درمان کم آبی پوست صورت در طب سنتی

درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی طبیعتا روشی غیرتهاجمی‌ و به دور از ترکیبات مضر آرایشی محسوب می‌شود. در واقع استفاده از محصولات طبیعی می‌تواند ‌این امکان را به شما بدهد که علاوه بر‌ ایجاد تاثیرات مثبت، عوارض و مشکلات کمتری را به همراه داشته باشد. پس از طرفی می‌توان این چنین بیان کرد که درمان خشکی پوست کل بدن با روش‌های طب سنتی در اولویت قرار دارند. بنابراین اگر شما هم به دنبال راهی برای درمان خشکی و قرمزی پوست صورت و درمان خشکی پوست دست هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که مطالب گفته شده در ‌این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید؛ تا بتوانید با روش‌های بی نظیر در طب سنتی که تاثیرات شگفت انگیزی دارند نیز آشنا شوید.

مژده بهترین آموزشگاه پوست با قیمت و هزینه مناسب دوره پاکسازی پوست در اصفهان برگزار می کند شما می توانید سریعتر ثبت نام خود را انجام دهید.

علت خشکی پوست

خشکی پوست عارضه‌ای بسیار شایع در سنین مختلف و بیشتر در افراد مسن است. اما امروزه به دلیل سبک زندگی ناسالم، در بین جوانان و در گروه‌های سنی مختلف نیز دیده می‌شود. درمان آن طیف وسیعی از روش‌های درمانی را شامل می‌شود. اما از نظر طب سنتی بیشتر روش‌های سنتی، بی‌عارضه یا کم عارضه هستند.

خشکی پوست که به آن (زیروسیز) یا خشکی زدگی هم می‌‌گویند؛ وضعیتی است که پوست در لایه بیرونی سطحی خود هیچ گونه رطوبتی ندارد. در صورت عدم پیگیری مراحل درمانی، پوست ترک میخورد و از هم باز می‌‌شود و راه برای نفوذ انواع میکروبها هموار می‌‌گردد. دقیقاً به همین علت است که مرطوب نگه داشتن پوست از جهت سلامتی بسیار مهم است. درمان خشکی پوست در طب سنتی به کمک استفاده از انواع روغن‌ها امکان پذیر است. چرا که خواص آن می‌تواند با افزایش رطوبت رسانی به پوست، خشکی آن را درمان ‌کنند.

یکی از متداول‌ترین روش‌ها و موثرترین راه‌های درمان خشکی و قرمزی پوست صورت ، استفاده از مواد طبیعی و اغلب گیاهی است.‌ این مواد باعث افزایش رطوبت رسانی در پوست شده و برای همه افراد در هر گروه سنی بی عارضه هستند.

بهترین روش‌های درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی

انواع مختلفی از درمان‌های خانگی وجود دارد که فرد می‌‌تواند برای درمان خشکی پوست از آنها استفاده کند. اغلب‌ این روش‌های درمانی به صورت مالیدنی بوده و برای مرطوب نگه داشتن و رطوبت رسانی عمقی به پوست استفاده می‌شوند. توصیه شده که از هر یک از روش‌ها و مواد طبیعی که به آنها اشاره خواهد شد؛ پس از استحمام و در زمانی استفاده شوند که پوست پاک و عاری از هرگونه آلودگی است و منافذ پوستی باز هستند.

روغن نارگیل

یکی از روغن‌هایی طبیعی که در درمان خشکی پوست بسیار موثر است؛ روغن نارگیل است. طبق تحقیقات به دست آمده، روغن نارگیل به دلیل حالت ژله‌ای که دارد، در درمان پوست‌های خشک بسیار ‌ایمن و موثر عمل خواهد کرد. همچنین به اثبات رسیده است که به دلیل خواص بسیار زیاد ‌این ماده در هیدراته نمودن پوست و آبرسانی به آن، با افزایش سطح رطوبت پوست و البته چرب نمودن سلول‌های پوستی، خشکی پوست را به صورت عمقی درمان می‌کند.

این روغن به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع شده که خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی بسیار بالایی دارند؛ می‌تواند به عنوان یک رطوبت رسان طبیعی در درمان خشکی پوست دست و صورت استفاده شود.

درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی با جو دوسر

طبق مطالعه‌ای که در سال 2015 صورت گرفت؛ ‌این نتیجه حاصل شد که عصاره‌های حاصل از جوی دوسر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بالایی هستند و بهترین ماده برای درمان خشکی عمقی پوست به شمار می‌آیند.

رژیم سرشار از کلسیم

شیر می‌‌تواند پوست خشک و خارش ناشی از انواع مشکلات پوستی را درمان کند. طبق تحقیقات انجام شده، یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم از جمله شیر، می‌‌تواند در درمان خشکی پوست و یا جلوگیری از آن بسیار کمک کننده باشد. البته اگر به صورت خوردنی مصرف شود و در رژیم غذایی قرار بگیرد. اما اگر به صورت مستقیم بر روی پوست استفاده شود، دیگر ‌این تاثیر را نخواهد داشت.

عسل

عسل یکی دیگر از روش های درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی به شمار می‌آید. طبق بررسی‌های صورت گرفته در سال 2012‌ این نتیجه حاصل شد که عسل در درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله خارش، اگزما، جوش صورت و پوست خشک بسیار مفید است. مطالعات مختلفی بر روی عسل صورت گرفت که نشان می‌دهد؛ خواص عسل بسیار بی شمار است. از جمله فواید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت رطوبت رسانی بالا
  • خاصیت ضد التهابی
  • خاصیت بازسازی و ترمیم کنندگی

تمام موارد ذکر شده، همگی از جمله خصوصیاتی هستند که عسل در درمان پوست دچار اختلال و خشکی دارد. از عسل می‌توان به صورت خالص روی پوست استفاده نمود و یا با مواد دیگری از جمله روغن زیتون آن را ترکیب کنید.

روغن نفتی

روغن نفتی که از آن با عنوان گلیسیرین و یا وازلین نیز نام می‌برند؛ از جمله روغن‌های معدنی با رطوبت رسانی بسیار بالا است که سال‌ها است به عنوان مرطوب کننده استفاده می‌شود.

آبرسانی پوست در طب سنتی | آبرسانی عمیق پوست در منزل

درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا می‌تواند روشی دیگر در در درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی به شمار آید. چرا که بسیار موفق عمل خواهد کرد. طبق تحقیقاتی که در سال‌های اخیر صورت گرفت؛ افرادی که دارای پوست خشک در ناحیه دست و یا صورت و یا پاها هستند؛ می‌توانند ژل آلورا، را به نواحی خشک بدن بمالند و از تاثیرات شگفت انگیز ‌این گیاه بهره ببرند. ژل آلوئه ورا را می‌توانید به عنوان کرم مرطوب کننده، پس از استحمام استفاده کنید. همچنین می‌توانید قبل از خواب بر روی پوست صورت مالیده و صبح روز بعد از تاثیرات بی نظیر آن غافلگیر شوید.

اسفناج

اسفناج از جمله گیاهان خوردنی و البته با خواص دارویی بی شمار است که می‌توانید از آن به عنوان یک رطوبت رسان طبیعی نیز استفاده کنید. برگ‌های اسفناج با آبرسانی قوی که دارند، درمان کننده پوست خشک و ملتهب خواهند بود. بنابراین می‌توانید به منظور درمان خشکی دست و رفع خشکی پوست صورت ، برگ‌های آن را پس از پختن و له کردن بر روی پوست صورت و یا دست‌ها قرار داده و پس از 20 دقیقه آن را بشویید و از خواص بی نظیر آن استفاده کنید.

تخم مرغ و روغن زیتون

ماسک روغن زیتون و تخم مرغ یکی از بهترین ماسک‌ها و کرم‌های رطوبت رسان برای پوست‌های بسیار خشک است. چرا که این ترکیب می‌تواند تا حدود بسیاری، زبری پوست، اگزما و قرمزی آن را برطرف ‌کند.

درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی با نعناع و بابونه

ترکیب ‌این دو گیاه بی نظیر با خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی که در کنار خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی بالا دارد؛ شگفت انگیز است. جالب است بدانید که این ترکیب از موثرترین روش‌ها در درمان انواع بیماری‌های پوستی و خشکی آن به حساب می‌آیند.

روش های پیشگیری از بروز خشکی در پوست دست و صورت

استفاده از انواع کرم‌ها، نرم کننده‌ها و مرطوب کننده‌ها به طور مرتب و پس از استحمام، به درمان خشکی پوست بسیار کمک می‌کند. همچنین لازم است از عواملی موثر در خشکی یا سوزش و یا آسیب به پوست جلوگیری کنید که این موارد شامل موارد زیر خواهد بود:

  • عدم تراشیدن موهای زائد با ریش تراش و یا تیغ
  • عدم استحمام مکرر و طولانی مدت
  • عدم خراشیدن و لیف کشیدن سنگین پوست
  • عدم استحمام با آب بسیار داغ
  • عدم استفاده از لوسیون‌های حاوی الکل
  • عدم قرارگیری در معرض گرمای زیاد و یا قرارگیری در معرض آتش داغ
  • عدم پوشاندن پوست صورت، در صورت قرارگیری در معرض باد شدید

نتیجه گیری

خشکی پوست کل بدن از شایعترین مشکلاتی است که ممکن است هر فرد را در هر رده سنی به خود دچار کند. این مسئله موجب شده تا تمام افراد به دنبالی راهی برای درمان خشکی و قرمزی پوست صورت باشند. اصولا روش‌های تهاجمی و شیمیایی همواره با خطرات و عوارضی همراه بوده‌اند. این مشکلات باعث شده تا درمان خشکی پوست صورت در طب سنتی یکی از بی خطرترین و موثرترین روش‌های درمانی به شمار آید. به همین منظور سعی داشتیم شما را از تاثیرات مثبت و بی نظیر این روش آگاه سازیم؛ تا قبل از استفاده از درمان‌های پرخطر و پرهزینه، روش‌های سنتی را در اولویت قرار دهید.

آموزشگاه فنی و حرفه ای اولین و بزرگترین مرکز آموزشی دوره های آموزش مراقبت و پاکسازی پوست در اصفهان می باشد. آموزش در سطح مبتدی ، پیشرفته و حرفه ای و… با بهترین اساتید اصفهان و با مجوز های بین المللی میباشد. این کارگاه به صورت نیمه خصوصی، خصوصی فشرده و کاربردی در بازه زمانی مشخص تدریس می شود. از جمله دستگاه های پرکاربرد و حرفه ای که شیوه ی استفاده از آنها در بهترین آموزشگاه پاکسازی پوست در اصفهان به هنرجویان آموزش داده می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا