عمومیکسب و کار برتر

چگونه در کنکور پزشکی قبول شویم؟

برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟ یکی از سوالات معمول داوطلبان کنکور علوم تجربی است. استقبال از این رشته به ویژه در سال های اخیر رقابت شدیدی را برای داوطلبان گروه های آزمایشی فراهم کرده است. افراد برای قبولی در این رشته باید بارها و بارها تلاش کنند و تمامی منابع این آزمون را به خوبی مطالعه کنند. ضمناً با ضرایب دروس عمومی و اختصاصی رشته تجربی آشنا باشند. لازم به ذکر است تا بدانید ضریب رشته تجربی در هر شاخه متفاوت است، برای قبولی 100% در رشته پزشکی با ما در مقاله همراه باشید.

برای عبور از این رشته ابتدا باید اطلاعات دقیقی را از منابع آزمون علمی کسب کنید. زیرا اصول کار و مطالعه شما کتاب های ضروری است که خواهید خواند. در نظر داشته باشید که منابع سیستم کنکور سراسری در سال های اخیر تغییر کرده است. به همین دلیل لازم است قبل از ثبت نام از این تغییر آگاه باشید تا بتوانید در سوالات آزمون به موفقیت لازم دست پیدا کنید. برای آشنایی با منابع آزمون و اطلاع از آخرین سرفصل های آزمون می توانید با مشاور تماس بگیرید.

چگونه وارد رشته پزشکی شویم؟

وی در پاسخ به این سوال که برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟ باید بگوییم که برای موفقیت 100 درصدی در پزشکی باید اصولی را بدانید و رعایت کنید. در واقع اگر چند اصل را بدانید می توانید تلاش و مقبولیت خود را در این زمینه افزایش دهید. از جمله مهمترین اصول پذیرش در رشته پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اهداف خود را به وضوح مشخص کنید

برای شناخت اهداف خود ابتدا باید خودتان را بشناسید. باید بگویم شنیدن این جمله عجیب است. اما حقیقت این است که رعایت این جمله بسیار مهم است. مردم بر اساس نیازها و اهداف خود هدایت می شوند. بنابراین، ابتدا نیازهای خود را بشناسید. زیرا آن نیازها به اهداف حرکت شما تبدیل می شوند. قبل از اینکه به دنبال پاسخ سوال بالا بگردید، بهتر است ابتدا اطلاعات لازم را در مورد شخصیت خود به دست آورید.

به عنوان مثال: آیا اراده بسیار قوی و همچنین انگیزه و پشتکار برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی دارید؟ آیا حوصله کار در این حرفه را دارید؟ پاسخ به این سوالات می تواند تعیین کند که آیا فکر می کنید رشته شما مناسب است یا خیر.

امید و انگیزه داشته باشید

به امید قبولی 100% در رشته پزشکی. من حتما در رشته پزشکی قبول میشم، بله خیلی درسته; همین جمله را با خودتان تمرین کنید. با خودت می گویی برای من راحت می توانم به پزشکی بروم، فقط باید تلاش کنم. یکی از پاسخ هایی که می توان به این سوال داد این است که برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟ پسر، این توصیه خوب است. مشاوره خوب بسیار مفید است و به هر داوطلبی کمک می کند در آینده در این رشته ها قبول شود.

از تجربیات رتبه های برتر استفاده کنید

همچنین می توانید از داوطلبان گروه آزمایشی که در سال های اخیر حضور یافته اند و موفق به قبولی در رشته پزشکی شده اند نیز بپرسید. تجربه را می توان یکی از مهم ترین عواملی دانست که شما را راهنمایی می کند و شما را از سردرگمی های زیاد نجات می دهد. یکی از بالاترین سطوح انتخاب رشته گفت: نه حرف دیگران را شنیدم و نه از ورود به رشته پزشکی ناامید شدم، برعکس با کمک مشاورم و تلاش های مکرر خود به بهترین سطح رسیدم. لذا عزیزان این نکته را در نظر بگیرید و برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

یک برنامه ریزی درست انجام دهید

شما داوطلبان محترم برای قبولی در رشته پزشکی باید برنامه ریزی دقیق و محکمی داشته باشید. در واقع باید برنامه ای بسازید که در آن بتوانید تمام دروس عمومی و اختصاصی را بخوانید و امتحان بدهید. همچنین باید برنامه ای داشته باشید که بتوانید در آن استراحت کنید و لذت ببرید. مهم است بدانید که چه تمام کتاب های دنیا را جمع آوری کنید و چه قصد مطالعه آن ها را نداشته باشید، به موفقیت لازم دست نخواهید یافت. برای داشتن یک برنامه خوب بهتر است از مشاوران کمک بگیرید; زیرا می توانند برنامه ای بسازند که شامل تمامی موارد ذکر شده باشد.

شماره رشته رشته تحصیلی خود را بدانید

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، شما داوطلبان ارزشمند باید نرخ ارز رشته خود را بدانید. زیرا هر نرخ ارز برای رشته های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال: در زیرگروه اول ضریب درس زمین شناسی در حوزه آزمایشی صفر و در زیرگروه دوم یک است. بنابراین دانستن این ضرایب یادگیری برای همه رشته ها به ویژه رشته های تجربی بسیار مهم است. برای اطلاع از این نسبت ها می توانید با مشاورین تماس بگیرید و اطلاعات کاملی در مورد آنها کسب کنید. مشاوران ما در ایران تحصیل آخرین اطلاعات در این زمینه را در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار می دهند.

منابع تحلیل تجربی را شناسایی کنید

عزیز شما باید با منابع تمرین امتحان آشنا شوید و با توجه به آنها شروع به مطالعه کنید. مشاوران ایران تحصیل اطلاعات کاملی در مورد تمامی منابع در اختیار شما قرار می دهند، شما باید اوراق مربوط به این منابع را تهیه کنید و پس از آشنایی با آنها آزمون را شروع کنید. به یاد داشته باشید که آزمایش یکی از مهمترین موارد در پزشکی است که می تواند 100% پذیرش را تضمین کند. چون عزیز شما در حین آزمون نحوه ساخت سوالات کنکور را به خوبی می دانید.

دروس عمومی را تقویت کنید

یکی از اشتباهاتی که دکترای علوم تجربی در رشته های مورد علاقه خود مانند پزشکی مرتکب می شوند، نادیده گرفتن مباحث کلی است. بدیهی است که دروس اختصاصی تاثیر بیشتری نسبت به دروس عمومی دارند، اما اگر به درصدهای گزارش پذیرش پزشکی نگاهی بیندازید، به وضوح متوجه می شوید که درصدهای کلی برای متقاضیان هر رشته بیشتر است.

از دوره ها و واحدهای رشته پزشکی مطلع شوید

برای اخذ پذیرش 100% در رشته پزشکی متقاضیان عزیز بهتر است با رشته ها و گروه های رشته پزشکی آشنا شوند. زیرا این شغل شما را با دوره ها و دپارتمان های این رشته آشنا می کند و به دلیل همین آشنایی به اخذ پذیرش در رشته پزشکی نزدیک می شوید. همچنین باید اطلاعات کاملی در مورد آینده شغلی و برنامه رشته مورد نظر خود به دست آورید.

اطلاعات کاملی در مورد رشته و دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنید

عزیز شما باید اطلاعات کاملی در مورد دانشگاهی که میخوای عضو بشی بدست بیاری. چرا که دانشگاه سراسری توانایی خاصی برای پذیرش دانشجو از دوره کنکور دارد و فقط چند عدد می پذیرد. بنابراین، اگر می خواهید وارد یک دانشگاه سراسری شوید، باید بدانید که در آن سال چه تعداد دانشجو در دانشگاه انتخابی شما پذیرفته شده اند.

روش صحیح مطالعه را بیاموزید

یکی از پاسخ های این سوال که برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد؟ در این موقعیت. داوطلبان گرامی یکی از موارد مهمی که می تواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت شما در این رشته شود روش مطالعه است. به دلیل کند خواندن، تندخوانی و غیره. اصول و قواعدی دارد. داوطلبان عزیز برای مطالعه سالم باید عادات مطالعه خود را کنترل کنند. زیرا ممکن است برخی عادات مطالعه اشتباه باشد و باعث شود شما اشتباه مطالعه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برای موفقیت در این زمینه پرطرفدار باید با اشتیاق کار کنید. برای آشنایی با بهترین روش مطالعه آزمایشات میدانی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

در آزمون های آمادگی دوره ای شرکت کنید

داوطلبان گرامی می توانند برای آشنایی با سوالات کنکور در آزمون های آمادگی دوره ای شرکت کنند. علاوه بر تست زدن و آشنایی با سوالات، می توانید موقعیت خود را پیدا کنید و خود را با رقبای خود مقایسه کنید. چون چند روز بعد از شرکت در آزمون ها پاسخنامه از سایت انتخاب رشته منتشر می شود و می توانید رتبه خود را مشاهده کنید.

دوباره و دوباره امتحان کنید

این آزمون می تواند به عنوان یک عمل پذیرش و آمادگی عمل کند. به همین دلیل هر یک از شما داوطلبان عزیز می توانید با مطالعه و تحلیل دقیق هر سوال کمترین اشتباه را در کنکور داشته باشید و در آینده شاهد موفقیت 100 درصدی در رشته پزشکی باشید. علاوه بر این، تمرین و تست مجدد باعث می شود سوالات را به صورت مکرر ببینید و در طول امتحان سریعتر به آنها پاسخ دهید. اما به یاد داشته باشید که برای سرعت بخشیدن به زمان تست، بهتر است روش های تست سریع را بدانید. داوطلبان عزیز، مشاوران ما جدیدترین روش های تست را به شما آموزش داده اند و در این جاده پر دست انداز به شما کمک خواهند کرد.

از مشاوران خوب کمک بگیرید

در نهایت، به یاد داشته باشید که برای انجام همه چیز به درستی به کمک یک مشاور با تجربه و ماهر نیاز دارید. زیرا مشاوران می توانند به شما در برنامه ریزی خوب و مطالعه صحیح کمک کنند. به علاوه، آنها شما را با تمام منابع آزمون تمرینی آشنا می‌کنند و نکاتی را برای موفقیت به شما می‌دهند. دریافت مشاوره تحصیلی مزایای دیگری نیز دارد که با مطالعه مقاله زیر می توانید از آنها بهره مند شوید.

ثبت نام در آموزشگاه های کنکور معتبر

و در آخر ما به شما ثبت نام در آموزشگاه کنکور شیراز پی جو را پیشنهاد میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا