انواع جلیقه شنا بادی

در این مقاله از اسپرت مال در مورد کاربرد های جلیقه شنا، فواید جلیقه شنا و انواع جلیقه شنا صحبت خواهیم کرد. ادامه مقاله را از دنبال کنید. یادگیری شنا برای فرزند شما زمان هیجان انگیزی است، اما همچنین می تواند برای او (و شما!) بسیار دلهره آور باشد، به خصوص اگر از بودن در آب وحشت داشته باشید. جلیقه های شنا برای حمایت از کودکان در وضعیت شنای طبیعی و افزایش اعتماد به نفس آنها در آب طراحی شده است.

در این راهنما نگاهی دقیق‌تر به جلیقه‌ها و ژاکت‌های شناور می‌اندازیم تا به شما کمک کنیم، تصمیم بگیرید که آیا آنها کمک شناوری مناسب برای کودک شما هستند یا خیر.

جلیقه های شنا چیست

جلیقه های شنا روی لباس های شنا یا شورت شنا پوشیده می شوند تا به کودکان کمک کنند هنگام یادگیری شنا به موقعیت طبیعی در آب برسند. آنها یک کمک شناور هستند، بنابراین به طور طبیعی با کودک کار کنید تا سطح مهارت آنها را در آب افزایش دهید. جلیقه ها دارای شناورهای قابل جابجایی هستند که با بهبود اعتماد به نفس و توانایی شنای کودک می توان آنها را به تدریج جدا کرد. جلیقه هایی با شناورهای غیر قابل جابجایی نیز موجود است.

برخی از جلیقه‌ های شنا همچنین دارای مزیت UPF برای کمک به محافظت از پوست ظریف کودکان در برابر نور خورشید هستند و از نئوپرن ساخته شده‌اند تا کودکان را در آب خنک گرم‌تر نگه دارند. تمام ژاکت‌ها و جلیقه‌های شناور خوب محافظت در برابر آفتاب UPF50+ را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت بین جلیقه های شنا و گجت شنا چیست؟

هر دو اصطلاح به جای هم برای توصیف کمک شناوری به سبک جلیقه استفاده می شوند. «جلیقه شنا» برای توصیف جلیقه‌هایی استفاده می‌شود که شناورهای قابل جابجایی ندارند و به‌طور ویژه برای بسته‌بندی تخت طراحی شده‌اند تا در یک چمدان برای رفتن به تعطیلات قرار بگیرند. “گجت شنا” جلیقه هایی را توصیف می کند که دارای شناورهای قابل جابجایی هستند.

آیا جلیقه شنا همان جلیقه نجات است؟

خیر، توجه به این نکته مهم است که جلیقه های شنا وسیله نجاتی نیستند و جایگزین مناسبی برای جلیقه نجات نمی‌باشند. جلیقه‌های نجات برای کمک به افراد در آب در وضعیت عمودی و با سر بالای آب، چه در حال حرکت باشند و چه نباشند، طراحی شده‌اند.

جلیقه های شنا این کار را نمی‌کنند، بلکه برای کمک به کودکان در هنگام یادگیری شنا به موقعیت طبیعی شنا کمک می‌کنند، در حالی که در صورت تمایل، به آنها امکان می‌دهد زیر آب بروند. هنگامی که کودک برای اولین بار از جلیقه شنا استفاده می کند، بهتر است دستانش را بگیرید تا زمانی که یاد بگیرند که چگونه در آب تعادل برقرار کنند.

بچه ها باید همیشه وقتی در آب هستند یا در نزدیکی آب هستند، تحت نظارت باشند.

چگونه انواع جلیقه شنا به کودکان در یادگیری شنا کمک می کنند؟

هنگامی که کودک شما به اندازه کافی بزرگ شد که بتواند صاف بماند و سر خود را بالای آب نگه دارد، آماده است تا یک جلیقه شنا را امتحان کند. برخلاف بازوبندهای شنا که دست‌های کودک را بالای سینه قرار می‌دهند و حرکت بازو را محدود می‌کنند، انواع جلیقه شنا به خوبی روی تنه قرار می‌گیرند و به کودکان اجازه می‌دهند دامنه حرکتی کامل داشته باشند.

جلیقه‌های شناور به قرار دادن کودکان در موقعیت شنای طبیعی در آب کمک می‌کنند و در عین حال شناوری بیشتری در هنگام یادگیری ایجاد می‌کنند. ابتدا باید دست های فرزندتان را بگیرید تا به او کمک کنید تعادل خود را در آب پیدا کند. سپس جلیقه به شناور نگه داشتن آنها در هنگام یادگیری دوچرخه در آب(برای ماندن روی آب) کمک می کند. همانطور که آنها اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند، شما می توانید دست های آنها را رها کنید و آنها می توانند تنها با استفاده از جلیقه شنا روی آب بمانند.

انواع جلیقه شنا برای کودکانی که از غواصی لذت می‌برند ایده‌آل هستند، زیرا هنگام کاوش در آب برای مدت طولانی‌تر ثبات و راحتی را فراهم می‌کنند.

طریقه بستن جلیقه شنا

استفاده از انواع جلیقه شنا ساده است، کودکان آنها را مانند یک جلیقه می‌پوشند و در جلو زیپ می‌شوند. برخی از انواع جلیقه های شنا دارای 8 شناور قابل جابجایی هستند که در آستر جلیقه قرار گرفته اند. شناورها را می‌توان به‌تدریج جدا کرد و علامت‌گذاری نمود تا با افزایش توانایی شنای کودک‌تان، بدانید که به چه ترتیبی باید آنها را جدا کنید.

