زیرسارافون چی بپوشیم؟

مدل زیر سارافونی در طرح های متفاوت و بسیار زیبا همگی در .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. محبوبیت زیاد سارافون در بین بانوان سبب شده تا طراحان این لباس زیبا مدل های مختلفی را طراحی کرده و شاهد انواع سارافون در بازار باشیم. در لغت نامه سارافون، پیراهن زنانه بدون آستین که معمولا بر روی بلوز آستین بلند پوشیده می شود. یعنی شما می توانید با خرید پیراهن زنانه ای بدون آستین به تعبیری سارافون داشته باشید.

در تعاریف عمومی و جهانی، زیر سارافون زنانه بعنوان یک لباس زیر رسمی و سنتی است که در کشورهای شرقی (ایران،ترکیه،افغانستان) استفاده می گردد و در مراسمات (برای استایل مجلسی) و بعنوان یک لباس راحتی یا استفاده روزمره در جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

چه جنس پارچه ای مناسب برای زیر سارافونی است؟

پارچه های انتخابی برای زیر سارافون مجلسی زنانه از پارچه های با کیفیت و ارزنده انتخاب می شود که بعضی از این پارچه ها مثل پارچه کرپ کش ساده و شاین دار،لمه کش،کرپ حریر ساده و طرح دار،الیزه،کرپ جودون،حریر،مخمل کش و… است. در تولید زیر سارافون مجلسی زنانه علاوه بر انتخاب پارچه مناسب، از تزیینات برای افزایش جذابیت کار استفاده می شود مثل سنگ دوزی در قسمت یقه و جلو کار یا نگین کاری بصورت نگین پرسی بصورت نقوش و اشکال مختلف یا استفاده از پارچه های طرح دار (ژاکارد) بصورت ترکیبی و در قسمتی از زیر سارافون که معمولا به وضوح قابل رویت است.

زیر سارافونی آستین مچی | زیر سارافونی حریر آستین دار

زیر سارافونی مانتو چگونه است؟

زیر سارافون مانتو مناسب برای استایل کردن با انواع مدل‌ مانتو سایزبزرگ یا سارافون یا سارافون مانتو می باشد. از زیر مانتویی آستین حلقه و زیر سارافون بندینکی معمولا برای مانتو و تونیک جلوباز سایزبزرگ یا تن نما استفاده می شود که پوشش بالا تنه را انجام میدهد وبرای سارافون و سارافون مانتو بدلیل نبود آستین از زیر مانتویی آستین دار استفاده می شود. برای یک استایل راحتی در منزل و همچنین دورهمی های خودمانی ست کردن یک زیر سارافون راحتی با یک شلوارک یا شلوار برمودا گزینه مناسبی است. زیر سارافون راحتی معمولا از پارچه های نازک با کشسانی بالا و سبک،خنک و لطیف تولید می گردد.

آیا زیر سارافونی یقه های متفاوتی دارد؟

زیر سارافون با یقه های متفاوت و برای استایل های متفاوت تولید و عرضه می گردد. زیر سارافون یقه گرد یکی از پر کاربردی ترین و پر طرفدار ترین یقه در زیرسارافون است و بدلیل استفاده برای تمامی سبک های زبر سارافون(مجلسی،روزمره،راحتی…)تنوع و رنگ بندی متنوع تری به نسبت سایر مدل یقه ها در بازار دارد برای خانم های درشت و پهن و پر بهترین یقه برای زیر سارافون است،چون باعث ایجاد تعادل در چهره می شود و این یقه زیاد مناسبه صورت های لاغر و استخوانی و یا باریک نیست.

زیر سارافون یقه هفت این یقه با شکل هندسی و تاکید به پایین بدلیل جهت دار بودن یقه و همچنین بیشتر توجه را به صورت شخص جلب می کند در نتیجه صورت را باریک و کشیده تر نشان می دهد که مناسب صورت های گرد و تپل است. این مدل یقه برای خانم های پلاس سایز معجزه می کند و برای اندام هایی که قسمت بالاتنه بزرگتری نسبت به پاییین تنه دارند،بالا تنه را کوچک تر نشان می دهد. کاربرد این مدل یقه برای زیر سارافون های مجلسی است. این مدل یقه برای صورت های لاغر و استخوانی گزینه مناسبی نیست.

زیر سارافون یقه اسکی این مدل یقه با پوشش مناسب گردن از اتلاف و هدر رفتن گرما کمک می کند که معمولا در فصل زمستان و با پارچه های بافت و ضخیم تولید و عرضه می شود. زیر سارافون یقه اسکی مناسب برای افراد با گردن. گوتاه و یا کوتاه قامت است چون گردن را کشیده تر و قد را بلند تر نشان می دهد.

زیر سارافون یقه ایستاده این مدل یقه معمولا برای زیر سارافون مجلسی کاربرد دارد. زیرسارافون یقه ایستاده، یقه گردن را کوتاه و قد بالاتنه را بلند تر نشان می دهد و برای افراد با چانه کشیده و بلند و همچنین سر شانه افتاده مناسب است. بدلیل پوشش مناسب،مناسب برای خانم های محجبه است.

سبک های مختلف زیر سارافونی

زیر سارافون ها در سبک ها مختلفی تولید و عرضه می شوند و با توجه به سبک،پارچه های مختلفی استفاده می شود.زیر سارافون مجلسی معمولا از پارچه های زیبا و شکیل و شاین دار استفاده می شود که از این موارد به پارچه های کرپ حریر ساده و طرح دار،کرپ کش ساده و طرح دار،کرپ جودون،الیزه،لمه کش،مخمل کش ساده و طرح دار اشاره کرد. برای زیر مانتویی و زیر سارافون روزمره از پارچه های با کیفیت و بادوام و بدون جذب بوی عرق بدن که خیلی. سریع خشک شده و نفوذ هوا به زیر لباس خوب و سریع باشد. برای زیر مانتویی معمولا بهترین پارچه ها ویسکوز کش،فانریپ،تریکو لاکرا،کرپ نخ می باشد.

برای شیک بودن با هر لباسی راه‌هایی وجود دارد و شما می‌توانید با یک لباس ارزان هم شیک دیده شوید. سارافون مانتویی از جمله لباس‌هایی است که به راحتی می‌توان با آن شیک دیده شد. برای شیک دیده شدن با این نوع لباس فقط کافی است از یک زیر سارافونی مناسب استفاده کنید. اگر سارافون مانتویی شما بسیار ساده است؛ می‌توانید از یک زیر سارافونی با آستین‌های طرح دار استفاده کنید. منظور از طرح می‌تواند، چین، پف شانه، پف آستین یا حتی گل باشد. اگر سارافون مانتویی شما، مثلاً زرشکی یا قرمز است، از یک زیر سارافونی با گل‌های ریز با رنگ همان سارافون استفاده کنید.

ست کردن زیر سارافونی با لباس ها

معمولاً شلوار جین هماهنگی خوبی در این لباس ایجاد می‌کند، البته بعضی از افراد استفاده از شلوارهای آزاد را در فصل تابستان ترجیح می‌دهند که کاملاً قابل درک است و منظره زشتی را ایجاد نمی‌کند. اگر در فصل تابستان از این سارافون‌های مانتویی استفاده می‌کنید؛ می‌توانید از صندل‌های حصیری که امسال بسیار مد شده‌اند نیز استفاده کنید. اکثر این صندل‌ها بسیار راحت هستند و در دو مدل اسپرت و مجلسی در بازار وجود دارند.

اگر سارافون مانتویی شما سفید رنگ است، از یک زیر سارافونی سفید استفاده نکنید. شما می‌توانید به رنگ مشکی، کرمی، شیری، عسلی، کالباسی و … به عنوان گزینه‌های مناسب نگاه کنید. کفش شما می‌تواند سفید باشد. برای انتخاب کیف نیز می‌توانید به رنگ زیر سارافونی ضدعرق خود دقت کنید و از تن‌های رنگی مشابه آن یا دقیقاً مثل همان خریداری کنید.

نکته‌ای که می‌تواند در شیک بودن شما تأثیر مهمی داشته باشد، رنگ پوست شما است. هنگامی که سارافون مانتویی انتخاب می‌کنید به رنگ پوست خود نیز توجه داشته باشید. رنگ‌هایی که به پوستتان می‌آید رازیر سارافونی نیز مانند دیگر لباس ها در بین اکثر خانم ها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است که در رنگ و طرح های مختلفی وجود دارد که با مشاهده مدل زیر سارافونی زیبا و شیک می توانید طرحی زیبا انتخاب کنید

 

دکمه بازگشت به بالا