عمومیکسب و کار برتر

بعد از روشن شدن چراغ بنزین کوییک چند کیلومتر میرود

حتما برای شما هم پیش آمده است که در جاده در حال رانندگی می باشید و ناگهان متوجه می شوید که چراغ بنزین روشن شده است، در این شرایط اگر پمپ بنزین در دسترس باشد که جای نگرانی و باک را پر می کنید، اما اگر در نزدیکی شما پمپ بنزینی وجود نداشته باشد نگران می شوید. سوالی که در ذهن بسیاری از افراد در این مواقع ایچاد می شود این است که از زمان روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر می توان رانندگی کرد یا با زاپاس بنزین چقدر می توان حرکت کرد؟

چراغ چشمک زن بنزین

با توجه به اینکه این موضوع در خودرو های مختلف متفاوت است، تصمیم گرفتیم تا در این سری از مقالات کیان باتری به توضیح این مورد بپردازیم، پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

چراغ بنزین روشن شود چند کیلومتر حرکت می کند؟

با روشن شدن چراغ بنزین چند کیلومتر را می توان حرکت کرد؟

اگر شما وسط جاده باشید و متوجه شوید که چراغ بنزین روشن شده است و به هیچ پمپ بنزینی دسترسی ندارید قطعا استرس می گیرید و بسیار دلهره آور است. در این شرایط شما هر لحظه نگران این هستید که بنزین تموم شود و وسط جاده گیر کنید. در این مقاله از کیان باتری مشخص می کنیم که هر خودرو در زمان روشن شدن چراغ بنزین چه میزان می تواند حرکت کند و با چند کیلومتر رانندگی خودرو خاموش می شود!

البته در خودرو های جدید هنگام روشن شدن چراغ بنزین، مسافتی که می توان با خودرو طی کرد مشخص می شود و در پشت آمپر عددی قرار دارد که به صورت تقریبی تخمین زده است که چقدر می توان حرکت کرد. البته این عدد بسیار هم دقیق نیست و شما نمی توانید تنها بر روی آن حساب کنید زیرا بر اساس میانگین مسافت طی شده توسط خودرو محاسبه می شود.

با این حال چندان نگران روشن شدن چراغ بنزین نباشید زیرا اگر در ترافیک هم باشید تقریبا می توانید 40 کیلومتر رانندگی کنید تا به اولین پمپ بنزین برسید. 40 کیلومتر به این معنا است که اگر شما اگر در راه منزل باشید و چراغ بنزین روشن شود با خیال راحت می توانید به مقصد خود بروید و در روز بعد که از خودرو استفاده کردید در آن موقع باک بنزین را پر کنید.

البته روشن شدن چراغ بنزین در داخل شهر موضوع جدی نمی باشد زیرا دسترسی به پمپ بنزین راحت است، بیشتر افرادی نگران این موضوع می شوند که در جاده هایی قرار دارند که هیچ پمپ بنزینی در اطراف آن ها نمی باشد!

همچنین بخوانید:

از زمان روشن شدن چراغ بنزین چند لیتر بنزین داریم؟

اگر بخواهیم به صورت دقیق این موضوع را توضیح دهیم و بررسی کنیم که از زمان روشن شدن چراغ بنزین چند لیتر بنزین داریم باید به استاندارد های ارائه شده بین المللی نگاهی بیندازیم.

طی بررسی های انجام شده بر روی 40 خودرو که بنزین آن ها بر روی زاپاس قرار داشت، مشخص شد که زمانی که چراغ بنزین روشن می شود، در خودرو های خودرو حدود 2.6 گالن و بر حسب لیتر 9.8 لیتر بنزین درون باک بنزین باقی مانده است.

اما این که دقیقا چه قدر می توان با چراغ روشن رانندگی کرد بستگی به خودرو شما و شرایط رانندگی دارد. اما باید بگوییم که این مسافت چندان طولانی نیست و مسر کوتاهی را با آن می توانید طی کنید. همچنین در برخی از خودرو ها روشن شدن چراغ بنزین بر اسا میزان مسافت قابل طی کردن با باک خالی روشن می شود و میزان مسافت باقی مانده را نشان می دهد که این موضوع برای خودروهایی داخلی وجود ندارد.

به طور کلی اگر خودرویی را در نظر بگیریم که ظرفیت باک آن حدود 60 لیتر می باشد، زمانی که چراغ بنزین روشن می شود حدود 5 لیتر بنزین درون آن وجود دارد. اگر در حال رانندگی در شهر باشید و حدود مصرف سوخت را در هر 100 کیلومتر 10 لیتر در نظر بگیریم بنابراین شما می توانید 50 کیلومتر با زاپاس بنزین رانندگی کنید.

اما توجه داشته باشید هیچ وقت به امید 50 کیلومتر رانندگی نکنید و حتما پس از دیدن اولین پمپ بنزین اقدام به پر کردن بنزین نمایید، زیرا گاهی ممکن است خودرو شما مطابق با استاندارد ساخته نشده باشد و این اعداد تغییر پیدا کند. بنابراین همیشه پس از روشن شدن چراغ بنزین پس از مشاهده اولین جایگاه سوخت اقدام به پر کردن خودرو نمایید.

مسافت قابل طی کردن در خودرو های مختلف پس از روشن شدن چراغ بنزین

روشن شدن چراغ بنزین در خودروهای مختلف

در ادامه برخی از خودرو ها را برای شما آورده ایم که بررسی های لازم بر روی آن ها انجام شده است و تخمین زده اند که با روشن شدن چراغ بنزین چه مقدار می توان با آن ها حرکت کرد.

بعد از روشن شدن چراغ بنزین پژو پارس | بعد از روشن شدن چراغ بنزین پژو پارس چند کیلومتر میرود

چراغ چشمک زن بنزین پراید چند کیلومتر میره؟

خودرو پراید با داشتن مصرف 6.5 لیتر بنزین در مناطق شهری، در صورتی که ترافیک را در نظر نگیریم از زمان روشن شدن چرا باک بنزین می توانید حدود 130 کیلومتر رانندگی کنید.

پژو 206

خودرو های پژو 206 دارای مصرف 809 لیتر بنزین و در جاده های شهری می باشد، بنابراین از زمانی که چراغ چشمک زن این خودرو روشن می شود این امکان را دارید که 109 کیلومتر را طی کنید.

پژو 405

این خودرو دارای متوسط مصرف 11.8 لیتر بنزین در شهر می باشد، از زمانی که چراغ چشمک زن بنزین خودرو پژو روشن می شود شما می توانید 76 کیلومتر را با آن طی کنید.

سمند

مصرف بنزین این خودرو در مناطق شهری بدون در نظر گرفتن ترافیک 11 لیتر می باشد، بنابراین با روشن شدن چراغ بنزین می توانید حدود 89 کیلومتر را با آن طی کنید.

ال 90

خودرو ال نود یا تندر دارای مصرف سوخت 9 لیتر در شهر می باشد، که زمانی که چراغ چشمک زن آن روشن می شود می تواند حدود 108 کیلومتر مسافت را طی کند.

رنو کولئوس

این خودرو دارای مصرف شهری 11.8 لیتر می باشد که از لحظه ای که چراغ بنزین روشن می شود می تواند حدود 80 تا 85 کیلومتر را طی کند.

سوزوکی ویتارا

این ماشین شاسی بلند ژاپنی دارای مصرف سوخت 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد، بنابراین زمانی که چراغ چشمک زن بنزین روشن می شود می تواند 80 کیلومتر را طی کند.

ساندرو

خودرو ساندرو دارای مصرف سوخت 9.4 لیتر بنزین در شهر می باشد، به همین جهت زمانی که چراغ بنزین روشن می شود می تواند حدود 104 کیلومتر را طی کند.

گل

گل که خودوریی از کمپانی فولکس واگن می باشد دارای مصرف سوخت 9.2 لیتر بنزین در مناطق شهری می باشد، به همین دلیل با روشن شدن چراغ بنزین این خودرو می توان حدود 106 کیلوکتر را طی کرد.

ورنا

این مدل خودرو دارای مصرف سوخت 7.6 لیتر بنزین در مناطق شهری می باشد، بنابراین با روشن شدن چراغ بنزین می توان 128 کیلومتر را با آن طی کرد.

مزدا3

مزدا 3 یکی از محبوب ترین خودروهایی است که در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارد، این ماشین محبوب دارای مصرف بنزین 9.8 لیتر بنزین می باشد که از زمانی که چراغ چشمک زن آن روشن می شود می تواند 100 کیلومتر را طی کند.

هیوندای آوانته

هیوندای یک خودرو از محصول کره است که مصرف بنزین آن در مناطق شهری بدون ترافیک 9.5 لیتر می باشد، از زمانی که چراغ بنزین این خودرو روشن می شود می تواند حدود 103 کیلومتر را طی کند.

توسان

هیوندای توسان جزو محبوب ترین خودروهای شاسی بلند در ایران می باشد، این خودرو دارای مصرف سوخت 10.2 لیتر بنزین در مناطق شهری است که زمانی که چرغ چشمک زن آن روشن می شود حدود 96 کیلومتر را طی می کند.

سانتافه

سانتافه نیز جزو خودروهایی است که محوبیت بالایی دارد، این خودرو در جاده های شهری حدود 11.8 لیتر بنزین مصرف می کند که در زمان روشن شدن چراغ چشمک زن آن می تواند حدود 83 کیلومتر را طی کند.

ریو

کیا ریو محصولی از کیا موتورز کره جنوبی می باشد که تولید آن از سال 2000 آغاز شده است و در حال حاضر نسل چهارم آن تولید می شود. این خودرو با مصرف شهری حدود 6.9 لیتر بنزین مصرف می کند، با این حساب در زمان روشن شدن چراغ بنزین می تواند حدود 142 کیلومتر را طی کند.

اپتیما

کیا ایپتیما یک خودرو از محصول کره است که دارای 1.8 لیتر مصرف بنزین در مناطق شهری بدون ترافیک می باشد. زمانی که چراغ چشمک زن بنزین این خودرو روشن می شود می تواند 83 کیلومتر را طی کند.

کیا پیکانتو

این خودرو دارای مصرف سوخت 6.7 لیتر بنزین در شهر می باشد و زمانی که چراغ بنزین آن روشن می شود می تواند حدود 146 کیلومتر را طی کند.

عوامل موثر بر میزان مسافت طی شده با چراغ بنزین خودرو

چرا زاپاس بنزین برخی از خودرو ها زود تمام می شود

خب در بالا به توضیح برخی از خودرو های داخلی و خارجی پرداختیم و بررسی کردیم که با روشن شدن چراغ بنزین چه مسافتی را می توانند طی کنند. اما سوالی که ایجاد می شود این است که چه عواملی بر میزان مسافت طی شده توسط این ماشین ها موثرند؟

برای تخمین میزان مصرف بنزین خودرو برخی از نکات خودرو را در نظر می گیرند و سپس مطابق با آن ها میزان مصرف بنزین مشخص می شود، این عوامل عبارت است از:

وزن خودرو و محتویات داخل آن، سرعت، نشتی در باک بنزین، کارکردن خودرو به صورت درجا بیش از ۴۰ ثانیه، فشار نامنظم پدال گاز، فشار باد تایرها، استفاده از تهویه هوا(کولر)، آیرودینامیک خودرو، بالابودن ترمزدستی، رانندگی در دور موتور بالا، نوع لاستیک، تنظیم فرمان، مصرف برق زیاد سیستم صوتی، کیفیت بنزین

مضرات روشن شدن چراغ بنزین

رانندگی با خودرویی که مقدار باک بنزین آن کم است یعمی یک چهارم بنزین را دارد باعث می شود تا میزان آسیب به خودرو بیشتر شود و مضراتی را به دنبال دارد. این مضرات عبارت است از: وارد شدن آسیب به کاتالیزور، توجه داشته باشید که در این صورت باید کاتالیزور را تعویض کنید.

همچنین رانندگی با چراغ بنزین روشن سبب می شود پمپ بنزین شما آسیب ببیند، دلیل این موضوع نیز در این است که در بخش انتهایی باک آشغال و کثیفی ها تجمع می شوند و زمانی که شما بخواهید از آن ها استفاده کنید بنزین از این مناطق عبور می کند و سبب آسیب می شود.

زمانی که چراغ بنزین شما روشن است هر لحظه این امکان وجود دارد که خودرو خاموش است، این موضوع بسیار خطرناک است و امکان تصادف وجود دارد.

بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با روشن شدن چراغ بنزین آسوده خاطر هستید و به رانندگی خود ادامه می دهید تا زمانی که خودرو خاموش شود باید بدانید که این کار بسیار غلط است و آسیب های بسیاری را به خودرو خود وارد می کنید، بهترین کار این است که قبل از اتمام باک بنزین اقدام به پر کردن آن نمایید و از وارد شدن آسیب های جدی به خودرو جلوگیری کنید.

آیا تمام شدن بنزین به ماشین شما آسیب می رساند؟

برای یافتن پاسخ این سوال ویدئوی زیر را تماشا نمایید!

همچنین بخواید:

چرا نباید باک بنزین را به صورت کامل پر کنیم؟

چرا نباید بنزین را به طور کامل پرد کرد

حتما شما هم توصیه هایی را در مورد پر کردن بنزین شنیده اید، برخی از این توصیه ها عبارت است از:

زمانی برای پر کردن خودرو اقدام نمایید که دمای هوا در شرایط خنکی قرار دارد و خودرو شما خیلی فعالیت نکرده است، برای پر کردن باک بنزین نباید به صورت عجله ای عمل کنید زیرا در این صورت تنها بخار بنزین نصیب شما می شود.

همچنین کارشناسان خودرو پیشنهاد می کنند که همواره زمانی که باک خودرو شما یک سوم ظرفیت دارد اقدام به پر کردن آن نمایید.

زمان هایی که تانکر های سوخت در حال پر کردن بنزین می باشند نباید سوخت گیری کنید زیرا در این زمان بر اثر فشار بنزین وارد شده به مخزن اصلی انواع آلایندگی ها  در مخزن ته نشین می شود و اگر در این زمان بنزین بزنید انواع آلایندگی ها ته نشین شده وارد سوخت شما می شود.

اما یک توصیه دیگر که وجود دارد این است که باک بنزین را هیچ وقت پر نکنید، اما دلیل این موضوع چه می باشد؟

اگر شما باک بنزین را بش از حد پر کنید علاوه بر بنزینی که وارد می شود، مقداری بنزین مایع وارد کنیستر خودرو می شود، ورود این مایع سبب می شود که این قطعه خراب شود. قیمت این قطعه برای خودرو ها نسبتا گران است و به همین جهت هزینه اضافی برای شما ایجاد می شود.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با این موضوع که با روشروشن شدن چراغ های پشت آمپر خودرو یکی از دغدغه‌های اکثر رانندگان محسوب می‌شود، زیرا روشن شدن هرکدام از این چراغ ها، نشانه ی وجود مشکل و ایرادی جدی در بخشی از خودرو است. امروز قصد داریم به بررسی دلایل روشن شدن یکی از چراغ های پشت آمپر، که اغلب افراد تجربه روشن شدن آن را حین رانندگی دارند، یعنی روشن شدن چراغ بنزین خودرو بپردازیم.
روشن شدن چراغ بنزین، وقتی در جاده‌ها و مناطقی که آشنایی زیادی با آنها نداریم و احتمال می‌دهیم پمپ بنزین از ما دور باشد اتفاق بیفتد، بسیار استرس‌زا است زیرا راننده دائما با این چالش مواجه است که هر لحظه ممکن است بنزین ماشین تمام شده و خودرو از حرکت بایستد.

آیا رانندگی با چراغ بنزین روشن خطرناک است؟

بهتر است همیشه قبل از رانندگی، از پر بودن باک بنزین خودروی خود اطمینان حاصل کنید، زیاد رانندگی با ماشینی که مقدار کمی بنزین دارد، موجب آسیب دیدن خودرو می‌شود.
رانندگی با خودرویی که تنها 25 درصد از باک آن بنزین دارد سبب آسیب به کاتالیزور خودرو می‌شود و در صورت طی کردن مسافت های طولانی با بنزین کم، مجبور به تعمیر یا تعویض کاتالیزور ماشین خواهید شد.
همچنین رانندگی با بنزین کم موجب آسیب رسیدن به پمپ بنزین خودرو می‌شود زیرا کثیفی ها و آشغال ته باک خودرو، در زمانی که باک بنزین خالی باشد، از پمپ بنزین عبور کرده و با رسوب در پمپ بنزین، موجب آسیب دیدن آن می‌شود.
بعلاوه هنگام رانندگی با بنزین کم، در جاده ها و بزرگراه ها خطر تمام شدن بنزین و خاموش شدن خودرو را نیز جدی بگیرید، زیرا خودروهای کناری با سرعت در حرکتند و توقف شما خطر تصادفات جاده ای را به شدت افزایش می‌دهد.
با اقساط 12 تا 60 ماهه خودروی دلخواه تان را بخرید و بعد از واریز پیش‌پرداخت، مابقی پول خودرو را با اقساط کم، طی چند سال بعدی پرداخت کنید. در واقع سودی که بابت  فروش اقساطی خودرو  شرکت ما  می‌دهید، همان سودی است که به بانک‌ها هنگام وام گرفتن پرداخت می‌کنید.

وقتی چراغ بنزین ماشین روشن شود چند کیلومتر می‌رود؟

با بررسی های به عمل آمده بر روی خودروهای مختلف، متوسط بنزین باقی مانده در باک خودروهای خارجی به طور متوسط در حدود 9.8 لیتر می باشد، و اگر رانندگی با خودرو را در حالت بدون ترافیک شهری در نظر بگیریم، وقتی چراغ بنزین ماشین روشن شود خودروهای مختلف میتوانند مسافت هایی که در ادامه خواهیم گفت را طی کنند.

پراید: این خودرو با مصرف شهری حدود 6.5 لیتر می تواند در شرایط بدون ترافیک، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 130 کیلومتر را طی کند.

پژو 206 : خودرو پژو 206 با متوسط مصرف 8.9 در رانندگی شهری، از لحظه ای که چراغ بنزین روشن می‌شود ، می‌تواند حدود 109 کیلومتر را طی کند.

رنو کولئوس: رنو کولئوس ، با مصرف 11.8 لیتر بنزین در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 80 الی 85 کیلومتر را بپیماید.

سوزوکی ویتارا: این شاسی بلند ژاپنی با مصرف 12.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می تواند مسافتی حدود 80 کیلومتر را طی نماید.

پژو 405 : این خودرو با متوسط مصرف 12,8 لیتر در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 76 کیلومتر را بپیماید.

سمند : این خودرو با مصرف شهری حدود 11 لیتر بنزین، می‌تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 89 کیلومتر را طی کند.

ساندرو : خودرو ساندرو ، با مصرف 9.4 لیتر بنزین در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 104 کیلومتر را بپیماید.

تندر 90 : این خودرو با متوسط مصرف 9 لیتر در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 108 کیلومتر را بپیماید.

گل : گل محصولی از فولکس واگن برزیل است که یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن آلمان به شمار می‌رود. این خودرو با مصرف 9.2 لیتر بنزین در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 106 کیلومتر را بپیماید.

ورنا : این خودرو با مصرف 7.6 لیتر بنزین در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 128 کیلومتر را بپیماید.

مزدا 3 : مزدا 3 محبوب‌ترین خودروی کمپانی مزدا در بازار خودرو جهان محسوب می‌شود که علت آن کیفیت خوب ، سواری کاملا لذت بخش ، طراحی جذاب است. مزدا 3 با مصرف سوخت 9.8 لیتر در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 100 کیلومتر را بپیماید.

آوانته : هیوندای آوانته یک خودرو کامپکت کره ای است که با مصرف 9.5 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 103 کیلومتر را بپیماید.

توسان : هیوندای توسان، یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای بازار ایران است ، این خودرو با مصرف سوخت 10.2 در شهر، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 96 کیلومتر را بپیماید.

سانتافه : این خودرو با مصرف 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می تواند مسافتی حدود 83 کیلومتر را طی نماید.

ریو : کیا ریو یک خودرو کامپکت ، محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که تولید آن از سال 2000 آغاز شده و اکنون نسل چهارم آن در حال تولید است. این خودرو با مصرف شهری حدود 6.9 لیتر بنزین می‌تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 142 کیلومتر را طی کند.

اپتیما : کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط است که نخستین بار در سال 2000 توسط کره ای ها معرفی شد ، این خودرو با مصرف شهری حدود 11.8 لیتر بنزین می تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین ، حدود 83 کیلومتر را طی کند.

پیکانتواین خودرو با متوسط مصرف 6.7 لیتر بنزین در شهر ، می تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود 146 کیلومتر را بپیماید.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید:

ن شدن چراغ بنزین چه مسافتی را می توان طی کرد آشنا نماییم.

 

دکمه بازگشت به بالا