عمومیکسب و کار برتر

جاهای دیدنی دبی در پاییز

وقتی صحبت از جاهای دیدنی دبی در میان باشد، شاید در وهله اول فکر کنید که دیدنی های دبی در ساختمان‌های مدرن و آسمان‌خراش‌های بلند خلاصه می‌شود؛ اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است. جاذبه های دبی بسیار متنوع هستند و هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از سفرش به این مقصد، نهایت لذت را ببرد. از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی تا موزه‌ها و مراکز خرید مدرن را در بین مکان های دیدنی دبی می‌توانید پیدا کنید. ما در این مطلب از به سراغ معرفی جاذبه های گردشگری دبی رفته‌ایم. تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین جاهای دیدنی دبی کدام‌اند؟

برج خلیفه،‌ دبی مال،‌ آب‌نمای دبی، قاب دبی، دهکده جهانی،‌ باغ معجزه، سیاره سبز،‌ خیابان السرکال،‌ دبی کریک، گاردن گلو، سالن اپرای دبی، آکواریوم دبی، موزه آینده،‌ موزه اتحاد،‌ موزه توهمات، موزه قهوه،‌ موزه سکه، موزه تاریخ سینما، قلعه الفهیدی، مسجد جمیرا و خانه شیخ سعید المکتوم، معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی دبی هستند که پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به دبی، آن‌ها را از دست ندهید. ما در ادامه هریک از این دیدنی های دبی را مفصل بررسی و معرفی می‌کنیم.

بهتر است، قبل‌از هرچیز، از معروف‌ترین و مهم‌ترین نماد شهر دبی شروع کنیم. دبی از تمام نقاط این شهر پیداست. حتی در فاصله 95 کیلومتری دبی هم می‌توانید آن را ببینید. همه می‌دانیم که برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیاست و به‌ همین دلیل شهرتی جهانی دارد.

اما رکوردهای برج خلیفه، فقط به تعداد طبقاتش محدود نیست، بلکه سریع‌ترین آسانسور شیشه‌ای جهان هم در برج خلیفه است که در هر ثانیه 10 متر جابه‌جا می‌شود. اگر بخواهید سوار شدن بر این آسانسور را تجربه کنید، باید پس‌از انتخاب و خرید بلیط، مدتی در اتاق‌های انتظار بمانید. در این اتاق‌ها با میان‌وعده و قهوه از شما پذیرایی می‌شود. در طبقات این برج از آثار هنری گرفته تا چشم‌اندازهای بی‌مانند، به نمایش گذاشته می‌شود.

اگر قصد داشته باشید که در بلندترین رستوران جهان غذا بخورید، باید به طبقه 122 این برج بروید. البته در چنین رستوران‌هایی حسابی حواستان به بودجه‌ای که برای صرف غذا در سفر به دبی اختصاص داده‌اید، باشد. توصیه می‌کنیم که پیش‌از سفرتان سری به مطلب بزنید تا با آگاهی بیشتری برای هزینه‌های سفر خود تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنید.

اگر قصد دارید از بالای برج، مناظر بی‌نظیر شهر را با تلسکوپ‌های مخصوص ببینید، می‌توانید از طبقات 124 و 148 دیدن کنید. بلندترین قسمت برج، طبقه 163 آن است؛ اما بازدید عموم مردم از آن امکان‌پذیر نیست. فراموش نکنید که بلیط‌های برج خلیفه تا 90 روز اعتبار دارند و در روزهای عادی بهتر است از دو هفته قبل‌از بازدید، بلیطتان را تهیه کنید. اگر قصد دارید در ایام تعطیل از برج خلیفه دیدن کنید، بهتر است از یک ماه قبل برای خرید بلیط اقدام کنید. گفتنی است که بسته به ساعتی که از این جاذبه دیدن می‌کنید، قیمت بلیط‌ها متغیر است.

  • ساعت بازدید از برج خلیفه: 24 ساعته
  • قیمت بلیط برج خلیفه: بلیط نوع یک (طبقات 124 و 125) 149 درهم امارات، بلیط نوع 2 (طبقات 124، 125 و 148) 378 تا 533 درهم امارات
  • آدرس برج خلیفه: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید 1

موقعیت دقیق برج خلیفه روی نقشه

برج خلیفه، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی چشم‌انداز طبقه 124 برج خلیفه نمایی از برج خلیفه در شب

اگرچه مراکز خرید به‌خودی‌خود در لیست جاهای دیدنی دبی قرار نمی‌گیرند، اما از‌آنجایی‌که بسیاری از دیدنی های دبی را در خود جای داده است، جزو مراکز دیدنی دبی محسوب می‌شود. قبل‌از هرچیز باید بدانید که دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان است که وسعتی حدود 50 زمین فوتبال دارد. معماری و طراحی بخش‌های مختلف دبی مال، بسیار دیدنی هستند و سوژه‌های عکاسی بسیاری در آن قرار دارند. از بین آن‌ها، می‌توانیم به آبشار دبی مال اشاره کنیم. قطر این آبشار دایره‌ای، حدود 30 متر است و ارتفاعش به 24 متر می‌رسد. دبی مال، بهشت کسانی است که عاشق شیرینی‌جات هستند؛ زیرا بزرگ‌ترین آبنبات‌فروشی جهان در آن قرار گرفته است.

با‌وجود‌اینکه موضوع اصلی این متن جاهای دیدنی دبی است، باید بدانید که اگر به‌دنبال لذت بردن از  هستید، این مرکز خرید می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد. تم پارک، اسکی و انواع بخش‌های تفریحی دیگر، از‌جمله قسمت‌های مختلف دبی مال هستند. از دلایل اینکه هرساله بیش از 75 میلیون گردشگر به دبی مال می‌آیند، همین امکانات گسترده و متنوع است.

در دبی مال، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می‌توانید ساعات زیادی را صرف مغازه‌گردی در این مرکز خرید کنید. دبی مال بیش از 1200 فروشگاه بزرگ را در خود جای داده است. علاوه‌بر آن، این مرکز بزرگ، انواع برندهای معروف لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی، اسباب‌بازی‌فروشی و سوغاتی‌فروشی هم دارد. بد نیست اشاره کنیم که در نزدیکی دبی مال، به یکی از دسترسی خواهید داشت که «دانیال» نام دارد.

  • ساعت بازدید از دبی مال: شنبه تا دوشنبه، از ساعت 10 صبح تا 12 شب و سه‌شنبه تا جمعه، از ساعت 10 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط دبی مال: رایگان
  • آدرس دبی مال: مرکز شهر دبی، جنب برج خلیفه، خیابان شیخ زاید

موقعیت دقیق دبی مال روی نقشه

مجموعه دبی مال آبشار دبی مال فروشگاه‌های دبی مال

آب‌نمای نزدیک برج خلیفه نیز یکی از مشهورترین جاذبه های دبی است که مثل بسیاری از جاهای دیدنی این شهر، رکوردهای جهانی مختلفی را به خود اختصاص داده است. این آ‌ب‌نمای مشهور در دریاچه برج خلیفه قرار دارد و طولش حدوداً با طول دو زمین فوتبال برابر است. این مجموعه دیدنی، قادر است در هر ثانیه 22 هزار گالن آب را به آسمان پرتاب کند. فرقی نمی‌کند که داخل برج خلیفه هستید یا در کنار دریاچه‌اش قدم می‌زنید، در‌هر‌صورت می‌توانید از تماشای نمایش موزیکال چشم‌نواز آب‌نمای آن دیدن کنید.

بد نیست اشاره کنیم که یک مسیر پیاده‌روی در این دریاچه تعبیه شده است که گردشگران از طریق آن می‌توانند نمایش را از فاصله 9 متری تماشا کنند. تماشای این آب‌نما در شب، لطف مضاعفی دارد و توصیه می‌کنیم اگر از مسافران هستید، شب‌‌ها زمان کافی برای تماشای این آب‌نمای زیبا در نظر بگیرید.

  • ساعت بازدید از آب‌نمای دبی: از ساعت 5:45 عصر تا 11:30 شب (برنامه هر 30 دقیقه یک بار اجرا می‌شود.)
  • قیمت بلیط آب‌نمای دبی: 65 درهم امارات برای هر نفر (کودکان کمتر از 4 سال رایگان)
  • آدرس آب‌نمای دبی: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید 1، دریاچه برج خلیفه

موقعیت دقیق آب‌نمای دبی روی نقشه

نمایی از آب‌نمای دبی تماشای آب‌نمای دبی از نزدیک‌ترین فاصله

قاب دبی یا علاوه‌بر اینکه یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است، یکی از پرطرف‌دارترین موقعیت‌های عکاسی این شهر نیز به شمار می‌رود. شاید عظمت این بنا به‌خوبی در عکس‌ها مشخص نباشد. به‌ همین دلیل در توصیف شکوه این جاذبه کافی است به ارتفاع 150 متری و عرض 95 متری‌اش اشاره کنیم. این جاذبه، نمایی متفاوت از گذشته و آینده را برای گردشگران به تصویر می‌کشد. جالب‌توجه است که شما با خرید بلیط، می‌توانید وارد قاب دبی شوید و از طبقات بالای آن، چشم‌انداز بی‌مانندی از شهر را تماشا کنید.

پیاده‌روی بر سقف شیشه‌ای این جاذبه نیز از فعالیت‌های محبوب بین گردشگران است. علاوه‌بر تمام این‌ها، در ساعات صبح می‌توانید صبحانه خود را در قاب دبی رزرو کنید و در یک بازه زمانی 45 دقیقه‌ای که به «45 دقیقه طلایی» معروف است، آن را میل کنید. برای بازدید از این جاذبه، نکات مهمی را باید به یاد داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

تقریباً هیچ محدودیت خاصی برای بازدید گردشگران خارجی و بومی از قاب دبی وجود ندارد. با‌این‌حال، باید بدانید که ورود حیوانات خانگی به این جاذبه ممنوع است. خانواده‌هایی که کودک خردسال (کمتر از سه سال) دارند، به خرید بلیط برای کودکشان نیاز نخواهند داشت و خدمات رایگان به آن‌ها تعلق می‌گیرد. علاوه‌بر آن، افراد معلول نیز می‌توانند از امکاناتی مثل ویلچر و خدمات راهنمایان بهره‌مند شوند. طبق نظرات گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از قاب دبی، حوالی ساعت 5 عصر است؛ زیرا در این بازه زمانی از روز، منظره غروب خورشید بسیار دل‌نشین است.

  • ساعت بازدید از قاب دبی: از ساعت 9 صبح تا 9 شب (بازدید از بیرون بنا در تمام ساعات روز امکان‌پذیر است.)
  • قیمت بلیط قاب دبی: بزرگ‌سالان 50 درهم امارات و کودکان 3 تا 12 سال 20 درهم امارات
  • آدرس قاب دبی: الکفاف دبی، زعبیل

موقعیت دقیق قاب دبی روی نقشه

قاب دبی، یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری دبی  مسیر شیشه‌ای در ساختمان قاب دبی

خلاصه بگوییم، اگر دهکده جهانی دبی را ببینید، انگار از تمام دنیا بازدید کرده‌اید. در این مجموعه، با فرهنگ و تاریخ بیش از 90 کشور از خاورمیانه، اروپا، آمریکا و آسیای دور آشنا می‌شوید. تجربیات نابی که در دهکده جهانی خواهید داشت، فقط به تماشای آثار تاریخی کشورها محدود نمی‌شود؛ بلکه در این مجموعه می‌توانید صنایع‌دستی کشورهای دیگر را بخرید و غذاهای محبوبشان را هم امتحان کنید. در میان جاهای دیدنی دبی، این مکان تنها جایی است که سالانه بیش از 1200 مراسم و فستیوال در آن اجرا می‌شود که از بین آن‌ها، کنسرت‌های رایگان طرف‌داران بسیاری دارد.

وسعت بیش از 1.6 میلیون کیلومتر مربع است. ورودی هر کشور با در نظر گرفتن سبک معماری اصیل آن طراحی شده است و در بخش معرفی آن، مهم‌ترین نمادهای هر کشور معرفی می‌شود. از اهرام مصر گرفته تا دیوار چین، تاج‌محل و تخت‌جمشید، همگی را می‌توانید تنها در یک روز تماشا کنید.

دهکده جهانی، درست مانند دیگر جاذبه های دبی، رکوردهای بسیاری را ثبت کرده است. اولین رکورد این جاذبه، زمانی ثبت شد که آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه گردشگری، تفریحی، فرهنگی، هنری و خانوادگی در جهان تأسیس کردند. فراموش نکنید که این جاذبه گردشگری از ماه اکتبر تا فوریه باز است. پس اگر با  سفر کردید، فرصت بازدید از دهکده جهانی دبی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

  • ساعت بازدید از دهکده جهانی دبی: دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 4 بعدازظهر تا 12 شب و جمعه تا یکشنبه، از ساعت 4 بعدازظهر تا 1 شب
  • قیمت بلیط دهکده جهانی دبی: 20 درهم امارات (افراد کمتر از 3 سال و بیشتر از 65 سال، رایگان)
  • آدرس دهکده جهانی دبی: جنوب دبی، خیابان شیخ محمد بن زاید

موقعیت دقیق دهکده جهانی دبی روی نقشه

بخشی از دهکده جهانی دبی مجسمه اساطیر ایران در دهکده جهانی دبی یکی از مسیرهای پر‌بازدید دهکده جهانی دبی

باغ معجزه دبی یا  از معروف‌ترین مکان های دیدنی دبی است که به‌طور معمول هر‌سال از ماه نوامبر تا آوریل (تقریباً از آذر تا اردیبهشت) پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. وسعت این جاذبه بهشتی 72 هزار متر مربع است که حدود 150 میلیون گل را در خود جای داده است. به‌ همین دلیل، عنوان بزرگ‌ترین باغ گل در جهان را از آن خود کرده است. وجود چنین سرزمینی در دل کویرهای دبی، چیزی جز معجزه نیست. این باغ هم از آن‌ دسته جاهای دیدنی دبی است که به‌دلیل عظمتش، در گینس نامش را می‌بینیم. با‌این‌حال، هیچ‌یک از این مواردی که گفتیم، دلیل اصلی محبوبیت این جاذبه نزد توریست‌ها نیست؛ بلکه طراحی خاص و دل‌نشین آن، دلیل اصلی محبوبیتش برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

هنرمندان دنیای گل‌وگیاه با جمع‌آوری و چینش منظم گونه‌های مختلف گیاهی، دنیایی رنگارنگ از گل را خلق کرده‌اند. در هر گوشه از باغ معجزه، خانه‌ها، حیوانات، اشیا، وسایل نقلیه و مسیرهایی را مشاهده می‌کنید که همگی از جنس گل هستند. به‌ همین دلیل این مکان به یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی برای عکاسی تبدیل شده است.

یکی از پربازدیدترین بخش‌های باغ معجزه دبی، هواپیمای ایرباس بزرگی است که با گل ساخته شده است. این تزیینات غول‌پیکر هم در گینس ثبت شده‌اند. موقعیت این مجموعه در منطقه البارشا، یکی از مناطق معروف دبی است.

  • ساعت بازدید از باغ معجزه دبی: از ساعت 9 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیط معجزه دبی: بزرگ‌سالان، 55 درهم امارات و کودکان 3 تا 12 سال، 40 درهم امارات
  • آدرس باغ معجزه دبی: خیابان البارشای جنوبی، خیابان سوم

موقعیت دقیق باغ معجزه دبی روی نقشه

تزیینات گل به شکل هواپیما در باغ معجزه طرح‌های خلاقانه در باغ معجزه دبی

شاید با دیدن عکس‌های فضای شهری و کویری شهر طلا، فکر کنید جاهای دیدنی دبی در زمینه طبیعت سبز، چیزی برای ارائه ندارد؛ اما باید بدانید که جاذبه‌هایی مثل سیاره سبز، این ایده اشتباه در مورد دبی را نقض می‌کند. سیاره سبز یا ، جنگلی بارانی در دل کویر است که به محل زندگی بیش از سه هزار گونه گیاه، پرنده و سایر جانداران تبدیل شده و جزئیات حیات هر‌یک از آن‌ها را برای بازدیدکنندگان به‌ نمایش می‌گذارد. این مجموعه سرپوشیده برای تمام سنین جذاب است و نحوه عملکرد اکوسیستم را برای تمام افراد، به زبانی ساده شرح می‌دهد. در مرکزی‌ترین نقطه این مجموعه، یک درخت به ارتفاع 25 متر کاشته شده است که ترکیب آن با یک آبشار مصنوعی، منظره‌ای بسیار تماشایی را پدید آورده است.

سراسر سیاره سبز با یک سقف شیشه‌ای به ارتفاع حدود 50 متر پوشیده شده است. بیشتر گیاهانی که در این مکان هستند، به آمریکای جنوبی تعلق دارند. حیوانات این مجموعه به خزندگان و پستانداران محدود نیستند، بلکه گونه‌های مختلفی از آبزیان در آکواریومش زندگی می‌کنند. از فعالیت‌های محبوب کودکان در این مکان می‌توانیم به پل‌های معلق و بندبازی اشاره کنیم. اگر در سفر خود به دبی از هوای خشک کویری خسته شده‌اید، بهترین جا برای خلاصی از کویرزدگی، سیاره سبز است؛ زیرا در این مکان، رطوبت هوا بسیار بیشتر از رطوبت معمول در سایر نقاط دبی است.

  • ساعت بازدید از سیاره سبز دبی: یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 10 صبح تا 7 شب و پنجشنبه تا شنبه، از ساعت 10 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط سیاره سبز دبی: خرید حضوری بلیط، 140 درهم و خرید آنلاین بلیط، 110 درهم امارات (ورود کودکان کمتر از 3 سال رایگان است و کودکان 3 تا 12 سال شامل تخفیف می‌شوند.)
  • آدرس سیاره سبز دبی: منطقه الوصل، خیابان المدینه

موقعیت دقیق سیاره سبز دبی روی نقشه

ساختمان سیاره سبز دبی سیاره سبز دبی طراحی‌های جالب در سیاره سبز

خیابان السرکال، قبل‌از اینکه در لیست مراکز دیدنی دبی باشد، یک انبار صنعتی بود که در سال 2008 حدود 20 گالری هنری در آن راه‌اندازی شد. این مجموعه کم‌کم پیشرفت کرد تا اینکه در انواع زمینه‌های هنر مدرن، موسیقی، مراسم فرهنگی، هنر آشپزی و… فعالیت کرد. مساحت این مجموعه حدود 100 هزار متر مربع است که در هر قسمت از آن، آثار خاصی وجود دارد. به‌طور کلی از هر نقطه دنیا یک نقاشی، مجسمه یا سایر صنایع‌دستی، در خیابان السرکال به نمایش گذاشته می‌شود.

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های السرکال، مجموعه خط سوم «Third line» است که آثار هنری خاورمیانه و ایران را در بر می‌گیرد. گالری کربن دوازده نیز انواع‌و‌اقسام مجسمه‌ها و نقاشی‌های مدرن و ارزشمند را نمایش می‌دهد که به 8 نمایشگاه تقسیم می‌شود. گالری نویز خاکستری السرکال نیز مکانی برای پیوند رنگ خاکستری و هنر است که مجموعه‌ای از آثار هنری مدرن، محلی و فلسفی را در خود دارد که از سبک‌های آسیایی و اروپایی تبعیت می‌کنند. علاوه‌بر این‌ها، این مکان شامل مجموعه کاملی از کافه، رستوران، ورزشگاه و… نیز می‌شود.

  • ساعت بازدید از خیابان الرسکال: از ساعت 10 صبح تا 7 شب
  • قیمت بلیط خیابان الرسکال: رایگان (ورود به برخی از بخش‌ها ممکن است هزینه داشته باشد.)
  • آدرس خیابان الرسکال: غرب دبی، منطقه صنعتی القوز، خیابان هفدهم

موقعیت دقیق خیابان السرکال روی نقشه

خیابان السرکال، از مناطق معروف دبی یکی از گالری‌های خیابان السرکال

خور دبی یا دبی کریک، یک نهر از آب خلیج‌ فارس است که از میان شهر دبی عبور کرده و بسیاری از دیدنی های دبی را در خود جای داده است. یکی از جذابیت‌های دبی کریک که آن را در لیست جاهای دیدنی دبی جاودانه کرده است، حال‌و‌هوای سنتی‌اش است. دبی کریک یکی از قدیمی‌ترین و امن‌ترین بندرهای دبی است که امروز هم کشتی‌ها و قایق‌های سنتی کوچکی در حال رفت‌وآمد در آن هستند. بد نیست اشاره کنیم که چراغ‌‌های این وسایل نقلیه در طول شب، منظره زیبایی را به وجود می‌آورد. بنابراین اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی دبی در شب را داشته باشید، کافی است به دبی کریک، که یکی از مناطق معروف دبی است، بروید.

  • ساعت بازدید از دبی کریک: 24 ساعته
  • قیمت بلیط دبی کریک: رایگان (البته برخی از بخش‌ها مثل پارک دبی کریک، حدود 5 درهم هزینه ورودی دارد.)
  • آدرس دبی کریک: جاده رأس الخور، مسیر خور دبی

موقعیت دقیق دبی کریک روی نقشه

دبی کریک

یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین نقاط دبی، خصوصاً برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر است. این سالن اپرا با ظرفیت دو هزار نفر، در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و یک شاهکار معماری تمام‌عیار محسوب می‌شود. نمای این سالن اپرا، فرمی شبیه به کشتی دارد که در واقع اشاره‌ای به تاریخ منطقه است.

در این سالن زیبا که یکی از دیدنی های دبی محسوب می‌شود، برنامه‌های هنری و فرهنگی جذابی مثل اپرا، کنسرت، تئاتر، باله و نمایش‌های مد و فشن برگزار می‌شود. از حیث امکانات و تجهیزات، این سالن یکی از مجهزترین سالن‌های اپرا در سطح جهان است. از امکانات دیگر این فضا هم باید به رستوران و کافه اشاره کرد. البته گفتنی است که این فضا از هر نظر برای معلولان هم مناسب‌سازی شده است.

  • ساعت بازدید از اپرای دبی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • آدرس اپرای دبی: برج خلیفه

موقعیت دقیق سالن اپرای دبی روی نقشه

نمایی از سالن اپرای دبی در شب سالن اپرا، یکی از دیدنی‌ های دبی

اگر با خانواده به دبی سفر می‌کنید و می‌خواهید که تمام همراهان شما از تماشای جاهای دیدنی دبی لذت ببرند، بازدید از را از دست ندهید. مساحت این پارک حدود 16 هکتار است و در جای‌جای آن اشکال مختلفی از حیوانات و گیاهان دیده می‌شود. زیر‌مجموعه‌های گاردن گلو شامل 5 بخش مختلف می‌شود و روی‌هم‌رفته، در آن‌ها 10 میلیون لامپ ال ای دی در نهایت دقت کنار هم چیده شده‌اند تا یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی را بسازند.

بخش داینو پارک گاردن گلو، احتمالاً جذاب‌ترین زیر‌مجموعه برای کودکان باشد. در این بخش 120 دایناسور غول‌پیکر و درخشان منتظر نگاه گردشگران هستند. با توصیفاتی که از این پارک مطرح است، احتمالاً دریافته‌اید که گاردن گلو یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی در شب است.

  • ساعت بازدید از گاردن گلو دبی: از ساعت 5 عصر تا 11 شب؛ شنبه‌ها و اعیاد از ساعت 5 عصر تا 12 شب
  • قیمت بلیط گاردن گلو دبی: 70 درهم امارات برای بزرگ‌سالان و 40 درهم برای کودکان
  • آدرس گاردن گلو دبی: خیابان المستقبل، خیابان المجلس

موقعیت دقیق گاردن گلو دبی روی نقشه

عکس گاردن گلو دبی

را می‌‌توان یکی از مهم‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین دیدنی های دبی دانست. این آکواریوم بیش از ۱۴۰ گونه آبزی را در مخزن عظیم خود جای داده و اقیانوسی در مقیاس کوچک است. این پروژه بلند‌پروازانه هم‌زمان با اتمام ساخت دبی مال در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و از همان ابتدا، به یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شد. در ساخت این آکواریوم از تجهیزات مدرنی استفاده شده تا آن را به یک زیستگاه امن و مناسب برای آبزیان تبدیل کند.

از تفریحات و تجربه‌های جذاب و جالبی که می‌توانید در آکواریوم دبی تجربه کنید، شنا و غواصی،‌ ملاقات با پنگوئن‌ها و کروکودیل‌ها، غذا دادن به سفره‌ماهی‌ها، ملاقات با سمورهای آبی و بازدید از کوسه‌ها را می‌توان نام برد. این جای دیدنی دبی به‌طور مشخص، می‌تواند برای کودکان تجربه‌ای کم‌نظیر باشد؛ چراکه امکان برگزاری جشن تولد و برنامه‌های آموزشی مخصوص بچه‌ها در اینجا فراهم شده است.

  • ساعت بازدید از آکواریوم دبی: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • قیمت بلیط آکواریوم دبی۲۹۹ درهم امارات
  • آدرس آکواریوم دبیدبی مال

موقعیت دقیق آکواریوم دبی روی نقشه

آکواریم دبی، یکی از دیدنی های دبی نمایی از آکواریوم دبی

موزه های دبی

موزه‌های دبی چیزی را ارائه می‌دهند که از یک موزه معمولی فراتر است؛ زیرا این مراکز از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که هنوز هم در بسیاری از بهترین موزه‌های دنیا وجود ندارد. شاید زمانی که در خیابان‌های شهر اعجاب‌انگیز دبی قدم می‌زنید، در مورد گذشته آن و مراحل توسعه و پیشرفتش سؤالات بسیاری به ذهن شما خطور کند. در برخی از موزه‌های این شهر مانند موزه اتحاد و موزه دبی به بیشتر سؤالاتی که دارید، پاسخ داده خواهد شد. در ادامه ما برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های دبی را معرفی می‌کنیم، اما اگر سر زدن به موزه‌ها از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری برای شماست و طرف‌دار پر‌و‌پا‌قرص موزه‌ها هستید، می‌توانید برای اطلاعات تکمیلی و جامع‌تر به مطلب  سر بزنید.

موزه آینده دبی (Museum of the Future)

موزه آینده دبی در یک ساختمان 77 متری قرار دارد که قبل‌از افتتاحش به یکی از عجایب معماری جهان تبدیل شده بود و واقعاً یکی از بود که در این لینک می‌توانید ویدئو آن را ببینید. بسیاری از گردشگران و متخصصین معتقدند که این ساختمان زیباترین بنایی بوده است که به عمرشان دیده‌اند. شاید با شنیدن نام این موزه، فقط به نمایش آثاری مربوط به آینده فکر کنید، اما باید بدانید که موزه آینده دبی جایی برای ایجاد پیوند بین آینده و گذشته است و سبک‌های هنری قدیمی بسیاری در آن به نمایش گذاشته می‌شود. فضای این موزه به بیش از 30 هزار متر مربع می‌رسد و روی نقش‌و‌نگارهای بنا، اشعاری از شیخ‌ محمد بن راشد نوشته شده است. البته با توصیف زیبایی بنای بیرونی موزه، نباید از عجایب داخل آن غافل شویم.

از 7 طبقه تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها به موضوع خاصی اختصاص یافته‌اند. نمایشگاه‌های سه‌طبقه از موزه آینده به پتانسیل‌های فناوری آینده بشر در زمینه‌های مهندسی زیست‌شناسی، اکوسیستم و سلامت مربوط است. در یک طبقه هم به کودکان و نحوه تشویق آن‌ها برای حل کردن دشواری‌های آینده بشر پرداخته می‌شود. در هریک از این بخش‌ها، از فناوری واقعیت مجازی به بهترین شکل ممکن استفاده شده است و از طریق آن می‌توانید از اعماق جنگل‌های آمازون تا دنیای بیکران فضا را تماشا کنید.

  • ساعت بازدید از موزه آینده دبی: از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
  • قیمت بلیط موزه آینده دبی: 145 درهم امارات (ورود کودکان کمتر از سه سال رایگان است.)
  • آدرس موزه آینده دبی: منطقه مرکز تجارت، خیابان شیخ زاید

موقعیت دقیق موزه آینده دبی روی نقشه

ساختمان موزه آینده دبی نمایشگاه‌های موزه آینده دبی بخش قهرمانان آینده موزه آینده دبی

اگر در لیست جاهای دیدنی دبی به‌دنبال جاذبه‌ای هستید که تاریخ معاصر امارات متحده عربی را به بهترین شکل ممکن برای شما شرح دهد، مناسب‌ترین گزینه پیش روی شما، موزه اتحاد است. این موزه، نحوه شکل‌گیری این کشور را تا پیشرفت مناطق معروف دبی در سال‌های 1968 تا 1974 در یک فضای 25 هزار متری نمایش می‌دهد.

در طراحی سقف منحنی این موزه، از برگه‌های قانون اساسی الهام گرفته شده است. آثار داخل این موزه هم، هر اطلاعات ارزشمندی را که از تاریخ دبی بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهد. در بخش گالری موزه، اسناد تاریخی بسیاری مربوط به سیاست و اقتصاد دبی دیده می‌شود و علاوه‌بر آن، اشیای قدیمی بسیاری مثل اسلحه‌، یونیفرم نظامیان و سکه‌های تاریخی وجود دارند، اما بیش از هر‌چیز معماری جالب بنا، کتابخانه و گالری تصاویر آن مورد توجه گردشگران است.

  • ساعت بازدید از موزه اتحاد دبی: از ساعت 10 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط موزه اتحاد دبی: 25 درهم امارات
  • آدرس موزه اتحاد دبی: منطقه المینا، خیابان جمیرا

موقعیت دقیق موزه اتحاد دبی روی نقشه

موزه اتحاد دبی نمایشگاه موزه اتحاد دبی

موزه توهمات دبی (Museum of illusion)

موزه توهمات یا از آن‌ دسته جاهای دیدنی دبی است که تمام اعضای خانواده از آن لذت خواهند برد. این موزه شامل 60 هولوگرام، اتاق‌های سه‌بعدی و خطای دید است که همه‌شان ذهن گردشگران را فریب می‌دهند. اتاق‌های پر از آینه، تونل چرخان، تصاویر عجیب‌و‌غریب و شعبده‌های بصری، همگی در این جاذبه به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند.

قبل‌از بازدید از این موزه، فراموش نکنید که کارت حافظه و باتری کافی برای دوربین‌های خود به‌همراه داشته باشید؛ زیرا عکس‌هایی که در این مکان می‌اندازید، قطعاً خاطرات چند سال آینده شما را خواهند ساخت. البته اگر فکر می‌کنید که عکاس خوبی نیستید، نگران نباشید، زیرا عکاس‌های ماهر بسیاری در این موزه مشغول به کار هستند که ایده‌های بسیار جالبی برای ثبت تصاویر دارند. این موزه در کریک که یکی از مناطق معروف دبی است، قرار دارد.

  • ساعت بازدید از موزه توهمات دبی: دوشنبه تا پنجشنبه، از ساعت 10 صبح تا 10 شب و سایر روزهای هفته و تعطیلات از ساعت 10 صبح تا 11 شب
  • قیمت بلیط موزه توهمات دبی: بزرگ‌سالان 22 دلار و افراد 5 تا 15 سال، 16 دلار (بسته‌های بلیط خانوادگی نیز موجود است.)
  • آدرس موزه توهمات دبی: کریک دبی، خیابان السیف

موقعیت دقیق موزه توهمات دبی روی نقشه

بازی‌های موزه توهمات دبی خطای دید جالب در موزه توهمات دبی

موزه قهوه دبی (Coffee Museum)

موزه قهوه دبی در محله قدیمی الفهیدی، از ، تأسیس شده است تا هر اطلاعاتی را که راجع‌به قهوه سنتی دبی و خلیج فارس می‌خواهید، در کنار یک فضای دل‌نشین از دکوراسیون سنتی این شهر به دست آورید. این موزه دو طبقه دارد که در طبقه همکفش انواع وسایل رست، آسیاب و دم کردن قهوه نمایش داده می‌شود و در طبقه اول آن، خواندنی‌های مختلفی را در مورد تاریخ قهوه و اسناد مربوط به آن خواهید یافت.

نباید فراموش کنیم که این مرکز به‌جز نمایشگاه، جاذبه‌های دیگری هم دارد. با بازدید از این موزه قطعاً هوس می‌کنید قهوه بنوشید؛ برای این کار کافی است به بخش کافه بروید. همچنین اگر به دنبال خرید هستید، بد نیست به فروشگاه موزه سر بزنید و نگاهی به قهوه‌جوش‌هایش بیندازید.

  • ساعت بازدید از موزه قهوه دبی: از ساعت 9 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط موزه قهوه دبی: رایگان
  • آدرس موزه قهوه دبی: محله الفهیدی

موقعیت دقیق موزه قهوه دبی روی نقشه

نمایی از موزه قهوه دبی

موزه سکه دبی (Coins Museum)

موزه سکه دبی هم مثل موزه قهوه، از مراکز دیدنی دبی در منطقه معروف الفهیدی است. نزدیک به بیست سال از تاریخ تأسیس این موزه می‌گذرد، اما قدمت ساختمانش بیشتر از این حرف‌هاست و گویا سالیان سال خانه بومیان دبی بوده است. این خانه دو طبقه دارد که از مصالحی مثل سنگ، گچ، گل، چوب و برگ نخل ساخته شده است. بعد‌از تماشای معماری سنتی و جذاب خانه نوبت به اشیاء نمایشگاه‌های آن می‌رسد.

تعداد سکه‌های این موزه حدود 470 عدد است که دوره‌های مختلفی از تاریخ را در بر می‌گیرند و قدیمی‌ترینشان مربوط به قرن هفتم میلادی است. ویترین‌های این مجموعه در هشت اتاق تقسیم شده‌اند و با لمس شیشه هریک از آن‌ها می‌توانید اطلاعات جزئی هر سکه را ببینید یا تصویر آن را بزرگ‌تر کنید.

  • ساعت بازدید از موزه سکه دبی: از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه سکه دبی: رایگان
  • آدرس موزه سکه دبی: محله الفهیدی

موقعیت دقیق موزه سکه دبی روی نقشه

داخل موزه سکه دبی

فرقی نمی‌کند جوان باشید یا پیر، کودک باشید یا نوجوان، هر‌کسی که به دنیای فیلم و سریال علاقه داشته باشد، از لحظه‌لحظه گردش در موزه تاریخ سینمای دبی لذت می‌برد. کلکسیون‌های این موزه، حاصل زحمات 35 ساله اکرم مکناس است که شامل 300 مورد از اولین آثار سینمایی در خاورمیانه و آفریقا می‌شود.

اما همه آثار این موزه تاریخی نیستند، بلکه روند پیشرفت دنیای صدا و تصویر را تا قرن بیست‌و‌یکم نمایش می‌دهند؛ مثلاً در این موزه می‌آموزید که فیلم‌های سه‌بعدی چگونه وارد دنیای سینما شده‌اند.

  • ساعت بازدید از موزه تاریخ سینما: از ساعت 9 صبح تا 6 عصر (روزهای جمعه تعطیل است.)
  • قیمت بلیط موزه تاریخ سینما: افراد بالای 18 سال 30 درهم و افراد زیر 18 سال 20 درهم
  • آدرس موزه تاریخ سینما: خیابان خلیل اول

موقعیت دقیق موزه تاریخ سینما دبی روی نقشه

موزه تاریخ سینمای دبی

جاهای دیدنی تاریخی دبی

بیشتر گردشگران، دبی را به آسمان‌خراش‌های درخشان و به‌روزترین فناوری‌ها می‌شناسند. در این میان گاهی اوقات تاریخ غنی دبی کمتر نمایان است. به‌هر‌حال، دوست‌داران تاریخ به هر‌جایی که بروند، از گذشته‌ آنجا سؤال می‌پرسند. همان‌طور که در بخش معرفی موزه‌ها اشاره کردیم، برخی از بناهای تاریخی دبی، مثل قلعه الفهیدی، هم‌اکنون به موزه تبدیل شده‌اند. یکی از مسائل مهمی که در طول بازدید از جاهای دیدنی تاریخی دبی با آن روبه‌برو هستید، بحث رفت‌وآمد است. با کسب اطلاعات درباره این کار بی‌نهایت ساده خواهد شد.

نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین بناهای دبی است، بلکه به‌دلیل بازدید روزانه دو هزار نفر گردشگر، به یکی از پرطرف‌دارترین دیدنی های دبی تبدیل شده است. در روزگاران قدیم که هنوز منابع ارزشمند دبی کشف نشده بودند، امورات مردم این شهر از طریق ماهیگیری و تجارت می‌گذشت. از‌آن‌جایی‌که مراقبت از ثروت شهر، برپایی مرکز حکومت و یک دژ مستحکم اصلی‌ترین نیازهای مردم بود، در نیمه دوم قرن هجدهم این قلعه را ساختند. جالب است بدانید که این قلعه مدتی زندان بوده است. استحکام دیوارهای الفهیدی به‌حدی است که با گذشت چندین قرن پیاپی، این قلعه همچنان استوار باقیست.

امروزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های شهر در این قلعه قرار دارد. نمایشگاه‌های این موزه، مجسمه‌هایی دارند که در ابعاد واقعی ساخته شده‌اند و سبک زندگی مردم دبی، قبل‌از کشف منابع نفتی را نمایش می‌دهند. در حیاط مرکزی این قلعه یک خانه تابستانی ساخته شده که مصالحش برگ درخت نخل است و درون آن وسایل زندگی مردم دبی در گذشته دیده می‌شود. همچنین قدمت برخی از آثار باستانی این قلعه به بیش از 3 هزار سال پیش باز‌می‌گردد که نشان از ارزش بالای آن‌ها دارد.

  • ساعت بازدید از قلعه الفهیدی: از ساعت 8.5 صبح تا 8.5 شب
  • قیمت بلیط قلعه الفهیدی: بزرگ‌سالان، 3 درهم امارات و کودکان یک درهم امارات
  • آدرس قلعه الفهیدی: منطقه الفهیدی، خیابان الفهیدی، خیابان علی بن ابی‌ طالب(ع)

موقعیت دقیق قلعه الفهیدی روی نقشه

قلعه الفهیدی عکس قدیمی از قلعه الفهیدی

اگرچه قدمت تاریخی مسجد جمیرا آن‌قدرها هم زیاد نیست و حدود 4 دهه از ساخت آن می‌گذرد، اما اهمیت معماری و فرهنگی آن به‌حدی است که این جاذبه در لیست یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی قرار می‌گیرد. معماری این بنا از سبک‌های سوریه‌ای و مصری پیروی می‌کند و مصالح اصلی ساخت آن سنگ سفید خالص است. این مسجد، گنجایش نماز خواندن 1300 نفر را دارد. شبستان اصلی این مسجد ستون‌های بسیاری دارد و نقش‌و‌نگارهای سقف و تزییناتش بسیار دیدنی هستند.

بهترین زمان برای بازدید از مسجد جمیرا حوالی غروب آفتاب است؛ زیرا علاوه‌بر اینکه سیستم نورپردازی مسجد در این زمان شروع به کار می‌کند، آسمان نیز کمی روشن است و شرایط عکاسی بسیار مساعد خواهد بود. همچنین اگر فقط قصد بازدید از این مسجد را دارید، بهتر است از زمان نماز آگاهی داشته باشید تا به شلوغی‌ بر نخورید. اگرچه بزرگ‌ترین مسجد در امارات نیست، اما از‌آنجایی‌که جزو معدود مساجدی‌ است که افراد غیرمسلمان می‌توانند از آن بازدید کنند، در بین گردشگران خارجی به‌عنوان یکی از معروف‌ترین دیدنی های دبی شناخته می‌شود.

  • ساعت بازدید از مسجد جمیرا: از ساعت 10 صبح تا 8 شب (بازدید در روزهای جمعه امکان‌پذیر نیست.)
  • قیمت بلیط مسجد جمیرا: رایگان (اگر به همراه نیاز داشته باشید، باید 25 درهم امارات بپردازید.)
  • آدرس مسجد جمیرا: خیابان جمیرا، خیابان هفدهم

موقعیت دقیق مسجد جمیرا روی نقشه

مسجد جمیرا در دبی تزیینات مسجد جمیرا در دبی

خانه شیخ سعید المکتوم یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر دبی است. به‌ همین دلیل از‌نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد. قدمت ساختمان اصلی این خانه به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. شیخ سعید المکتوم در نیمه اول قرن بیستم فرمانروای دبی بود. او پدربزرگ فرمانروای کنونی دبی است که شیخ محمد بن راشد مکتوم نام دارد. شیخ سعید این مکان را به‌عنوان اقامتگاه اصلی خود برگزید؛ اما امروزه این خانه دیگر جایی برای زندگی افراد سلطنتی نیست و به یک گنجینه از آثار باستانی، تاریخی و اسباب زندگی شیخ سعید المکتوم تبدیل شده است.

معماری سنتی ساختمان، اولین چیزی است که از نگاه شما استقبال می‌کند. وسعت این مجموعه بیش از 3500 متر مربع است. طاق‌های گنبدی خانه بر ستون‌هایی بلند استوار است. این خانه 4 بادگیر بزرگ دارد که در بیشتر خانه‌های کویری نیز نمونه‌هایی از آن مشاهده می‌شود. اگر می‌خواهید روند پیشرفت شهر دبی و عکس‌های قدیمی آن را ارزیابی کنید، حتماْ این خانه‌ موزه را در لیست گردش خود قرار دهید. همچنین اگر قیمت مکان های دیدنی دبی برای شما مهم است، باید بدانید که ورودی قلعه فهیدی نسبت به بسیاری از جاهای دیدنی دبی ارزان‌تر است.

  • ساعت بازدید از خانه شیخ سعید المکتوم: از ساعت 8 صبح تا 8.5 شب
  • قیمت بلیط خانه شیخ سعید المکتوم: 15 درهم امارات
  • آدرس خانه شیخ سعید المکتوم: دبی، منطقه الفهیدی

موقعیت دقیق خانه شیخ سعید المکتوم روی نقشه

خانه شیخ سعید المکتوم دبی

سفر با تور به دبی

اگر قصد سفر به دبی را داشتید و بعد‌از مرور دیدنی های دبی در تصمیم خود مصمم‌تر شدید، می‌توانید در سایت لست‌سکند وارد بخش شوید. در این قسمت انواع‌و‌اقسام تورها با قیمت‌های مختلف فهرست شده که شما می‌توانید آن‌ها را مقایسه کنید و سپس تور مد نظرتان را خرید کنید.

سخن آخر

با مطالعه این مطلب حتماً به این موضوع پی برده‌اید که جاهای دیدنی دبی در هر زمینه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ از دنیای فناوری گرفته تا تاریخ ومعرفی جاهای دیدنی دبی

دبی، شهر و پایتخت امارت، یکی از ثروتمندترین هفت اماراتی است که فدراسیون امارات متحده عربی را تشکیل می دهد، که در سال ۱۹۷۱ پس از استقلال از بریتانیا ایجاد شد. این شهر از مقاصد گردشگری محبوب در جهان به شمار می آید که هر ساله تعداد زیادی گردشگر با به شهر دبی سفر می‌کنند. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر در مورد این شهر و جاذبه های آن آشنا شوید.

معرفی شهر دبی و تاریخچه آن

چندین نظریه درباره ریشه نام دبی وجود دارد. یکی آن را با دبا مرتبط می کند، نوعی ملخ که به منطقه حمله می کند در حالی که دیگری معتقد است که منظور آن بازاری است که در نزدیکی شهر وجود داشته است. در سال های اخیر دبی با سنگاپور و هنگ کنگ مقایسه شده است و اغلب به عنوان غرفه برتر خاورمیانه در نظر گرفته می شود. دبی شهری از آسمان خراش ها، بنادر و سواحل است که تجارت های بزرگی در آن انجام می شود. وابستگی های مذهبی جنبه برجسته زندگی شهر نیست. اسلام دین اکثریت است، اما کلیساها و معابد هندو با مساجد دبی همزیستی می کنند.

برج خلیفه به نگین دبی مشهور است و یکی از جاذبه های مهم دبی به شمار می آید. ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و نمای داخلی آن پنج سال بعد در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید. این آسمان خراش در سال ۲۰۱۰ با عنوان Downtown Dubai افتتاح شد. تصمیم برای ساخت این بنا بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. برج خلیفه با ۱۶۰ طبقه و ارتفاع کلی ۸۲۹.۸ متر بلندترین ساختار و ساختمان در جهان است که در مجموع ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی دارد. این طرح از معماری اسلامی منطقه مانند مسجد جامع سامرا گرفته شده است. هندسه کف سه جانبه به شکل Y برای بهینه سازی فضای مسکونی و هتل طراحی شده است. این سازه همچنین دارای یک سیستم روکش کاری است که برای مقاومت در برابر دمای گرم تابستان دبی طراحی شده است. اگر می‌خواهید بیشتر با این برج آشنا شوید حتما مطلب در مجله گردشگری سفرمارکت بخوانید.
آدرس: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: ۲۴ ساعته

شهربازی دنیای ماجراجویی آی ام جی از جاهای دیدنی دبی است که بازدید از آن به همه گردشگران به ویژه آن دسته از افرادی که به همراه خانواده سفر کرده‌اند توصیه می‌شود. این شهربازی که بیشتر آن را با نام شهربازی آی ام جی بی دبی می‌شناسند درست مانند عنوانش دنیایی از ماجراجویی و هیجان را برای مراجعه‌کنندگانش فراهم کرده‌ است. از نظر مساحت این مجموعه نه تنها وسیع‌ترین شهربازی سرپوشیده در شهر دبی است بلکه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی در جهان شناخته می‌شود. در این مجموعه وسیع انواع محوطه‌های بازی برای سنین مختلف طراحی شده‌اند، بطوری که افراد در هر رده سنی که قرار داشته باشند از دو سال تا بالای شصت سال می‌توانند با و بازدید از این مکان ساعت‌ها مشغول سرگرمی و تفریح شوند. تفریحات این مجموعه در چندین بخش مجزا با عناوین مختلف دسته‌بندی شده‌اند که برخی از آنها شامل محوطه بازی مارول، بخش کارتون نتورک، بلوار آی ام جی و قسمت ماجراجویی در دهکده گمشده دایناسورها می‌شود. خلاصه اینکه تقریباً هر وسیله بازی هیجان‌انگیزی که تصورش را بکنید در این شهربازی فوق‌العاده مهیج پیدا می‌شود.
علاوه بر آن این شهربازی مکان ایده‌آلی برای عاشقان شکم‌گردی و غذاهای خیابانی است، زیرا بالغ بر ۲۸ مرکز تهیه غذا در آن وجود دارد که انواع و اقسام غذاهای عربی و غذاهای بین‌المللی معروف در آنها در لحظه سفارش مشتریان طبخ می‌شود. گفتنی است برخلاف اغلب مکان‌هایی که در این سبک به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کنند، همگی غذاهایی که در فودکورت این مجموعه طبخ می‌شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و از نظر طعم نیز بی‌نظیر و به‌یادماندنی هستند.
آدرس: City of Arabia – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۰ شب و مابقی روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

مرکز فرهنگی شیخ محمد از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی است که یک تجربه منحصربه‌فرد را در سفر به این مقصد گردشگری لوکس به همراه دارد. این مرکز یک سازمان عام‌المنفعه است که در سال ۱۹۹۸ میلادی و توسط حاکم دبی با نام شیخ محمد ابن رشید آل مکتوم تأسیس شد. هدف از راه‌اندازی این مرکز ایجاد بستری برای از بین بردن موانع فرهنگی از طریق اطلاع‌رسانی درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم اصیل امارات بود. این مرکز با برپایی و ترتیب دادن برنامه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بازدیدکنندگان را در یک فضای آزاد قرار دهد تا بتوانند زندگی به سبک بادیه‌نشین‌ها و اعراب را تا حد ممکن تجربه کنند. از برنامه‌های جالبی که با هدف آموزش فرهنگ امارات برگزار می‌شود می‌توان به صرف وعده‌ غذای صبحانه یا ناهار اشاره کرد که طی آن از بازدیدکنندگان به سبک میزبانی اماراتی پذیرایی می‌شود و در حین این برنامه گردشگران می‌توانند سؤالاتی که در خصوص فرهنگ امارت دارند از اهالی بومی بپرسند و اطلاعات کاملی درباره مسائل فرهنگی مردم آن به دست آورند و در همین حین نیز از شنیدن موسیقی محلی که بطور زنده در حال اجرا است لذت ببرند. برگزاری گشت‌های شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که خریداران به مقصد دبی می‌توانند در آن شرکت کنند. در این تورها در حین بازدید از جاذبه‌های اصلی نظیر مسجد جمیرا، بازار طلا و بازار ادویه راهنمای تور، اطلاعات مفیدی در خصوص فرهنگ امارات به گردشگران ارائه می‌دهد. گفتنی است برای شرکت در این برنامه‌ها و بازدید از این مرکز لازم است از پیش برای رزرو جا اقدام شود.
آدرس: Al Mussallah Rd – Al Fahidi – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزانه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۴ بعدازظهر

ساحل کایت یک گزینه عالی برای گشت و گذار در کنار دریا و انجام تفریحات آبی در طول سفر به دبی است. این ساحل در امتداد ساحل جمیرا قرار دارد و نزدیک به ۱۴ کیلومترمربع مساحت دارد. به دلیل محبوبیت بالایی که ساحل کایت دبی در میان اهالی و گردشگران دارد اغلب روزها پرازدحام و شلوغ است. درخشش ماسه‌های سفیدرنگ ساحل زیر نور آفتاب و منظره کایت‌های رنگارنگی که در آسمان بالا رفته‌اند همگی منجر شده است تا محیط ساحل بسیار آرامش‌بخش و جذاب باشد. علاوه بر آن نمای برج العرب در ساحل نیز زیبایی آن را دو چندان کرده است. در این ساحل گردشگران می‌توانند از انجام ورزش‌های گوناگونی نظیر کایت‌سواری، تنیس ساحلی، فوتبال ساحلی در ساحل کایت دبی لذت ببرند. علاوه بر آن امکانات رفاهی که در محوطه ساحل تعبیه شده است کاملاً مناسب شنا و تفریحات آبی است. علاوه بر سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های دوش و امکانات تعویض لباس شنا که در محوطه این ساحل وجود دارد چندین کافه، اغذیه‌فروشی و رستوران نیز در ساحل قرار دارد. گفتنی است اینترنت وای‌فای در منطقه نیز از دیگر خدماتی است که در دسترس بازدیدکنندگان ساحل قرار دارد.
آدرس: No 57, Al Hadd St, Jumeirah – Jumeirah 3 – Dubai, United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: شبانه روزی

مجموعه آبنمای دبی در دریاچه برج خلیفه دبی قرار گرفته و در مساحتی ۱۲ هکتاری، در منطقه داون تاون دبی جای دارد. این آبنما که در شب‌ها با نورپردازی و پخش موسیقی همراه می‌شود، علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

قلعه دبی در جنوب نهر دبی، در منطقه Al Souk Al Kabir واقع شده است که تجارت گسترده ای دارد و نزدیک به دادگاه حاکم (دیوان سلطنت) است. این بنا در سال۱۷۸۷، حدود ۲۰۰ سال پیش، به عنوان محل سلطنت و یک قلعه دفاعی ساخته شد، سپس بازسازی شد و در نهایت در سال ۱۹۷۱ با عنوان افتتاح شد تا تاریخ دبی و میراث اصلی آن را به نمایش گذارد. در سال ۱۹۹۵، موزه زیرزمینی دیگری تأسیس شد و به قلعه قدیمی اضافه شد. بازدید کنندگان از موزه دبی این فرصت را دارند که دانش غنی، کامل و یکپارچه ای از تاریخ بسیار قدیمی دبی که در طول تاریخ با مردم و تمدن های مختلف تعامل داشته است را کسب کنند. بازدید کنندگان با محیط های مختلف زندگی شهری و روستایی در دبی آشنا می شوند، اعم از زندگی دریایی، ساحلی، کویری، کوهستانی یا کشاورزی. آثار معتبر نادر، نمونه های اصلی نقاشی ها و نمودارها، رسانه های صوتی و تصویری در سراسر موزه پراکنده شده اند. این موزه آثار باستانی مانند سفال، سلاح، مقبره، ساختمان و جوامع شهری را به نمایش می گذارد. اسلحه های نظامی قدیمی در سالن سمت راست این موزه و آلات موسیقی در سال سمت چپ به چشم می خورند. در مرکز قلعه فهیدی حیاط وسیعی نهفته است که برای نمایش مدل های قایق های محلی و خانه های بامبو با مبلمان سنتی آنها استفاده می شود.
آدرس: Al Fahidi Fort – Al Fahidi – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب، جمعه ها از ساعت ۲:۳۰ ظهر تا ۸:۳۰ شب

بزرگترین مرکز خرید در جهان است و شامل بیش از ۱۲۰۰ مغازه است. همچنین دارای بزرگترین آکواریوم سرپوشیده در جهان، دروازه ورود به برج خلیفه و بلندترین ساختمان در جهان است. آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی توسط Peddle Thorp طراحی و توسط Emaar Entertainment مدیریت می شود. این آکواریوم که در مرکز خرید دبی واقع شده است، بیش از۳۰۰ گونه حیوانات دریایی مانند ماهی و کوسه را به نمایش می گذارد. این مرکز خرید دارای بزرگترین بازار طلای سرپوشیده جهان است که زیبایی بی نظیر آن چشم ها را خیره می کند. همچنین دبی مال دارای یک زمین اسکیت روی یخ، ۲۲ سالن سینمای مجهز، انواع فروشگاه های مجلل و رستوران های شیک است که می توانید با بازدید از آن با یک تیر چند نشان زده و اوقات خوشی را در این مجموعه سپری کنید.
آدرس: Financial Center Street, Along Sheikh Zayed Road, Next to Burj Khalifa – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ شب و روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱ شب

بطور کلی انجام تفریحات آبی آن هم در هوای گرم امارات حسابی دل‌چسب است و از همین رو پارک‌های آبی همواره جزو پرطرفدارترین جاهای دیدنی دبی هستند. در این میان پارک آبی آکوا ونچر از بهترین گزینه‌ها برای تجربه انواع سرگرمی‌های آبی است. این پارک آبی در یکی از جزایر مصنوعی دبی به نام آتلانتیس که از زیرمجموعه جزایر جمیراست، قرار دارد و به همین دلیل بسیاری آن را با نام پارک آبی آتلانتیس دبی می‌شناسند. این پارک آبی تلفیقی است از هیجان و تفریحات آبی و دارای بیش از ۱۰۰ سرسره آبی که یکی از آنها به عنوان بلندترین سرسره آبی جهان در خاورمیانه و اروپا شناخته شده است. استخرهای آبی این پارک نیز همگی به تجهیزات باکیفیت و کامل برای بازی‌های آبی مجهز هستند. گفتنی است محوطه‌ ویژه‌ای هم در این پارک قرار دارد که به کودکان اختصاص پیدا کرده است و سرسره‌های آبی یا استخرهای آن کاملاً ایمن و مناسب برای تفریح و بازی افراد کم سن است. اگر به این پارک آبی رفتید یادتان باشد در آخر بعد از آنکه حسابی از هیجان بازی‌های آبی پارک خسته شدید سری هم به کافه‌ها و رستوران‌های محوطه بزنید و خستگی خود را با یک نوشیدنی فوق‌العاده یا یک غذای لذیذ عربی رفع کنید. اگر هم تصمیم گرفتید تا در همان حوالی اقامت کنید می‌توانید با به صورت آنلاین در هتل آتلانتیس دبی که در مجاورت پارک قرار دارد اقامت کنید.
آدرس: Atlantis The Palm – Crescent Rd – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۴۵ صبح تا ساعت ۶:۳۰ شب

همان‌طور که می‌دانید دبی به ساخت جاذبه‌های طبیعی به صورت مصنوعی شهرت دارد و بسیاری از جزایر و سواحل آن نیز در حقیقت ساخت دست انسان هستند. بااین‌حال هنوز هم می‌توان جاذبه‌هایی پیدا کرد که بدون دخالت پروژه‌های عظیم ساخت و ساز در دبی به عنوان جاذبه‌های گردشگری مطرح شده‌اند. نهر دبی کریک نیز یکی از این جاذبه‌ها است که از میان دبی گذر کرده است و محل اتصال منطقه دیره دبی و محله بر دبی است. دبی کریک یک نهر آب است که طول آن ۱۴ کیلومترمربع است و نه تنها به سبب طبیعی بودن آن بلکه به سبب نقش پررنگی که در توسعه شهری دبی داشته است از اهمیت زیادی برای اهالی آن برخوردار است؛ بطوری که در دیدگاه مردم بومی یکی از نمادهای اصلی دبی محسوب می‌شود. اگر بخواهیم پیشینه این نهر را بررسی کنیم باید بگوییم یک روستای قدیمی در حوالی این نهر قرار گرفته است که قدمت آن به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در زمان‌های گذشته و پیش از آنکه دبی به شهر مدرن و پر زرق و برق امروزی تبدیل شود کریک دبی یک بندرگاه کوچک بود که محل تردد قایق‌های تجار بود و از این رو بسیاری پیشرفت‌های اقتصادی دبی را تا حد زیادی مدیون این بندر می‌دانند. امروزه نهر دبی کریک از جاهای دیدنی دبی است که در بیش‌تر روزها میزبان قایق‌های تفریحی و کروز گردشگرانی است که برای تماشای نمای زیبای برج‌های باشکوه دبی از این منطقه گذر می‌کنند.
آدرس: Dubai, United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: ۲۴ ساعته

باغ میراکل دبی را می‌توان بهشتی از گل‌ها و گیاهان توصیف کرد، جایی که می‌تواند علاقه‌مندان و شیفتگان زیبایی‌های طبیعت را حسابی به وجد آورد. این باغ که مساحت آن نزدیک به ۷۲۰۰۰ مترمربع اندازه‌گیری شده است از بزرگ‌ترین باغ‌های گل طبیعی در جهان محسوب می‌شود. فضای باغ مملو از درختان و گل‌هایی است که تعداد آنها به ۴۵ میلیون گیاه می‌رسد. طراحی داخلی باغ نیز بسیار خلاقانه و نوآورانه انجام گرفته است بطوری که گیاهان و گونه‌های مختلف گیاهی به صورت تندیس‌های بزرگ در شمایل حیوانات گوناگون به نمایش درآمده‌اند و با پوشش گیاهی تزئین و طراحی شده‌اند. برخی نمادهای امارات نیز به طرز هنرمندانه‌ای به تصویر کشیده شده‌اند که از میان آنها می‌توان به یک هواپیمای ماکت اشاره کرد که با گل‌های سفید رنگ پوشیده شده و چیدمان گل‌های رنگی روی بدنه آن لوگوی امارات را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که درهای باغ میراکل دبی صرفاً در فصل‌های سرد یعنی از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ماه می به روی بازدیدکنندگان باز است. جالب است بدانید که دکوراسیون و طراحی محوطه‌های باغ در بازه‌های زمانی کوتاه تغییر می‌کند. بنابراین این مجموعه از آن جاهای دیدنی دبی است که هر بار که به امارات سفر کنید می‌توانید از آن بازدید کنید و هر بار نیز با فضایی جدید رو به رو شوید.
آدرس: Al Barsha South 3, Dubailand Area , Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۱ شب و مابقی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب

برج العرب هتلی مجلل است که در شهر دبی، امارات متحده عربی واقع شده است و با مدیریت گروه هتل های جمیرا اداره می شود. این برج معروف ترین برج، نماد دبی و با ۳۲۱ متر ارتفاع یکی از بلندترین هتل های جهان است. پروژه‌ ساخت این برج عظیم از سال ۱۹۹۴ آغاز شده و در نهایت بعد از ۵ سال تلاش، در دسامبر ۱۹۹۹ رونمایی شد. در یک جزیره مصنوعی با فاصله ۲۸۰ متر از ساحل جمیرا قرار دارد و با یک پل منحنی اختصاصی به زمین اصلی متصل می شود. شکل سازه به گونه ای طراحی شده است که شبیه بادبان کشتی است و انتخاب این شکل نمادی از شغل مردم این دیار، یعنی دریانوردی است. رقص نور های این برج هنگام شب منظره بسیار زیبایی را به وجود می آورد که چشم ها را خیره می کند. این برج کاربری های مختلفی مانند رستوران و هتل دارد و عنوان بهترین هتل دنیا درسال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است و از جمله گران ترین هتل های دنیا به شمار می رود.
آدرس: Jumeirah St – Umm Suqeim 3 – Dubai – United Arab Emirates:
ساعت کاری و زمان بازدید: ۲۴ ساعته

جزایر نخل مجموعه هستند که در خلیج دبی ساخته شده‌اند. جزیره‌های نخل جمیره، جزیره دیره، نخل جابل علی و جزیره جهان بخش‌های مختلف این مجموعه جزایر هستند که به عنوان یک منطقه سیاحتی ساخته شده‌اند

خانه شیخ سعید آل مکتوم، یک ساختمان تاریخی و محل اقامت سابق سعید آل مکتوم است که مشرف به دهانه رودخانه دبی است. این خانه تاریخی در سال ۱۸۹۶ ساخته شد. خانه‌ شیخ سعید آل مکتوم اکنون موزه ای است که شامل مصنوعات و تصاویر شهر قدیمی دبی است. از اواخر دهه ۱۸۰۰ تا دهه ۱۹۶۰ از برج های بادی، حیاط ها و اتاق هایی تشکیل شده که در آن می توان نمایشگاه هایی در مورد دبی و طایفه آل مکتوم را به نمایش گذاشت. این خانه دارای حیاط مرکزی و ۳۰ اتاق با بادگیرهای بر افراشته در اطراف آن است. در بخشی از این موزه تصاویری از دریانوردی، ماهیگیری و ساخت قایق وجود دارد. همچنین در جای جای این ساختمان نقشه ها، نوشته های و سکه های قدیمی نگهداری می شوند.
آدرس: Al Fahidi – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه به جز روز های جمعه از ساعت ۸ صبح الی ۸:۳۰ شب و روز های جمعه از ساعت ۳ بعد از ظهر الی ۸:۳۰ شب می توانید از این خانه تاریخی دیدن کنید.

مسجد جمیرا یک مسجد به سبک قرون وسطایی و یک اثر برجسته در دبی است که در سال ۱۹۷۶ ساخته شده و در منطقه ای به همین نام قرار گرفته است. این مسجد دارای ۱۳۰۰ نفر ظرفیت است و از جمله آثاری است که از دوران فاطمیان به جای مانده است. این مسجد همچنین یکی از معدود مساجدی است که برای بازدید کنندگان غیر مسلمان نیز باز است. شایان ذکر است که در امارات متحده عربی تعداد انگشت شماری مسجد وجود دارد که به روی غیرمسلمانان باز است. مسجد جمیرا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی بوده و روزانه تورهای منظمی وجود دارد که توسط مرکز فرهنگی شیخ محمد ارائه و انجام می شود. این کار به منظور درک غیرمسلمان از اسلام و کمک به از بین بردن موانعی که بین افراد از آیین های مختلف وجود دارد، انجام می شود. مسجد جمیرا دارای دو مناره با تزئینات ظریف سنگی است که شب ها هنگام روشن شدن با نور افکن دارای چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی است.
آدرس: JumeirahJumeirah 1 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری: اذان صبح تا بعد از نماز عشا

موزه آینده دبی (The Future Museum)

موزه آینده دبی از جدیدترین و مدرن‌ترین پروژه‌های عمرانی است که در شمار خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی دبی نیز قرار می‌گیرد. این موزه به تازگی و در سال ۲۰۲۲ میلادی افتتاح شده است. مساحت این موزه در حدود ۳۰۰۰۰ مترمربع است و سازندگان آن تمامی تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا از نوین‌ترین تکنولوژی‌ها در احداث آن بهره بگیرند و همین موجب شده است تا موزه آینده متمایز از دیگر موزه‌های این شهر گردشگری باشد. ایده اصلی این موزه این است که با دایر کردن یک نمایشگاه دائمی که به روزترین اختراعات و فناوری‌ها را نمایش می‌دهد، بازدیدکنندگان بتوانند پنجاه سال آینده را پیش روی خود متصور شوند. ساختمان موزه خود یک شاهکار معماری چندبعدی و به تمام معنا است. ارتفاع این ساختمان ۷۷ متر است اما نمای فلزی آن بسیار چشم‌گیر و زیبا است. گفتنی است برای ساخت این ساختمان فلزی ۱۰۲۴ لایه فولاد را بر روی یکدیگر سوار کرده‌اند و برای بنای آن از به روزترین و پیشرفته‌ترین ربات‌ها استفاده شده است. نام شیخ محمد ابن رشید آل مکتوم نیز با خطاطی هنرمندانه‌ای بر روی آن حک شده است. جالب است بدانید که سازه فلزی بنا به عنوان پنل خورشیدی و منبع ذخیره انرژی خورشیدی است که در جهت مصرف هر چه کمتر انرژی‌ها طراحی شده است.
آدرس: No 67CP+H4Q – Sheikh Zayed Rd – Trade Centre – Trade Centre 2 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۷:۳۰ بعدازظهر است

اگر زمان کافی برای بازدید از تعداد زیادی از مراکز تفریحی دبی را ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به مجموعه تفریحی دبی پارک اند ریزورت بروید. زیرا این مجموعه آن‌قدر وسیع و بزرگ است که چندین مرکز تفریحی آن هم در تنوع گسترده را زیر یک سقف جای داده است. از پیر تا جوان می‌توانند بنا به سلیقه خود از انجام تفریح مورد علاقه خود در دبی پارک اند ریزورت حسابی لذت ببرند. این مجموعه ترکیبی است از یک پاک آبی و سه پارک موضوعی متفاوت که رستوران و یک هتل پنج ستاره مجلل نیز در آن تعبیه شده است. هر بخش از این مجموعه تفریحی می‌تواند شرکت‌کنندگان در را به وجد بیاورد. بطور مثال پارک موضوعی موشن گیت دبی برای عاشقان دنیای سحرانگیز هالیوود، شهربازی لگولند دبی برای کودکان در سنین مختلف و پارک آبی لگولند نیز برای طرفداران ورزش‌ها و تفریحات آبی طراحی شده است که همگی از بخش‌های اصلی این مجموعه مفرح هستند.
آدرس: Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۱ شب

اگر در سفرتان از باغ میراکل دبی دیدن کردید فراموش نکنید که حتماً سری هم به باغ پروانه‌های دبی که درست در مجاورت باغ میراکل قرار گرفته است بزنید. زیرا این باغ نیز از جاهای دیدنی دبی است و در سال ۲۰۱۵ میلادی افتتاح شده است. این مجموعه دارای بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه پروانه‌ها در جهان است؛ به گونه‌ای که زیستگاه ۱۵۰۰۰ پروانه است که در پنجاه گونه مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. فضای بیرونی باغ محوطه‌ای سرسبز و با طراوت است که انواع پروانه‌های تاکسی‌درمی شده در آن به نمایش درآمده است. ساختمان داخلی نیز به گونه‌ای طراحی شده است که دارای ده طاق گنبد مانند است و زیر هر یک از این طاق‌های گنبدی بخشی از باغ موزه پروانه‌ها قرار دارد. دمای این محوطه‌ها کاملاً مناسب زیست پروانه‌ها است و از این رو با ورود به برخی از این بخش‌ها بازدیدکنندگان می‌توانند پروانه‌های زیبا در اشکال و رنگ‌های گوناگونی را ببینند که در کنار آنها بال می‌زنند. از دیگر بخش‌های این باغ، موزه پروانه‌ها است که شامل نقاشی‌ها و اشیاء هنری است که در ساخت آنها از پروانه‌های خشک شده استفاده شده است. یکی دیگر از بخش‌های باغ که بازدیدش برای افراد به ویژه کودکان می‌تواند جالب و آموزنده باشد بخشی است که در آن می‌توان با چگونگی سیر تبدیل کرم ابریشم به پروانه آشنا شد.
آدرس: Al Barsha South 3, Dubailand Area, Beside Dubai Miracle Garden – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر

در میان جاهای دیدنی دبی کم نیستند جاذبه‌های خلاقانه‌ای که با ایده اولیه خود همه را به وجد آورده‌اند. از نمونه‌های بارز آن می‌توان به پارک گاردن گلو دبی اشاره کرد. این پارک جالب در حقیقت بخشی از بوستان زعبیل دبی است که در آن تندیس‌ها و سازه‌های نورانی و رنگارنگ زیادی به چشم می‌خورند که برای ساخت آنها از میلیون‌ها ال ای دی استفاده شده است. این مجموعه در مقایسه با دیگر نمونه‌هایش در جهان به عنوان درخشان‌ترین پارک مطرح شده است. منظره تماشایی این مجموعه شب‌ها به قدری زیبا است که کمتر گردشگری می‌تواند در مقابل وسوسه عکاسی در این فضای رؤیایی مقاومت کند. گفتنی است این مجموعه منحصربه‌فرد پنج بخش مختلف دارد که شامل پارک دایناسور، گلو پارک، گاردن گلو، آیس پارک، مجیک پارک و آرت پارک می‌شود که هر یک از دیگری سرگرم‌کننده‌تر و جالب‌ترند.
آدرس: Zabeel Park, Gate No- 6 & 7 Area – B – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۵ بعدازظهر تا ساعت ۱۰ شب

قاب دبی یک ساختار نمادین است که منظره های چشمگیر دبی قدیم و جدید را “قاب” می کند. این پل به عنوان پلی عظیم و استعاره ای عمل می کند که گذشته امارت را با حال مجلل خود متصل می کند. این بنا تاریخ دبی را از ابتدای فروتنانه گرفته تا زرق و برق و اعتبار کنونی اش جشن می گیرد. به شمال نگاه کنید، محله های قدیمی تر و تاریخی دبی را می بینید که در یک ساختار عالی قرار گرفته اند. به جنوب نگاه کنید، ساختمان های مدرن و پر زرق و برق و آسمان خراش های بسیار مشهور شهر را مشاهده خواهید کرد. نسبتاً ساده طراحی شده است اما جزئیات فراوان دارد. در ساخت این سازه بزرگ از شیشه، فولاد، آلومینیوم و بتن استفاده شده است. دو طرف قاب آسانسور شیشه ای آن قرار گرفته و در بخش بالای قاب مسیری شیشه ای قرار دارد که از آن جا می توانید زیر پایتان را ببینید.
آدرس: Zabeel Park Jogging Track – Za’abeelAl Kifaf – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کار: قاب دبی در تمام طول سال، از جمله تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی، از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب باز است.

دهکده جهانی در دبی در جاده شیخ محمد بن زاید دبی واقع شده است. ادعا می شود بزرگترین پروژه جهانگردی، اوقات فراغت، خرید و سرگرمی در جهان است. دهکده جهانی اولین مقصد فرهنگی، تفریحی، خانوادگی و خرید منطقه است. این دهکده در قالب تعدادی کیوسک در ژانویه ۱۹۹۷ واقع در روبه روی شهرداری دبی آغاز به کار کرد. سپس بعداً به مدت ۵ سال به منطقه Oud Metha در نزدیکی شهر وافی منتقل شد و هر ساله بیش از۵ میلیون بازدید کننده در مساحت ۱۶۰۰۰۰۰ متر مربع دارد. Global Village Dubai دارای یک پارک موضوعی عظیم و چند فرهنگی است که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دارد. ۲۶ غرفه جهانی، انبوهی از نمایش های فرهنگی، اتومبیل سواری، غرفه های غذای خیابانی، اولین موزه عجیب و غریب منطقه و بارهای زیادی وجود دارد. علاوه بر غرفه های Global Village ، یک دهکده میراث فرهنگی، و همچنین یک صحنه اصلی برای نمایش های روزانه، نمایش بدلکاری و تئاتر کودکان برای تماشا وجود دارد.
آدرس: Sheikh Mohamed Bin Zayed Road and Emirates Road – Exit 37 – E311 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳:۳۰ ظهر الی ۱۲ شب، پنج شنبه، جمعه و سایر تعطیلات رسمی از ساعت ۳:۳۰ ظهر الی ۱ شب

ساحل جمیرا ساحلی ماسه ای سفید رنگی است که در منطقه جمیرا دبی، امارات متحده عربی، در ساحل خلیج فارس واقع و نامگذاری شده است. این ساحل و جبهه های آن دارای هتل های بزرگ، استراحتگاه ها از جمله هتل برج العرب (برج عرب)، پارک آبی وایلد وادی، هتل ساحلی جمیرا و مجتمع خرید به سبک قدیمی Madinat Jumeirah است. در یک طرف هتل برج العرب و پارک آبی و در طرف دیگر پارک ساحلی جمیرا قرار دارد. این ساحل یکی از جاهای دیدنی دبی و مکان اقامتی مورد علاقه توریست ها و گردشگران بوده و دارای امکانات رفاهی بسیاری از جمله مراکز ورزش های آبی، صندلی های آفتاب و رستوران‌ها است.
آدرس: Dubai, United Arab Emirates

معمولاً اولین چیزی که با شنیدن نام شهر دبی در ذهن افراد تداعی می‌شود شهری لوکس در دل بیابان‌هایی با گرمای سوزان است. بنابراین تصور یک پیست اسکی وسیع در این شهر آن هم در تمام طول سال دشوار به نظر می‌رسد. اما جالب است بدانید که یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی پیست اسکی دبی است. این پیست اسکی در سال ۲۰۰۵ میلادی و در طبقات بالای یک مرکز خرید معروف به نام امارات مال احداث شده است. مساحت محوطه اسکی این مجموعه نزدیک به ۲۲۵۰۰ مترمربع است و از این رو در دسته وسیع‌ترین پیست‌های اسکی‌ سرپوشیده دنیا قرار دارد. محوطه پیست دارای بخش‌های مختلفی است و شگفت‌انگیزترین آنها نیز یک کوه برفی است که ارتفاع آن به ۸۵ متر می‌رسد. علاوه بر آن مراجعه‌کنندگان می‌توانند از انجام تفریحات مرتبط مانند برف بازی در سالن‌های مخصوص، پایین آمدن از رمپ‌های برفی و انجام جت اسکی یا اسنوبرد حسابی به وجد بیایند و با سوار شدن بر زیپ لاین مجموعه از تماشای مناظر برفی در ارتفاعات لذت ببرند. کودکان نیز می‌توانند تحت نظر مربیان پیست به یادگیری مهارت‌های انجام اسکی مشغول شوند و از تماشای شیطنت‌ پنگوئن‌ها به هیجان بیایند. گفتنی است ابزار و وسایل مربوط به تفریحات اسکی در فروشگاه‌های اطراف پیست و همچنین مجموعه پیست اسکی دبی به فروش می‌رسد. اما ازآنجاکه دمای هوای داخل پیست بسیار سرد است، توصیه می‌شود در زمان مراجعه گردشگران لباس‌های مناسب همراه داشته باشند.
آدرس: Sheikh Zayed Rd – Al Barsha – Al Barsha 1 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲ شب و مابقی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ شب

موزه ایلوژن دبی جزو جاهای دیدنی دبی است که بازدید آن برای گردشگران به ویژه نسل جوان جالب و سرگرم‌کننده است. واژه ایلوژن به معنای توهم و خطای ذهنی است و از این رو در میان گردشگران ایرانی به موزه توهمات دبی نیز شهرت دارد. ایده اصلی موزه ایجاد فضای جالبی است که در آن با استفاده از ابزارهای بصری و ایجاد خطای دید تجربه جالبی برای بازدیدکنندگان خلق می‌شود. این موزه ۶۰ اثر هنری مرتبط با خطای دید بصری را در خود جای داده است و دارای ۸۰ اتاقک است که هر یک با طراحی خاصی که دارند تصوری غیر واقعی را به نمایش می‌گذارند. طرح‌های خاص این اتاقک‌ها تقریباً هر رده سنی را برای چند ساعت سرگرم می‌کند. صندلی توهم، استوانه ابهام‌زا، سر داخل بشقاب، شهر فرهنگ، جعبه جادویی و تونل بی‌نهایت برخی از قسمت‌های این موزه را تشکیل می‌دهند.
آدرس: Al Seef – Dubai Creek – Dubai – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

برج ساعت دیره که به آن برج ساعت دبی نیز می‌گویند در ناحیه شرقی دبی و در منطقه دیره قرار دارد. این برج ساعت در سال ۱۹۶۴ میلادی بنا شده است و از سازه‌های نمادین شهر دبی محسوب می‌شود و ازآنجاکه در محوطه میدان قرار گرفته است، بیشتر آن را با نام میدان ساعت دبی می‌شناسند. هرچند ظاهر بنای برج ساده است و مشخصه بارزی در معماری آن دیده نمی‌شود، این برج به عنوان هفدهمین برج زیبای ساعت در جهان طبقه‌بندی شده است. تنها تزئیناتی که برای زیباسازی برج بکار گرفته شده است یک آب‌نمای ساده است. با توجه به سازه‌های لوکس و چشم‌نوازی که امروزه در شهر دبی بنا شده‌اند به نظر می‌رسد که این برج هم نیاز به طرحی برای زیباسازی هر چه بیشتر دارد. آنطور که سازمان شهرداری دبی اعلام کرده است به زودی برای زیباسازی اقداماتی انجام خواهد گرفت. از جمله این اقدامات ایجاد فضای سبز در حوالی آن، اضافه کردن نورپردازی‌های ویژه‌ و همچنین نوسازی و طراحی مجدد آب‌نمای قدیمی برج است. در حال حاضر ازآنجاکه برج در نزدیکی مرکز خرید دی تو دی دبی قرار دارد اغلب گردشگرانی که برای خرید به این مرکز می‌روند از این سازه شهری نیز دیدن می‌کنند.
آدرس: Umm Hurair Rd – Deira – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: ۲۴ ساعته

گرین پلنت یا سیاره سبز دبی از اعجاب‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی بشمار می‌رود که تجربه بازدید از آن را می‌توان منحصربه‌فرد، متمایز و آموزنده توصیف کرد. گرین پلنت در سال ۲۰۱۶ میلادی و در منطقه‌ای از دبی به نام سیتی واک افتتاح شد. با آنکه فضای این مجموعه کاملاً مصنوعی و از ساخته‌های غیر طبیعی است، اما طراحی خارق‌العاده‌ای این امکان به گونه‌ای است که بازدیدکنندگان قادر باشند به گشت و گذار در اعماق یک جنگل بارانی و استوایی مشغول شوند و از نزدیک انواع حیوانات این جنگل‌ها را تماشا کنند. گفتنی است این مجموعه بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری خاص را در غالب چند اکوسیستم مجزا بطور کامل و جامع زیر یک سقف گردآوری کرده است تا با ارائه اطلاعات آموزنده بر اهمیت حفظ محیط زیست تأکید شود. بنای سیاره سبز به صورت یک ساختمان لوکس و نیمه شیشه‌ای با سقف گنبدی شکل طراحی شده است که در زیر آن یک درخت ۲۵ متری مصنوعی و تنومند وجود دارد. گرداگرد این درخت گذرگاه یا یک پل فلزی به صورت مارپیچ تعبیه شده است تا بازدیدکنندگان در حین بالا رفتن از آن به تماشای انواع حیوانات مشغول شوند. گفتنی است یک آبشار مصنوعی نیز در این فضا تعبیه شده است که به زیبایی آن افزوده است. در زیرزمین مجموعه نیز محوطه‌ای وجود دارد که انواع حیوانات در آن حفاظت می‌شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک آنها را ببینند و اطلاعات جالبی در خصوص هر کدام از آنها به دست آورند. برخی از حیوانات دوست‌داشتنی که در این مجموعه نگهداری می‌شوند شامل: تنبل، طوطی‌، جوجه‌تیغی، انواع ماهی‌های خاص، مار، کروکدیل، کوآلا و سوسمار‌ است.
آدرس: City Walk – Al Wasl – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر

دهکده میراث فرهنگی در سال ۱۹۹۷ در محله ای تاریخی، نزدیک به دهکده غواصی، برای استقبال از رویدادهای میراثی و نمایش تصویری زنده از زندگی سنتی قدیمی در امارات متحده عربی ایجاد شد. همچنین میراث معماری، فرهنگی و دریایی دبی نیز در این دهکده به نمایش درآمده است. تفریحاتی از زندگی سنتی بادیه نشین و روستای ساحلی با خانه های ایرانی، یک قهوه خانه سنتی و یک فضای کوچک که در آن سفالگران و بافندگان صنایع دستی خود را در غرفه ها انجام می دهند وجود دارد. موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل اجرا می شود و همچنین بازدید کنندگان می توانند از متخصصان طب سنتی مشاوره بگیرند.
آدرس: Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب و جمعه ها از ساعت ۳ بعد از ظهر الی ۱۰ شب می توانید از این دهکده تاریخی دیدن کنید.

امروزه پدیده سلفی جزو پرطرفدارترین نوع عکاسی بشمار می‌رود که نه تنها علاقه‌مندان به هنر عکاسی حرفه‌ای بلکه همگی افراد جامعه را در برمی‌گیرد. محبوبیت سلفی‌ها در میان افراد جامعه موجب شده است تا فعالان حوزه گردشگری نیز از این موضوع به عنوان ایده‌ای خلاقانه جهت تأسیس موزه‌های جالب استفاده کنند. در سال‌های اخیر موزه سلفی نیز به شمار مراکز تفریحی در شهرهای گردشگری مهم اضافه شده است. موزه سلفی دنیای سه‌بعدی دبی در حال حاضر از بزرگ‌ترین موزه‌های سلفی جهان بشمار می‌رود. در این موزه نزدیک به ۱۸۵ نقاشی سه‌بعدی با موضوعات مختلف از جمله ترسناک، شخصیت‌های معروف نمایشی و شمایل حیوانات وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای آنها لذت ببرند. علاوه بر آن این نقاشی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سوژه عکاسی‌های سلفی باشند. این موزه می‌تواند جزو خاطره‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی به ویژه برای کودکان باشد که با چند عکس یادگاری جالب و متمایز سفر دبی را تکمیل می‌کند.
آدرس: Behind Mashreq Bank – Sheikh Zayed Rd – Al Quoz – Al Quoz 4 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸ شب

اجاره ماشین هیوندای در دبی هزینه رفت‌وآمد در این شهر زیبا را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. انواع خودروهای سواری اکونومی نظیر تویوتا کرولا، تویوتا کمری، هیوندا سوناتا و هیوندا آزرا را می‌توان در دبی اجاره کرد. خیابان‌های امن دبی نیز شرایط مناسبی برای رانندگی به وجود آورده‌اند. علاوه بر اینها، رشد خدمات آنلاین رنت خودرو در دبی راحتی بسیار فراوانی را برای مسافران به وجود آورده است

پارک سافاری دبی که به آن سافاری پارک دبی نیز می‌گویند در واقع همان باغ وحش دبی است که در سال ۲۰۱۸ مورد بازسازی قرار گرفت و پس از آنکه با سرمایه‌گذاری هنگفت توسعه پیدا کرد بار دیگر در سال ۲۰۲۰ میلادی افتتاح شد. این مجموعه زیستگاه ۳۰۰۰ موجود زنده‌ای است که در ۷۸ گونه جانوری مختلف دسته‌بندی می‌شوند. مساحت پارک حدود ۱۷ هکتار است که پنج بخش مختلف را در برمی‌گیرد. این بخش‌ها شامل دهکده حیوانات آفریقایی، دهکده اکتشاف، دهکده حیوانات آسیایی، سافاری بیابان‌های عربی و بخش الوادی می‌شود. حیواناتی که در بخش‌های مختلف این مجموعه حیاط وحش نگهداری می‌شوند همگی بی‌خطر هستند و به راحتی می‌توان از نزدیک از آنها دیدن کرد. برخی از حیوانات این مجموعه در زمره گونه‌های در حال انقراض یا کمیاب قرار دارند. گفتنی است امکانات رفاهی متعددی در این مجموعه قرار دارد که از میان آنها می‌توان به رستوران، فروشگاه اغذیه، غرفه عکاسی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و دستگاه‌های عابربانک اشاره کرد. علاوه بر آن دو فروشگاه سوغاتی بزرگ با انواع اقلام جالب مانند عروسک‌ و حیوانات اسباب‌بازی نیز در این پارک وجود دارد که اغلب مورد استقبال گردشگران به ویژه خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
آدرس: Al Warqa 5 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر

موزه اتحاد دبی با هدف آشنایی گردشگران و مردم بومی با موضوعات مربوط به چگونگی ایجاد و توسعه امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۷ احداث شد. این موزه از جنبه تاریخی نیز بسیار با اهمیت است زیرا در پیرامون خانه‌ای است که معاهده شکل‌گیری امارات متحده در آن به امضا رسیده است؛ از این رو در گذشته به آن خانه اتحاد نیز می‌گفتند. طراحی بنای کنونی موزه با الهام از طرح یک نسخه خطی انجام شده است و در فضای داخلی موزه نیز هفت ستون تعبیه شده است که به نشانه قلم‌هایی است که برای امضای معاهده بکار رفته است. این موزه جزو موزه‌های معاصر دسته‌بندی می‌شود که در آن اشیاء و اقلامی به نمایش گذاشته شده است که با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، تاریخی و سیاسی امارات مرتبط هستند. از نمونه اقلامی که در این موزه نگهداری می‌شود می‌توان به نسخه معاهده امارات متحده عربی با امضای تمامی اعضا اشاره کرد که در میان اقلام موزه از ارزش تاریخی ویژه‌ای برخوردار است. گذرنامه حاکمان امارات متحده عربی از نمونه‌های دیگر اقلامی هستند که در موزه به نمایش درآمده است. علاوه بر آن در یکی از بخش‌های موزه یک مستند کامل از نحوه شکل‌گیری و توسعه امارات به نمایش گذاشته می‌شود که گردشگران می‌توانند با دیدن آن اطلاعات زیادی در خصوص آن به دست آورند.
آدرس: No 1 Jumeirah St – Al Mina – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۸ شب

از میان تمام جاهای دیدنی دبی همواره پارک‌های آبی جذابیت خاصی برای گردشگران دارند. در حقیقت این پارک‌ها فرصتی به گردشگران می‌دهند تا فارغ از گرمای شرجی امارات به انجام تفریحات هیجان‌انگیز مشغول شوند. پارک آبی پایلد وادی دبی نیز از همان جاذبه‌هایی است که در سفر به دبی حتماً باید از آن دیدن کرد. این پارک درست مقابل یکی از مشهورترین دیدنی‌های دبی یعنی برج العرب قرار گرفته است. وسایل بازی متنوعی در این پارک وجود دارد و تقریباً افراد در هر رده سنی که باشند می‌توانند از آنها استفاده کنند. جالب است بدانید تمامی بخش‌های این پارک آبی و وسایل بازی آن با الهام از یک افسانه قدیمی در دنیای اعراب به نام داستان جوها طراحی شده‌اند. یکی از وسایل هیجان‌انگیز این پارک آبی سرسره آبی بلندی است که طول آن صد و بیست متر است و مراجعه‌کنندگان با قرار گرفتن در یک فضای کپسولی به یکباره و با سرعت زیاد از بالا به سمت یک استخر آب در پایین فرود می‌آیند. ترن هوایی پارک نیز از دیگر وسایل پرطرفدار و هیجان‌انگیز آن است. مراجعه‌کنندگان در این ترن درحالی‌که بر روی تیوپ‌ نشسته‌اند در طول یک مسیر آبی مارپیچ به سمت پایین حرکت می‌کنند. بازی‌ها و بخش‌های هیجان‌انگیز این پارک به همین جا ختم نمی‌شود بلکه بیش از ۳۰ وسیله برای تفریحات آبی در این پارک قرار دارد که هر کدام شور و هیجان خاص خودشان را به همراه دارند.
آدرس: Jumeirah St – opp. Burj Al Arab – Umm Suqeim – Umm Suqeim 3 – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعدازظهر

جاهای دیدنی دبی با عکس | جاهای دیدنی دبی برای کودکان
برای آن دسته از گردشگرانی که را برای گشت و گذار در محله‌های تاریخی و قدیمی رزرو می‌کنند، محله تاریخی الفهیدی دبی بهترین گزینه است. این محله که پیشینه تاریخی آن به دهه ۱۸۶۰ میلادی بازمی‌گردد پیش‌تر با نام محله بستکیه شناخته می‌شد. در گذشته بیشتر تاجران در آن سکونت داشتند و اغلب آنها به حرفه صید مروارید مشغول بودند. گشت و گذار در این محله درست همانند پرسه زدن در تاریخ است. کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله پر است از خانه‌های تاریخی که معماری خانه‌های عربی را در حالت اصیل و بومی به نمایش گذاشته‌اند. در این محله بسیاری از خانه‌های قدیمی را تبدیل به بوتیک‌های تاریخی کرده‌اند و گردشگران می‌توانند در این خانه‌های باصفا اقامت کنند و یا در کافه‌ها و رستوران‌های محله بنشینند و در فضای تاریخی آنها خود را به خوردن نوشیدنی یا غذای لذیذ عربی دعوت کنند. از همه دل‌چسب‌تر آنکه می‌توانند در بازار محلی گشت و گذار کنند و با مردم بومی آنجا به گفتگو مشغول شوند. گفتنی است جاذبه‌های تاریخی و بکر زیادی در این محله قرار گرفته است که از میان آنها می‌توان به موزه الفهیدی اشاره داشت که در یک سازه تاریخی به شکل قلعه بنا شده است و در گذشته نیز محل سکونت یکی از حاکمان دبی بوده است.
آدرس: Al Fahidi – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۸ شب

پارک واقعیت مجازی دبی مال یک مجموعه تفریحی است که در مرکز تجاری دبی مال قرار گرفته است تا مراجعه‌کننده‌ها را به یک تفریح جالب و هیجان‌انگیز بعد از خریدشان دعوت کند. تفریحات این مجموعه که همگی تلفیقی از دنیای تکنولوژی و ابزار بازی هستند آن‌قدر جذاب است که بسیاری از گردشگران را هم مجذوب خود کرده است. بنابراین حتی اگر در طول سفرتان به دبی قصد خرید از دبی مال را نداشته باشید باز هم توصیه می‌کنیم تا از پارک واقعیت مجازی این مجتمع تجاری تفریحی به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی بازدید کنید. این مجموعه در ساختمانی دوطبقه به مساحت تقریبی ۷۰۰۰ مترمربع قرار دارد و شامل بازی‌های مختلف انفرادی یا گروهی است که همه رده‌های سنی را پوشش می‌دهند و مراجعه‌کنندگان طی انجام این بازی‌ها قادرند تا انواع احساسات از جمله هیجان، ترس و یا احساس آرامش را تجربه کنند. اغلب بازی‌های کامپیوتری به روز دنیا در این مرکز با تکنولوژی واقعیت مجازی اجرا می‌شوند و این امکان را به مراجعه‌کننده می‌دهد تا احساس کند که حقیقتاً به دنیای بازی کامپیوتری مورد علاقه خود وارد شده است. سقوط از برج خلیفه بصورت مجازی، انجام پاراگلایدر با فناوری مجازی و ماجراجویی در سرزمین قطب شمال از نمونه تفریحات این پارک هستند. گفتنی است تجهیزات صوتی و تصویری که در بخش‌های مختلف برای بازی‌های متنوع این پارک تعبیه شده‌اند همگی از بالاترین کیفیت ممکن برخوردارند و همین موجب خلق تجربه‌ای بی‌نظیر از حضور در پارک واقعیت مجازی دبی شده است.
آدرس: Dubai mall – Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه زا ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

آکواریوم لاست چمبرز دبی از مجموعه آکواریوم‌های بی‌نظیر در امارت است. این آکواریوم همانند مجموعه‌های مشابه از دالان‌هایی مختلف تشکیل شده است که انواع موجودات دریایی در دیواره‌های شیشه‌ای آن در حال شنا هستند و بازدیدکنندگان در حین عبور از این دالان‌ها به تماشای دنیای جالب و سحرانگیز زیر آب مشغول می‌شوند. نزدیک به ۶۵۰۰۰ جاندار دریایی در محفظه این آکواریوم نگهداری می‌شوند که در میان آنها می‌توان به سفره‌ماهی، کوسه، ماهی گوشت‌خوار پیرنا و اسب دریایی اشاره کرد. تونل‌های آب این مجموعه در ۲۰ بخش مختلف دسته‌بندی و به معرض نمایش در آمده‌اند. گفتنی است در برخی از بخش‌ها امکان لمس برخی گونه‌های دریایی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. در طول تور آکواریوم نیز توضیحات جالبی در خصوص برخی از موجودات کمیاب دریایی به گردشگران ارائه می‌شود. بازدید از این جانوران دریایی در تونل‌های آکواریوم می‌تواند یک تجربه به‌یادماندنی برای کودکان رقم بزند.
آدرس: No .44J9+V7P Atlantis, The Palm – The Palm Jumeirah – Dubai – United Arab Emirates
ساعت کاری و زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب

در انتها اگر قصد و سفر به این شهر زیبا را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر را هرگز از دست ندهید.

دکمه بازگشت به بالا