عمومیکسب و کار برتر

تسبیح برای حل مشکلات

برخی از دعاهای مشکل گشا قوی

1- ختم آیت الکرسی که در سوره بقره آیه 255 تا 257  است را به صورت همیشه بخوانید.

2- اگر فردی 21 مرتبه «یا ذالجلال و الاکرام» را بخواند حاجتش روا می شود.

3- خواندن هفت سوره از سوره های قرآن که عبارتند از: (1- غافر 2- فصلت 3- زخرف 4- جاثیه 5- شوری 6- دخان 7- احقاف)، که جزء دعاهای مشکل گشا قوی می باشند.

4- نمازی که دو رکعت است و هر رکعت بعد حمد باید دوازده مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز که خوانده شد صد بار صلوات بگوید و بعد به سجده رود و دوازده مرتبه : اللهم انی اسئلک بحق المحبوس فی سجن هارون ان تقضی حاجتی را بخوانید.

5- یکی از اعمال با ارزشی که در زمان ائمه معصومین هم مورد استفاده قرار می گرفت نذر دادن بود که امروزه نیز در میان مسلمانان رواج بسیاری دارد و تاثیر بسیاری در برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات دارد.

6- برای اینکه افراد شما را دوست داشته باشند و مشکلات با دشمنانتان رفع شود هفت مرتبه آیه ممتحنه را خوانده و به دستانتان دم کنید سپس به صورت خود بکشید.

دعا های مشکل گشا از نظر بزرگان دین

آیت الله شمس الدین واعظی سبزواری در باب دعا برای رفع مشکلات بیان کردند هر وقت برای شما مشکلی پیش آمد، مفاتیح الجنان را مطالعه کنید و 15 صلوات به مادر حضرت اباالفضل العباس نذر کنید حتما تاثیر می گذارد. سید هاشم حداد نیز درمورد دعاهای مشکل گشا می گویند: در نجف وقتی برایم یک مشکلی بوجود می آمد سریع به صحن امیرالمومنین می رفتم و هفت بار «نادعلی» می خواندم مشکلی که برای من بوجود آمده بود حل می شد.

مرحوم کربلایی خلیل ایمانی می گوید از امام صادق (ع) روایت است وقتی از خانه خود به بیرون می روید در شش جهت اطراف خود سوره اخلاص را بخواند و آن را بدمد، مرحوم کربلایی ایمانی می گوید در هنگام رفتن به رختخواب اگر این کار را انجام دهد خوب است و اشخاصی هستند که درستی این مطلب را برایتان بازگو کنند. شیخ جعفر مجتهد نیز درمورد دعاهای مشکل گشا بیان کرده اند، کسی که زیارت عاشورا را به طور زیاد بخواند از خطرات احتمالی نجات پیدا می کند و آثار شگفتی دارد.

آیت الله سید عبدالکریم کشمیری معتقد است وقتی دچار مشکل و گرفتاری می شوید خواندن سوره و ذکر به نیت هدیه دادن به امام جواد (ع) بسیار مفید است. آیت الله میانجی نیز در این باره بیان کرده است: بهترین دعا برای رفع مشکلات، دعای آیت الکرسی است. برای مطالعه خواص آیت الکرسی و آشنایی بیشتر با فضایل این دعا مقاله مربوط به را مطالعه بفرمایید.

دعا برای رفع مشکلات در روایات و احادیث

امام سجاد (ع) دعایی را به مقاتل بن سلیمان معرفی کردند و بیان کردند که صدبار خواندن آن باعث برآورده شدن حاجات می شود:

کفعمی دعایی از حضرت علی (ع) در کتاب بلدالامین گفته است، اگر فردی ترسیده بود، غمی داشت با خواندن این دعا، خداوند متعال دعایش را اجابت می کند: قبل از این که این که دعا را تلاوت کنی هر حاجتی دارید درخواست کنید. یکی دیگر از دعاهای مشکل گشا یا دعای سریع الاجابه قوی، دعای توسل است، محمد امین بابویه از ائمه اطهار (ع) گفته اند دعای توسل برای اجابت سریع بسیار مفید است. امام جواد (ع) برای رفع گرفتاری، برطرف کردن غم و اندوه ذکر زیر را بسیار سودمند و پرفایده دانستند: یکی دیگر از دعا های مشکل گشا، دعای زیر می باشد که پیامبر اکرم (ص) در جنگ بدر و امام حسین (ع) در روز عاشورا آن را خواندن، این دعا را امام صادق  (ع) نیز گفته است.

Rosary to solve problems

آداب خواندن دعاهای مشکل گشا

خوب است بدانید که این دعاها دارای آداب خاصی هستند که برای نتیجه گرفتن بهتر از آنها باید سعی کرد تا آداب آن را به طور کامل رعایت کرد. در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره کرده ایم:

  1. غسل گرفته و یا طهارت داشته باشید، و در جای پاک رو به قبله بنشینید.
  2. سعی کنید در جایی شروع به دعا کنید که کسی نباشد و بدون ریا باشد.
  3. هنگام دعا از ته قلب خود از خدا بخواهید.
  4. دقت کنید مکانی که دعا می خوانید و حتی لباسی را هم که میپوشید قصبی نباشد.
  5. دعای خود را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع کنید.
  6. با ذکر صلوات : اللهم صلی علی محمد وآل محمد شروع کنید. ()
  7. در دعا مستقیم هر آنچه را که می خواهید از خداوند بخواهید و دنبال اسباب و واسطه نباشید.
  8. در دعا به خدا اصرار کنید دائم از خدا بخواهید تا دعای شما مستجاب شود.
  9. طوری دعا کنید که مورد عنایت و توجه خداوند قرار بگیرید.

استجابت سریع تر دعا

برای دعا و حاجات علاوه بر بهره بردن از دعاهای مشکل گشا باید سعی کنید بعضی از اعمال و رفتارهایی در زندگیتان تغییر کند و یا آنها را در زندگی خود لحاظ کنید. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرستادن صلوات در ابتدا و انتهای دعا
  • برای دعا خواندن سعی کنید حق الناس به گردن شما نباشد.
  • برای چهل مومن ابتدا دعا کنید.
  • برای دعا کردن بهتر است در روزهای جمعه، عیدها، وقت سحر، بین طلوع و ساعت ها آخر روز جمعه دعا کنید.
  • هر چه نماز های خود را در اول وقت بخوانید دعا کردن شما ثمره بهتری دارد.
  • در هنگام دعا سعی کنید از جملات و کلمات زیبا استفاده کنید.
  • گناهانی را که انجام داده اید گردن بگیرید استغفار و توبه کنید.
  • برای سایر افراد خانواده از خدا مغفرت طلب کنید.
  • با صدای بلند دعا نکنید.
  • در صورت برآورده نشدن دعا ناامید نشوید و چندین بار متوالی از خداوند بخواهید که دعای شما برآورده شود.

با توجه به آیات و احادیث مختلف از پیامبر(ص) و ائمه دانستیم که آیات مختلفی برای اتسبیح شامل جملات سه‌گانه و یا چهارگانه‌ای است که با آن می‌توان به خدای متعال متوسل شد و همچنین با ایجاد ارتباط مستقیم با پروردگار مشکلات خود را حل کرد و در این بین دل آرامش بیشتری پیدا کرد. تسبیح به‌عنوان یک نوع عبادت نه‌تنها لذتبخش بلکه برای حل مشکلات و استفاده از توانایی‌های داخلی روحیه بخش است.

از جمله دعاهایی که با تسبیح می‌توان مطرح کرد، دعای رفع ناراحتی، دعای رفع گرفتاری و دعای رفع بلاها و مصیبت‌های ناگهانی و خطرناک است که بسیاری از افراد گرفتار آنها هستند. به طور کلی تسبیح برای حل همه گونه مشکلات استفاده می‌شود و می‌تواند از بهترین راهنمای شخص در جهت رفع مشکلات و سختی‌های زندگی باشد. تسبیح نقش بسیار مهمی در زندگی افراد با خدا دارد. با این که ممکن است برخی افراد برای گرفتن حل مشکلات و تسکین درد آن را بیش از حد اهمیت دهند، تسبیح بهترین راهکار استفاده فکری و روحی برای کسانی است که با مشکلات مواجه شده‌اند. بدون شک نفس ریزی و تمرکز بر چیزی که خودشان را از حالت بدی خارج نماید، به افراد می‌تواند به دنبال صلح دائمی و آرامش دلی خود باشد. تسبیح به عنوان یک نوع ارتباط مستقیم با خدای متعال، منجر به ایجاد رابطه خیال‌آگینی و خودآگینی با پروردگار خواهد شد که این رابطه بسیار با ارتقای روحیه فرد کمک خواهد کرد و می‌تواند فرد را برای رضایت پروردگار و گرفتن توکل و توانایی بیشتر در کنترل مشکلات پیش‌روی خود تقویت کند.

استفاده از تسبیح برای رعایت قانون جذب

یکی از مهمترین خصوصیات ذهن انسان، این است که به طور پیوسته و بی‌وقفه، اطلاعات درونی و خارجی را تحلیل و پردازش می‌کند. از طریق تکرار یک کار، ذهن به سمت آن عادت می‌کند و در نتیجه کمتر استرس در ذهن تجربه می‌شود. به همین دلیل، استفاده از تسبیح برای رعایت قانون جذب، یکی از روش‌های موثری است که می‌توان به طور مداوم از آن بهره برد.

تسبیح یک وسیله بسیار معروف و ساده است که از سنگ، چوب، پلاستیک و… ساخته شده و معمولاً به صورت ترادفی یک به یک وجود دارد. هنگامی که این وسیله را در دست می‌گیرید، با سوراخ کردن و نواختن دانه‌های روی تسبیح، می‌توانید قانون جذب را در ذهنتان تقویت کنید. در این روش تمرینی اولین قدم این است که با دقت و خلوص ذهن، فقط به نواختن دانه‌های تسبیح توجه کنید و فکر خالی و بخشودنی داشته باشید. یک دیگر از اصول قانون جذب، تفکر مثبت است. با استفاده از تسبیح، می‌توانید از فضای منفی و ناامیدی دوری کنید و به سمت فکر مثبت و خوشبختی حرکت کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم به خاطرات و تجربیات مثبتتان فکر کنید و در نهایت، برای جذب بیشتر فضای مثبتی همراه با خود داشته باشید.

نیز، این تمرین نیازمند صبر و ثبات ذهنی است. زمانی که از تسبیح استفاده می‌کنید، تمرکز بیشتری نسبت به بیرون دنیا باید باشد و تمرکز خارجی باید کم شود. با تکرار مداوم این تمرین، شما قادر به کنترل ذهنتان خواهید بود و ضمن آرامش یافتن فکر، از فضای بینش خود به بهترین نحو بهره خواهید برد. به طور خلاصه، استفاده از تسبیح، یکی از ابزارهایی است که برای رعایت قانون جذب می‌توان به آن روی آورد. این تمرین، در صورت تمرین منظم و خلوص ذهنی، می‌تواند به شما کمک کند به تمرکز بیشتری برای جذب انرژی مثبت دست یابید و سبب بهبود فضای ذهنی و روحی خود شوید.

تسبیح به عنوان یک ابزار برای رسیدن به حالت ذهنی آرام

تسبیح به عنوان یکی از رسوم و عادت‌های خودخواندگان و دوستداران به سمت خداست که می‌تواند به عنوان یک ابزار برای رسیدن به حالت ذهنی آرام و احساسی لذت‌بخش هم بکار گرفته شود. تسبیح در واقع به معنی زدن بحرانی و نوعی ذکر می‌باشد که در برخی مراسم و رسوم مسلمانان، کلیساییان، یهودیان و مذاهب مختلف دیگر به عنوان دعاکننده و درخواست رزق، آرامش روحی و فضیلتی معنوی بیشتر و برای رسیدن به حالتی آرام، استفاده می‌شود. تصور اینکه همین الگوی حرکت و تکراری بودن تسبیح، درواقع می‌تواند نوعی تعادل و برقراری با خود و طبیعت باشد و با این کار، از استرس روزمره خود و بدن خود دور شویم برای همین باید با آگاهی تمرینات را به اجرا درآورده و تجربه نماییم.

راه حل‌های تسبیح برای مشکلات خانوادگی

با وجود اینکه خانواده ها به عنوان مهمترین واحد جامعه شناخته می‌شوند، اما مشکلات درون خانواده می‌تواند منجر به اختلافات و درگیری‌های بین خانواده شود که ممکن است زندگی روزانه را تحت تاثیر قرار دهد. در این موارد، تسبیح به عنوان یکی از روش‌های برطرف کردن مشکلات خانوادگی به شمار می‌رود.

تسبیح به منظور نجات از مشکلات خانوادگی مانند درگیری ها، نوع رفتار، نشان دادن به ما که چگونه باید به همراه ایجاد همبستگی فکر کنیم و سرانجام مشکلات خانوادگی را باهم حل کنیم، کاربرد دارد. این روش معمولا با تعداد معینی از ایام و خلوص قلب و ایمان به عمل می‌آید. همچنین، تسبیح به منظور تعقیب امور مربوط به تمدن‌های جدید و مشاغل پر کار بسیار مهم است. برای خلاص شدن از بارهای ذهنی ناشی از مشکلات خانوادگی و فشارهای روانی، تسبیح می‌تواند روشی برای آرامش فکری و عصمت دارایی عملی مفید باشد.

به علاوه، تسبیح می‌تواند به عنوان یک روش آرامش و ارامش پیش بینی نشده در مشکلات ناشی از مشکلات خانوادگی به حساب آید. با تسبیح کردن، شخصی که به دردسر افتاده است به سادگی می‌تواند رویای بهبود خانوادگی خود را داشته باشد. در نتیجه، تسبیح به عنوان یک روش نفسی و تسکین بخش روانی برای سازگار شدن با مشکلات خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، تسبیح نه تنها به عنوان یک ایمان نامهی، بلکه به عنوان یک روش برای حل مشکلات خانوادگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند به دوماندانه نزاعات روانی و هدف قطعی کاوی ذهنی و مانند آن در موقعیت های باقیمانده از زندگی به درد بخورد. می توانید با اطلاع از قیمت تسبیح کشکول قدیمی و خرید تسبیح نسبت به ذکر گفتن اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا