سلامت و دانشکسب و کار برتر

بهترین کرم پودر خارجی برای پوست چرب

کرم پودر برای پوست چرب باید دارای ویژگی‌هایی باشد که به کنترل چربی پوست کمک کند و ماندگاری بالا داشته باشد. همچنین باید بافتی سبک و مات به پوست بدهد تا از ایجاد درخشش زیاد جلوگیری کند. این کرم پودرها باید منافذ و جوش‌های پوست را کاور کنند.بعلاوه باید ضد جوش بوده و ماسیدگی، کیکی شدن و تغییر رنگ پوست را کاهش دهد. در نهایت، یک کرم پودر خوب برای پوست چرب باید بافتی سبک داشته باشد تا پوست احساس راحتی کند و از ایجاد آکنه، قرمزی و حساسیت جلوگیری کند.

یکی از بهترین ویژگی های کرم پودر با پوشانندگی بالا داشتن بافت سبک و پوشانندگی و دوام بالا است. کرم پودر اگر ترکیباتی شامل ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها داشته باشد بهتر است؛ چرا که چنین کرم پودر هایی موجب جوان سازی و رفع چین و چروک می شوند. سرویس آنلاین ما شامل نوبت دهی به بهترین دکتر متخصص پوست، مو و زیبایی در شیراز است

ویژگی بهترین کرم پودر خارجی برای پوست چرب

1. پوشانندگی بالا

بهترین مارک های کرم پودر، معمولا دارای پوشانندگی بسیار بالایی هستند و با بافت عالی که روی پوست خواهند داشت؛ جوش ها، قرمزی و سایر مشکلات پوستی را به خوبی کاور می کنند.

2. اثر مات کنندگی

کرم پودر های مناسب پوست چرب اغلب دارای مواد جاذب چربی هستند که از چرب شدن بیش از حد و برق زدن صورت جلوگیری می کنند؛ حالت مات و زیبایی به پوست می بخشند و به پوست کمک می‌کنند تا ظاهر مخملی‌تری داشته باشد.

3. کنترل چربی

این کرم‌ها دارای مواد کنترل کننده چربی مانند پودر سیلیکا و خاک رس مغربی هستند که به کنترل تولید چربی توسط پوست کمک می‌کنند و پوست را مات می‌کنند.

4. بافت سبک و عدم ایجاد سنگینی

بهترین مارک‌های کرم پودر خارجی برای پوست چرب، دارای فرمولاسیون‌های سبک هستند که بدون ایجاد سنگینی روی پوست، بعد از گذشت مدت زمانی همچنان احساس سبکی می‌دهند و به صورت طبیعی به چشم می‌آیند.

5. ضد جوش و دارای عناصر تسکین‌دهنده

برخی از این کرم‌ها حاوی مواد ضد جوش و تسکین‌دهنده مانند اسید سالیسیلیک و عناصر معدنی مفید هستند که به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کنند.

6. ماندگاری بالا

این کرم‌ها دارای ماندگاری بالا هستند، به این معنا که تا مدت زمان طولانی پوست شما را مات و یکدست، بدون درخشش و ماسیدگی یا تغییر رنگ نگه می‌دارند.

7. محافظت از پوست

برخی از این کرم‌ها دارای عناصر محافظتی مانند SPF هستند که پوست از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنند.

8. غیر کومدوژنیک

بهترین کرم‌های پودر، عاری از مواد کومدوژنیک مانند روغن‌ها هستند و از ایجاد آکنه‌های جدید در پوست جلوگیری می‌کنند.

بر اساس این ویژگی‌ها، بهترین مارک‌های کرم پودر خارجی برای پوست چرب می‌توانند به طور موثری به کنترل چربی، پوشش بالا، ماندگاری طولانی، و ظاهر مات و طبیعی پوست شما کمک کنند. همچنین، انتخاب رنگ مناسب و استفاده از پرایمر مناسب هم می‌تواند به بهبود ظاهر و ماندگاری کرم پودر کمک کند.

نحوه آرایش کردن پوست های چرب

  1. هر روز صبح قبل از آرایش کردن از ژل های پاک کننده و صابون های مخصوص پوست چرب که روی صورت شما تاثیر گذار است استفاده کنید و بعد از شستشو با یک حوله تمیز آب اضافی صورتتان را بگیرید.
  2. با کمی پنبه و تونر که مخصوص پوست چرب است عملیات پاکسازی را انجام دهید. با پنبه ای که آغشته به تونر کرده اید روی تمام صورتتان بکشید و بعد از 5 دقیقه از روی صورتتان پاک کنید ، تونر علاوه بر شستشو کامل صورت سلول های مرده صورت را هم از بین می برد.
  3. بعد از عمل پاکسازی صورت و قبل از آرایش کردن از یک نرم کننده صورت استفاده کنید ، و نرم کننده ای که به صورتتان زده اید را به خوبی روی صورتتان ماساژ دهید تا ذرات نرم کننده نماند.
  4. قبل از آرایش با کرم های مخصوص زیرسازی کنید. مخصوصا نواحی چرب صورتتان مثل ناحیه T شکل ، پیشانی ، چانه و بینی. زیرسازی کردن ، عمر ماندگاری آرایش روی پوست را بیشتر و از درخشش نواحی چرب جلوگیری می کند.
  5. از کرم پودر های مات و مخصوص پوست چرب استفاده کنید. و برای کم دیده شدن چربی پوست از کانسیلر استفاده کنید ، و بیش از حد پودر و پنکیک استفاده نکنید.و در استفاده پنکیک ازبهترین برندهای پنکیک استفاده کنید.
  1. هر چقدر آرایشتان مات باشد بعد از گذشت زمان ، نقاط چرب پوست حالت براق به خود می گیرند. یک راه حل خوب این است که از دستمال های چربی گیر آرایشی استفاده کنید. آنها را باز کنید روی نقاط چرب بگذارید ، کمی فشار دهید و آرام از روی صورتتان بردارید. این دستمال ها به راحتی چربی اضافه روی پوست را جمع می کنند.
  2. وقتی از ضدآفتاب استفاده می کنید البته ضدآفتاب های فاقد چربی بعد از زدن آن ، یک دستمال کاغذی تمیز را روی صورتتان پهن کنید. با دست کمی روی صورتتان فشار دهید و بعد آن را بلند کنید. به این ترتیب کمترین چربی آن هم گرفته می شود.
  3.  بیش از حد از اسکراب استفاده نکنید. استفاده زیاد از آنها ، پوست چرب را تحریک می کند و غدد پوست چربی بیشتری تولید می کنند و حتی باعث بیرون ریختن جوش ها می شود.
  4. قبل از خواب حتما آرایشتان را به طور کامل از روی پوستتان پاک کنید و تمام مراحل پاکسازی پوست را انجام دهید. اگر پوستتان با گذشت زمان چرب تر می شود ، حتما به متخصص مراجعه کنید تا با توجه به ویژگی های پوستتان ، راه حل های مناسب تری به شما ارائه دهد.

بهترین کرم‌ پودر مک

محصولات Mac تولید کشور کانادا هستند که کیفیت بسیار بالایی در زمینه محصولات آرایشی دارند. طراحی و بسته بندی شیک و مدرن این برند بسیار در بین خانم ها محبوب است.

این کرم پودر دارای پوشانندگی بسیار بالا است که  SPF هم دارد. ماندگاری این کرم پودر روی صورت تنها ۸ ساعت است.  ولی کرم پودر های مک، به دلیل رنگ دانه هایی که دارند پوست را خوبی کاور می کنند.

کرم پودر دیور Dior

محصولات دیور همیشه جزو بهترین محصولات بوده اند که در کشور فرانسه تولید می شوند. دیور تمرکز بیشتری روی تولید عطر و ادکلن دارد، ولی محصولات آرایشی هم تولید می کند.

بهترین کرم‌ پودرهای دیور با پوشانندگی بالا، رطوبت ‌رسان هستند و پوست می تواند به راحتی نفس بکشد. این کرم پودر پوشش بسیار طبیعی دارد که دارای تنوع رنگی  بالایی است. یکی از بهترین انتخاب ها برای زیرسازی پوست، کرم پودر دیور است. قیمت این کرم پودر بین ۵۰ تا ۷۰ دلار می باشد. همچنین این کرم پودر دارای ضد آفتاب هم هست.

دکمه بازگشت به بالا