دوچرخه ویوا بهتر است یا اورلورد

دوچرخه‌های ویوا و اورلرد دو برند پرفروش آریا چرخ قم  هستند که محصولات خود را در رده‌ی دوچرخه‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کنند و در این رده تنوع بالایی دارند. برای شناسایی اینکه کدام یک از آن‌ها دوچرخه‌های بهتری هستند باید در ابتدا نگاهی به برند و عملکرد آن‌ها داشت و سپس کیفیتشان را در حد توان بررسی کرد. در این نوشته با من همراه باشید تا بررسی کنیم دوچرخه‌های اورلرد بهترند یا ویوا!؟

 

دوچرخه ویوا یا اورلرد!

بااینکه واردکننده‌های دوچرخه‌های ویوا در ایران تلاش دارند برند خود را یک برند تایوانی معرفی کنند (چراکه محصولات تایوانی فاصله‌ی کیفیتی بسیار بالاتری از محصولات چینی دارند)، اما دوچرخه‌ی ویوا ذاتاً یک برند چینی است که در چین تولید شده و در وب‌سایت سازنده‌ی آن نیز چینی‌بودن این برند به‌صورت کاملاً مشخص عنوان شده است.
برند اورلرد همان‌طور که در وب‌سایت سازنده‌اش هم معرفی شده برندی تایوانی است که دفاتر و شعب آن در تایوان، کانادا و چین قرار دارند.

با اینکه دوچرخه‌ی ویوا چینی و اورلرد یک برند تایوانی است و بدون شک تکنولوژی ساخت دوچرخه در تایوان بالاتر از کارخانه‌های چینی است، اما شاید نتوان با اطمینان گفت که حتماً دوچرخه‌های اورلرد بهتر از دوچرخه ویوا هستند. اما با بررسی دو دوچرخه در یک محدوده‌ی قیمتی در هر دو برند، بدون شک تشخیص این کار برایمان راحت‌تر خواهد بود.

به‌صورت مثال در رنج قیمت ده میلیون تومان هر دو دوچرخه‌ی ویوا و اورلرد بدنه‌ای از جنس آلیاژ 6061 آلومینیوم دارند با این تفاوت که در بدنه‌ی دوچرخه اورلرد در نقاط اتصال، از فناوری جوش صاف که ظاهر دوچرخه را زیبا می‌کند استفاده شده و همچنین بدنه‌ی دوچرخه اورلرد ظاهر مهندسی‌شده‌تری دارند. در گام بعدی به لوازم به‌کاررفته در دوچرخه خواهیم رسید. هر دو برند از سیستم‌ دنده‌ی شیمانو استفاده کرده‌اند و لوازم به‌کاررفته روی آن‌ها به هم نزدیک است؛ اما با نگاه دقیق‌تر متوجه می‌شویم که لوازم استفاده ‌شده‌‌ی روی دوچرخه اورلرد در بعضی از بخش‌های اصلی نظیر سیستم دنده یک ست بالاتر از ویواست. نکته‌ی جالب این است که بااینکه دوچرخه‌ی اورلرد بدنه‌ی مهندسی‌شده‌تری نسبت به بدنه‌ی ویوا دارد و این امر باعث می‌شود که به‌صورت طبیعی لوازم دوچرخه اورلرد در یک رنج قیمت یکسان، از دوچرخه‌ی ویوا پایین‌تر باشد اما برعکسِ شیوه‌های متداول کارخانه‌های سازنده، لوازم دوچرخه اورلرد از دوچرخه‌ی ویوا بالاتر است.

دوچرخه overlord دیجی کالا | دوچرخه اورلرد بهتر است یا راپیدو

سایت کارخانه اورلرد تایوان

وب سایت کارخانه ویوا چین

نتیجه‌گیری

به نظر من هر دو برند در رده‌ی دوچرخه‌های مقرون‌به‌صرفه گزینه‌های خوبی هستند اما به دو دلیل می‌توان گفت دوچرخه‌ها‌ی اورلرد ماهیت و کیفیت بهتری دارند. دلیل اول اصالت برند اورلرد است که در تایوان تولید می‌شود و به نظر من امری مهم است چراکه شیوه‌ی تولید دوچرخه‌های رده‌پایین‌تر در چین و رده‌بالاتر در تایوان بین برندهای دوچرخه کاملاً شایان توجه است و از این منظر می‌توان امتیازی مثبت و قابل‌توجه برای اورلرد قائل شد. دلیل دوم که مشهود است استفاده‌ی لوازم کمی رده‌بالاترِ اورلرد در یک رنج قیمت مشخص در مقابل دوچرخه‌ی ویواست که انکارناشدنی است.

عکس زیبا دوچرخه اورلرد در سایت واردکننده در ایرانی

در تحقیقی که برای مقایسه‌ی این دو برند انجام شد موضوع بسیار مهمی از قلم افتاد که برای انتخاب و خرید دوچرخه بسیار مهم است و آن‌هم ارائه‌ی خدمات پس از فروش آریا چرخ قم این دو برند است.

پرسش‌هایی از این دست که: آیا بدنه‌های آلومینیومی گارانتی دارند!؟ و یا اینکه شرکت‌های ارائه‌کننده سرویس پس از فروش ارائه می‌کنند؟

امیدوارم تجربه‌ی من در این خصوص برایتان مفید بوده باشد. به‌صورت کلی تفاوت زیادی ندارد که چه دوچرخه‌ای سوار شوید، مهم این است که از سوار‌شدن لذت ببرید و از لحظه‌های عمر خود کمال بهره را ببرید؛ چرا که عمر بسیار کوتاه است و هیچ‌چیز ارزش از‌بین‌رفتن لحظه‌های شاد زندگی را ندارد.
نظرات خودتان را در فرم پایین قرار بدهید تا با کمک هم اطلاعاتمان را بالا ببریم.

 

دکمه بازگشت به بالا