با یک جلیقه با 8 شناور، شناورها معمولاً به صورت جفت به ترتیب زیر با افزایش توانایی شنای کودک شما جدا می شوند:

  • ابتدا جیب های بیرونی جلوی جلیقه
  • جیب های بیرونی در پشت جلیقه
  • جیب های داخلی در جلوی جلیقه
  • جیب های داخلی در پشت جلیقه

جلیقه هایی با شناورهای غیر قابل جابجایی نیز موجود است. مزیت آنها این است که باریک تر هستند و به راحتی در چمدان بسته می شوند. آنها همان سطح شناوری را مانند گجت شناور 8 تکه ارائه می دهند. اینها معمولاً مقرون به صرفه تر از جلیقه های شنا قابل تنظیم هستند.

شناورها با شناوری طبیعی کودک شما کار می کنند، بنابراین زمانی که برای اولین بار از انواع جلیقه شنا استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد برخی از شناورها را بردارید تا به سطح تعادل بهینه کودک خود برسید.

حتی زمانی که تمام شناورها برداشته می شوند، جلیقه همچنان می تواند پوشیده شود تا گرمای اضافی و محافظت در برابر آفتاب را برای کودک شما فراهم کند.

انواع جلیقه شنا برای کودکان

برای جزئیات بیشتر در مورد چرایی انتخاب این محصولات و ویژگی های کلیدی که باید به دنبال آنها باشید، جدول زیر را بخوانید.

نام محصول خوب برای وزن کودک تایید گارد ساحلی را دارد؟ عکس جلیقه شنا
STEARNS Life Puddle Jumper مبتدیان 30 تا 50 پوند بله.لیسانس نوع 3
Body Glove Swim Life Jacket مبتدیان 30 تا 50 پوند بله.لیسانس نوع 3
Sunuva Float Suit مبتدیان برای ۱ تا ۴ سالگی لیسانس اتحادیه اروپا دارد
Speedo Swim Flotation Classic Life Vest سطح متوسط سایز متوسط:33 تا 44 پوند

سایز بزرگ:45 تا 60 پوند

بله.لیسانس نوع 3
Swimschool Swim Trainer Vest مبتدیان/سطح متوسط تا 50 پوند

4 تا 6 سالگی

ندارد
Gogokids Swim Vest مبتدیان/سطح متوسط 26 تا 77 پوند

3 تا 8 سالگی

ندارد
Full Throttle Infant Baby-Safe Vest مبتدیان کمتر از 30 پوند بله.لیسانس نوع 2
Stearns Child Classic Series Vest سطح متوسط 30 تا 50 پوند بله
Stohlquist Fit Youth Life Jacket سطح متوسط /سطح پیشرفته 50 تا 90 پوند بله

نکات ایمنی هنگام استفاده از جلیقه های شنا

  • اطمینان حاصل کنید که جلیقه شنا به درستی اندازه باشد، این کار از بالا آمدن جلیقه و پوشاندن چانه کودک شما جلوگیری کرده و شناوری بهینه را فراهم می‌کند. از اندازه سنج استفاده کنید تا دور سینه و کمر یا وزن فرزندتان را برای تناسب کامل وارد کنید. می‌توانید این جست‌جوگر اندازه را در هر یک از صفحات محصول جلیقه شناور پیدا کنید.
  • بررسی کنید که انواع جلیقه شنا دارای یک بند ایمنی در بالای زیپ باشد تا از باز شدن زیپ و لیز خوردن کودکان از جلیقه جلوگیری کند.
  • جلیقه‌ای را انتخاب کنید که از پارچه نئوپرن نرم ساخته شده باشد، زیرا نه تنها گرمای بیشتری را در آب خنک‌تر ایجاد می‌کند، بلکه از ساییدگی نیز جلوگیری می نماید، زیرا این مواد بسیار نرم هستند.
  • به دنبال انواع جلیقه شنا با محافظت بیشتر در برابر آفتاب باشید.
  • همیشه هنگام قرار گرفتن کودک در آب یا نزدیک آب بر آنها نظارت کنید. انواع جلیقه شنا و سایر وسایل کمک شناور وسیله ایمن نیستند و نباید به جای نظارت مداوم بزرگسالان استفاده شوند.

سوالات متداول در مورد جلیقه های شنا

  • آیا جلیقه های شنا برای پوشاندن چانه یا دهان کودک بالا می روند؟

تا زمانی که ژاکت اندازه درستی داشته باشد، نباید بالا بیاید. بهتر است انواع جلیقه شنا را انتخاب کنید که مناسب باشد.

  • آیا جلیقه های شنا برای پوشیدن روی لباس شنا مناسب هستند؟

بله، آنها را می توان روی مایو یا لباس های شنا پوشید. آنها همچنین برای پوشیدن فقط با لباس های شنا مناسب هستند.

  • آیا انواع جلیقه شنا برای اندازه های مختلف قابل تنظیم هستند؟

اندازه جلیقه شنا در برخی انواع قابل تنظیم نیست، بنابراین بسیار مهم است که از انتخاب اندازه مناسب برای فرزند خود اطمینان حاصل کنید.

  • جلیقه های شنا برای چه سنی مناسب است؟

جلیقه شناور برای نوزادان بالای یک سال، کودکان نوپا و بزرگتر مناسب است. جلیقه بزرگسالان نیز موجود می باشد.

کاربرد جلیقه شنا

یکی از مزیت های اصلی انواع جلیقه شنا این است که دست ها و پاها بدون محدودیت حرکت، آزاد هستند. این مزیت های آشکاری برای تجربه آب و در نهایت یادگیری شنای کودکان دارد.

بیشتر جلیقه‌ های شنا دارای شناورهایی هستند که در ساختار آستر جلیقه قرار داده اند و می‌توان آنها را برای اعتماد به نفس و قوی‌تر شدن کودک در آب جدا کرد. با جدا کردن شناورها از روی جلیقه، جلیقه شنا شناوری کمتری را فراهم می کند و در نتیجه شناگر را مجبور به کار بیشتر می کند.

وقتی که کودکان رشد کرده و قوی تر میشوند و شروع به حرکت و دست و پا زدن در آب می‌کنند، در این مرحله است که وضعیت بدن کمی مورب تر با پاها کمی عقب و چانه روی سطح آب مورد نیاز است.

برای رسیدن به این موقعیت در حالی که هنوز جلیقه را می پوشید، شناورها باید از جلوی کت و شلوار برداشته شوند تا پس از آن قسمت پشتی کت و شلوار به شناور شدن کمک کند.

انواع جلیقه نجات کودکان وبزرگسالان

تابستان فصل مناسب برای ورزش های آبی بوده و یکی از لوازم کاربردی برای این ورزش ها نیز انواع جلیقه نجات می باشد. بد نیست در مورد این وسیله کاربردی اطلاعات بیشتری کسب کنیم و نحوه استفاده درست از آن ها را یاد بگیریم.

انواع جلیقه نجات، وسیله شناوری است که می تواند برای شناور نگه داشتن فرد در آب استفاده شود. این وسیله یک بخش مهم از تجهیزاتی هستند که در طول سالیان سال به نجات جان هزاران نفر کمک کرده است.

جلیقه نجات معمولاً از پلی استر پر شده با فوم و قسمت های حفاظت کننده در جلو و پشت ساخته می شود. آنها به رنگ نارنجی یا زرد روشن هستند. به طوری که به راحتی از فاصله دور دیده می شوند.

انواع جلیقه نجات مختلف برای فعالیت های مختلف قایق سواری استفاده میشود. در زیر توضیح مختصری در مورد هر نوع جلیقه نجات، کاربرد مورد نظر آنها و شناوری آنها ارائه شده است.

کاربردها و ویژگی های توصیه شده جلیقه نجات نوع 1

نوع 1
استفاده در نظر گرفته شده هنگام سفر دریایی، مسابقه و ماهیگیری در دریا، یا هنگام قایق سواری به تنهایی، یا در شرایط طوفانی.
حداقل شناوری 22 پوند برای بزرگسالان. (11 پوند برای اندازه کودک)
اطلاعات تکمیلی بهترین گزینه برای آب های باز، خشن یا از راه دور که در آن امداد ممکن است دیر برسد. اکثر کسانی که از خود بیهوش هستند در آب رو به بالا می شوند.

بهترین محافظت را ارائه می دهد، اما تا حدودی حجیم و ناراحت کننده است. بهترین کار را برای حفظ گرمای بدن انجام می دهد، زیرا دارای فوم و پارچه اضافی است و سر شما را بالاتر از آب نگه می دارد.

در حال حاضر، هیچ PFD بادی نوع 1 مورد تایید گارد ساحلی در دسترس عموم مردم نیست.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

کاربردها و ویژگی های توصیه شده جلیقه نجات نوع 2 شناور

نوع 2
استفاده در نظر گرفته شده برای قایق های کروز روزانه

ماهیگیری و قایقرانی

قایق سواری با کشتی های سبک

حداقل شناوری 15.5 پوند برای اندازه بزرگسالان
اطلاعات تکمیلی برای آب های محافظت شده و داخلی در نزدیکی ساحل، جایی که شانس نجات فوری زیاد باشد، خوب است. برای بقای طولانی مدت در آب خشن مناسب نیست. برخی از افراد ناخودآگاه خود را در آب رو به بالا می کنند. عملکرد ضعیف در آب خشن، اغلب شما را ملزم به پا گذاشتن آب می کند تا سر خود را بالاتر از آب نگه دارد.

راحت تر اما شناوری کمتری از نوع 1 دارد. شناور بسیار کمتری نسبت به نوع1 ارائه می دهد.

کاربردها و ویژگی های توصیه شده جلیقه نجات نوع 2 بادی

نوع 2 بادی مزایا: بسیار راحت، شناورتر از ژاکت های نوع 2 شناور

معایب: قیمت بالا. ممکن است دستی یا اتوماتیک باشد.

استفاده در نظر گرفته شده برای سفرهای دریایی جدی در داخل و نزدیک ساحل
حداقل شناوری 34 پوند برای اندازه بزرگسالان
اطلاعات تکمیلی تضمینی وجود ندارد که پوشنده ناخودآگاه رو به بالا باشد

بسیاری از ژاکت های بادی نوع V (کاربرد ویژه) (که در ادامه این بخش پوشش داده می شود) وجود دارد که ویژگی های عملکرد نوع II را ارائه می دهند.

PFD های بادی برای کودکان زیر 16 سال در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

کاربردها و ویژگی های توصیه شده جلیقه نجات نوع 3 شناور

جلیقه نجات نوع 3 شناور
استفاده در نظر گرفته شده فعالیت های تحت نظارت، مانند قایقرانی قایقرانی، مسابقات قایق، اسکی روی آب، ماهیگیری، قایق رانی، کایاک سواری و در طول عملیات کشتی شخصی.
حداقل شناوری 15.5 پوند برای اندازه بزرگسالان
اطلاعات تکمیلی برای آب های حفاظت شده و داخلی در نزدیکی ساحل خوب است، جایی که احتمال نجات فوری خوب است.

برای بقای طولانی مدت در آب خشن مناسب نیست. برای برگرداندن افراد بیهوش به سمت بالا در آب طراحی نشده است.

پوشیدن راحت تر از نوع I یا نوع II است، اما قابلیت شناور شدن بسیار کمتری نسبت به نوع I دارد.

کاربردها و ویژگی های توصیه شده جلیقه نجات نوع 3 بادی

استفاده در نظر گرفته شده برای قایق سواری در ساحل و نزدیک ساحل و برای فعالیت های تحت نظارت مانند قایقرانی و مسابقات قایق رانی استفاده میکنند.
حداقل شناوری 22.5 پوند برای اندازه بزرگسالان
اطلاعات تکمیلی تضمینی وجود ندارد که پوشنده ناخودآگاه رو به بالا باشد.

مزایا: راحت تر از ژاکت نوع III اینترنتی شناور.

معایب: فقط یک مکانیسم تورم دستی.

PFD های بادی برای کودکان زیر 16 سال در نظر گرفته نشده است

طریقه بستن جلیقه نجات

جلیقه نجات را مانند کاپشن بدون آستین بپوشید و زیپ آن را ببندید. سپس کمربند های محافظی آن ها را توسط بست ها محکم کنید تا در اثر موج یا ضربه لباس از تنتان خارج نشود و از امنیت خود اطیمنان حاصل کنید.

چرا باید هنگام ورزش های آبی جلیقه نجات بپوشیم

افراد زیادی سالانه در آب های ساحلی و یا در رودخانه ها، دریاچه ها، دره ها و حوضچه های عمیق در سراسر دنیا غرق می شوند. این اتفاقات برای افرادی می افتد که در طیف گسترده ای از فعالیت های مبتنی بر آب و کنار آب شرکت می کنند. تحقیقات ثابت کرده است که اگر در آب سرد غوطه ور شوید، پوشیدن جلیقه نجات می تواند شانس زنده ماندن شما را تا چهار برابر افزایش دهد.

هیپوترمی در آب سرد و تاثیر جلیقه نجات

هیپوترمی در آب سرد واکنش غیرقابل کنترل بدن هنگام فرو رفتن در آب سرد (15 درجه سانتیگراد یا کمتر) است. هنگام غوطه ور شدن اولیه، بدن یک رفلاکس را تجربه می کند یعنی بدن هوای زیادی را یکباره دریافت می کند.

این امر با افزایش چهار برابری در تعداد تنفس و افزایش ضربان قلب و فشار خون همراه است و برخی افراد را مستعد حملات قلبی می‌کند. این علائم از 3 تا 5 دقیقه طول می کشد که در طی آن حتی قوی ترین فرد قادر به شنا کردن یا تمرکز بر تنفس نیست. پوشیدن جلیقه نجات با شناوری صحیح برای بقای فرد حیاتی است.

در مراحل اولیه شوک آب سرد، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و اجازه دهید انواع جلیقه نجات شما را سرپا نگه دارد. لباسی که می‌پوشید، تناسب و ویژگی‌های جلیقه نجات و میزان انرژی که صرف می‌کنید، همگی عوامل حیاتی برای بقا از این مرحله به بعد خواهند بود.

بدون انواع جلیقه نجات، حتی ماهرترین شناگر نیز پس از حدود 30 دقیقه شنا در آب سرد، دچار “شکست در شنا” می شود. اگر یک جلیقه نجات مناسب با بند فاق پوشیده اید، نیازی به شنا نیست و می توانید روی گرم نگه داشتن، صرفه جویی در انرژی و دیده شدن خود تمرکز کنید.

در یک گروه، با استفاده از یک دست برای نگه داشتن فرد کناری در حالی که دست دیگر از راه هوایی شما محافظت می کند، یک دسته تشکیل دهید. اگر تنها هستید، مچ پاهایتان را روی هم بزنید، زانوهایتان را کنار هم بگذارید و بازوهایتان را دور بدنتان بیاورید و در موقعیت کاهش گریز از گرما (HELP)، که در تصویر زیر است، شناور شوید:

جلیقه نجات چگونه کار می کند

جلیقه های نجات بر اساس اصل شناوری باعث ماندن در بالای آب می شوند. این بدان معناست که وقتی فردی در آب است، نیروی شناوری رو به بالای ایجاد شده برابر با وزن فرد است. با این حال، انواع جلیقه نجات یا همان لایف گارد از فوم سبک وزنی ساخته شده است که وزن آن بسیار کمتر از میانگین چگالی وزن یادگیری شنا اوقاتی هیجان‌انگیز برای فرزندتان است، اما ممکن است برای او (و شما!) بسیار دلهره‌آور نیز باشد، به خصوص اگر از بودن در آب بترسند. وسایلِ کمکیِ شنا برای کمک به کودکان در حالت شنای طبیعی و افزایش اعتماد به نفس آنها در آب طراحی شده است.

در این راهنمای با نگاهی دقیق‌تر به جلیقه و ژاکت های شنا به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم بگیرید که آیا این وسایل کمکی شنا برای شما یا کودکتان مناسب هستند یا خیر.

جلیقه‌ها و ژاکت‌های شنا روی لباس شنا یا شورت پوشیده می‌شوند تا به کودکان کمک کنند که هنگام یادگیری شنا در وضعیتی طبیعی در آب قرار گیرند. اینها وسایل کمکی شنا هستند بنابراین روی شناوریِ طبیعی کودک کار کنید تا سطح ایمنی آنها را در آب افزایش دهید.

جلیقه‌های مخصوص شنا دارای اجزای شناورِ جداشدنی هستند که می‌توان آنها را مرحله به مرحله، همراه با افزایش اعتماد به نفس و توانایی شنای کودک از جلیقه جدا نمود. جلیقه‌های شنا با شناورهای غیرقابل جداسازی نیز موجود هستند.

آیا جلیقه‌ شنا همان جلیقه نجات است؟

خیر، توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که جلیقه‌های شنا، جزو وسایل نجات به شمار نمی‌روند و جایگزین مناسبی برای نیستند. جلیقه‌های نجات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرد درون آب در حالت عمودی قرار گیرد و سرش بالای آب باشد، چه در حال حرکت باشد یا خیر.

جلیقه‌های شنا اینطور عمل نمی‌کنند، این جلیقه‌ها برای کمک به کودکان هنگام یادگیری شنا طراحی شده‌اند تا در موقعیت طبیعی شنا قرار گیرند، در حالی که به آنان این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل بتوانند به زیر آب نیز بروند. وقتی کودکان برای اولین‌بار از جلیقه شنا استفاده می‌کنند، بهتر است دستانشان را بگیرید تا زمانی که یاد بگیرند که چطور تعادل خود را در آب برقرار کنند.

کودکان باید همواره تحت نظارت قرار گیرند، چه در آب یا نزدیک آب باشند.

راهنمای خرید جلیقه شنا

وقتی نوبت به خرید جلیقه شنا می رسد، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که جلیقه شنا مناسب را انتخاب می کنید. در اینجا یک راهنمای برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه آورده شده است:

در هنگام خرید جلیقه شنا باید به نکات زیر توجه کنید:

نوع جلیقه

دو نوع اصلی جلیقه شنا وجود دارد: کمک شناور و جلیقه نجات. وسایل کمک شناوری برای شناگران ماهر مناسب هستند. از سوی دیگر جلیقه های نجات به گونه ای طراحی شده اند که حتی در صورت بیهوشی شما را شناور نگه می دارند و برای افراد غیر شناگر و کودکان مناسب هستند.

اندازه و راحتی

مهم است که اندازه مناسب جلیقه شنا را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که به خوبی فیت بدن می‌شود. دور سینه و دور کمر خود را اندازه بگیرید تا اندازه مناسب را پیدا کنید یا به دنبال جلیقه‌ای باشید که تسمه های قابل تنظیم دارند.

جنس

جلیقه‌ها معمولا از نئوپرن، فوم یا ترکیبی از هر دو ساخته می شوند. نئوپرن انعطاف پذیرتر و راحت تر است، در حالی که فوم شناوری بیشتری را ایجاد می کند.

میزان شناوری

میزان شناوری مورد نیاز شما به توانایی شنا و نوع فعالیتی که انجام می دهید بستگی دارد. اگر مبتدی هستید یا انجام می دهید، ممکن است به امکان شناوری بیشتری نیاز داشته باشید.

قابلیت دیده شدن

اگر در می‌کنید، مهم است که جلیقه ای انتخاب کنید که رنگ‌های روشن داشته باشد یا نوارهای بازتابنده داشته باشد تا به شما در دیده شدن کمک کند.

به یاد داشته باشید که همیشه قبل از خرید جلیقه شنا، دستورالعمل و توصیه های سازنده را بررسی کنید. با در نظر گرفتن این نکات می توانید جلیقه مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید و از تجربه شنای ایمن و راحت لذت ببرید.

در ادامه لیستی از بهترین انواع جلیقه های شنا حرفه ای مناسب کودک و بزرگسال موجود در بازار آورده شده:

درحال دریافت محصولات منتخب …

نکات ایمنی برای استفاده از جلیقه شنا

  • اطمینان حاصل کنید که جلیقه شنا به درستی اندازه است، این کار از بالارفتن جلیقه و پوشاندن چانه کودکتان جلوگیری می‌کند و بدین‌ترتیب باعث شناوریِ بهتری می‌شود.
  • بررسی کنید که جلیقه دارای بند ایمنی در بالای زیپ باشد تا مانع از بازکردن زیپ و درآوردن جلیقه توسط کودک شود.
  • جلیقه‌ای را انتخاب کنید که از پارچه نئوپرن نرم ساخته شده باشد، زیرا علاوه بر اینکه باعث گرمای بیشتری در آب‌های خنک‌تر می‌شود، از سائیدگی پوست نیز جلوگیری می‌کند، زیرا مواد به کار رفته در آن بسیار نرم هستند.
  • به دنبال جلیقه‌های شنایی باشید که محافظت بیشتری در مقابل خورشید دارند.
  • همواره درون آب یا نزدیکی آب بر کودکان نظارت داشته باشید. جلیقه‌های شنا و سایر وسایل کمکی شنا، وسایلی ایمن نیستند و نباید به جای نظارت مداوم بزرگسالان مورد استفاده قرار گیرند.

سوالات متداول

چطور از جلیقه شنا استفاده کنیم؟

استفاده از جلیقه‌های شنا ساده است، آنها مانند جلیقه‌های معمولی با زیپی در جلوی آن پوشیده می‌شوند. جلیقه‌های مخصوص شنا دارای 8 شناور جداشدنی هستند که در آستر جلیقه جای داده شده‌اند. این شناورها را می‌توان به تدریج و به صورت جفتی جدا و علامت‌گذاری نمود تا بدانید که با افزایش توانایی شنای فرزندتان، آنها را به چه ترتیبی جدا کنید.

در جلیقه‌های شنا با 8 شناور، شناورها معمولاً به صورت جفتی، به ترتیب زیر متناسب با افزایش توانایی شنای کودکتان از جلیقه جدا می‌شوند:

  1. ابتدا پاکِت‌های بیرونی جلوی جلیقه
  2. پاکت‌های بیرونی پشت جلیقه
  3. پاکت‌های داخلی جلوی جلیقه
  4. پاکت‌های داخلی پشت جلیقه

جلیقه‌های با شناورهای غیرقابل جداسازی نیز موجود هستند. مزیت آنها این است که کم‌حجم‌تر هستند و می توانند در جا شوند! این جلیقه‌ها، شناوری یکسانی با جلیقه‌های شنای با هشت شناور دارند. این جلیقه‌ها معمولاً نسبت به شناورهای قابل تنظیم مقرون به صرفه‌تر هستند.

این شناورها با شناوریِ طبیعی کودکتان سر و کار دارد، بنابراین زمانی که برای اولین بار از جلیقه شنا استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد برخی از این شناورها را جدا کنید تا کودک سطح تعادل بهینه خود را پیدا کند.

حتی زمانی که تمامی شناورها از جلیقه جدا شوند، جلیقه همچنان می‌تواند برای گرم‌کردن و محافظت در برابر خورشید مورد استفاده قرار گیرد.

جلیقه‌های شنا چطور به یادگیری شنای کودکان کمک می‌کنند؟

هنگامی که کودکتان به اندازه کافی بزرگ شد و توانست روی آب صاف بماند و سر خود را بالای آب نگه دارد، آماده است تا از جلیقه شنا استفاده کند. برخلاف بازوبندهای شنا که بازوهای کودک را بالای سینه نگه می‌دارند و حرکت بازوها را محدود می‌کنند، جلیقه‌های شنا به خوبی روی تنه قرار می‌گیرند و به کودک امکان می‌دهد تا دامنه حرکتی کاملی داشته باشد.

جلیقه‌ء شنا به قرارگیری کودک در حالت شنای طبیعی کمک می‌کند و در عین حال شناوری بیشتری را هنگام یادگیری برای کودک فراهم می‌کند. ابتدا باید دست‌های فرزندتان را بگیرید تا به او کمک کنید تعادل خود را در آب پیدا کند. سپس جلیقهء شنا به شناور نگه‌داشتن آنها در هنگام یادگیری پازدن در آب کمک می‌کند. با افزایش اعتماد به نفس آنها، می‌توانید دست‌هایشان را رها کنید و آنها می‌توانند با استفاده از جلیقه روی آب شناور باقی بمانند.

جلیقه‌های شنا برای کودکانی که از زیرآبی رفتن لذت می‌برند، بسیار مناسب هستند، زیرا ثبات و راحتی را برای مدت طولانی‌تری هنگام شناکردن برای آنها فراهم می‌کند.

آیا جلیقه‌های شنا برای پوشش چانه یا دهان کودک بالا می‌آیند؟

تا زمانی که جلیقه اندازه باشد، نباید بالا بیاید. بهتر است جلیقه‌ای را انتخاب کنید که اندازه باشد.

آیا جلیقه شنا برای پوشیدن روی لباس شنا مناسب هستند؟

بله، جلیقه‌های شنا را می‌توان روی لباس‌های شنا پوشید. آنها برای پوشیدن فقط با مایوهای شنا نیز مناسب هستند.

آیا جلیقه‌های شنا برای اندازه‌های مختلف قابل‌تنظیم هستند؟

اندازه جلیقه شنا قابل‌تنظیم نیست، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید جلیقه متناسب با اندازه کودکتان است.

جلیقه‌های شنا برای چه سنینی مناسب است؟

جلیقه‌های شنا برای نوزادان بالای یکسال، کودکان نوپا و بزرگتر مفروش و جلیقه شنا و انواع جلیقه های بادی کودک و بزرگسالان و با سایز بندی های مختلف مدل ایرانی برزنتی و یاماها و انواع جلیقه امیریکایی با قیمت بسیار رقابتی و ارزان با کیفیت مرغوب برای استفاده در دریا ، استخر ، آبهای کم عمق و پر عمق با زیپ و بدون زیپ در رنگ های گوناگون مدل زنانه و بچه گانه و مردانه اینتکس و انواع جلیقه نجات استرج و پارچه برزنتی در فروشگاه اینترنتی جلیقه شنا اینتکس ایران نمایندگی فروش جلیقه بادی . انواع جلیقه بادی برند بست وی شنا کودکان و جلیقه نجات بادی اینتکس و همچنین فروشگاه اصلی جلیقه نجات یاماها و جلیقه نجات فومی بزرگسال و جلیقه نجات نوجوان ، فروش جلیقه نجات استرج بانوان و جلیقه نجات یاماها مخصوص بانوان ، جلیقه نجات حرفه ای و جلیقه شنا جیلانگ با تضمین قیمت و ضمانت در سایت آنلاین فروش انواع جلیقه شنا با قیمت ارزان

جلیقه نجات : شاید این مسئله برای خیلی از افراد حائز اهمیت باشد که چه روش هایی برای آموزش شنا و یا حتی در مواقع ضروری بر روی به کمک شما خواهد آمد؟ در واقع این مسئله بسیار مهم است که شما یک محصولی را انتخاب کنید که دارای کیفیت عالی و هم چنین کاربرد های بی نظیری باشد و بتوانید از طریق محصولی که در اختیار دارید به بهترین شکل ممکن بر روی آب شناور مانده و احساس خطر نکنید. در این مواقع نیز قطعا مهم ترین محصولی که می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند استفاده از یک جلیقه نجات می باشد. این محصولات هم دارای کیفیت های فوق العاده ای بوده و هم در ابعاد مختلف و برای سنین گوناگون تولید و عرضه شده اند که در همین راستا در این بخش سعی خواهیم کرد تا به صورت کامل ویژگی های این محصولات را برای شما شرح دهیم…

نوع طراحی و شیوه ساخت جلیقه نجات : در ابتدای این مطلب باید به نکته ای اشاره کنیم که شاید خیلی از افراد با اتکا به این مسئله و هم چنین مشاهده محصول سعی کنند تا خرید خود را انجام دهند. در واقع شما باید به این نکته بسیار دقت کنید که یک جلیقه نجات به چه صورت طراحی و تولید شده است و آیا این نوع تولید می تواند شما را به بهترین شکل ممکن بر روی آب شناور کند. در همین راستا در ابتدای این مطلب باید به شیوه طراحی و شکل گیری این محصولات به صورت کامل اشاره کنیم. در واقع بحث طراحی صورت گرفته بر روی این محصولات از مهم ترین مواردی است که شاید در هنگام خرید باید بیشترین درصد توجه را به این موارد داشت.

اگر شما مدل های مختلف جلیقه های نجات را با یکدیگر مقایسه کنید و چندین مدل از این محصولات را با هم مقایسه کنید می توانید متوجه شوید که این دسته از محصولات ساختار هایی تقریبا شبیه به هم دارند. در واقع از نظر شیوه طراحی و تولید این محصولات و شرکت های تولید کننده این جلیقه های نجات تقریبا سعی کرده اند تا این کالا ها را عموما به یک صورت و با یک شکل و شمایل خاص به دست مشتریان برسانند. حال در این بین نیز شما گاها می توانید یک سری محصول خاص با طراحی های جذاب را هم مشاهده کنید که از دیگر خصوصیات خوب شرکت های تولید کننده این جلیقه های نجات به شمار می رود.

جلیقه شنا بزرگسال | جلیقه شنا دیجی کالا

کلاه از دیگر لوازم ضروری و وسایل شنا در استخر است که استفاده از آن در استخرهای عمومی هم برای بانوان و هم برای آقایان اجباریست، چرا که مانع از افتادن تارهای مو در آب می‌شود و به نوعی بهداشت شخصی به حساب می‌آید و هم این که از برخورد مستقیم آب با مو و آسیب رسیدن به مو جلوگیری می‌کند و مزیت سوم آن نیز این است که مانع از ریختن موها جلوی چشمان شما می‌شود.

در حالت کلی عموما شما محصولی را در اختیار خواهید داشت که از نظر طراحی دو ویژگی مهم دارد. بحث اول شیوه طراحی ناحیه چشتی این محصولات است و بحث دوم نیز نوع شکل گیری قسمت جلویی این جلیقه های نجات می باشد. شما باید به این مسئله بسیار دقت کنید که این جلیقه های نجات عموما از بخش پشتی ساده ای شکل گرفته که این بخش نیز به گونه ای طراحی شده تا نواحی کمر شما را به صورت کامل پوشش دهد. در واقع شما می توانید مشاهده نمایید که این محصولات از نظر بخش پشتی قطعا با ساختاری مقاوم و مستحکم ناحیه کمر شما را پوشش می دهند و این نکته باعث شده تا پس از به تن کردن این محصولات به بهترین شکل ممکن بتوانید از این بخش استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در خصوص این محصولات که قطعا بیشترین تمرکز شرکت های تولید کننده را هم به خود مشغول کرده است بحث ناحیه جلویی و یا به عبارت دیگر قسمت اصلی این محصولات است که شما در این ناحیه می توانید طراحی های خارق العاده ای را مشاهده نمایید. در همین راستا نیز باید عنوان کنیم که ممکن است محصولی که شما خریداری می کنید دارای یک طرح و نقش جذاب باشد. در واقع این ناحیه و حتی نواحی پشتی محصول مورد نظر شما دارای رنگ های شاد و جذاب و هم چنین طرح های بی نظیر باشد که قطعا به کمک شما خواهد آمد و می توانید از نظر زیبایی یک جلیقه فوق العاده را در اختیار داشته باشید. هم چنین ممکن است که این جلیقه ها دارای هیچ طرح و نقش خاصی نباشند و به صورت کاملا ساده تولید شده باشند که این مسئله هم مهم خواهد بود.

دیگر نکته ای که می توان در خصوص این جلیقه های نجات و همین طور بخش جلویی و اصلی این محصولات به ان اشاره کنیم بحث شیوه شکل گیری و بسته شدن این جلیقه ها می باشد. در واقع شما می توانید به وضوح مشاهده کنید که بسیاری از این جلیقه های نجات در بخش جلویی خود دارای زیپ می باشند که شما قادر خواهید بود پس از به تن کردن این محصولات به ساده ترین شکل ممکن این زیپ را بسته و در داخل این جلیقه قرار بگیرید. این زیپ ها نیز عموما از نواحی پایینی این محصولات شکل گرفته و تا نواحی بالایی و تا زیر گردن فرد نیز ادامه پیدا می کنند که باعث می شود تا به صورت کامل و مقاوم در داخل این محصولات قرار بگیرید.

هم چنین ممکن است که محصولی که شما دست روی ان گذاشته اید به وسیله اهرم ها و قفل های پلاستیکی بسته شود. در این مدل ها نیز شما می توانید مشاهده کنید که بر روی بدنه اصلی این محصولات قسمت هایی تعبیه شده است که باعث می شود تا شما با کشیدن این محصول از  دو طرف به سمت جلو کاری کنید که این محصول جمع شده و سپس این قفل های پلاستیکی را هم به بهترین شکل ممکن ببندید. البته این قفل ها عموما قابلیت تغییر سایز و ابعاد را هم دارا هستند و در هر زمان که شما نیاز داشته باشید می توانید اقدام به باز و بسته کردن و یا تغییر سایز این قفل ها کنید که این نکته هم بسیار مهم خواهد بود. تعداد این قفل ها هم در هنگام خرید نکته مهمی است که باید قطعا به آن توجه خاص و ویژه ای داشته باشید. ممکن است جلیقه نجات شما تنها دارای دو عدد قفل باشد و یا ممکن است که محصول مورد نظر شما دارای 4 یا حتی پنج عدد قفل باشد که این تعداد قفل نواحی بالایی این محصول را هم پوشش دهند. همین امر نیز باعث امنیت و مقاومت بیشتر این محصولات خواهد شد.

ابعاد و اندازه های : جلیقه های شنا محصولاتی هستند که عموما فقط برای سنین کودکان و یا فقط برای سنین بزرگسال طراحی و تولید نشده اند. شما می توانید مشاهده کنید که از این محصولات در بازار برای تمام سنین موجود می باشند و هر فردی می تواند این جلیقه ها را برای خود و یا فرزندش تهیه کرده و از ان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در همین راستا باید به چند نکته بسیار مهم در خصوص این محصولات اشاره کنیم که قطعا سبب می شود تا شما با علم به این موضوع دست به خرید این محصولات بزنید. در واقع اگر شما محصولی را که قصد خریدش را دارید نتوانید از نزدیک مشاهده کرده و یا آن را تن بزنید ، بایستی سعی کنید تا به صورت کامل از نظر ابعاد ، وزن و هم چنین دیگر خصوصیات مرتبط با این حوزه اطلاعات کافی را داشته باشید تا به بهترین شکل ممکن این دسته از محصولات را برگزینید.

کیفیت ، جنس بدنه ، شیوه راه اندازی و نوع استفاده از جلیقه نجات : این محصولات ممکن است که دارای جنس و کیفیت های مختلفی باشند. در واقع شما می توانید مشاهده کنید که این جلیقه های نجات دارای یک سری ساختار بی نظیر هستند که حداقل در خصوص جنس با یکدیگر تفاوت دارند. در همین راستا باید عنوان کنیم که ممکن است محصول مورد نظر شما از نوع بادی طراحی و تولید شده باشد. این مدل از جلیقه های نجات بیشتر در میان تولیدات کودکان به چشم می خورد و در میان تولیدات بزرگسال کمتر دیده می شود. در واقع شما در بازار و خصوصا در میان جلیقه های نجات کودک می توانید ساختار بادی را به صورت کامل مشاهده کنید که مزیت این محصولات می باشد. برای استفاده از این محصولات نیز شما قادر خواهید بود تا به راحتی با توجه به تعداد محفظه های باد موجود بر روی این محصولات آن را راه اندازی نموده و سپس از جلیقه بادی خود استفاده کنید.

نوع دیگری از جلیقه های نجات نیز در بازار موجود می باشد که از بدنه هایی با جنس پلی استر طراحی و تولید شده اند. این مدل ها نیز عموما تولیدات شرکت های بزرگ نظیر یاماها را شامل می شوند که سعی می کنند تا به بهترین شکل ممکن محصولی با دوام و با کیفیت را به دست مشتریان برسانند. بهره مندی از نگهدارنده های بالایی قفسه سینه و هم چنین قفل های با کیفیت پلاستیکی هم یکی دیگر از خصوصیات این دسته از جلیقه های نجات می باشد که باید به ان ها هم اشاره کنیم.

جمع بندی : با توجه به نکات مندرج در این مقاله سعی کردیم تا شما را به صورت کامل با خصوصیات این دسته از محصولات نیز آشنا کنیم. شاید قبل از مطالعه این محصول شما جلیقه های نجات گوناگونی را در بازار دیده بودید اما آشنایی کافی با این محصولات را نداشتید. حال با مطالعه و آگاهی کامل این قابلیت را خواهید داشت که به بهترین شکل ممکن اقدام به استفاده از این محصولات کنید. اگر قصد خرید یک جلیقه نجات با کیفیت را هم دارید پیشنهاد می کنیم حتما به سایت فروشگاه مرکزی سر زده و تنوع بالای جلیقه های نحات و همین طور قیمت های استثنایی این فروشگاه را به هیچ عنوان از دست ندهید. 199,000 تومان – 250,000 تومان

جلیقه نجات و بازوبند شنا اینتکس

جلیقه نجات یکی از محصولات بسیار پرکاربردی است که برای غواصی یا باقی‌ماندن روی سطح آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخصوصاً در مورد کودکان، شنا با جلیقه نجات تنها راهی است که می‌توانند در سطح آب قرار بگیرند. امنیت کودکان در هنگام شنا مسئله بسیار مهمی است، به همین دلیل جلیقه نجات بادی کودک یکی از پرفروش‌ترین محصولات بادی شرکت اینتکس به شمار می‌رود.

جلیقه‌های نجات بادی به دو دسته حرفه‌ای و معمولی تقسیم می‌شوند. جلیقه‌های حرفه‌ای مناسب غواصان است. این دسته از جلیقه‌ها به کپسول اکسیژنی که غواصان به همراه خود دارند، متصل است. زمانی که یک غواص می‌خواهد به عمق آب شنا کند، با خالی‌کردن هوای موجود در جلیقه شرایط را برای نفوذ خود به اعماق آب فراهم می‌کند. هر زمان هم که نیاز به آمدن روی سطح آب باشد، می‌تواند جلیقه خود را با کپسول باد کند و در کمترین زمان روی سطح آب بیاید. همچنین این جلیقه‌ها مانند مدل‌های فومی محدودیت زمانی غواصی نیز ندارند.
مدل دیگری از جلیقه‌های بادی برند اینتکس که به وفور در بازار عرضه می‌شوند، جلیقه‌های بادی معمولی هستند که بیشتر به رنگ‌های نارنجی و فسفری تولید می‌شوند. جلیقه نجات و بازوبند شنا بادی اینتکس را می‌توان در لیست بهترین جلیقه نجات قرار داد.

یکی از محصولات پرکاربرد و پرفروش در دسته جلیقه‌های نجات، جلیقه نجات و بازوبند دار کودک اینتکس است. این جلیقه‌ها مخصوص کودکان ساخته شده است که با داشتن بازوبند به کودک کمک می‌کند تا راحت‌تر روی سطح آب بماند.

مهم‌ترین ویژگی‌های جلیقه نجات و بازوبند شنا برند اینتکس عبارتند از:

  • جلیقه‌های حرفه‌ای از جنس برزنت و جلیقه‌های معمولی از جنس وینیل و PVC تولید می‌شوند.
  • وینیل و PVC کاملاً ضد آب هستند و همچنین انعطاف‌پذیری بالایی از خود نشان می‌دهند.
  • قیمت جلیقه‌های نجات بادی در مقایسه با جلیقه‌های غیر بادی به مراتب کمتر است.
  • در جلیقه‌های بادی اینتکس از چند مخزن باد مجزا در کنار هم استفاده می‌شود. به این ترتیب اگر یکی از مخزن‌ها به هر دلیلی سوراخ شود، مخازن دیگر آسیب نمی‌بینند.

 

ناسب است. جلیقه‌های شنای بزرگسالان نیز موجود است.

انسان است. در نتیجه، زمانی که فردی جلیقه نجات به تن دارد، وزن کلی که باید توسط آب جابجا شود در مقایسه با وزن فرد به تنهایی بسیار کمتر است و بنابراین فرد به حالت شناور بر روی آب به راحتی قرار می گیرد.

پوشیدن انواع جلیقه نجات که به خوبی اندازه باشد، از فرد در برابر صدمات ناشی از ضربه نیز محافظت می کند و حداکثر ایمنی را تا رسیدن کمک تضمین کند، حتی در شرایط آب های خروشان نیز می توانید به اثر بخشی انواع جلیقه نجات اعتماد داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا