عمومیکسب و کار برتر

تلویزیون سونی بهتر است یا سامسونگ

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ

همانطور که می دانید در تلویزیون ها به تناوب برندها، کارایی و بهره وری از فناوری ها متفاوت است. این موضوع بدان معناست که هر یک از برندها از فناوری های منحصربفرد خود استفاده میکنند و تفاوت ها در استفاده از فناوری ها نمیتواند پیام آور برتری تلویزیون ها بر یک دیگر باشد. البته سطح کیفی بهره وری از فناوری ها در تلویزیون میتواند برتری هایی را ایجاد کند. در این قسمت میخواهیم به تفاوت ها و شباهت های سخت افزاری و نرم افزاری در تلویزیون سونی و سامسونگ بپردازیم و بیشتر با آنها آشنا شویم.

نوع صفحه نمایش

تلویزیون سونی با صفحه نمایش تخت و با نمایشگر های  LCD , LED , OLED و تلویزیون های سامسونگ نیز با صفحه نمایش های تخت و منحنی و با نمایشگرهای LCD , LED , OLED به بازار عرضه میشوند.

تلویزیون سونی یا ال جی | تلویزیون سونی یا سامسونگ نی نی سایت

پنل نمایشگر

تلویزیون سامسونگ از پنل VA بهره می برند و سونی نیز از پنل های OLED , VA , IPS بسته به نوع تلویزیون هایی که طراحی میکند از آنها استفاده میکند.

سیستم عامل

سیستم عامل یا رابط کاربری یکی از جذاب ترین قسمت تلویزیون های هوشمند به حساب می آید که میتواند برای کاربر بسیار جذاب و خوشایند باشد. سونی از رابط کاربری اندروید در تلویزیون های بالا رده ی خود و از سیستم عامل لینوکس نیز در تلویزیون های میان رده بهره میگیرد. در مقابل نیز سامسونگ در تلویزیون های خود از رابط کاربری تایزن استفاده میکند و کاربران خود را قادر میسازد که در اوقات فراغت از تلویزیون خود بهره وری بیشتری را داشته باشند

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر صدا

تلویزیون‌های سونی و سامسونگ از نظر اسپیکر و کیفیت صدای خروجی از بهترین‌های بازار ایران هستند.

شرکت ژاپنی از چند سال قبل محصولاتش را با فناوری Acoustic Surface Audio روانه بازار می‌کند که برای تولید صدا خود پنل دستگاه را به ارتعاش درمی‌آورد. هرچند گران‌ترین تلویزیون‌های سونی هم این فناوری را دارند اما شیشه برای کانالیزه کرده صدا ایده‌ال نیست و گاهی خروجی مبهم می‌شود.

سیستم صوتی تلویزیون‌های سامسونگ Object Tracking Sound است. این روش هم مشابه راهکار سونی است و از نرم افزار مرتبط با درایورهای معمولی کوچک بهره می‌برد.

این قابلیت‌ها در تلویزیون‌های گران‌قیمت و پریمیوم مثل 4K OLED سونی و 8K QLED سامسونگ عملکردی مشابه دارند. در مدل‌های ارزان‌تر مجهز به اسپیکرهای ۲۰ وات این تفاوت‌ها به مراتب کمتر هم می‌شود. بنابراین مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر کیفیت صدا نشان دهنده عملکرد یکسان آنها است. برای راهنمای بیشتر می توانید به bammeltv.com مراجعه کنید.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیرات تلویزیون یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا