چرا باید از لوازم جانبی موبایل استفاده کنیم؟

لیست کامل و راهنمای خرید انواع لوازم جانبی موبایل + معرفی بهترین برندها

این‌که امروز بتوانید فردی را پیدا کنید که تلفن همراه نداشته باشد یا از آن استفاده نکند؛ هم تعجب برانگیز است و هم تقریباً جزء موارد بسیار نادر محسوب می‌شود. همزمان با آزاد کردن مخابرات در اکثر کشورهای جهان استفاده از تلفن همراه در 5 سال اخیر رشد بسیار دیوانه واری داشته است. در مقابل، با وجود رشد سریع السیری که در دنیای تکنولوژی موبایل داریم؛ هنوز هم بسیاری از افراد وجود لوازم جانبی را برای تلفن همراه خود ضروری نمی‌دانند.!!

این در حالی است که گاهی اهمیت لوازم جانبی به حدی بالا می‌رود که ناچارید به اندازه مبلغ گوشی خود برای جبران خرابی‌ها و خسارت‌‌های آن هزینه بپردازید. پس تا این‌جا متوجه شدید که وجود لوازم جانبی در درجه اول برای حفاظت و ایمنی تلفن همراه شما است. تلفنی که برای خرید لوازم جانبی موبایل شاید هزینه گزافی پرداخت کرده باشید.

در مقابل، وجود دسته‌ای دیگر از لوازم جانبی گوشی زیاد ضروری نیس اما صرفاً به منظور راحتی و تسهیل در استفاده از موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعدادی از کمپانی‌های بزرگ و برندهای مشهور جهان نیز از شرکت‌های اصلی تولید لوازم جانبی موبایل در دنیا هستند که نام تعدادی از آن ها را ذکر می‌کنیم:

پاناسونیک (Panasonic)

نوکیا ( Nokia)

موتورولا (Motorola)

زیمنس (Siemens)

فیلیپس (Philips)

سامسونگ  (Samsung)

سونی اریکسون (Sony Ericsson)

بوش (Bosch)

لیست لوازم جانبی موبایل که برای محافظت از گوشی نیاز دارید

لیستی از لوازم جانبی موبایل که اساساً برای محافظت از گوشی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزء ضروریات خرید در کنار گوشی موبایل شما محسوب می‌شود در زیر آمده است:

✔️ گلس ( محافظ صفحه نمایش)

✔️قاب و گارد‌های گوشی ( برای محافظت از بدنه گوشی شما )

✔️ شارژر، کابل شارژر، انواع آداپتورها

✔️ کیف محافظ و کیف هوشمند، کیف هندزفری

✔️ محافظ کابل گوشی

✔️ گلس محافظ لنز دوربین

لوازم جانبی نیز وجود دارد که باعث تسهیل کار با تلفن همراه شما می‌شود که البته برای بعضی افراد ضرروی است:

انواع کابل ‌های تبدیل (کابل تبدیل OTG، AUX و..)

انواع پاوربانک

کارت حافظه

هندزفری و هدفون،کیت‌های هندزفری داخل ماشین و..

گیرنده‌های بلوتوث

تقویت کننده آنتن

به هر صورت استفاده از لوازم جانبی در کنار گوشی موبایل شما مزایای زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- حفظ و تأمین ایمنی گوشی شما که مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقش لوازم جانبی موبایل است.

2- مقرون به صرفه بودن

این روزها هیچ وسیله جانبی ضروری برای موبایل وجود ندارد که آنقدر گران باشد که شما نتوانید از پس هزینه آن برآیید. بنابراین شما در کنار صرف هزینه کمی امنیت گوشی موبایل خود را نیز تأمین کرده‌اید.

3- زیبایی گوشی موبایل: لوازم جانبی موبایل در عین محافظت می‌توانند زیبایی و جلوه بهتری به گوشی شما بدهند.

بیایید کمی درباره لوازم جانبی ضروری گوشی موبایل بدانیم:

گلس گوشی:

خرید گلس محافظ صفحه نمایش یکی از لوازم جانبی بسیار ضروری گوشی شماست؛ گرچه وجود یک گلس برای محافظت از صفحه گوشی لازم است، اما اطلاع از جنس و مزایای هرکدام از گلس‌ها در نوع خود در انتخاب گلس مناسب بسیار تأثیرگذار است.

اولین محافظ‌های صفحه نمایش در سال 1968 توسط هربرت اشیگل (Herbert Schiegel) برای صفحه نمایش تلویزیون به کار گرفته شدند. با رواج استفاده از تلفن‌های همراه محافظت از صفحه نمایش آن‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. به این ترتیب گلس‌های محافظ نیز به جمع لوازم جانبی موبایل ملحق شدند.

مهم‌ترین دسته بندی گلس‌ها به شکل خیلی خلاصه و تیتر وار در زیر اشاره شده است:

گلس‌های پلاستیکی PET: این گلس‌ها مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی دارند، قیمت کمی نیز دارند اما به دلیل انتقال ضربه به گوشی موبایل برای گوشی‌های گران قیمت توصیه نمی‌شوند.

گلس‌های پلاستیک TPU: این گلس‌ها نسبت به نوع PET کمی با دوام‌تر هستند. همچنین مقاومت بالاتری در برابر خط و خش و باکتری‌ها و اثرات انگشت دارند.

گلس‌هایی از جنس شیشه حرارت دیده (Tempered) :این گلس‌ها مقاومت خاصی در برابر ضربه و خط و خش دارند و شوک و ضربات ناگهانی را جذب می‌کنند. در بسیاری از انواع گلس‌ها مانند 9H مات نیز اثر انگشت روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. این محافظ‌ها در عین نازکی از یک لایه PET، یک لایه شیشه حرارتی و یک لایه برای چسبیدن به صفحه نمایش تشکیل شده‌اند. از محاسن اصلی این محافظ‌ها این است که هنگام وارد شدن ضربه شدید به گوشی می‌شکنند و به طور کامل خرد می‌شوند؛ اما صفحه نمایش شما سالم می ماند.

محافظ‌های صفحه نمایش چند لایه: از دسته گلس‌های بسیار مقاوم در برابر ضربه و خط و خش و شوک ناگهانی هستند؛ چرا که از چندین لایه حفاظتی تشکیل شده است.

البته تقسیم‌ بندی محافظ‌های صفحه نمایش به دلیل تنوع بسیار زیاد تنها به این موارد ختم نمی‌شود. ما در این‌جا سعی کردیم مهم‌ترین دسته بندی را ذکر کنیم.

قاب گوشی:

اما دومین مورد در دسته بندی لوازم جانبی گوشی که تلفن همراه شما به محض خرید باید به آن مجهز شود، قاب گوشی است. سعی کنید برای گوشی خود قابی تهیه کنید که حدالامکان ارتفاع لبه‌های آن از لبه‌های گوشی شما بیشتر باشد. خرید قاب محافظ باعث می‌شود در هنگام اصابت گوشی شما به زمین بدنه و صفحه گوشی شما آسیب نبیند.

شارژر‌های قابل حمل:

تعجب نکنید! شارژر قابل حمل نیز از لوازم جانبی با ارزش برای موبایل شما است. دلیل این مورد آن است که با توجه به استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک مرتبه شارژ کامل در روز برای گوشی شما کافی باشد.

اگر به دنبال شارژر یا پاوربانکی هستید که تقریباً تمامی دستگاه‌های تلفن همراه را پوشش دهد؛ Anker Power Core 2010 میلی آمپر ساعت بهترین گزینه است. این پاوربانک دارای 3 پورت (2 پورت USB  و یک پورت پشتیبان ) است و مجهز به قابلیت شارژ سریع نیز می‌باشد.

کابل شارژ گوشی:

اگر از افرادی هستید که زیاد به انتقال دیتا و اطلاعات از گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ شخص خود نیز دارید؛ سعی کنید حتماً یک کابل شارژ برای گوشی خود تهیه کنید. با توجه به ازدیاد مدل‌های کابل لایتنینگ آیفون و تایپ C و همچنین آسیب دیدن کلگی شارژر برای جدا کردن مداوم کابل شارژ، بهتر است این مورد را حتماً به شکل جداگانه تهیه کنید.

کیف محافظ:

از لوازم جانبی مورد نیاز برای یک گوشی و حتی ملزومات آن کیف محافظ است. با داشتن یک کیف محافظ شما دیگر نیازی به حفاظت از صفحه نمایش و بدنه گوشی خود ندارید؛ چرا که این محافظت به شکل همزمان اتفاق خواهد افتاد. انواع مختلفی از کیف‌های محافظ گوشی وجود دارد؛ کیف‌های کلاسوری، زیپی، چرمی، کیف‌های هوشمند یا Flip Cover  که خود مجهز به صفحه نمایش اختصاصی هستند.

همچنین شما برای محافظت از هندزفری خود نیز می‌توانید از کیف‌ جداگانه‌ای استفاده کنید. در این صورت هم هندزفری شما گم نمی‌شود و هم در صورتی که به آن نیاز نداشته باشید؛ با قرار دادن آن در کیف احتمال قطعی و آسیب رسیدن به آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

جمع بندی

لوازم جانبی موبایل همانند قلب گوشی، یک عضو لاینفک برای تلفن همراه شما هستند. بی‌توجهی به خرید لوازم جانبی ضروری برای تلفن همراهتان گاهی اوقات هزینه‌هایی شاید به مراتب بیش‌تر از تلفن همراهتان برای شما به دنبال داشته باشد.

اهمیت خرید و استفاده از لوازم جانبی برای تلفن های همراه

همه ی ما امروزه زمان زیادی را برای استفاده از تلفن های همراه خود صرف می کنیم و اهمیت وجود و به کارگیری لوازم جانبی آن را به خوبی می دانیم. ما برای محافظت از ضربه دیدن، استفاده بهینه تر از موبایل خود یا حتی شارژ کردن تلفن همراه خود به لوازم جانبی آن نیازمندیم و برایمان اهمیت دارد که این لوازم از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا زمان بیشتری بتوانیم  از آن ها استفاده نماییم. در ادامه به اهمیت خرید و استفاده از لوازم جانبی برای تلفن های همراه می پردازیم.

قیمت نسبتاً بالای تلفن های همراه، افزایش میزان عمر مصرف، هم خوانی برخی از لوازم های جانبی با دنیای مد و بهره گیری از آپشن های مختلف گوشی از سری دلایل مصرف کنندگان در هنگام خرید و استفاده از لوازم جانبی برای تلفن های همراه است.

هنگامی که تلفن های همراه برای اولین بار در بازار عرضه می شوند، به علت به روز بودن، کارآیی بیشتر و بهتر نسبت به مدل های قدیمی تر و در برخی موارد به دلیل علایق شخصی مخاطبان، مورد استقبال گسترده قرار می گیرند، لوازم جانبی زیاد و متنوعی برایشان تولید می شود که ابتدا در فروشگاه های آنلاین لوازم جانبی موبایل و سپس در فروشگاه های حضوری عرضه می شوند.

این امر موجب جذب و اشتیاق مخاطب شده و باعث می شود هنگام خرید موبایل ها لوازرم جانبی که همراه باآن انتخاب می کنیم با قیمتی  بیشتر از ارزش واقعی خود به فروش برسند و این یکی از سری دلایلی می باشد که بیشتر خریداران لوازم جانبی مرتبط با گوشی تلفن همراه تمایل به این پیدا کرده اند که در خرید های بعدی به  بازار آنلاین لوازم جانبی موبایل مراجعه نمایند. خوب طبیعتاً شما زمانی که برای خرید یک وسیله هزینه زیادی پرداخت می کنید توقع دارید عمر مصرف آن کالا بیشتر باشد، خدماتی که به شما ارائه می دهد بهتر و پیشرفته تر باشند و بتوانید به راحتی از تمام امکانات آن برای راحت تر انجام شدن کارهایتان استفاده کنید و هنگامی که میزان هزینه کرد شما با کیفیت دریافتی از کالای خریداری شده مطابقتی نداشته باشد قطعا رضایت شما را در بر نخواهد داشت.

امروزه به دلایل مختلف حتی در مکان های بسیار شلوغ هم نیاز به استفاده از تلفن همراه را در خود حس می کنیم. از سوی دیگر می دانیم، هر وسیله ای که از آن بیشتر استفاده می کنیم، بیشتر در معرض آسیب است. لوازم جانبی، در برخی موارد حکم نگهدارنده و ضربه گیر را دارند. قاب و گلس، محافظان تلفن همراه شما هستند و خریدشان برای تلفن های همراه جدید یا توجه به قیمتهای روز افزون گوشی همراه و هزینه بالای تعمیرات موبایل ضروری است.

در کنار لوازم جانبی حفاظت کننده مانند قاب و گلس، لوازم دیگری نیز وجود دارند که ما به آن ها نیاز داریم، هرچند که در ظاهر اهمیتی چندانی ندارند. مانند هدفون، رم، فلش، پاور بانک و… که شاید به علت مشغله ی کاری بالا و برای دسترسی به تنوع بیشتر در محصولات ترجیح دهید آن ها را از فروشگاه های آنلاین لوازم جانبی موبایل تهیه کنید، اما می دانید که خرید برخی از آن ها ضروری است. اجازه دهید کمی دقیق تر شویم و میزان اهمیت استفاده از لوازم جانبی را با در نظر گرفتن شرایطی که همه  ما آن را تجربه کرده ایم، به شکل بهتری بیان کنیم.

برای مثال به دلیل استفاده مداوم از موبایل در هر زمانی ممکن است به شارژر نیاز پیدا کنیم. این در حالی است که شاید در آن زمان به پریز برق دسترسی نداشته باشیم و اینجاست که پاور بانک در نقش ناجی ظاهر خواهد شد. البته اگر فراموش نکرده باشیم آن را از قبل شارژ کنیم. البته این نکته را فراموش نکنیم که شارژر موبایل، خود یک لوازم جانبی است. بعضی از لوازم هم مانند رم، فلش و یا هارد دیسک به ما این امکان را می دهد، تا فضای ذخیره سازی بیشتری برای جمع آوری رسانه هایی داشته باشیم که به آن ها علاقه مندیم و برایمان خاطرات شیرینی را زنده می کنند.

علاقه به موسیقی، گوش دادن به کتاب های صوتی و موارد دیگری از این دست نیز، ما را مجاب می کنند تا به استفاده از هدفون ها روی بیاوریم. وازم جانبی دیگری هم هستند که گاهاً جنبه ی تزئینی دارند و یا برای قشر خاصی مثل گیمرها طراحی و تولید شده اند. که بازار فروش ویژه ی خود را دارند.

فروشگاه های معتبر فروش لوازم جانبی موبایل

خرید مطمئن و با کیفیت یکی از دغدغه های امروزه ی جامعه است. وجود اجناس بی کیفیت و ارزان قیمت خرید کردن را خیلی سخت می کند. لوازم جانبی موبایل با توجه به نیازمندی های حال حاضر در لیست خرید خیلی از افراد وجود دارد. فرقی نمی کند خرید شما از فروشگاه های آنلاین لوازم جانبی موبایل باشند یا فروشگاه های حضوری، مهم کیفیت محصول و رضایت شماست. البته این واقعیت وجود دارد که در خرید از فروشگاه های آنلاین ریسک بالاتری وجود دارد. هرچند به دلیل مشغله های کاری، خریدها عموماً به صورت آنلاین انجام می شوند اما به این علت که خریدار نمی تواند کالای مورد نظرش را از نزدیک لمس کند و کیفیت آن را ببیند، شرط انصاف بر آن است که برای اینگونه فروش ها مزایای ویژه و ضمانت های درستی درنظر گرفته شود.

فروشگاه سورن استور به کیفیت محصولات خود و جلب اطمینان شما عزیزان بسیار اهمیت می دهد، در واقع هدف از تاسیس سورن استور ارائه ی کالای باکیفیت (اورجینال) و ترجیحاً با سطح کیفیA  است، کالاهایی که توسط برندهای مطرح لوازم جانبی موبایل ساخته شده اند و اغلب از چین به کشورهای اروپایی صادر می شوند و در اصطلاح بازار جهانی به آن نسخه گلوبال تولید شده یک کالا می گویند که مهمترین شاخص آن تاییدیه اتحادیه اروپا می باشد. همانطور که ذکر کردیم یک برند ممکن است از یک کالا با یک طراحی و ظاهر در دو نسخه کیفی  تولید کند که یک نسخه معمولا توسط کشورهایی همچون هند و بنگلادش تولید می شود و نسخه اصلی آن را در چین می سازند که به آن نسخه گلوبال می گویند.

این فروشگاه کالاهای خود را مستقیماً از چین وارد کرده و با تولید کنندگان مطرحی چون برند اسپیگن، نیلکین و ریمکس همکاری می کند، این نیز یکی از نشان دهنده های اهمیت دادن این مجموعه به سلیقه مشتری و اعتبار  مجموعه ما در همکاری با برند های مطرح است. این فروشگاه معتقد است که با سورن استور بهترین ها در جیب شما خواهد بود. از طرفی باید این مسئله را در نظر گرفت که در کنار کیفیت بالای محصولات، این همیشه قیمت مناسب است که خرید را لذت بخش تر خواهد کرد و این جمله که سورن استور هوای جیب تو داره، برای این فروشگاه تنها یک شعار نیست بلکه یک هدف است که همواره در راستای حمایت از حقوق شما عملی گشته، چراکه کالاها با قیمت هایی منصفانه و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه عرضه می شوند.

زمینه تخصصی این فروشگاه لوازم جانبی موبایل شامل: قاب، گلس(کاور)، هندزفری، هدفون، رم، فلش، هدست، پاور بانک، شارژر، اسپیکر و کالاهای مرتبط با گوشی تلفن همراه است. فروشگاه سورن استور، با سه سال سابقه کاری در بخش فروشگاه های آنلاین لوازم جانبی موبایل و ده سال سابقه فعالیت در فروشگاه های حضوری خود، محصولاتی خاص و با کیفیت را به شما عرضه کرده است. این فروشگاه دارای سایت هایی زیر مجموعه متعددی است و در اپلیکیشن پر طرفدار اینستاگرام نیز پیج های پرفروشی در زمینه ی فروش قاب دارد. مجموعه ای از کارمندان حرفه ای برای تیم سورن استور در تلاش هستند. بخش های این مجموعه شامل طراحی و پشتیبانی سایت، تیم گرافیک، مدیر خرید، بخش فروش و پشتیبانی و گروه ارسال است.

خروج از نسخه موبایل