد. مطالعات نشان داده است که مصرف منظم جوانه گندم در رژیم غذایی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد و همچنین سلامت کلی سیستم قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

جوانه گندم مفید برای پوست بدن

وجود ویتامنی های (Aو E ) نقش مهمی در شادابی پوست دارد.جوانه گندم برای جلوگیری از چروک پوست و جوان سازی پوست صورت مفید است و به درمان زخم و جای زخم و بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می کند.
همچنین برای پاکسازی پوست صورت از سلول های مرده و پاک کردن آرایش صورت و آرایش چشم می توانید از روغن جوانه گندم استفاده کنید.

روغن جوانه گندم مقدار زیادی ویتامین (B) دارد و به عنوان مرطوب کننده دست و صورت و پا و مرطوب کننده ی پوست های خشک استفاده می شود.

سلنیوم موجود در جوانه گندم و روغن جوانه گندم برای کاهش چربی پوست چرب مفید  است  و به درمان جوش صورت و آکنه و همچنین جای جوش کمک می کند.

جوانه گندم جریان خون و اکسیژن رسانی را در پوست بهبود می بخشد و بنابراین می تواند برای درمان سیاهی دور چشم مفید باشد.

برای تاثیر پذیری بیشتر جوانه گندم بر روی پوست می توان ماسکی را تهیه  کنیم. برای تهیه ماسک جوانه گندم برای صورت روغن جوانه گندم یا ترکیب پودر جوانه گندم و روغن جوجوبا را بر روی پوست صورت ماساژ دهید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید. در روشی دیگر روغن جوانه گندم و ژل آلوئه ورا را ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

پودر جوانه گندم و پیشگیری از سرطان

به گفته متخصصان استفاده از پودر جوانه گندم در برنامه ی غذایی روزانه، خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش خواهد داد. سلنیوم و منیزیوم موجود در ماده ی جادویی، بدن را در برابر انواع سرطان مقاوم می کند. آنتی اکسیدان هایی که در پودر جوانه گندم وجود دارند به مقابله با هر گونه لخته ی خونی که در بدن وجود دارد کمک خواهند کرد.

افرادی که از بیماری سرطان رنج می برند و شیمی درمانی می شوند نیز می توانند تحت نظر پزشک از این ماده ی غذایی بسیار ارزشمند استفاده نمایند.

افرادی به دنبال قیمت جوانه گندم دکتر بیز می باشند تا بتوانند علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت بالا، خرید عمده خودشان را تکمیل کنند که با مراجعه به جدول در سایت می توانند از قیمت روز جوانه گندم به صورت روزانه اطلاع داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا