انواع سایز روتختی چقدر است؟

آیا می‌دانید اندازه مناسب روتختی برای تختان چقدر است؟ انتخاب روتختی مناسب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید پس از خرید تخت انجام داد. چون افراد بسیاری را با سردرگمی مواجه می‌کند و غالبا ابعاد روتختی خریداری شده مناسب تخت و تشک نیست. وقتی شناخت کافی نسبت به اندازه روتختی مناسب برای تخت مورد نظر نداشته باشید قطعا به مشکلاتی مانند بزرگ یا کوچک بودن روتختی برمی‌خورید. در ادامه این مقاله ابعاد روتختی دونفره، یک نفره و حتی یک و نیم نفره را بر اساس سایز تشک و تخت معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید تا برای همیشه روی انتخاب سایز اشتباه روتختی خط بکشید.

ابعاد روتختی یک نفره؛ بهترین اندازه روتختی یک نفره قلاب بافی تا پنبه‌ای را بشناسید

تخت یک نفره از روزهای کودکی تا بزرگسالی و آخرین روزهای دوران مجردی مورد استفاده همه قرار می‌گیرد. ما در این بخش ابعاد روتختی یک نفره ویژه افراد بزرگسال را معرفی می‌کنیم. در گذشته معمولا سایز تخت و تشک‌های یک نفره در ابعاد ۹۰*۲۰۰ سانتی‌متر تهیه می‌شدند و روتختی‌ها هم بر همین اساس دوخته می‌شدند. اما در سال‌های اخیر سایز تخت‌های یک نفره کمی بزرگ‌تر از قبل در نظر گرفته می‌شوند و سایز این تخت‌ها ۱۲۰*۲۰۰ سانتی‌متر است. این تخت‌ها فضای بیشتری را برای استراحت در اختیار افراد قرار می‌دهند و به همین طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.

روتختی مناسب برای تخت‌ها و تشک‌های یک نفره سایز ۱۶۰*۲۲۰ سانتی‌متر است. برخی افراد هم تمایل به خرید روتختی یک نفره در اندازه ۲۰۰*۲۲۰ سانتی‌متر دارند. بهتر است این سایز روتختی برای تخت‌هایی خریداری شود که ارتفاع بیشتری تا زمین دارند در غیر این صورت روتختی روی زمین کشیده می‌شود. روتختی یکی از اصلی‌ترین اقلام در محسوب می‌شود که تاثیر چشمگیری در زیبایی و چیدمان اتاق خواب دارد. به همین دلیل بهتر است از انتخاب روتختی‌هایی که سایز بزرگ‌تری نسبت به تخت و تشک دارند بپرهیزید چون ظاهر تخت را آشفته و نامرتب نشان می‌دهد.

ابعاد روتختی نوجوان، بهترین ابعاد روتختی برای تخت ۱۸۰

تخت‌های یک نفره در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. یکی از سایزهای معمول در تولید تخت یک نفره سایز ۸۰*۱۸۰ سانتی‌متر است که به تخت نوجوان شهرت دارد. این تخت‌ها ۱۰ سانتی‌متر از عرض و ۲۰ سانتی‌متر از طول کوتاه‌تر از تخت یک‌نفره با سایز استاندارد هستند و به همین دلیل برای نوجوانان به کار برده می‌شوند.

برای خرید مخصوص تخت نوجوانان جای نگرانی وجود ندارد. چون تنوع این محصول در بازار به وفور وجود دارد و در طرح و رنگ‌های مختلف قابل خریداری است. اما با این حال بهتر است برای خرید روتختی کشدار به اندازه دو برابر ارتفاع تشک به اندازه طول و عرض تشک اضافه و سپس روتختی را خریداری کنید. برای مثال اگر ارتفاع تشک ۲۰ سانتی‌متر است ۲ تا ۲۰ سانتی‌متر به عرض و طول تشک اضافه شود تا روتختی خریداری شده مناسب قد فرزندتان باشد.

ابعاد روتختی یک و نیم نفره؛ یک تخت یک نفره برای دو نفر

تشک‌هایی در بازار وجود دارند که ابعاد آن‌ها نه به تخت‌های دونفره شباهت دارد نه به تخت‌های یک نفره نزدیک است. در حقیقت سایز این تخت‌ها که به تخت‌های یک و نیم نفره معروف‌اند، ابعادی بین تخت‌های دونفره و یک نفره است. تخت‌های یک و نیم نفره در سایز ۱۴۰*۲۰۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند و به همین دلیل هم برای یک نفر و هم برای دو نفر قابل استفاده هستند. معمولا تخت‌های یک و نفره برای زوج‌هایی که اتاق خواب کوچکی دارند مفید و کاربردی‌اند. برای تخت‌های یک و نیم نفره می‌توان از روتختی‌های دو نفره استفاده کرد چون معمولا در بازار روتختی‌هایی با این ابعاد به سختی پیدا می‌شود.

ابعاد روتختی دونفره؛ معرفی سایز استاندارد روتختی دو نفره

تخت‌های دونفره در ابعاد استانداری تولید می‌شوند و هر فردی با توجه به متراژ منزل و اتاق خواب می‌تواند یکی از این ابعاد را انتخاب کند. سایز استاندارد تخت دونفره ۱۶۰*۲۰۰ سانتی‌متر است که به سایز کوئین شهرت دارد. روتختی دو نفره مناسب با تخت کوئین باید ۲۰۰*۲۲۰ سانتی‌متر است. روتختی‌های دونفره مختلف به تختی‌هایی با عرض ۱۶۰ سانتی‌متر برای تخت‌های دو نفره با ابعاد ۱۴۰*۲۰۰ سانتی‌متر نیز کاربرد دارند و مناسب هستند.

ابعاد روتختی کینگ سایز؛ آشنایی با ابعاد بزرگ‌ترین روتختی دونفره

یکی از بزرگ‌ترین ابعاد تخت‌های دونفره در سایز ۱۸۰*۲۰۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. روتختی‌هایی که عرض ۱۸۰ سانتی‌متر دارند به تخت‌های کینگ سایز معروف‌اند. برای تخت‌های کینگ سایز بهتر است از با ابعاد ۲۲۰*۲۴۰ سانتی‌متر استفاده شود.

روتختی‌های دونفره‌ای هم در اندازه ۲۰۰*۲۰۰ تولید می‌شوند اما معمولا به‌صورت سفارشی هستند و در فروشگاه‌های کمی، دیده می‌شوند. برای این تخت‌ها با عرض ۲۰۰ سانتی‌متر هم می‌توان از روتختی مناسب تخت‌های کینگ سایز استفاده کرد.

ابعاد روتختی نوجوان | ابعاد لحاف دونفره لایکو

انواع مختلف روتختی را با اندازه‌های متنوع و استاندارد

در این مقاله درباره ابعاد روتختی دونفره، یک نفره و یک و نیم نفره صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم سایزهای گفته شده در این مقاله برای روتختی را به یاد بسپارید چون حتما در هنگام خرید روتختی به آن نیاز خواهید داشت. در فروشگاه اینترنتی شیکدو می‌توانید جدیدترین و زیباترین مدل‌های روتختی را برای تخت‌های مختلف با ابعاد گوناگون خریداری کنید. همچنین در صفحه مربوط به کالای خواب در فروشگاه اینترنتی شیکدو می‌توانید محصولات مورد نظرتان را برای هرکدام از اعضایهمانطور که کامل کننده تخت خواب و زیبایی بخش آن است در برخی موارد در صورتیکه روتختی به درستی انتخاب نشود می تواند تأثیر منفی در دکوراسیون اتاق شما بگذارد. ها و تشک ها در ارتفاع و اندازه های استاندارد تولید می شوند اما مهمترین نکته در هنگام خرید روتختی ارتفاع و سایز دقیق تشک شما است تا زمانیکه روتختی روی تخت پهن می شود کاملاً تخت و تشک را پوشش دهد. برخی تشک ها به دلیل تنوع در طبی یا فنری بودن ممکن است ارتفاع متفاوتی داشته باشند پس توجه نمایید که روتختی مناسب ابعاد تشک باشد. سایز استاندارد روتختی برای تخت خواب ها و تشک ها با سایز های مختلف متفاوت است که باید در هنگام خرید به اندازه هر یک از آن ها توجه نمایید.

سایز استاندارد روتختی دو نفره چقدر است؟

در عرض 160،140 و 180 سانتی متر طراحی و تولید می شوند که به دلیل تنوع در طرح و رنگ آن ها و فضایی که در اختیار دارید می توانید تخت مناسب خود را خریداری نمایید. تشک های دو نفره در سایز های مختلفی تولید می شوند که مناسب تخت باشند. اغلب تخت خواب ها و تشک ها در ابعاد 160*200 سانتی متر تولید می شوند. سایز استاندارد روتختی دو نفره باید به گونه ای باشد که کاملاً تمام قسمت های رویی تخت و تشک و کناره های آن را پوشش دهد و با درست قرار گرفتن باعث زیبایی بیشتر آن شود.

  • اندازه استاندارد روتختی یک نفره

از زمان کودکی تا بزرگسالی مناسبترین تخت برای تمامی سنین است. عرض تخت خواب تک نفره 90 سانتی متر و طول آن 200 سانتی متر می باشد که سایز استاندارد آن است. از آنجا که روتختی برای تمام تخت خواب ها نیاز است امروزه با تنوع بسیار و در مدل های مختلف مناسب برای تمام سنین و سلیقه ها تولید می شوند. اندازه استاندارد روتختی تک نفره 160*220 سانتی متر است که کاملاً متناسب با تشک تک نفره می باشد. ابعاد روتختی تک نفره برای تمامی تخت خواب های تک نفره دخترانه و پسرانه یکسان است همچنین  اندازه استاندارد روتختی نوجوان برای انواع تخت خواب های یک نفره قابل استفاده است که شما می توانید طبق سلیقه و طرح مورد علاقه خود و فرزندانتان آن را انتخاب نمایید.

  • اندازه استاندارد روتختی یک و نیم نفره

برخی افراد در هنگام خواب به فضای بیشتری نیاز دارند تا به راحتی بتوانند استراحت نمایند به همین دلیل برای این افراد تخت خواب یک و نیم نفره با عرض 120 سانتی متر طراحی و تولید می شود. تشک مناسب برای این تخت خواب تشک هایی با عرض 120و همین سایز است که به درستی روی تخت قرار بگیرد. تخت خواب های یک و نیم نفره برای نوجوانان گزینه بسیار مناسبی است که باید در هنگام خرید به سایز استاندارد روتختی نوجوان نیز توجه شود تا زیبایی تخت را کامل نماید. برای زیبایی بیشتر این تخت خواب ها بهتر است روتختی انتخاب نمایید که لحاف آن از اطراف به سمت پایین آویزان شود که باعث زیبایی آن نیز باشد. اندازه استاندارد روتختی یکی و نیم نفره 180*220 سانتی متر است که به درستی روی تشک و اطراف آن را پوشش می دهد.

  • اندازه استاندارد روتختی دو نفره

همانطور که گفته شد تخت خواب های دو نفره در عرض های مختلف طراحی و تولید می شوند. به دلیل گستردگی و تنوع در مدل ها و طرح های سرویسخواب های دو نفره، زوجین می توانند تخت خواب مناسب اتاق خواب خود را طبق سلیقه و طرح دلخواه خود خریداری نمایند. سایز استاندارد تخت خواب و تشک دو نفره عرض 160 سانتی متر است. سایز استاندارد روتختی دونفره 200*220 سانتی متر است. برخی افراد متناسب با نیاز و فضای اتاق خوابشان تخت خواب های دو نفره با عرض 180 سانتی متر را انتخاب می نمایند که از تخت های دیگر کمی بزرگتر است. سایز استاندارد روتختی دو نفره برای این تخت خواب ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر سطح رویی تشک، کناره ها را پوشش دهد به همین دلیل روتختی مناسب آن باید در سایز 220*240 باشد تا بتواند زیبایی تخت خواب را کامل نماید. اگر شما علاقه مند هستید که روتختی از کناره های تخت آویزان تر باشد و یا روی زمین کشیده شود از حالت استاندارد خارج می شود و می توانید سایز دلخواهتان را سفارش دهید تا مناسب تختخواب شما دوخته شود اما متناسب با سایز استاندارد روتختی نمی باشد و ممکن است برای تخت خواب های دیگر مورد استفاده نباشد.

  • اندازه استاندارد روتختی نوزاد

تخت خواب نوزادی در ابعاد 70*135 سانتی متر طراحی و تولید میشوند که بعد ها با گذر زمان میتوان در ابعاد آن ها تغییرات ایجاد نمود تا برای کودک و نوجوان نیز مناسب باشد. برخی تخت های نوزاد در ابعاد 80*180 سانتی متر تولید می شوند که تشک آن نیز به همین سایز است. این تخت خواب ها اصولاً در قسمت پایینی دارای کمد هستند که بیشتر برای کودک و نوجوان قابل استفاده است و به همین دلیل سایز آن ها متفاوت است. اما سایز استاندارد روتختی نوزاد 100*150 سانتی است که کل تشک را پوشش می دهد و با طرح های خاص باعث زیبایی بیشتر سرویس خواب نوزاد می شوند.

خانواده خریداری کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا