سلامت و دانشکسب و کار برتر

تکنیک های رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی

همانطور که پوست شما نیاز به مراقبت و تغذیه دارد، تار موها نیز نیازمند توجه شما هستند. یک روتین مراقبت از مو  می تواند سلامت موها را تضمین کند. با این حال، کارشناسان نسبت به وابستگی بیش از حد به محصولات شیمیایی هشدار می دهند و توصیه می کنند از راهکارهای خانگی استفاده کنید. مواد مختلفی وجود دارد که به راحتی در آشپزخانه شما موجود است و می تواند با ریزش مو، شوره سر و عفونت پوست سر مبارزه کند. در ادامه این مطلب موثرترین و قویترین محلول رویش مو خانگی را معرفی می کنیم که می تواند برای رشد موهای شما مفید باشد.

قویترین محلول رویش مو خانگی با روغن های ضروری

محلول های درمانی و خانگی برای رفع مشکلات مو باید شامل روغن های ضروری باشد. انواع مختلفی از روغن های ضروری وجود دارد که به دلیل فواید جادویی برای مو مورد توجه قرار می گیرند که از جمله آن ها می توان به روغن رزماری و اسطوخودوس اشاره کرد. روش ساخت قویترین محلول رویش مو خانگی به این صورت است که ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون را گرم کنید و نصف تکه آووکادو را به آن اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید. کمی عسل و یک تخم مرغ به آن اضافه کنید. سپس روغن رزماری و اسطوخودوس را هم اضافه کنید. از هر روغن 10 قطره کافی است. مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید و 45 دقیقه صبر کنید. سپس با یک شامپوی ملایم بشویید. این ترکیب را یک بار در هفته امتحان کنید.

بهبود عادات غذایی یک رژیم غذایی سالم همراه با ترکیب صحیح برخی از غذا‌ها رشد مو در کوتاه مدت را تقویت کرده و مدت زمان کوتاه می‌شود. از جمله این غذا‌ها می‌توان به مرغ، عدس، نخود، تخم مرغ، شیر، لیمو، پرتقال، کیوی و جعفری اشاره کرد. بسیاری از افراد آرزوی رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی را دارند ولی به دلیلی ضعیف بودن موها، نبود تغذیه کافی و آسیب به مو، رشد مو کم و کند می‌شود و ترجیح می‌دهند موهای خود را کوتاه کنند. چگونه می‌توان موها را تقویت کرد و باعث افزایش رشد مو شد؟ به جای استفاده از قرص و داروهای شیمیایی و روش‌های مصنوعی مانند کلاه گیس و اکستنشن، می‌توانید رشد موها را با روش‌های طبیعی بهبود ببخشید.

رزماری حاوی یک عامل ضد التهابی به نام کارنوسول است. این یک ماده قوی می تواند به متعادل کردن هورمون ها کمک کند. همچنین می تواند رشد فولیکول ها را افزایش دهد و در نتیجه احتمال ریزش مو را کاهش دهد. لینالول و لینالیل استات موجود در اسطوخودوس می توانند به تقویت موهای آسیب دیده و تحریک فولیکول ها کمک کنند و در نتیجه رشد مو را تقویت کنند. ساخت محلول رویش مو خانگی با روغن جوجوبا اگر پوست سرتان خارش دارد، ماساژ روغن جوجوبا می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین به افزایش گردش خون و در نتیجه رشد بهتر موها کمک می کند. می توانید از روغن جوجوبا به عنوان یک نرم کننده خانگی نیز استفاده کنید. به این صورت که بعد از شامپو زدن، آن را به انتهای موها بمالید.

روش کار به این صورت است که یک زرده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا، یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید و حدود 45 دقیقه صبر کنید. سپس موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. روغن جوجوبا یک نرم کننده و تسکین دهنده است و اغلب از آن به عنوان یک درمان موثر برای درمان خشکی مو یاد می شود. همچنین سرشار از خواص ضد قارچی است که برای حفظ سلامت پوست سر حیاتی است. جوجوبا می تواند به شما کمک کند از شر لایه های تحریک کننده پوست مرده روی کف سر خلاص شوید.

همچنین می تواند به شما کمک کند تا از شر شوره و کثیفی خلاص شوید و پوست سر تمیزی داشته باشید. جوجوبا همچنین سرشار از ویتامین  E، اسیدهای چرب امگا 6 و 9 و اسید چرب اشباع شده است که با رادیکال های آزاد مضری که به موهای ما آسیب می رسانند مبارزه می کند. روغن جوجوبا همچنین می تواند به طور موثر فولیکول های مو را باز کند. زمانی که بچه بودم موهایم صاف و لخت بود. وقتی نوجوان بودم حالت‌دار و از 18 سالگی به بعد هم وز شد! از همان نوجوانی دچار ریزش مو شدم و چندین سال دنبال درمان آن بودم. تقریبا 7،8 تا دکتر پوست و مو را امتحان کردم تا به مرور ریزش موهایم کمتر شد.

احتمالا شما هم کم و بیش، این دسته از مشکلات را تجربه کرده‌اید. اکثر ما خانم‌ها، دنبال تقویت مو ، افزایش رشد مو و براق بودن موهایمان هستیم. معمولا راه‌های مختلفی را هم امتحان می‌کنیم اما به چیزی که می‌خواهیم نمی‌رسیم. ژن، تاثیر زیادی در سلامتی و حجم موهای شما دارد. اما شما می‌توانید با بعضی روش‌ها، سلامت و زیبایی موهایتان را بیشتر کنید. در این مقاله می‌خواهیم راجع به راهکارهای علمی برای تقویت مو صحبت کنیم. سشوار، اتوی مو، بیگودی داغ یا هر وسیله دیگری که حرارت دارد، می‌تواند به موهای شما آسیب وارد کند؛ به خصوص اگر موهای شما نازک، خشک یا مستعد شکستن باشد. گرمای بیش از حد باعث تضعیف موهای شما و در نتیجه آسیب دیدن یا وز شدن آن‌ها می‌شود.

محققان می‌گویند برای خشک کردن موهایتان، سشوار را در فاصله 15 سانتی از موهایتان نگه دارید و آن را حرکت دهید؛ یعنی سشوار را روی یک نقطه نگه ندارید. بهتر است حداکثر 3 بار در هفته از سشوار استفاده کنید؛ چرا که استفاده بیشتر، باعث آسیب به موهایتان می‌شود. همچنین توصیه می‌شود سشوار و سایر ابزارهای حالت‌دهنده مو را روی دمای کمی تنظیم کنید تا احتمال آسیب به مو، کاهش یابد. این راهکار برای باز کردن فولیکول‌ها و تحریک گردش خون در مویرگ‌ها (میکروسیرکولاسیون) استفاده می‌شود، بنابراین سلول‌های مو با سرعت بیشتری احیا می‌شوند. همچنین توصیه می‌شود از شستشوی مکرر مو‌ها خودداری کنید، این عادت بسیار بدی است و روی رشد مو تأثیر منفی می‌گذارد، بنابراین توصیه می‌شود شستشوی آن را به دو یا ۳ بار در هفته کاهش دهید.

۳- مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها تغذیه مناسب را می‌توان با مصرف مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها همراه کرد، اما باید توجه داشت که این مکمل‌ها نمی‌توانند جایگزین غذا‌های سالم و رژیم‌های غذایی شوند. تمیز نگه‌داشتن مو بسیار مهم است. اما اکثر شامپوها حاوی موادی هستند که چربی طبیعی موها را از بین می‌برند. بنابراین بهتر است به جای استفاده روزانه از شامپو، دو تا سه بار در هفته موهایتان را بشویید. شستن بیش‌ازحد موها ممکن است باعث خشک شدن و ضعیف شدن ساقه مو شود.

آکادمی پوست آمریکا می‌گوید در هر بار حمام رفتن، از مقدار کمی شامپو استفاده کنید. شما فقط به اندازه یک دایره کوچک (با قطر 5/2 سانتی‌متری) از شامپو نیاز دارید تا موهایتان را کامل بشویید. افزایش گردش خون در پوست سر، ممکن است به تقویت مو کمک کند و همچنین جریان خون را در فولیکول‌های مو افزایش دهد. طبق مطالعه‌ای که در سال 2016 انجام شد، ثابت شد که ماساژ روزانه پوست سر به مدت 4 دقیقه، می‌تواند باعث افزایش ضخامت و استحکام مو شود.

ماساژ پوست سر را می‌توانید به دو صورت انجام دهید. اولین راه، ماساژ دستی است؛ شما می‌توانید چند دقیقه پوست سرتان را با اعمال فشار به صورت حرکات دایره‌ای و به کمک نوک انگشتان‌تان، ماساژ دهید. این کار را می‌توانید در زمانی که موهایتان خشک است یا حتی قبل از استفاده از شامپو و با موهای خیس، انجام دهید. دومین راه برای ماساژ پوست سر، استفاده از دستگاه ماساژور است. این دستگاه یک وسیله دستی و برس‌مانند است که برای ماساژ سر، استفاده می‌شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا