پرداخت دپوزیت یا وثیقه برای جرایم احتمالی رانندگی

چنانچه قصد سفر به کشور ترکیه را دارید و قصد دارید در این کشور خودرویی اجاره و یا رنت کنید این مقاله برای شماست چرا که امروز به ساده ترین روش و دقیق می خواهیم همه جوانب اجاره خودرو را بررسی کنیم. ، کشوری که در جایگاهی قرار گرفته که این روزها پیشنهاد اول دفاتر هواپیمایی برای یک سفر خاطره انگیز و یا محلی برای سرمایه گذاری افراد سرمایه گذار تبدیل شده است.

با اینکه حمل و نقل در این کشور در شهرهای مختلف با پوشش دهی مناسبی پاسخگوی نیاز جامعه بوده ولی همچنان خرید خودرو و یا اجاره آن، بازار گرمی دارد و اکثر مسافران این کشور از بدو ورود اقدام به اجاره خودرو می کنند.

مدارک لازم جهت اجاره خودرو

  • کارت اعتباری (Credit Card) با لیمیت کافی (به نام خود شخص)، البته بعضی از شرکت ها پول نقد نیز دریافت می کنند.
  • اصل و کپی پاسپورت، این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر قصد اجاره خودرو کیا در دبی در فرودگاه را دارید نباید از تاریخ ورود شما به این کشور بیشتر از 3 روز گذشته باشد.
  • گواهینامه
  • عکس
  • کارت شناسایی و یا اگر ساکن ترکیه هستید کیملیک.
  • اگر ساکن ترکیه هستید قرارداد منزل و یا یک عدد قبض به نام نیز لازم است.

شرایط اجاره خودرو در ترکیه

  • شخص اجاره کننده حداقل باید 21 سال سن داشته باشد.(شرایط بیمه) و همچنین برای بعضی از خودروها شرط سن به 28 سال سن می رسد.
  • برای کرایه باید حداقل 2 سال از صدور گواهینامه شما گذشته باشد و همچین برای بعضی خودروهای لوکس باید 3 سال از زمان صدور شما گذشته باشد.
  • اگر با دوستان خود خودرو را اجاره می کنید برای عدم بوجود آمدن مشکل، می بایست اسامی همگی در قرارداد قید شود.
  • هنگام اجاره خودرو میزان حد کیلومتر مصرفی را مشخص کنید(محدود یا نامحدود)، در صورت عدم انجام این کار و محدودیت شما به ازای مصرف هر کیلومتر 50 کوروش(نیم لیر) باید پرداخت اضافی داشته باشید.
  • حین استفاده از خودرویی که اجاره کرده اید هزینه های مربوط به جریمه ها و خسارت های احتمالی و سایر موارد از این قبیل باید بیمه شوند. برای این کار هنگام اجاره باید مبلغ معینی را به عنوان وثیقه در کارت اعتباری خود بلوکه کنید که به این عمل در ترکیه (Provizyon) گفته می شود و به عنوان وثیقه ای برای خسارت های احتمالی بلوکه می شود. برای گردشگرانی که کارت اعتباری ندارند معمولا مبلغ ۲۰۰۰ لیر به عنوان دپوزیت دریافت می شود.
  • هنگام دریافت خودرو زمان تحویل را معین کنید. اصولا تا یکساعت تاخیر مشکلی پیش نمی آید ولی بیش از این باید پرداختی داشته باشید.
  • هنگام تحویل گرفتن خودرو از سطح سوخت آن با خبر و اطلاع رسانی کنید تا در زمان تحویل مشکلی پیش نیاید.
  • معمولا در تمامی خودروهای اجاره ای دستگاه پرداخت عوارض HGS و OGS وجود دارد و هزینه استفاده از HGS و OGS + ۱۰ لیر هزینه خدمت در انتها موقع تحویل از اجاره کننده گرفته می شود.
  • با خودروهای اجاره شده به خارج ترکیه نمی توانید سفر کنید.
  • پس از رزرو خوردو اگر به هر دلیلی تصمیم شما عوض شد تا 24 ساعت جریمه ای ناچیزی را شامل می شود ولی بیشتر از یکروز جریمه ای متفاوت را در برمی گیرد.

هزینه اجاره (رنت) خودرو

هزینه های اجاره خودرو در کشور ترکیه بسته به شرکت خدمات دهنده و نوع خودرو متفاوت می باشد ولی با این حال می توان عدد 180 لیر به بالا برای هر روز را بیان کرد.

نکات مهم در اجاره خودرو در ترکیه

  • در هنگام استفاده از خودرو حتما گواهینامه، بیمه نامه و قرارداد اجاره را همراه خود داشته باشید.
  • در شهرهای بزرگ مثل استانبول، ، ، و … حتما از گوگل مپ استفاده کنید تا در مسیرهای دشوار گمراه نشوید.
  • اگر در سفری توریستی اقدام به اجاره خودرو می کنید حتما با تور لیدر خود برای این کار مشورت کنید.
  • خودروهای اجاره ای اصولا سوخت ندارند پس در زمان تحویل اول اقدام به سوخت گیری کنید.
  • محدودیت سرعت شهری 50 کیلومتر بر ساعت است.
  • محدودیت سرعت خارج از شهر 90 کیلومتر بر ساعت است.
  • محدودیت سرعت در بزرگراه ها 120کیلومتر بر ساعت است.

سوالات متداول درباره اجاره خودرو

امکان تحویل خودرو در شهری دیگر وجود دارد؟

بله، بعضی از شرکت ها با خدمات 24 ساعته پاسخگوی مشتریان هستند و در بندهای کاری خود این امکان را برای مشتریان دارند ولی مستلزم هزینه ای جداگانه نیز می شود.

جرایم رانندگی چگونه بررسی و یا پرداخت می شوند؟

در زمان تحویل خودرو یک استعلام از جرایم شما گرفته می شود که اگر مبلغی بود با شما تسویه می گردد. البته بعضی جرایم 3 تا7  روز بعد مشخص می شوند که به شما اطلاع رسانی می شود.

تحویل خودرو در چه جاهایی امکان پذیر است؟

شما خودروی خود را می توانید از دفاتر موجود در فرودگاه و یا دفاتر سطح شهر تحویل بگیرید.

شرایط گواهینامه باید چگونه باشد؟

توجه کنید اگر گواهینامه شما بین المللی نیست قبل از سفر از طریق دفاتر هواپیمایی و یا شرکت های مربوطه این کار را انجام دهید در غیر این صورت باید در ترکیه به سفارت کشور خود مراجعه و روند قانونی را طی کنید.

محاسبه زمانی رنت خودرو به چه صورت است؟

ساعت تحویل خودرو شروع 24 ساعت اول شماست و بدین ترتیب ادامه پیدا می کند .

وضعیت بیمه خودروها به چه صورت است؟

کلیه خودروها در شرکت های مختلف دارای بیمه بدنه و شخص ثالث است ولی توجه کنید اگر شما تصادفی انجام دهید و تست الکل شما مثبت باشد ولو اینکه شما مقصر هم نباشید هزینه خسارت خودرو خود و طرف مقابل با شماست.

اگر تصادفی اتفاق افتاد و طرف مقابل مقصر بود تکلیف چیست؟

در ابتدا به شرکت مربوطه اعلام و با 155 تماس گرفته تا مراتب اداری آن انجام شود.

وضعیت باک خودرو در زمان تحویل باید چگونه باشد؟

دوستان در زمان تحویل حتما در این باره صحبت کنید چون شرکت ها به شکل متفاوتی کار می کنند. اصولا در زمان تحویل 10 الی 15 لیتر سوخت در خودرو وجود دارد و به همان میزان نیز تحویل می گیرند ولی برای برخی از شرکت ها اصلا مهم نیست.

اگر خودرو را زودتر از موعد تحویل دهم هزینه ای برگشت داده می شود؟

هزینه ای دریافت نمی کیند ولی بعضی شرکت ها در کیف پول اکانت شما ذخیره می کنند.

آیا تعداد روزها ی اجاره خودرو در هزینه خودرو تاثیر دارد ؟

بله ، هرچقدر روزهای بیشتری خودرو را اجاره کنید در قیمت اصلی تاثیرگذار است.

اگر بخواهیم شرکت های مهمی که در این زمینه فعالیت دارند را نام ببریم تعداد آنها کم نیست ولی از مهمترین آنها چند مورد انتخاب کردیم که آدرس وبسایت آنها را برای شما درج کردیم که براحتی با آنهاتوضیحات بیشتر

متاسفانه، هزینه حمل و نقل در کشورهای عربی با توجه به نرخ ارز و قیمت سوخت برای مسافران ایرانی به صرفه نیست. لذا، استفاده از راهکارهای هوشمندانه نظیر  می‌تواند این چالش را به دست فراموشی بسپارد. اگر شما هم قصد دارید تا در کشور امارات سوار بر خودروهای لوکس و گران قیمت شوید، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید تا یک روش مقرون به صرفه ایده‌آل را به شما معرفی کنیم.

همانطور که گفتیم، هزینه سوخت در دبی برای ایرانیان کمی بالا است. البته، اگر بخواهیم این را در کشور امارات مقایسه کنیم، قطعا با درآمدهای دلاری شهروندان اماراتی این نرخ بسیار بسیار ناچیز است. اما، صحبت کنونی ما بر سر بودجه مسافران ایرانی است که قطعا چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت.

کرایه ماشین در دبی به شما این امکان را می‌دهد تا با پرداخت وثیقه و مقداری پول به طور موقت صاحب ماشین شوید. همانطور که می‌دانید شرایط آب و هوایی گرم در امارات بسیاری از افراد را با مشکل رفت و آمد مواجه کرده است. لذا، اگر بخواهید برای سفرهای شهری و بین شهری مدام در حال تاکسی گرفتن یا منتظر ماندن در ایستگاه‌های اتوبوس باشید، کار برای شما سخت خواهد شد.

رانندگی در دبی با توجه به تراکم ترافیک کمی چالش‌برانگیز است. اما، فرض کنید خودتان راننده هستید و سوار بر یک ماشین لوکس آلمانی یا آمریکایی می‌باشید. قطعا، ارزش دارد که برای یک بار هم که شده اقدام به  کنید. در ادامه تمامی شرایط لازم برای کرایه خودرو در دبی بیان شده است.

نحوه اجاره خودرو در دبی

از آنجایی که ممکن است برخی از کاربران ایرانی آشنایی زیادی با زبان انگلیسی و عربی نداشته باشند، لذا بهتر است به سراغ وبسایت‌های ایرانی رفت. برای کرایه اتومبیل در دبی بهترین کار مراجعه به آن دسته از وبسایت‌های ایرانی است که دارای شعبه اصلی در کشور امارات بوده و دارای اپراتورهای فارسی زبان می‌باشند. به طور مثال، وبسایتهایی مانند  و هماگشت با داشتن وبسایتی کاربرپسند و همچنین ثبت شعبه در دبی تمامی خدمات مربوط به رنت ماشین را به صورت 24 ساعته به کاربران ایرانی ارائه می‌کند.

برای این که بدون دغدغه و با خیالی راحت اقدام به کرایه ماشین در امارات کنید، توصیه ما به شما استفاده از وبسایت‌های ایرانی مانند کاسپین رنت است.

 

دکمه بازگشت به بالا