استان هاکسب و کار برتر

تفریحات کیش برای سنجش شجاعت

سرگرمی کیش هرگز قدیمی و خسته کننده نمی شود. به عبارت دیگر، اگر تفریحات کیش کسل کننده و غیر جالب بود، سالانه گردشگران زیادی به جزیره زیبای کیش در خلیج فارس سرازیر نمی شدند. البته کیش در سرگرمی های مختلف بسیار حرفه ای است، بنابراین نمی توان هیچ سلیقه ای را راضی نکرد. این تنوع زیاد به همین دلیل است که هر بار که به این جزیره سفر می کنید، دوست دارید در جشنواره ها، سرگرمی ها و رویدادهای سرگرم کننده این مقصد رویایی شرکت کنید. خب در این مقاله شما را با هیجان انگیزترین تفریحات کیش آشنا می کنیم تا شجاعت خود را محک بزنیم.

خود را با این ورزش در کیش محک بزنید

سکوی پرش بانجی جامپینگ کیش

اولین باری که پای سکوی پرش بانجی جامپینگ کیش قرار گرفتم، ارتفاع بلند آن ناخودآگاه هیجان بسیاری را در من به وجود آورد. هیجانی که با قدرت منو به پرش از ارتفاع دعوت می کرد. خیلی سخته در اون مکان بخواهید تصمیم بگیرید که برید بالا و بپرید یا از خیرش بگذرید. این تفریح واقعا به اعتماد به نفس و شجاعت نیاز دارد. حال اگر این موارد را دارا هستید به شما قول می دهم که لذت این تفریح را هرگز فراموش نخواهید کرد.

نکات ایمنی قبل از پرش؛

قبل از اینکه پرش را انجام دهید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا پرشتان بدون نقص و همراه با لذت باشد: حتما لباس راحت بپوشید، با لباس مجلسی! برای پرش حاضر نشوید!. وسایل گران قیمت را همراه خود نیاورید. قبل از پرش پرخوری نکنید و غذای سبک میل کنید. 24 ساعت قبل از پرش از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی جدا خودداری نمایید.

تفریحات کیش برای سنجش شجاعت

بانجی جامپینگ چه زمانی اختراع شد؟

من خیلی کنجکاو شده بودم که این تفریح در گذشته های دور به چه صورت بوده و اصلا این تفریح را چه شخص یا اشخاصی اختراع کرده بودند که از یکی از مربیان این سوالات را پرسیدم و او نیز بسیار خوب برایم توضیح داد. او گفت: 1500 سال قبل افرادی در قبیله وانواتو در یکی از جزایر کشور نیوزلند این تفریح را ابداع کردند. آنها با استفاده از شاخه های موجدار درختان تاک از روی برج بلندی به ارتفاع شاید بیش از ۲۵ متر که از چوب های بامبو توسط رییس قبیله ساخته شده بود به پایین می پریدند. آنها این کار را برای شکرگزاری و دعا برای داشتن سالی پر محصول انجام می دادند.

به غیر از انجام اعمال شکر گذاری، پرش از آن ارتفاع به نوعی سنجش شجاعت نوجوانانی به حساب می آمد که دوران کودکی خود را پشت سر گذاشته و آماده بودند تا مسئولیت های بزرگتری را قبول نمایند. و حدودا در سال 1979 میلادی برای اولین بار توسط دیوید کرک در انگلستان و ای جی هکت در نیوزلند این رشته به شکل امروزی خود و در بین رشته های ماجراجویانه قرار گرفت.

ورود بانجی جامپینگ به ایران؛

در سال 1386 این تفریح توسط باشگاه توچال رسما وارد ایران شد. در حال حاضر در برخی از شهرهای کشور در حال خدمات رسانی به علاقمندان پرش از ارتفاع است. تا جایی که من خبر دارم در توچال، چهارمحال بختیاری، گنجنامه همدان، چالیدره مشهد و جزیره زیبای کیش در حال فعالیت می باشد. توضیحات مربی برایم بسیار جذاب بود. از او تشکر کردم به به سمت برج پرش راه افتادم. در مسیر رسیدن به بالای سکوی پرش به این فکر می کردم که چقدر بشر متمدن شده است و سنجش بزرگ شدن و کامل شدن تغییر کرده است. در همین افکار بودم که به نقطه پرش رسیدیم. لحظه عجیبی بود. آدرنالین در رگ هایم بقدری افزایش پیدا کرده بود که احساس می کردم هر آن احتمال دارد منفجر شود.

با تمام قدرت داد بزنید؛  

کلیه متعلقات و وسایل ایمنی و خلاصه هر وسیله ای را که به من وصل کرده بودند، را برای چندمین بار کنترل کردند و اعلام کردند که آماده پرش هستم. مربی توصیه کرد به پایین نگاه نکنم! زیرا ممکن است کلی اما و اگر به ذهنتان بیاید و لذت پرش را از بین ببرد. او همچنین تاکید کرد که در زمان پرش حتما از اعماق وجودتان فریاد بزنید و اجازه دهید تا بخشی از هیجان و انرژی اضافه شما تخلیه شود! او همچنین تاکید داشت تا خودم باشم و به هیچ چیزی فکر نکنم و فقط از پرشم لذت ببرم.

با شمارش مربی پریدم. چه حس زیبایی! زمانی که پرش را انجام می دهید و قبل از اینکه کش های محافظ شما را نگه دارند، انگار که همه زندگی در عرض چند ثانیه مثل فیلم از جلوی چشمهایتان عبور می کند. حس عجیبی است. انگاری که بدنتان نیاز داشته تا از هیجانات اضافه تخلیه شود. بعد از اینکه پرش تموم شد با مربی در مورد قوانین بانجی جامپینگ کیش پرسیدم و بسیار با محبت قوانینی رو گفت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

قوانین و مقررات بانجی جامپینگ کیش:

  • ساعت سرويس دهی بانجی جامپینگ کیش از ساعت 16 الی 22
  • این بلیط برای ارتفاع ۴۰ متر و برای افرادی است که بار اول بانجی جامپینگ را تجربه می کنند.
  • حداقل وزن برای ۴۰ متر ۳۵ کیلوگرم می باشد.
  • حداکثر وزن برای ۴۰ متر 100 کیلوگرم می باشد.
  • سن مناسب جهت استفاده از بانجی جامپینگ حداکثر ۸۰ سال می باشد.
  • حضور والدین برای افراد زیر ۱۸ سال الزامی است.
  • ظرفیت بانجی جامپینگ کیش یک نفر است.
  • به سئوالات مسئولین مستقر در بانجی جامپینگ، در زمینه وضعیت جسمی خود به دقت و صادقانه پاسخ دهید.
  • افرادی که دارای بیماری قلبی، حمله های عصبی، دیسک و آرتروز هستند مجاز به استفاده این تفریح نیستند.
  •  در صورت داشتن سابقه هرگونه عمل جراحی حتما به مسئول مربوطه اعلام کنید.
  • لطفا از کفش ورزشی مناسب و جوراب ساق بلند استفاده کنید.
  • این تفریح برای بانوان باردار ممنوع می باشد.
  • مصرف نکردن مواد مخدر و مشروبات الکلی طی ۲۴ ساعت گذشته الزامی است.
  • گردشگران عزیز ۱۵ دقیقه قبل از ساعت رزرو در محل بانجی جامپینگ حضور داشته باشند.
  • هر بلیط مخصوص یک نفر است.
  • این بلیط شامل خدمات عکاسی نمی شود.
  • نیازی به پرینت بلیط رزرو خود ندارید! فقط کافی است تصویر بلیط رزرو شده را در گوشی خود به مسئول مربوطه نشان دهید و تمام!
  • این بلیط شامل قوانین چارتر بوده و غیرقابل استرداد (کنسل) می باشد.
  • در صورت اعلام نامناسب بودن شرایط جوی، سرویس لغو خواهد شد. در این صورت با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.
  • همراه داشتن ماسک الزامی می باشد.

کلام پایانی،

برای اینکه از سفرتان لذت بیشتری ببرید، پیشنهاد می کنیم قبل از حرکت بلیط تمامی مراکزی را که قصد دارید بروید چه تفریحی و چه رستورانی و یا تفریحات دیگر را خریداری نمایید، برای خرید بلیط تفریحات می توانید از طریق  استفاده کرده و از جشنواره تخفیفات آن کمال استفاده را برده و با خیالی راحت و آسوده به کیش زیبا سفر کنید. اگر دنبال یک تفریح هیجان انگیز هستید شاتل کیش را از دست ندهید شاتل کیش یکی از هیجان انگیزترین تفریحات کیش می باشد که بصورت دسته جمعی و تک نفره انجام می شود، شما سوار بر این تیوبها شده و توسط قایقهای تندرو (جت بوت) با سرعت بسیار بالایی بر پهنه دریا کشیده می شوید و هیجان وصف ناپذیری برا تجربه می کنید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا