چرا از ایران به کانادا و بالعکس دلار کانادا ارسال می شود

به طور عمده یکی از دغدغه های متقاضیان ایرانی مهاجرت به کانادا انتقال وجه از ایران به کانادا و نحوه انجام آن می باشد. همانطور که می دانید به دلیل عدم دسترسی به بانکداری جهانی و وجود موانع شدید تحریمی، اتباع ایرانی در کشور به کارت های بانکی بین المللی و بانک های خارجی متصل نیستند و نمی توانند از داخل ایران حساب ارزی موثر افتتاح کنند یا از صرافی تورنتو کارتخوان استفاده کنند.

در واقع اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید یا فرزندتان در حال تحصیل در این کشور است، اگر با خرید ملک به دنبال اخذ اقامت کانادا هستید و یا قصد دارید برای مدت کوتاهی چند ماهه در این کشور بمانید. ویزای توریستی کانادا هر چه باشد انتقال پول از ایران به کانادا برای شما سخت خواهد بود و شما را در مسیر درستی قرار نمی دهد.

از آنجایی که به عنوان یک ایرانی متقاضی مهاجرت به کانادا مواجه شدن با این مشکل برای شما امری اجتناب ناپذیر است و خواه ناخواه باید با مشکل انتقال پول از ایران به کانادا مواجه شوید، در ادامه قصد داریم تا جوانب مختلف این مشکل را توضیح دهیم. ما به شما توضیح می دهیم و راهنمایی های لازم را ارائه می دهیم پس با نیلگام همراه باشید.

راه های انتقال پول در کانادا

در طول چندین دهه تحریم ایران و عدم تعامل موثر با بانکداری جهانی، رایج ترین راه انتقال پول از کانادا به ایران یا بالعکس، استفاده از خدمات صرافی بود. به عنوان مثال مبلغ مورد نظر را به صورت ریالی به صرافی پرداخت می کنید و با ارائه شماره حساب خارجی از صرافی می خواهید که مبلغ ریالی را به ارز تبدیل کرده و به حساب صرافی تورنتو کارتخوان واریز کند. معمولاً این عملیات و به اصطلاح تراکنش ها از کارمزد و کارمزد معاف نیستند و باید درصدی از پول را بابت کارمزد سرویس در اختیار صرافی قرار دهید.

اگر به دنبال یک سفر کوتاه مدت توریستی یا کاری به کانادا هستید، به جای انتقال پول، می توانید پول نقد بگیرید یا از کارت های هدیه بین المللی محدود استفاده کنید. کارت های خریدی که دارای محدودیت موجودی هستند در بیشتر موارد یکبار مصرف هستند و پس از استفاده باید دور انداخته شوند.

در واقع، کارت‌های هدیه بانکی بین‌المللی گزینه مطمئن‌تری نسبت به پول نقد هستند، که می‌تواند نرخ و احتمال سرقت یا گم شدن پول در یک کشور خارجی را به حداقل برساند. اگر جزو این دسته از افراد هستید و نیاز شما به ارز دلار با چنین گزینه ای برطرف می شود، می توانید به راحتی عنوان خرید گیفت کارت مسترکارت و ویزا را در گوگل جستجو کنید تا گزینه های مطمئن و البته با پرداخت هزینه برای این سرویس را بیابید. بله نشان داده شده است.لازم به ذکر است که در اکثر مواقع این نوع گیفت کارت ها به صورت شماره کارت، تاریخ انقضا و اطلاعاتی مانند CVV2 مجازی بوده و فقط به صورت آنلاین قابل استفاده هستند.

در صورت تمایل به داشتن کارت بانکی بین المللی از نوع فیزیکی در ایران، مبلغ جداگانه ای برای کارت خام و مبلغ محدودی بین 500 تا 1000 دلار از کارت بانک هدیه دریافت می شود. اما اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا اقامت در کانادا از طریق ویزای اسپانسرشیپ را دارید، بهترین راه برای دریافت ویزای فیزیکی و مسترکارت، روشی نیست که در بالا ذکر شد، بلکه باید یک کارت نقدی معتبر بین المللی با اعتبار چند ساله انتخاب کنید.

معمولاً زمانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، می توانید در بدو ورود به این کشور با اخذ مجوز تحصیلی و کارت اقامت دانشجویی غیر مجاز یا فقط قصد انتقال پول از ایران به کانادا را در بانک های کانادایی افتتاح کنید. صدق نمی کند.

در چنین مواقعی می توانید افتتاح حساب بانکی در ترکیه را به عنوان یکی از کشورهای نزدیک و همسایه در نظر بگیرید که اکثر مشکلات بانکی و انتقال پول از ایران به کانادا را برای شما حل می کند.یعنی می توانید شخصاً به ترکیه رفته و در بانک زارم حساب ارزی باز کنید یا تمام مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه از جمله اخذ کد مالیاتی، ترجمه مدارک، پرکردن فرم درخواست، ارائه ترکی را انجام دهید. آدرس و دیگران آن را به موسسه مهاجرتی بسپارید.

به طور معمول، اگر واجد شرایط یک حساب بانکی بین‌المللی در ترکیه باشید، یک حساب بانکی ارز خارجی و یک صرافی تورنتو کارتخوان یا ویزا کارت 3 ساله قابل تمدید در طی یک تا دو هفته کاری برای شما صادر می‌شود. برای انتقال پول از کانادا به ایران و بالعکس و همچنین سایر کشورهای دنیا به راحتی قابل استفاده است.

البته لازم به ذکر است که برخی از وب سایت های ایرانی به عنوان واسطه بین بانک های خارجی و متقاضیان ایرانی، دریافت مدارک و افتتاح حساب بانکی و حتی صدور مسترکارت فیزیکی و ویزا کارت برای فرد اقدام می کنند.

اما برای دریافت چنین خدماتی از داخل ایران، متقاضی باید هزینه زیادی برای صدور کارت، دسترسی به پنل بانکی یا تبدیل ریالی به ارز بپردازد. اینطور است، با وجود اینکه در اکثر موارد دسترسی سریع به پنل بانکی وجود ندارد و در صورت مسدود شدن حساب ارزی، موضوع باید از طریق پشتیبانی واسطه ایرانی پیگیری شود!

اگر انتقال پول از ایران به کانادا یک تراکنش یکباره است و فکر نمی‌کنید نیازی به مستر کارت یا حساب بانکی خارجی دائمی داشته باشید، می‌توانید به جای افتتاح حساب بانکی در کشورهای همسایه یا استفاده از اینترنت یا استفاده از آن، کارت هدیه ارزی دریافت کنید. کارت های اعتباری بانک مجازی، موافقت خود را با پرداخت کمیسیون خدمات و استفاده از همان روش سنتی انتقال پول از طریق صرافی ها انجام دهید.خدمات صرافی در ایران به صورت حضوری و آنلاین بوده و نرخ کارمزد با توجه به قیمت روز دلار و میزان پول درخواستی برای انتقال محاسبه می شود.

واقعیت این است که عدم دسترسی به انتقال ارز سوئیفت و وجود تحریم های بانکی، انتقال مستقیم پول از ایران به کانادا را غیرممکن کرده و فرد مجبور به استفاده از یکی از گزینه های جایگزین از طریق شرکت های واسطه شود.

دلار کانادا کارتخوان

راه های انتقال پول به کانادا

انتقال پول از ایران به کانادا با وب مانی: یکی از روش های نوین انتقال ارز از ریال به دلار و حساب های ارزی، استفاده از سیستم انتقال پول بین المللی WebMoney است که در روسیه ایجاد شده است. برای این کار باید با استفاده از شناسه و هویت ایرانی خود حساب وب مانی را تکمیل و ایجاد کنید و با خرید کوپن یا کوپن وب مانی، حساب خود را به صورت ارزی شارژ کرده و از ایران به کانادا وجه انتقال دهید. یا کشورهای دیگر دنیا را بسازید.

این روش مشابه خدمات صرافی حضوری و آنلاین است که بسته به خدمات یک شرکت واسطه، برای تبدیل ارز و انتقال وجه از کاربر پورسانت دریافت می کند.

ارسال پول از ایران به کانادا با پرفکت مانی: یکی دیگر از روش های مدرن و بین المللی برای انتقال پول از کانادا به ایران یا بالعکس، استفاده از گزینه ای مشابه وب مانی است، یعنی. پرفکت مانی، که نیاز به ایجاد حساب کاربری و احراز هویت دارد و در سراسر جهان قابل استفاده است. این روش به دلیل دسترسی به زبان فارسی در وب سایت اصلی، امکان تبدیل نوع ارز به نرخ روز بازار، امکان اخذ وام و سود سالانه 4 درصد و عدم تعامل با بانک ها یا افتتاح حساب بانکی خارجی. و می تواند نیاز شما به انتقال پول از ایران به کانادا را برطرف کند.

فقط باید به این نکته توجه کنید که انتقال پول به صورت کوپن و کوپن امن از یک حساب به حساب دیگر در کانادا انجام می شود و به عنوان واریز مستقیم به حساب بانکی در کانادا محسوب نمی شود.

انتقال پول از ایران به کانادا با سوئیفت: این روش معمولاً برای انتقال مقادیر زیادی پول از ایران به کانادا استفاده می شود. باید به یک موسسه مالی مراجعه کنید یا با حساب سوئیفت بین المللی مبادله کنید و پول مورد نظر خود را از ایران به کانادا از طریق حساب سوئیفت آن شرکت منتقل کنید. این فرآیند ایمن زمان کمی را می گیرد و بین 3 تا 5 روز کاری طول می کشد. زمان می برد و مستلزم پرداخت پورسانت و کارمزد به شرکت واسط است.

انتقال پول از ایران به کانادا با ارزهای دیجیتال: یکی از روش های مدرن و غیرعادی انتقال پول از ایران به کانادا و سایر کشورهای جهان، تبدیل ارز ریالی به معادل پول اینترنتی مانند USDT Tether و خرید ارزهای دیجیتال یا ارزهای دیجیتال است. این روش به دلیل نیاز به خرید یکی از ارزهای اینترنتی پایدار (مانند تتر یا دای)، نیازمند ثبت نام در وب سایت های ایرانی برای خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال و احراز هویت است و روشی زمان بر و پرهزینه است.

این به این دلیل است که برای خرید یک استیبل کوین باید یک بار هزینه نسبتاً بالایی بپردازید و سپس زمانی که مثلاً 10000 تتر (معادل 10000 دلار) خریدید، باید یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین را به قیمت نقدی بخرید و شخصی را انتقال دهید. کیف پول یا حساب کیف پول وب سایت در کانادا که برای شما کارمزد و کمیسیون نیز دریافت می کند.

البته باید به این نکته توجه کنید که ارزهای رمزنگاری شده معروفی مانند بیت کوین تغییرات و نوسانات زیادی برای دقایق، ساعت، روز و هفته دارند و این امکان وجود دارد که تا زمان انتقال ارز دیجیتال به جای پول از ایران به کانادا، پول شما با بهره خواهد بود یا با ضرر حضور خواهد داشت.به طور کلی این روش مشکلات زیادی دارد و به دلیل پیچیدگی نسبتاً بالایی که دارد، برای انتقال پول از ایران به کانادا مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد.

دکمه بازگشت به بالا