کاهش هزینه تبلیغات با محصولات فومی

محاسبه هزینه اینترنتی (دیجیتال) این امکان را می‌دهد که با خیال راحت برای کمپین تبلیغاتی ماهانه یا سالانه خود برنامه‌ریزی کنید. این روش به کنترل هزینه‌ها و افزایش بازدهی بازاریابی آنلاین، کمک خواهد کرد.

محاسبه هزینه تبلیغات اینترنتی (دیجیتال) با توجه به نوع و روش آگاهی‌رسانی، متفاوت است. هر بستر یا روش با توجه به کارمزد‌های محاسبه شده خود و امکاناتی که ارائه می‌دهد، قیمت متفاوتی برای پروموشن دیجیتال در نظر می‌گیرد.

صباویژن به عنوان بزرگترین آژانس تبلیغات اینترنتی در ایران، این امکان را برای صاحبان مشاغل به وجود آورده است که با دقت و جزئیات کامل، هزینه‌های پروموت را مدیریت کنند. کافی است به راحتی به سایت صباویژن مراجعه کنید؛ تعرفه تبلیغ در پلتفرم‌های مختلف را بررسی نمایید و در نهایت روش مناسب خود را انتخاب کنید.

روش‌های کلی و معمول محاسبه هزینه پروموشن آنلاین معمولا بر اساس میزان دیده شدن، میزان کلیک و مراجعه مخاطب جدید به سوی صفحات مجازی شما و همچنین بر اساس تعداد تماس‌های انجام شده، انجام می‌شود. روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به فراخور نیاز هر کمپین، قابل استفاده هستند.

محاسبه هزینه تبلیغات اینترنتی (دیجیتال) معمولا از قوانین و تکنیک‌های مشخصی پیروی می‌کند و تقریبا در همه شرکت‌ها و پلتفرم‌ها یکسان است. دلیل قیمت‌های مختلف در بستر‌های آنلاین، کارمزد‌ها و خدمات متفاوتی است که هر شرکت برای کاربرانش در نظر گرفته است.

در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است که کسب و کار شما به راحتی در اینترنت و فضای دیجیتال در دسترس کاربران باشد. این گونه، سرعت تجارت شما نیز سیری سعودی خواهد داشت. صباویژن با در اختیار داشتن پلتفرم‌های مختلف و همکاری با پربازدید‌ترین و معتبر‌ترین سایت‌ها، شرایط پروموت پربازده و ارزان‌تر را برای کاربران خود فراهم ‌می‌کند. کاربران می‌توانند خدمات و محصولات خود را در یک بستر گسترده و پر مخاطب نمایش دهند.

لازم است در بازاریابی اینترنتی به این دو نکته دقت کنید:

یکی از آنها سایت و بستر معتبری است که برای شروع بازاریابی آنلاین، انتخاب کرده‌اید. دیگری خلاقیت شما در طراحی ویدیو، تصویر و متنی است که برای تبلیغات ساخته‌اید.

هر دوی این موارد باید به گونه‌ای باشد که پروموشن شما بیش‌ترین بازخورد را از طرف مخاطبان داشته باشد.

صباویژن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران، فعالیت خود را توسط صبا ایده و در سال ۱۳۸۵ آغاز کرد است. صباویژن با ارتباطات گسترده‌ای که با سایت‌های پر‌مخاطب و پر بازدیدی همچون، آپارات، فیلیمو، سینماتیکت، میهن بلاگ، ایسنا و غیره برقرار می‌کند، این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم کرده است تا با خیالی آسوده خود را انجام دهند.

هزینه تبلیغات در سایت‌های اینترنتی چه تفاوتی با روش‌های سنتی دارد؟

در واقع هزینه تبلیغات در سایت‌های اینترنتی، مبلغی است که صاحب یک کسب و کار (چه کوچک و چه بزرگ) در یک بازه زمانی مشخص، برای پروموشن دیجیتال خدمات خود پرداخت خواهد کرد. این مبلغ با توجه به روش و بستر تبلیغاتی که انتخاب کرده است، متفاوت خواهد بود. همچنین یک تفاوت اساسی با روش‌های سنتی دارد:

از آنجایی که در دنیای دیجیتال، اندازه‌گیری پارامترهای مختلف و تهیه آمار بازخوردها بسیار ساده‌تر است؛ معمولا هزینه آگهی‌های اینترنتی هم بر اساس همین میزان بازخورد هر تبلیغ محاسبه می‌شود.

برای مثال در روش سنتی، وقتی یک کسب و کار شروع به پخش تراکت می‌کند، نمی‌تواند به دقت مشخص کند که هر برگ از آن به دست چه کسی رسیده است و چند نفر تراکت او را دیده‌اند. حتی اگر هم با توجه به دقت و توانایی نیروی پخش تراکت، بتوان یک تخمین درست از این مورد داشت، باز هم نمی‌توانیم تخمین بزنیم که چه درصدی از کسانی که آگهی ما را تحویل گرفته‌اند، واقعا توجه‌شان جلب شده و به آن واکنش نشان داده‌اند. در نتیجه تنها باید بنشینیم و منتظر تماس از طرف مشتریان احتمالی باشیم.

به همین دلیل در روش‌های تبلیغاتی سنتی، بر اساس تجربه یک تعرفه مشخصی وجود دارد و فارغ از بازخورد تبلیغ، آن هزینه از شما دریافت می‌شود. برای مثال قیمت پخش ۱۰۰۰ عدد از یک بروشور جذاب با هزینه پخش ۱۰۰۰ عدد کاتالوگ نامناسب و بدون جذابیت، همیشه یکسان است! اما در تبلیغات دیجیتال این‌گونه نیست!

معیار و شیوه محاسبه قیمت تبلیغات دیجیتال

نخست باید بدانید که در چه بستری و به چه شیوه‌ای پروموت انجام می‌دهید. بسترهای آنلاین پر‌کاربرد و متنوعی وجود دارد. به همین دلیل قیمت تبلیغات دیجیتال نیز بسیار متنوع است. روش محاسبه هزینه هر کدام نیز قوانین خاص خود را دنبال می‌کند. مهمترین روش‌های آنلاین شامل موارد زیر است:

  • بنری
  • کلیکی
  • ویدیویی
  • همسان (Native)
  • نمایش در اپلیکیشن‌ها
  • گوگل ادوردز
  • پروموت در اینستاگرام

روش محاسبه هزینه تبلیغ آنلاین

هزینه تبلیغات آنلاین بر پایه یک سود دو طرفه محاسبه می‌شود. یعنی هم آن پلتفرم و هم کسب و کار شما باید سود ببرد. از این رو، نخست آگهی شما بهینه می‌شود و سپس بر اساس میزان بازخورد هر آگهی، این هزینه پرداخت خواهد شد.

در این شیوه‌ی محاسبه تعرفه‌ها، کسب و کارها تنها به ازای میزان بارخوردی که گرفته‌اند هزینه پرداخت می‌کنند. پس هر زمان که حس کنید تبلیغات شما سودی ندارد، می‌توانید آن را متوقف کنید. از سوی دیگر با بهینه شدن آگهی‌ها، پلتفرم آنلاین نیز مطمئن خواهد شد که کارایی تبلیغات شما بالا خواهد بود.

تعرفه بر اساس تعداد دیده شدن

یکی از ساده‌ترین و قابل قبول‌ترین شیوه‌های محاسبه قیمت آگهی، در نظر گرفتن تعداد دیده شدن تبلیغ است. یعنی هرچقدر که بستر تبلیغاتی بتواند آگهی شما را به افراد جدید بیشتری نمایش دهد، هزینه بیشتری دریافت می‌کند. این شیوه مشخص می‌کند که پلتفرمی که انتخاب کرده‌اید، تا چه اندازه میان کاربران عام محبوب است و چه تعداد مخاطب عام آگهی شما را خواهند دید.

هزینه بر اساس تعداد واکنش یا کلیک

محاسبه هزینه تبلیغات اینترنتی بر اساس تعداد واکنش، ارتباط مستقیم با جذابیت تبلیغ شما دارد. به این معنی که اگر مخاطب پس از دیدن آگهی شما واکنشی نشان داد، تعرفه از شما دریافت می‌شود. به بیان دیگر اگر روی بنر شما کلیک شود، ویدیو شما کامل تماشا شود و یا هر واکنش دیگری به تبلیغ شما انجام شود، شما هزینه پرداخت خواهید کرد. کارایی و قیمت معمولا برای شروع یک کمپین بازاریابی، مناسب‌تر خواهد بود.

تعرفه بر اساس تعداد لید (ارتباط و تماس)

مرحله بعد از واکنش مخاطب این است که تمایل خود را به محصول یا خدمت تبلیغ شده با تماس یا ارتباط با شما نشان دهد. برای مثال می‌توان از راه یک بنر، مخاطب را به صفحات ویژه‌ای هدایت کرد که برای شما ساخته شده و محصول شما را به بهترین شکل معرفی می‌کند. به این صفحات، لندینگ پیج (صفحه فرود) گفته می‌شود. در آن صفحه از مخاطب درخواست می‌شود تا برای دریافت اطلاعات بیشتر یا استفاده از تخفیف، یک شماره تماس یا ایمیل ثبت کند.

به این ترتیب شما یک راه ارتباطی یا لید دریافت خواهید کرد که شما را به مخاطبان پیوند می‌دهد و به فروش می‌انجامد. محاسبه بر اساس تعداد لید یا تماس، به شما این امکان را می‌دهد که دقیقا به ازای جذب مشتری، هزینه پرداخت کنید. مشخص است که این روش معمولا قیمت بیشتری نسبت به حالت نمایش و کلیک دارد اما در نهایت بازدهی بسیار بیشتری نیز خواهد داشت.

این روش به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای به‌خاطر سپردن نام شما در ذهن مخاطب، شناخته می‌شود. با استفاده از این روش در پلتفرم‌های صباویژن، می‌توانید تبلیغ خود را در ویترین پرمخاطب‌ترین سایت‌های کشور در معرض دید قرار دهید. تبلیغ بنری همانند تبلیغ بیلبوردی است با این تفاوت که به صورت آنلاین و اینترنتی نمایش داده می‌شود.

تعرفه تبلیغ بنری را باید به صورت ماهانه، سالانه و یا کلیکی پرداخت کنید. برای مثال تبلیغ بنری در سایت آپارات به ازای تعداد مرتبه نمایش تبلیغ و ابعاد بنر، محاسبه می‌شود. همچنین موقعیت قرار‌گیری بنر نیز هزینه‌های مختلفی را شامل خواهد شد.

برای نمونه اگر تنها آرم تبلیغ خود را در ویدیو‌های آپارات نمایش دهید، یا بنری در کنار ویدیو‌های آپارات نصب کنید و یا یک لوگوی باز شونده داشته باشید، باید تعرفه‌های متفاوتی را پرداخت کنید.

شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به سایت صباویژن و رجوع به سربرگ تعرفه‌ها و سپس تعرفه تبلیغات بنری، از هزینه پروموت در پلتفرم‌های مختلفی همچون آپارات، فیلیمو، ایسنا، سینماتیکت، میهن بلاگ و غیره … اطلاع پیدا کنید.

تعرفه تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از به صرفه‌ترین و هوشمندانه‌ترین روش‌های تبلیغ دیجیتال است. تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توانید این روش را به کار بگیرید. تنوع در سایت‌های همکار صباویژن، پیام شما را به بهترین و گسترده‌ترین شکل ممکن به کاربران شما خواهد رساند.

با انتخاب صباویژن به عنوان بستر تبلیغات اینترنتی خود از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد. از جمله مزایای آن این است که: می‌توانید شیوه پروموت خود را هدف‌گذاری کنید. می‌توانید با استفاده از سرویس‌های هوشمند و تکنولوژی کلیلک‌های حقیقی را از غیر حقیقی تشخیص دهید. همچنین از تعداد نمایش بنر و سقف بودجه و دیگر مزایای آن اطلاع پیدا خواهید کرد.

محاسبه هزینه تبلیغات ویدیویی

روش محاسبه هزینه تبلیغات اینترنتی به ازای نمایش هر ویدیو در پلتفرم‌های صباویژن به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. بر طبق تحقیقات مشخص شده است که، ۷۹ درصد از مخاطبان ترجیح می‌دهند بجای خواندن مطلبی درباره محصول و خدمات مورد نظرشان، ویدیویی در این باره مشاهده کنند.

آگهی‌های ویدیویی انقلابی در بازاریابی آنلاین ایجاد کرده است. صباویژن به عنوان بزرگترین مالک بستر اشتراک‌گذاری ویدیو در ایران (آپارات) این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که پیام خود را به بهترین شکل ارائه دهند.

برای پخش ویدیو‌های خود در آپارات ۲ روش پیش رو خواهید داشت:

  1. پخش تضمینی ابتدای ویدیو‌های آپارات
  2. سرویس شتاب دهنده آپارات

پخش تضمینی ابتدای ویدیو‌های آپارات

به این روش، روش True View در هم گفته می‌شود. در این روش ویدیوی پیام شما در ابتدای ویدیو‌های آپارات پخش خواهد شد. به همین دلیل زمانی این روش بازخورد بهتری خواهد داشت که آگهی شما زیر ۳۰ ثانیه باشد. این روش به شما تضمین می‌دهد ویدیوی شما حتما برای ۵ ثانیه پخش خواهد شد. و مابقی به احترام ببیننده به او واگذار می‌شود.

در روش پخش تضمینی ویدیو، قانون نخست، احترام به مخاطبان است. به آن معنی که با قرار دادن گزینه رد کردن (یا Skip) این اجازه را به مخاطبان خود می‌دهید که پس از چند ثانیه اگر مشتاق دیدن این آگهی نبودند، از آن عبور کنند.

سرویس شتاب‌دهنده آپارات

با سرویس شتاب‌دهی، ویدیوی شما به کاربران مرتبط پیشنهاد داده می‌شوید. در نهایت کاربران علاقمند بیش‌تری ویدیوی شما را تماشا و صفحه شما را دنبال خواهند کرد.

روش محاسبه تعرفه تبلیغات ویدیویی در آپارات به تعداد پخش درخواستی و هربار نمایش آن بستگی دارد.

در پروموت به روش همسان، آگهی خدمات و محصولات شما با توجه به موضوع، در سایت‌هایی با مطالب مرتبط نمایش داده خواهد شد. در واقع به این معنا است که تبلیغ شما (چه از نظر محتوا و چه فرم یا طراحی گرافیکی) تا جای ممکن با محیط خود هم‌شکل و هماهنگ باشد. یعنی بنر شما هنگام نمایش در یک سایت نباید رنگ و بوی تبلیغاتی به خود بگیرد.

این همسان شدن آگهی با محیط، موجب می‌شود کاربری که به منظور خاصی سایتی را دنبال می‌کند، با دیدن بنر شما روی آن کلیک کند. درواقع مخاطب به بنر شما اعتماد بیش‌تری می‌کند. محاسبه هزینه تبلیغات همسان نیز با روش‌های نمایش، کلیک و لید قابل انجام است.

روش همسان در سایت صباویژن را می‌توانید با ثبت نام در پنل وی‌پلاس و با پایه قیمت ۱۵۰ تومان به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش بنر، تجربه کنید.

گوگل ادوردز یک روش بازاریابی آنلاین است که توسط کمپانی Google اجرا می‌شود. در واقع گوگل ادوردز بزرگترین پلتفرم تبلیغ آنلاین در سراسر جهان است. در این روش از کلمات کلیدی برای رتبه گرفتن در جست‌وجوی گوگل استفاده می‌شود. گوگل این امکان را به شما می‌دهد تا با دیگر سایت‌ها برای آمدن در صدر جست‌وجو‌ها رقابت کنید.

در صورت استفاده از صباویژن برای انجام گوگل ادوردز، مزایای پرداخت تعرفه به ریال برای شما فراهم می‌شود. همچنین می‌توانید برای تمامی کار‌های مربوط به گوگل ادوردز از کارشناسان و مشاوران دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. در پنل صباویژن قادر به دریافت گزارش‌های دقیق گوگل ادوردز و ثبت تغییرات در کمپین‌های در حال اجرا، خواهید بود.

برای اینکه در جست‌وجو‌ها به صفحه نخست گوگل بیایید و بیشتر دیده شوید:

یا می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی موثر و فرایند SEO این کار را انجام دهید و یا مستقیم با پنل اصلی گوگل و با کمک سایت صباویژن به صفحه نخست گوگل دست پیدا کنید.

روش محاسبه هزینه گوگل ادوردز به طور متوسط ۲.۳۲ دلار به ازای هر کلیلک در جست‌وجوی گوگل است. این تعرفه بسته به کلیدواژه مورد نظر شما و شرایط هر روز، بیشتر یا کمتر خواهد شد.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

هزینه پروموشن در بستر بسیار متنوع است و از یک تعرفه مشخص پیروی نمی‌کند. اگر می‌خواهید که از شیوه پروموت توسط کمپانی فیس‌بوک و روش اسپانسری توسط خود اینستاگرام بهره ببرید، باید هزینه را در نهایت به خود فیس‌بوک پرداخت کرد.

اما شیوه‌های معمول و ساده‌تر تبلیغ در اینستاگرام برای ما ایرانی‌ها، بهره‌گیری از روش و یا تبلیغات گسترده در صفحات مختلف است. معمولا هر اینفلوئنسر یا صفحه، برای پخش بنر و ویدیو شما، نسبت به میزان اثرگذاری خود قیمت‌گذاری می‌کند. از یک سو هرچه تعداد فالوئرهای یک صفحه بیشتر باشد و از سوی دیگر نرخ تعامل و میزان دیده شدن آگهی شما در آن صفحه بالاتر باشد، شما باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. در واقع تنها بیشتر بودن فالوئر یک اینفلوئنسر یا صفحه در اینستاگرام، ملاک تعرفه تبلیغات در اینستاگرام نیست. میزان کشش آن صفحه و حتی مشخصات فالوئرهای یک پیج یا شیوه معرفی نیز در مشخص شدن قیمت، موثر است.

برای مثال ممکن است برای معرفی به روش حضوری توسط یک میکرو اینفلوئنسر (با تعداد فالوئر کمتر از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر)، هزینه بیشتری پرداخت کنید. در حالی که تبلیغ بنری توسط یک اینفلوئنسر دیگر با تعداد فالوئرهای بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر، قیمت کمتری برای شما داشته باشد. در این میان میزان اثرگذاری پروموشن و بیشتر شدن جذب مشتری، ملاکی در قیمت‌گذاری است.

وقتی کاربر یک فرم را در یک سایت پر ‌می‌کند و آن را ارسال ‌می‌کند، یک پیام آنلاین معمول ایجاد ‌می‌شود. تعداد قسمت‌های مورد نیاز برای پر کردن به نوع مورد نظر شما بستگی دارد.

به عنان مثال، حتما با این مورد مواجه شده اید که: برای خرید به سایت فروشگاهی رفته‌اید؛ در انتها و هنگام پرداخت هزینه، از شما نام خانوادگی و شماره تلفن خواسته شده تا شماره اشتراکی برای شما در نظر بگیرند. پس از چند روز یک پیامک از آن فروشگاه دریافت خواهید کرد. شما سرنخی به آن فروشگاه داده‌اید تا با استفاده از شماره تلفن‌تان برای اهداف بازاریابی به شما پیامک دهند.

در واقع هرگونه اطلاعاتی که در سایتی یا فروشگاهی ثبت می‌کنید، (هر اطلاعاتی که به این صورت گرفته شود)، می‌تواند بعداً برای اهداف بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد. به این روش بازاریابی ایجاد لید گفته می‌شود. در روش لید جنریشن صاحبان مشاغل با استفاده از راهکار‌های مختلف سعی در برقراری ارتباط با مخاطب خود را دارند.

هدف از داشتن لید از مشتریان بالقوه، تبدیل آنها به مشتریان بالفعل است. این یعنی مشتریانی که به خدمات شما علاقه نشان می‌دهند اما به هر دلیلی موفق به خرید از شما نشده‌اند، با داشتن سرنخ‌ها و اطلاعات از این مشتری، او را برای خرید محصولات و خدمات خود تشویق کنید. با در اختیار داشتن شماره تماس، می‌توانید از ارسال پیامک و یا تماس مستقیم برای جذب این افراد بهره ببرید.

  • هرچه بیشتر در ساخت آگهی خود هوشمندانه عمل کنید، موفق‌تر خواهید بود.
  • متن پیام یا محتوای صفحه لندینگ خود را کوتاه، مختصر و هدفمند انتخاب کنید.
  • از (ریتارگتینگ) بهر‌ه بگیرید.
  • از ارسال پیامک و ایمیل برای تحریک مشتریان خود استفاده کنید.

در نهایت باید گفت، برای روش محاسبه هزینه تبلیغات اینترنتی (دیجیتال) ابتدا باید، روش مناسب برای دیجیتال مارکتینگ خود را انتخاب کنید. سپس به دنبال بستر‌های مناسب برای پروموت آنلاین خود بگردید. همچنین سعی کنید در ابتدای مسیر، از جدید‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات دیجیتال، برای شروع بازاریابی کسب و چگونه هزینه های تبلیغات شما را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد؟

کاهش هزینه تبلیغات : بیایید به حدود 20 سال قبل برگردیم. تصور کنید در آن سال ها شما به تازگی وارد بازار کار شده اید و به عنوان یک جوان با انگیزه می خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید.

وضعیت کلی آن دوران این گونه است: تولید رونق گرفته، اوضاع زندگی مردم نسبت به 15 سال قبل که کشور درگیر جنگ بود خیلی بهتر شده و هنوز روزهای واردات بی رویه فرا نرسیده است.

چه چیزی از این بهتر؟! محصول یا خدمتتان را آماده می کنید و یک آگهی در نیمه پایین صفحه سوم روزنامه همشهری می دهید. شما به سرعت می توانید جای خود را در میان مشتریان تشنه باز کنید و صف کشیدن آنها را در مقابل دکان یا شرکت مشاهده کنید.

حال تصویر را عوض کنید. سال 1399 است و شرایط بازار به همانگونه ای است که شما بهتر از من می دانید! آیا همچنان جذب مشتری مانند گذشته است؟! قطعا خیر.

این روزها علاوه بر مشکلات رایج در فضای عمومی کسب و کار، رسانه هایی که شما می توانید در آنها تبلیغ کنید، گسترش و تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است و هر یک از مخاطبان محصولات یا خدمات شما، وقتشان را در یکی از این رسانه ها سپری می کنند.

اثرگذاری تبلیغات در هر یک از این کانال های تبلیغاتی نیز خیلی با هم متفاوت است و شما نمی توانید با قطعیت کامل بگویید اگر مثلا در اینستاگرام تبلیغ کنید مشتریان بیشتری به دست می آورید یا پخش کردن تراکت در یک چهارراه شلوغ برای شما به صرفه تر است. پس راه حل چیست؟ شما به عنوان صاحب یک کسب و کار یا مدیر بازاریابی آن، بودجه تبلیغات خود را چگونه مصرف می کنید؟

بازاریابی داده محور، راهکار علمی تبلیغات در دنیای امروز

خوشبختانه این فقط مشکل شما نیست و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کشورهای مختلف دنیا با آن مواجه شده و راه حل آن را پیدا کرده اند. راهکار مواجهه با این مسأله این است که بودجه های تبلیغاتی خود را بر اساس داده های دقیقی که از بازخورد تبلیغات قبلی به دست می آورید، برنامه ریزی نمایید. این کار به نوعی استفاده از بازاریابی داده محور است.

قابلیت های نرم افزار CRM در کاهش هزینه تبلیغات

استفاده از یک نرم افزار CRM برای ثبت اطلاعات مشتریان، به شکل های مختلفی باعث کاهش هزینه های تبلیغاتی شما خواهد شد. بعضی از اثرات استفاده از CRM آشکار و بعضی دیگر پنهان هستند که به اختصار آنها را بررسی می کنیم.

  1. گزارش های هوشمند از بازگشت هزینه های تبلیغات

در یک نرم افزار CRM خوب، شما این امکان را دارید که در هنگام وارد کردن اطلاعات هر یک از مشتریان، شیوه آشنایی او با کسب و کارتان را نیز در پرونده اش ثبت کنید. این شیوه های آشنایی را خودتان از قبل در نرم افزار تعریف می کنید و در هنگام ثبت مشتری فقط کافی است یکی از آنها را انتخاب نمایید.

به عنوان مثال راه های آشنایی با مجموعه شما به این شکل است: سایت، اینستاگرام، ارسال پیامک انبوه و پخش تراکت تبلیغاتی. برای تفکیک کردن سرنخ های به دست آمده از هر یک از این شیوه های آشنایی، می توانید راه ارتباطی ویژه ای برای هر کدام تعریف کنید و مشتریانی که از هر کدام به دست می آورید را از یکدیگر تفکیک کنید. مثلا شماره تلفنی که در اینستاگرام قرار می دهید با شماره تلفن سایت متفاوت باشد.

البته خیلی از اوقات کسانی که با شما تماس می گیرند خودشان شیوه آشنایی را به صورت ناخودآگاه بیان می کنند. بنابراین می توانید در زمان ثبت اطلاعات آنها در نرم افزار CRM، شیوه آشنایی را نیز وارد کنید و خیالتان راحت باشد که مابقی کارها را نرم افزار انجام می دهد.

بعد از گذشت چند وقت و هنگامی که گزارش های هفتگی، ماهانه و چند ماهه ی شیوه های آشنایی مشتریان خود را از نرم افزار CRM می گیرید، به سادگی متوجه می شوید که از هر کدام از شیوه های آشنایی چند سرنخ به دست آورده اید، چه میزان فروش داشته اید و نرخ بازگشت سرمایه شما چقدر بوده است.

با در اختیار داشتن این اطلاعات، دیگر در هنگام تصمیم گیری در مورد تخصیص بودجه برای شیوه های تبلیغاتی مختلف، هیچ دغدغه ای نخواهید داشت. و دقیقا میدانید که به ازای هر هزار تومانی که برای تبلیغات در هر یک از روش ها هزینه می کنید، باید انتظار چند زنگ خور و چه میزان فروش را داشته باشید.

  1. پیگیری یک سرنخ تا مرحله خرید

یک بار مراحل مختلفی که یک مشتری بالقوه طی می کند تا از شما خرید کند را در نظر بگیرید. این فرد در ابتدا از روش های مختلف تبلیغی که شما از آنها بهره می برید، با خدمات و محصولات شما آشنا می شود. ممکن است با شما تماس بگیرد و اطلاعات بیشتری بخواهد. شاید در خواست لیست قیمت یا پیش فاکتور داشته باشد. شاید لازم باشد فرد دیگری از مجموعه شما در مورد محصول یا خدمت مورد نظر او با وی جلسه ای داشته باشد یا تماس بگیرد. مجموعه این مراحل که یک “سرنخ” طی می کند تا به مشتری تبدیل شود، مجموعه شما را تشکیل می دهد.

حال برای اینکه شما خریدهای موفق بیشتری داشته باشید دو راه وجود دارد: یا باید هزینه های تبلیغات را بیشتر کنید تا ورودی های کاریز فروش شما بیشتر شود، یا اینکه نشتی های کاریز فروش خود را کمتر کنید تا با همان تعداد ورودی قبلی، تعداد بیشتری خروجی (فروش موفق) داشته باشید.

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا هر یک از سرنخ ها را به دقت تا مرحله خرید و تکرار خرید پیگیری کنید و بدون اینکه لازم باشد برای تبلیغات هزینه اضافه تری بپردازید، میزان فروش خود را افزایش دهید.

تبلیغات پری رول | تبلیغات در آپارات

  1. مشتریان راضی، بزرگترین منبع تبلیغات رایگان

یکی از جنبه های پنهان کاهش هزینه های تبلیغات در هنگام استفاده از نرم افزار CRM، افزایش قدرت شما در تبلیغات دهان به دهان (Word of Mouth) است. برای درک قدرت این مسأله، فرض کنید که خود شما برای خرید کادوی تولد یکی از دوستان تان که علاقه زیادی به بازی های کامپیوتری دارد، به مغازه ای رفته اید و یک موس حرفه ای بازی کردن برای او خریده اید. فردای آن روز و پیش از دادن هدیه، متوجه می شوید که دوستتان لپ تاپ مخصوص بازی خود را فروخته و دیگر موس حرفه ای بازی به درد او نمی خورد!

شما برای پس دادن موس با استرس به مغازه کامپیوتری وارد می شوید و آماده اید در صورتی که فروشنده موس را پس نگرفت، با او جر و بحث کنید! اما می بینید فروشنده با خوشرویی تمام و همان لبخندی که در هنگام فروش موس بر لب داشت، آن را از شما پس می گیرد و کلی هم با شما خوش و بش می کند. قطعا این تجربه ای است که شما آن را برای هر کسی که محصولات کامپیوتری احتیاج داشته باشد نقل می کنید و آنها نیز به طور ناخودآگاه با این اتفاق ارتباط برقرار می کنند و برای خرید قطعات و محصولات کامپیوتری مورد نیازشان به آن مغازه مراجعه می کنند.

در این مثال، فروشنده سود مستقیمی از فروش اجناس خود به شما به دست نیاورده، اما تجربه خوبی برای شما رقم زده، و به صورت ناخودآگاه از قدرتمندترین ابزار بازاریابی و تبلیغات برای کار خود استفاده کرده است. شاید شما نیز از این روش در کار خود استفاده می کنید. مثلا به این شکل که روز تولد چند تن از مشتریان ویژه خود را میدانید و به آنها تبریک می گویید. یا اینکه یادتان هست که این مشتری معمولا هر چند وقت یک بار به شما سفارش می دهد و اگر چند وقت از او خبری نشد، به او زنگ می زنید و احوال او را جویا می شوید.

حال تصور کنید وقتی تعداد مشتری ها زیاد شود چه اتفاقی می افتد. حتی ممکن است نام آنها نیز از یاد شما برود و دیگر نتوانید آن ارتباط همیشگی را با آنها حفظ کنید. کارمندان فروش و روابط عمومی شما هم از این قاعده مستثنی نیستند و آنها نیز با زیاد شدن تعداد مشتری ها، دیگر آن ارتباط صمیمانه را با مشتریان ندارند.

در این حالت نرم افزار CRM برگ برنده شما در رقم زدن تجربه های خوشایند برای مشتریان است و شما می توانید با استفاده از آن، تک تک مکالماتی که با هر یک از مشتری ها داشته اید، میزان خریدهای او، تاریخ ها مهم زندگی او و هر چیز دیگری که از او می دانید را به یاد آورید و هر بار که برای فروش یا پیگیری مسأله ای با آنها تماس می گیرید، احساس ارزشمندی و منحصر به فرد بودن را در او زنده کنید. رقم زدن این تجربه برای مشتریان باعث وفاداری آنها می شود و آنها همواره از خدمات و پیگیری های خوب شما برای دیگران تعریف می کنند و مشتری های وفادار جدیدی به شما اضافه می کنند.

برای درک اهمیت فوق العاده بازاریابی دهان به دهان همین یک جمله از جف بزوس، مالک سایت آمازون و ثروتمندترین فرد جهان کافی است:

اگر شما تجربه خوبی برای مشتری خلق کنید، مشتریان درباره آن با یکدیگر حرف میزنند. دهان به دهان بسیار قدرتمند است.

نرم افزار CRM به این شکل به شما کمک می کند تا بدون اینکه یک ریال به هزینه های بازاریابی خود اضافه کنید، مشتریان جدیدی به دست آورید.

 

کاربرد فوم در صنعت تبلیغات در صنعت بسته بندی می باشد جهت اطلاع از قیمت فوم بسته بندی ،مشاوره و ثبت سفارش تماس بگیرید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا