تفاوت ادوپرفیوم و ادوتویلت

هنوز بسیاری افراد هستند که فرق بین عطر و ادوکلن را نمی‌دانند و از این دو واژه به اشتباه استفاده می‌کنند. بعضی افراد فکر می‌کنند عطر برای خانم‌ها است و ادوکلن برای آقایان! و یا عطر همان اسانس‌هایی است که در شیشه‌ها ریخته می‌شود و ادوکلن‌ها همان عطرهای برندها هستند! اگر می‌خواهید تفاوت بین عطر و ادوکلن را بدانید در ادامه با این مقاله از وبسایت فروشگاه عطر و ادوکلن آرانیکا همراه ما باشید. واژه اصلی عطر همان پرفیوم می‌ باشد. عطر در ایران به صورت کلی به تمام عطرها به جز اسانس‌ها گفته می‌شود. در واقع اگر شما قصد خرید داشته باشید و به دنبال چیزی به غیر از اسانس‌ها هستید، در واقع شما به دنبال عطر هستید و باید از واژه‌ی عطر برای خریدتان استفاده کنید.

علیرغم هزینه بالاتر، عطر مارلی ممکن است در واقع ارزش بهتری نسبت به ادکلن داشته باشد، زیرا معمولا مدت زمان بیشتری طول می کشد تا دوباره از آن استفاده شود. یک بطری کوچک از رایحه بسیار غلیظ ممکن است دو برابر بطری ادکلنی که از آن خیلی بزرگتر است، ماندگاری داشته باشد.

همانطور که در مقاله‌های قبلی گفتیم عطرها از ترکیب اسانس مواد خام مانند گیاهان، میوه‌ها، گل‌ها، مشک، آب و الکل تشکیل شده‌اند. تفاوت عطر و ادکلن در میزان اسانس به کار رفته در آب و الکل آن است، هر قدر میزان اسانس به کار رفته در عطر بیشتر باشد این عطر دوام و ماندگاری بالاتری دارد.

کلمه عطر یا پرفیوم به عطری گفته می‌شود که 15 تا 25 درصد اسانس در آن به کار رفته باشد. “ادکلن” یا همان “ادوکلن” به فرانسوی و یا “کلن” به انگلیسی به نوعی گفته می‌شود که 2 تا 5 درصد اسانس در آن به کار رفته و ماندگاری بسیار پایینی دارد.

تقریبا ادوکلن این روزها دیگر تولید نمی‌شود و برای خرید عطر به معنای کلی اگر به پایین جعبه یا شیشه‌‌ی آن‌ها دقت کنید کلمه‌‌هایی مانند “ادوپرفیوم”، “ادوتویلت” و… را خواهید دید.

پس در واقع تفاوت عطر یا همان پرفیوم با ادوکلن در میزان غلظت اسانس به کار رفته در آن می‌باشد. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری از این تفاوت ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

انواع عطر کدامند؟

با توجه به موارد گفته شده و انواع غلظت نتیجه می گیریم پنج نوع مختلف عطر وجود دارد که عبارتند از: ادو فرش، ادکلن، عطر، ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم.

ادو فرش چیست؟

این نوع عطر سبک ترین غلظت را دارد. غلظت روغن آن یک تا سه درصد است. به دلیل غلظت کم الکل و آب زیاد، انتخابی عالی برای پوست های حساس است. دارای رایحه ی ملایم و معمولی که آن ها را بهترین گزینه برای استفاده روزانه می کند. این محصولات متنوع با قیمت های مقرون به صرفه و کیفیت بالا به بازار عرضه می شوند.

ادکلن چیست؟

ادکلن که در تمدن باستان برای بهداشت و پاکسازی ثروتمندان استفاده می شد، رایحه ای است که طراوت و شادابی را برای فرد به ارمغان می آورد. ادکلن با گذشت نسل‌ها باعث احیا، بازیابی انرژی و سرزندگی می‌شود. استفاده از این محصول پس از استحمام، پاکیزگی را به احساس بالایی از لذت تبدیل می‌کند.

این عطر با غلظت متوسط را می توانید به طور سخاوتمندانه ای در سراسر بدن اسپری کنید. ادکلن حاوی 2 تا 4 درصد روغن است و معمولا در عرض یک یا دو ساعت محو می شود. در بین عموم مردم ادکلن نامی است که بیشتر به عطرهای مردانه داده می شود.

ادوتویلت چیست؟

ادو تویلت عطری با رایحه ای ملایم با غلظت روغن های معطر کمتری نسبت به عطر خالص است. این عطر برگرفته از یک عبارت فرانسوی به معنای “رقیق و سبک” است، اگر به دنبال رایحه ای روشن تر برای طراوت پوست هستید، انتخاب این عطر عالی است.

یک ادو تویلت معمولاً پنج تا ده درصد روغن دارد و حدود سه ساعت باقی می ماند. این یکی از محبوب ترین انتخاب های عطر است زیرا ماندگاری خوبی دارد و قیمت پایین تری نسبت به EDP یا عطر دارد.

ادوپرفیوم چیست؟

ادو پرفیوم مایع معطری حاوی پانزده تا بیست درصد روغن است که کمتر از عطر و بیشتر از ادو تویلت است همچنین تفاوت ادکلن و ادوپرفیوم بسیار قابل توجه است. این گروه تا ۵ ساعت ماندگاری دارد. آنها یکی دیگر از انواع پرطرفدارعطر به خصوص در بین بانوان هستند. اکثر عطرها در انواع EDP و EDT عرضه می شوند.

پرفیوم چیست؟

پرفیوم، که به عنوان عطر اکستریت د پرفیوم، عطر خالص یا گاهی اوقات به سادگی همان عطر شناخته می شود، طرفداران وفادار خود را دارند. آن ها غلیظ ترین رایحه موجود در بازار هستند. حاوی 20تا 40 درصد روغن که می توانند از 6 تا 8 ساعت دوام بیاورند.

شما می توانید این محصول را در زمان صبح استفاده و تا غروب از رایحه ی آن لذت ببرید. آنها یکی دیگر از گزینه های محبوب برای انواع پوست های حساس هستند. پرفیوم ها حاوی کم ترین غلظت الکل هستند، بنابراین کمترین احتمال را برای ایجاد قرمزی و خشک کردن پوست دارند.

اسانس چیست؟ و چند نوع دارد؟

پیش از هر توضیحی نخست موضوع اسانس‌ها را باید از هم جدا کنیم. به عطرهایی که در شیشه‌ها پر می‌شوند و اغلب هم حالت روغنی دارند اسانس می‌گویند.

پیش از بررسی دقیق تر تفاوت عطر و ادکلن نخست باید درباره اسانس‌ ها صحبت کنیم. به ماده غلیظ و معطری که اغلب هم حالت روغنی دارد اسانس می ‌گویند. اسانس ها دو نوع مختلف دارند:

  1. اسانس هایی که صد در صد طبیعی هستند. این نوع از اسانس حاصل عصاره گیری و تقطیر بخش های مختلف گیاهان هستند.
  2. اسانس هایی که در آزمایشگاه ها تولید می شوند. این نوع غیر طبیعی اسانس، غیر فرار است و در نتیجه ماندگاری بیشتری نسبت به نوع خالص و طبیعی دارد.

تفاوت عطر با ادکلن

تفاوت اصلی بین عطر و ادکلن به قدرت رایحه آن مربوط می شود. عطرها به طور کلی بسیار قوی تر از ادکلن ها هستند و معمولاً حاوی غلظت بسیار بالایی از اسانس ها هستند که در پایه های الکلی ترکیب شده اند. ادکلن ها نیز حاوی اسانس و الکل، اما در مقادیر بسیار کمتر هستند.

به همین دلیل، ماندگاری عطرها نسبت به ادکلن ها بیشتر است، زیرا برای حفظ رایحه در طول روز به مقدار زیادی از آن نیاز نیست. مردم اغلب ادکلن ها را در مقادیر بیشتر استفاده می کنند زیرا بوی آن معمولاً بیش از چند ساعت باقی نمی ماند.

افراد اغلب بر این باورند که تفاوت اصلی بین عطر و ادکلن مربوط به جنسیت است. بسیاری از مردم تصور می کنند که ادکلن برای مردان طراحی شده است، در حالی که عطر برای زنان در نظر گرفته شده است. در جامعه ی امروزی برای مردان و زنان عطرها و ادکلن هایی مختص خودشان ساخته می شود. در حالی که افراد از زمان های قدیم معتقد بودند عطرهای مردانه معمولاً به شکل ادکلن هستند.

مردان اغلب عطرهای ملایم تری را ترجیح می دهند و شاید به همین دلیل است که ادکلن ها برای آنها انتخاب محبوبی می باشد. خانم‌ها تمایل دارند از عطرهایی با رایحه‌های برجسته‌تر که بیشتر روز اثرش باقی می‌ماند، لذت ببرند، و این توضیح می دهد که چرا اغلب بانوان ترجیح می‌دهند از عطر استفاده کنند.

یکی دیگر از تفاوت های عطر و ادکلن هزینه ی آن است. به طور کلی، عطرها بسیار گرانتر از ادکلن هستند و این احتمالاً به این دلیل است که اسانس های بیشتری در آنها استفاده می شود. اسانس‌ها معمولاً ارزان در نظر گرفته نمی‌شوند و هر چه تعداد این نت ها بیشتر باشد، احتمالاً گران‌تر خواهد بود.

عطر و ادکلن معمولاً به یک شکل استفاده نمی شوند. بیشتر عطرها برای اسپری شدن از راه دور روی پوست ساخته می شوند، در حالی که ادکلن ها معمولاً به پوست مالیده می شوند یا نزدیک و روی پوست پاشیده می شوند. عطرها به دلیل استحکام رایحه برای استفاده در مقادیر زیاد در نظر گرفته نشده اند و مصرف بیش از حد آن گاهی اوقات علائم فیزیکی مانند سردرد، عطسه و حتی حالت تهوع را ایجاد می کند.

علائم استفاده بیش از حد از عطر نیز چیزی است که شخص باید در هنگام حضور در اطراف دیگران به خاطر داشته باشد زیرا برخی از افراد به شدت به رایحه ها حساس هستند. ادکلن ممکن است بسیار راحت تر از عطر در عموم استفاده شود زیرا آنقدر قوی نیست، اما همچنان مهم است که از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید.

ممکن است شما با یک ادو پرفیوم (EDP) در یک دست و یک ادو تویلت (EDT) در دست دیگر گیر افتاده باشید و کوچک ترین سرنخی نداشته باشید که باید کدام یک را انتخاب کنید. یک فرد حرفه ای چه کاری انجام دهد؟

یادگیری زبان انگلیسی به تصمیم گیری شما کمک می کند. عبارات EDT و EDP از انواع مختلف عطرها هستند که در واقع به معنای عبارات خاص و متفاوت است، در نتیجه آنها فقط یک سری عبارات فرانسوی فانتزی نیستند! بلکه اشاره درستی نسبت به شدت، قیمت و ماندگاری عطر ارائه می دهند.

دکمه بازگشت به بالا