فرش مسجد 700 شانه یا 100 شانه کدام بهتر است؟

فرش مسجد 700 شانه یا 100 شانه کدام بهتر است؟ متولیان مساجد و حسینیه ها و اعضای هیئت امنای مساجد، هنگام خرید سجاده فرش مسجد به دنبال بررسی دو سوال هستند: فرش سجاده ای را با چه شانه و تراکمی بخریم؟ فرش برای مسجد 700 شانه یا 1000 شانه؟ یا سجاده فرش با چه جنسی بهتر است؟ نخ اکریلیک یا پلی استر؟

گاهی اوقات بعضی از افراد سودجو از عدم اطلاع مسجدی ها و ناآگاهی شان سو استفاده کرده و سجاده فرش 700 شانه را به جای 1000 شانه می فروشند. به همین دلیل در اینجا می توانید اطلاعاتی به دست بیاورید تا بتوانید مثل یک متخصص شانه و تراکم فرش را تشخیص بدهید.

فرش نمازخانه و مسجد 700 شانه تراکم 2550

به تعداد گره های فرش در عرض آن شانه و در طول فرش، تراکم می گوییم. بسیاری از کسانی که تخصص دارند با نگاه به پشت فرش شانه و تراکم آن را تشخیص می دهند. برای تشخیص شانه های فرش 700،  اگر شما 10 سانتی متر از پشت فرش را در نظر بگیرید، باید 70 گره در آن ببینید. در مجموع 700 گره. به تعداد گره های طولی سجاده فرش تراکم می گوییم.

فرش 700 شانه ای که تراکم آن 2250 است، یعنی در هر متر از طول فرش، 2250 گره وجود دارد.هر چقدر تراکم فرش بیشتر باشد، فشردگی سجاده فرش بیشتر بوده و محکم تر خواهد بود. راه بهتر برای تشخیص شانه و تراکم، آزمایش فرش مسجد در آزمایشگاه نساجی است.

برای مسجد فرش چند شانه بهتر است؟

برای فرش مسجد، تعداد شانه های متفاوت انتخاب می شود، اما 5000 – 700 و 1000 شانه متداول تر هستند. هر چقدر تعداد شانه و تراکم بیشتر باشد، تعداد گره های سجاده فرش بیشتر می شود، وزن فرش هم بالاتر می رود و همچنین مقدار الیاف و نخ مصرفی در بافت فرش بیشتر است. در نتیجه فرش سجاده ای محکم تر بوده و دارای دوام و طول عمر بیشتری خواهد بود.

یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت سجاده فرش کاشان، تعداد شانه و تراکم آن است. هرچه شانه و تراکم فرش نمازخانه بیشتر باشد، طبیعتا قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت. اگر بخواهیم بین 700 شانه ها با تراکم های مختلف یک مقایسه اجمالی داشته باشیم، باید بگوییم که 700 شانه با تراکم 1800 کیفیتی متوسط، 700 شانه با تراکم 2100 کیفیتی قابل قبول و 700 شانه با تراکم 2550 بسیار عالی و بهترین انتخاب است.

فرش هایی که کیفیت پایینی دارند، برای کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان تولید و ارسال می شوند. صادرات این فرش ها به دلیل وزن کمتر و قیمت پایین آنهاست.

فرش های 1000 شانه هم درجه بندی متفاوتی دارند که بهترین آنها سجاده فرش 1000 شانه با تراکم 3000 است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هرچه شانه و تراکم فرش بالا برود، زیبایی و ظرافت فرش بیشتر می شود اما در مقابل ارتفاع نخ خاب یا ضخامت فرش کمتر می شود.

نرمی و لطافت فرش هایی که شانه و تراکم بالایی دارند کمتر است. به همیت دلیل برای مساجد معمولا از سجاده فرش هایی استفاده می شود که شانه و تراکم پایین تری دارند. بنابراین اگر بخواهیم فرش سجاده ای مناسبی را انتخاب کنیم بهترین انتخاب فرش 700 شانه با تراکم 2550 است که هم ارتفاع نخ خاب خوبی دارد و هم ظریف و زیباست.

سجاده فرش طرح 700 شانه چیست؟

نوعی از دستگاه های تولید فرش ماشینی وجود دارد که فرش 500 شانه را با تراکم بسیار بالا تولید می کند. در واقع سجاده فرش طرح 700 همان 500 شانه با تراکم بالاست. هنگام خرید سجاده فرش خوب دقت کنید که فرش 700 شانه واقعی بخرید. فرش 700 شانه واقعی با سجاده فرش طرح 700 شانه از لحاظ قیمت متفاوت است. به همین دلیل عده ای از افراد از ناآگاهی مسجدی ها سوءاستفاده کرده و تنها با در نظر گرفتن منافع خود، کسب درآمد می کنند.

بهترین رنگ برای فرش مسجد چیست؟

مسجدی ها برای رنگ زمینه فرش نماز انتخاب های مختلفی دارند، اما پرفروش ترین رنگ ها، لاکی و قرمز، سبز، آبی و گردویی است. تنوع رنگ های فرش سجاده ای بسیار زیاد است و شما می توانید با توجه به سلیقه مسجدی ها، جغرافیای منطقه و سایر عوامل یک انتخاب خوب داشته باشید. برای تولید سجاده فرش با نخ اکرولیک، محدودیت رنگ وجود دارد. معمولا امکان بافت 8 یا 10 رنگ وجود دارد و هر شرکت بافنده تنها همین تعداد رنگ را دارد. عموما رنگ های سبز، آبی، قرمز، سرمه ای، قهوه ای و کرم برای فرش سجاده ای تولید می شود.

مزایای استفاده از فرش سجاده ای در مسجد

– تشخیص صحیح و دقیق جهت قبله

– ایجاد نظم و یکپارچگی در فضای داخلی مسجد

– پوشاندن کل فضای مسجد یا نمازخانه

– امکان تولید سجاده فرش به هر شکل و ابعاد و عدم نیاز به فرش کناره

– امکان ترمیم و اصلاح فوری فرش به دلیل سبک بودن و راحت بودن در حمل و نقل

– امکان شست و شوی آسان فرش

– تعویض آسان فرش

– انتخاب نوع رنگ سجاده فرش با توجه به دکوراسیون مسجد مثل پرده ها، درها، پنجره ها و سایر المان ها

– سفارش طرح دلخواه با سلیقه خودتان

– قیمت سجاده فرش نسبت به فرش ماشینی در ابعاد 12 و 9 متر بسیار متعادل تر و به صرفه تر است

شما می توانید به راحتی فرش سجاده ای را از شرکت محراب نقش کاشان، کارخانه ای اصیل و معتبر، سفارش بدهید و از خدمات پس از فروش این مجموعه استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت سجاده کارپت به نشانی اینترنتیhttps://sajadecarpet.com  مراجعه کنید یا با شماره مدیر فروش این شرکت، آقای مهندس سلمانی به شماره: 09133617256 تماس حاصل فرمایید.

منبع: سجاده کارپت (https://sajadecarpet.com)

خروج از نسخه موبایل