صنایع اصلی دومینیکا چیست؟

شهرها و بنادر

بناهای تاریخی

معایب پاسپورت دومینیکا.. زونا کولونیال در سانتو دومینگو (Santo Domingo’s Zona Colonial) این محله تاریخی در شهر سانتو دومینگو، پایتخت کشور جمهوری دومینیکن است و یکی از قدیمی‌ترین مستعمرات اروپائی در دنیای مدرن است که توسط میراث جهانی اعلام شده‌است و در سمت غربی رود اوزاما قرار گرفته‌است. این منطقه با ساختمان‌های رنگی و خانه‌های اربابی زیبا و خیابان‌های سنگفرش شده اش، مکان رمانتیکی به عنوان مقصد گردشگری است. در میان چندین و چند جاذبه گردشگری این محله می‌توان به این جاذبه‌ها اشاره کرد: خیابان Calle Las Damas قدیمی‌ترین خیابان سنگفرش شده دنیای مدرن که به سال ۱۵۰۲ برمی گردد، قرن شانزدهمی، مجسمه برنزی قرن نوزدهمی کریستف کلمب و خانه مشهور هرمان کورتس. می‌توانید با بازدید از این مکان‌ها، غرق در تاریخ شوید و در کافه‌های اطراف قهوه بنوشید یا از فروشگاه‌ها صنایع دستی بخرید.

تقسیمات کشوری

این کشور به‌طور کلی به ۳۰ قسمت ایالتی تقسیم شده‌است.

در این کشور ۴٫۸۵ میلیارد دلار است. سه میلیون و ۹۸۶ هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند.

نرخ بیکاری در این کشور ۵/۱۵درصد است. ۲/۴۲ درصد از جمعیت این کشور زیر زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم در دومینیکن ۸/۵ درصد بود.

محصولات صادراتی این کشور شامل نیکل آهن، شکر، طلا، نقره، قهوه، کاکائو، تنباکو، گوشت و کالاهای مصرفی است که به کشورهای آمریکا (۷/۷۲ درصد)، انگلیس(۲/۳ درصد) و (۴/۲ درصد) صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل مواد غذایی، نفت، پنبه، مواد شیمیایی و دارویی است که از کشورهای آمریکا (۹/۴۶درصد)، (۴/۸درصد)، (۳/۶ درصد) و (۷/۵ درصد) وارد می‌شود. این کشور در سال ۲۰۱۳ ده امین تولیدکننده در جهان بود

آداب معاشرت در جمهوری دومینیکن بسیار عجیب است به این ترتیب که یک سری قوانین و ریزه کارهای گسترده را شامل می‌شود؛ مثلاً بانوان باید در زمان احوال پرسی دو بار گونه‌های هم را ببوسند. بوسیدن گونه‌های هر شخص به این معنی است که بتوانند برای وی آرزوی خوشبختی داشته باشند حال اگر کسی این کار را فراموش کند یا یک بار انجام دهد بی‌احترامی شدیدی رخ داده که دردسرساز می‌شود. در این کشور مردم نظم و ادب را بسیار دوست دارند همگی سعی می‌کنند در کنار هم قرار بگیرد و از نظر اقتصادی شرایط را بررسی کنند. مردم دوست دارند همیشه در کنار هم بهترین فضای فرهنگی را ایجاد کنند و کتابخوانی به صورت دسته جمعی یک اصول فرهنگی مشخص است. مردم در این کشور از متنفر هستند و بین زن و مرد قوانین یکسانی رویت می‌شود. آداب و رسوم فرهنگی در کشور دومینیکن مشخص می‌کند که اهمیت شرایط خانوادگی پیش‌بینی شده‌است. فرهنگ تحصیلی در این کشور بسیار بالا است. بانوان تحصیل را دوست دارند سعی می‌کنند در کنار خانه‌داری و کار به تحصیل نیز بپردازند البته که فرهنگ زندگی در این کشور وابسته به دوره‌های مشخصی است و برخی سعی می‌کنند فرهنگ زندگی در جمهوری دومینیکن را به صورت روتین ارزیابی کنند. در فرهنگ زندگی آداب و رسوم خاصی رویت می‌شود مثلاً کودکان باید به بزرگسالان خود در ابتدا سلام کنند و آنها را در آغوش بگیرند.

 منابع طبیعی جزیره دومینیکا

خاک آتشفشانی غنی دومینیکا برای پرورش محصولات متفاوتی مثل میوه‌ها و سبزی‌ها بسیار ایده‎آل است. مواد غذایی تولیدی گاهی در بازارها توسط دست‌فروش‌ها به فروش می‌رسند، اما مردم این محصولات را بیشتر برای مصرف خانگی خود پرورش می‌دهند. موز و سبزیجات به‌عنوان رژیم غذایی اصلی به روش‌های مختلفی پرورش داده می‌شوند. نان گندم به‌صورت وسیع در نانوایی‌های محلی در دسترس است و خرچنگ، ماهی رودخانه‌ای، آگوتی و ماهی دریایی در بازار موجود است. حیوانات اهلی از قبیل بز، خوک و گاو نیز توسط محلی‌ها پرورش داده می‌شوند.

به نقل از  vnz.bz در جزیره چهار سوپرمارکت بزرگ به سبک آمریکایی وجود دارد که مواد وارداتی را عرضه می‌کنند. اکثر رستوران‌های دومینیکا در روسو هستند.

اقتصاد جزیره دومینیکا

اقتصاد دومینیکا بر پایه کشاورزی و صادرات موز است، البته انواع مرکبات و نارگیل هم در جزیره به راحتی پیدا و به دیگر کشورها صادر می‌شود. اقتصاد جزیره فقط بر پایه کشاورزی نیست و املاک نیز نقش مهمی در درآمد دومینیکا دارند. بیشتر این زمین‌ها توسط سرمایه‌گذارها و تجار خریداری شده و گاهی زمین‌ها به کشاورزان اجاره داده می‌شود.

کالاهای کارخانه‌ای مانند انواع صابون و روغن که از گیاهان خلیجی استخراج شده، بخش دیگری از تولیدات جزیره است که در کنار تولید انواع سیگار و محصولات هنری بخشی از اقتصاد دومینیکا را شکل داده است.

امنیت کشور دومینیکا | تصاویر کشور دومینیکا

صنایع فعال در دومینیکا

صنایع اصلی دومینیکا شامل تولیدات غذایی، کارخانه‌های تولیدکننده محصولات نارگیل، محصولات نقاشی و صنایع‌دستی است. تعداد کمی از افراد در تجارت شیلات، الوار و سنگ‌پا مشغول هستند.

واردات در دومینیکا دوبرابر صادرات است. کالاها، مواد غذایی، ماشین‌آلات و مواد شیمیایی به طور عمده از ایالات متحده آمریکا وارد می‌شود. متقابلاً محصولات کشاورزی به کشورهای CARICOM و انگلستان صادر می‌شوند.

CARICOM (بازار عمومی و تجاری کارائیب) یک عهدنامه امضا شده توسط اکثریت ملل کارائیب در ۱۹۷۳ مربوط به سیاست‌های خارجی و یکپارچگی اقتصادی است.

علاوه بر مواردی که در بالا گفته ‌شد این جزیره در صنعت نیشکر، تولید سنگ و الوار هم فعال است.

فرصت‌های شغلی در جزیره دومینیکا

موقعیت‌های حرفه‌ای دومینیکا شامل مشاغل دولتی رده‌بالا می‌شود که معمولاً نیاز به تحصیلات عالی در سطح لیسانس و فوق‌لیسانس دارد. مردم روستایی هم معمولاً کشاورز هستند و گاهی تجارت‌های کوچکی را اداره می‌کنند. شرکت‌ها و تجارت‌های بزرگ توسط تجار دومینیکایی، سوری و لبنانی اداره می‌شود.

ساختار سیاسی دومینیکا

این جزیره به شکل ریاست‌جمهوری اداره شده که انتخابات آن نیز هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود.

سیستم آموزشی و تحصیلات عمومی در دومینیکا

تمام بچه‌ها از سن ۵ تا ۱۵ سالگی به مدرسه ابتدایی می‌روند و باید در سن ۱۳ سالگی نمره حدنصاب امتحان ورودی برای مدارج بالاتر را کسب کنند. به دلیل اینکه رشته‌های تحصیلی وتحصیلات دانشگاهی محدودیت‌هایی را در زمینه ارائه رشته‌های متنوع دارد، علاقه‌مندان به ادامه تحصیل به جزایر مجاور و یا کشور‌های دیگر می‌روند.

سیستم بهداشت و درمان دومینیکا

سیستم بهداشت و مراکز درمانی دومینیکا شامل بیمارستان اصلی روسو، چندین بیمارستان کوچک در پورتسموس، خلیج گرند و ماریگات می‌شود. در ضمن، کلینیک‌هایی با پرستاران آموزش‎‌دیده در نقاط مختلف جزیره در دسترس تمام ساکنان است.

پزشکان دومینیکایی بیشتر در خارج از این کشور تحصیل‌کرده و یا مهاجرانی از کشورهای دیگر هستند. همچنین تمامی کارکنان بیمارستان و پرستاران به‌صورت دوره‌ای به کلینیک‌های روستایی سرکشی می‌کنند.

تعطیلات رسمی تقویم دومینیکا

روز استقلال دومینیکا سوم نوامبر است و به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین تعطیلی کشور همراه با جشن در سطح جزیره برپا می‌شود. دیگر برنامه‌های تعطیلات نیز شامل کارناوال‌ها، جشن‌ها و … است.

هنر بومی دومینیکا

هنرهای بومی دومینیکا شامل انواع رقص‌های سنتی، آهنگ و ترانه‌های آفریقایی و اشکالی تأثیر گرفته از فرهنگ و هنر اروپا است که همراه با داستان‌سرایی در نمایش‌های بومی و سنتی مختلفی به اجرا در می‌آیند.

جمعیت ساکنین جزیره

جمعیت دومینیکا حدود ۷۲ هزار نفر است. ۸۹ درصد این جمعیت از نژاد آفریقایی، ۷ درصد دورگه و ۲ درصد کارائیبی هستند. ۲ درصد باقی‌مانده ساکن در جزیره نیز اهل لبنان، سوریه، شرق هند، چین، پرتغال و دیگر سفید پوستان هستند.

زبان رسمی مردم جزیره

از سال ۱۷۶۳ که بریتانیا بعد از فرانسوی‌ها کنترل این جزیره را به دست گرفت، زبان انگلیسی، ‌زبان رسمی این کشور شد. البته در بخش‌هایی از جزیره مردم به زبان فرانسوی و کریول هم صحبت می‌کنند.

معماری دومینیکا

روسو مرکز دولتی، تجاری، آموزشی و روابط بین‌المللی جزیره است. خانه‌های با سبک معماری فرانسوی اطراف بازار مرکزی شهر دیده می‌شوند. بعد از به قدرت رسیدن بریتانیا بسیاری از خانه‌ها و خیابان‌ها به همان حالت قدیمی باقی ماندند. خانه‌های کوچک‌مقیاس نیز با چوب‌های ویکتوریایی و خانه‌های سنگی با ایوان‌های بزرگ ساخته شدند که به‌خوبی در مقابل باران‌های تند این منطقه مقاوم هستند.

روستاها از نظر جمعیت و اندازه متفاوت هستند. بیشتر آنها دارای مدرسه، مرکز درمانی، اداره پست، یک یا دو کلیسا و فروشگاه هستند. روستاهای بزرگ هم دارای انجمن مرکزی و زمین‌بازی کریکت هستند.

سرمایه‌گذاری در دومینیکا، فرصتی مناسب برای اخذ پاسپورت دوم

دومینیکا به معنای واقعی یکی از زیباترین کشورهای جهان و برازنده لقب بهشت کارائیب است. این جزیره زیبا و دیدنی با بهترین سواحل، مناظر بکر و نفس‌گیر از طریق برنامه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تأیید دولت مانند پروژه هتل هیلتون دومینیکا و یا کمک بلاعوض به دولت، شهروندی و پاسپورت دوم این کشور را به سرمایه‌گذاران و خانواده‌هایشان اعطا می‌کند. در نتیجه این جزیره موقعیتی فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند پاسپورت معتبری داشته باشند تا بتوانند آزادانه به بیشتر کشورهای دنیا سفرکرده و یا با هلدینگ‌های بزرگ تجارت داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، بررسی شرایط خود و خانواده‌تان جهت درخواست از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید با مشاوران ما در  تماس گرفته و تصمیم بهتری برای آینده خود و فرزندانتان بگیرید

منبع : guideconsultants.com

دکمه بازگشت به بالا