پنل اس ام اس چیست و چه کاربردی دارد؟

امکانات سامانه پیامکی: پنل اس ام اس یا سامانه پیامکی نرم‌افزار تحت وب است که امکان ارسال تکی و انبوه پیامک متنی را به شما می‌دهد. پنل‌های پیامکی امکانات بسیاری همچون ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای، محله‌ای، اصناف، مشاغل، ارسال پیامک از طریق سایت و یا اطلاع‌رسانی و خدماتی دارد.

اگر بخواهید در مقیاس‌های بالا و برای افراد زیادی (مثلاً همهٔ مشتریان فروشگاه‌ یا همهٔ خانم‌های زیر 20 سال تهران و یا هزاران موارد مشابه دیگر) اس ‌ام ‌اس‌های تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کنید، قطعاً نمی‌توانید یک موبایل دست‌ بگیرید و برای همه اس ام اس بفرستید! مطمئناً باید ابزاری وجود داشته باشد که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، این امکان را به شما بدهد تا به همهٔ کاربران‌ یکجا پیامک بفرستید. پنل ارسال اس ام اس قرار است دقیقاً همین‌ کار را انجام دهد. در این مقاله همه‌چیز را دربارهٔ خرید پنل اس ام اس و مزایای آن توضیح می‌دهیم.

پنل اس‌ ام‌ اس چیست؟

اجازه بدهید که قبل از جواب دادن به این سوال، یک گفت‌وگویی بین خودمان داشته باشیم که اصلاً چه نیازی است که پنل اس ام اس برای کسب‌وکارتان بخرید؟

چرا باید پنل اس ام اس داشته باشم؟

همان‌طور که قطعاً خودتان هم می‌دانید زندگی امروز ما بدون موبایل غیر ممکن است. تقریباً می‌توانیم بگوییم که 95% از آدم‌ها از موبایل استفاده می‌کنند، بنابراین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد، یکی از مهم‌ترین در سراسر دنیا است. برای همه کسب‌وکارهایی که‌ می‌خواهند در بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است.

از طرفی دیگر، کسب‌وکار شما از جهت خدمات و تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بی‌واسطه دارد. سامانه پیامکی امکان این را می‌دهد که در مقیاس‌های مختلف (مثلاً محله، شهر و …) کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل اس ام اس وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریع‌ترین زمان ممکن پیام  را به مخاطبان برساند؟

بالاخره پنل اس ام اس چیست؟

خب! وقتش رسید تا برویم سراغ اصل مطلب! برای اینکه خوب با ماهیت پنل ارسال اس ام اس آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنم تا اول به مثال زیر توجه کنید:

حتماً شما هم تجربه ساختن ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های خودتان را ارسال و دریافت کنید. کار کردن با پنل اس ام اس هم به همین سادگی است. پنل اس ام اس در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنت است، که به شما اجازه می‌دهد تا مشتریان‌ را مدیریت کنید و برای آن‌ها پیامک‌های انبوه ارسال کنید.

حالا مشتری می‌تواند یک نفر باشد یا کل شاگردان یک مدرسه و یا در مقیاسی بزرگ‌تر، اهالی شهر یا کشوری را شامل شود. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سخت‌افزار یا برنامه جانبی خاصی می‌توانید مشتریان را دسته‌بندی کنید و پیامک‌های متناسب با هر دسته را ارسال کنید.

پنل ارسال اس ام اس چه قابلیت‌هایی دارد؟

یک پنل پیامکی که مناسب کسب‌وکار شما باشد، علاوه‌بر ویژگی‌های پایه مثل ارسال و دریافت پیامک، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارد؛ مثلاً می‌تواند به گروه سنی خاصی پیامک ارسال کند یا منطقه خاصی از کشور را تحت پوشش قرار بدهد و پیامک را به صنف یا دستۀ شغلی ویژه‌ای بفرستد. در ادامه همهٔ این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

قابلیت ارسال اس ام اس

شما می‌توانید در لحظه به شماره همهٔ مشتریان، ارسال انبوه انجام دهید. اگر بانک شماره‌های شما کوچک است یا به‌تازگی کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کردید و هنوز مشتریان زیادی ندارید، شاید جالب باشد که بدانید در سامانه پیامکی، بانک شماره‌های حاضر و آماده‌ای وجود دارد، تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن بازاریابی پیامکی‌ را شروع کنید.

امکان دریافت پیامک

همان‌طور که شما می‌توانید از طریق پنل اس ام اس به مشتریان‌ پیامک ارسال کنید، آن‌ها هم می‌توانند برای شما اس ‌ام ‌اس بفرستد! در واقع پنل اس ام اس یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریان است. از طریق سامانه پیامکی، می‌توانید نظرات مخاطبان را دربارهٔ کسب‌وکار خود جویا شوید، مسابقه پیامکی ترتیب دهید و خیلی موارد دیگر که می‌تواند برای کسب‌وکارتان مفید باشد.

قابلیت گزارش گیری

شاید تا اینجای داستان این پرسش پیش آمده باشد، که حالا چگونه می‌توانید بفهمید چند درصد از پیامک‌ها به دست مشتریان رسیده‌ است؟ آیا اصلاً چنین امکانی در پنل اس ام اس وجود دارد؟ پاسخ ما قطعاً برای شما رضایت‌بخش است. در پنل اس ام اس قابلیت گزارش‌گیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که یک پیامک را می‌فرستید، می‌توانید ببینید که پیامک ارسالی در چه وضعیتی قرار دارد. در این حالت با سه وضعیت مواجه می‌شوید:

  1. وضعیت رسیده به گوشی
  2. وضعیت رسیده به مخابرات
  3. نرسیده به گوشی (در این حالت هزینه‌ شما بازگشت داده می‌شود.)

توجه داشته باشید در صورتی که پیام به دست مشتری نرسیده باشد هزینه آن عیناً بازگشت داده می‌شود و حتی می‌توانید گزارش هزینه برگشت داده شده توسط سامانه را هم داشته باشید.

ارسال بر اساس سن و جنسیت

فرض کنید شما صاحب یک مهدکودک هستید و می‌خواهید امکانات و آموزش‌هایی را که در مهد ارائه می‌کنید، با بازاریابی پیامکی به گوش والدین برسانید. مشتریان شما در چه بازه سنی قرار دارند؟ آیا منطقی است که برای مردم کل شهر پیامک ارسال کنید؟ مسلماً نه! با استفاده از قابلیت بالا، شما فقط برای کسانی‌ که در بازه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند پیامک می‌فرستید و به این شکل مشتریان واقعی خودتان را هدف می‌گیرید.

ارسال منطقه‌ای و ارسال BTS

دوباره همان مثال قبل را در نظر بگیرید. فرض کنید که مهدکودک شما در منطقه پونک قرار دارد. به نظرتان منطقی است کسی‌که نه ساکن آن منطقه است و نه محل کارش نزدیک پونک است، بخواهد بچه‌اش را در مهد شما ثبت‌نام کند؟
مسلماً باز هم نه! با استفاده از قابلیت ارسال منطقه‌ای می‌توانید فقط ساکنین پونک را هدف بگیرید و همچنین با به‌کارگیری امکان ارسال از دکل مخابراتی(BTS) می‌توانید تنها برای کسانی‌که به پونک رفت‌وآمد دارند، پیامک ارسال کنید. برای آشنایی بیشتر با ارسال BTS مقالۀ «» را بخوانید.

ارسال بر اساس شغل

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پنل‌های پیامکی، ارسال بر اساس شغل است. این ویژگی زمانی به کار می‌آید که مشتریان جز شغل یا صنف خاصی باشند، در این صورت تبلیغات ارزان پیامکی حتی بهتر از تبلیغات پرهزینه تلویزیونی بازدهی دارد؛ چون دقیقاً با شناسایی مخاطب درست، پیامک را به افرادی که باید می‌رسانید. علاوه‌بر امکانات بالا، پنل‌های پیامکی قابلیت‌های دیگری هم دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا با دقت بیشتری تبلیغ کنید و فروش خودتان را به بالاترین حد ممکن برسانید.

یک پنل اس ام اس خوب چه ویژگی دارد؟

مطمئناً کسی دلش نمی‌خواهد در هنگام خرید، سرش کلاه برود و یک پنل پیامکی به‌دردنخور نصیبش شود. برای اینکه همچین بلایی سرمان نیاید باید خیلی دقیق نشانه‌های یک پنل پیامکی خوب را بشناسیم. نشانه‌هایی مثل پشتیبانی خوب، کاربری مناسب و …

چگونه پنل ارسال اس ام اس برای کسب‌وکارم تهیه کنم؟

با سرچ کردن عبارت خرید پنل اس ام اس به احتمال زیاد با سامانه‌های متفاوتی مواجه می‌شوید، که پنل پیامکی ارائه می‌دهند. توجه کنید که قبل از خرید پنل اس ام اس مورد نظرتان، گزینه‌های متفاوت را به‌دقت بررسی کنید و امکانات مختلف سامانه‌ها را بسنجید.

آشنایی با انواع پنل اس ام اس

به‌طور کلی؛ دو نوع پنل وجود دارد:

1.      پنل اس ‌ام ­اس کاربری تحت وب

یک پنل کاربری معمولی که بعد از خرید پنل با نام کاربری و رمز عبور، در اختیارتان قرار می‌گیرد. شما با داشتن این پنل به کمک موبایل، لپ­تاپ و هر دستگاهی که به اینترنت وصل می­شود، می­توانید برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی و… اقدام کنید.

2.      پنل اس ‌ام ­اس تحت وب‌سرویس

این پنل پیامکی به شما این امکان را می­دهد که به یک سامانه یا CRM دیگر وصل شوید تا به‌طور خودکار پیام های موردنظرتان از طریق سامانه به مخاطبان ارسال شود. برای مثال به هنگام ثبت­نام در یک سایت، خرید اینترنتی و… متوجه شده­اید که به محض اتمام خرید، یک پیامک برای­تان ارسال می­شود. این پیامک با پنل اس ام اس  برای شما ارسال شده است.

انتخاب هر کدام از پنل­ها به نیاز شما بستگی دارد؛ زیرا برخی از آنها امکانِ ارسال و دریافت را همزمان ندارند و فقط قابلیت ارسال پیامک دارند. حتی ممکن است برخی از آنها امکان ارسال پیام­های تکی را نداشته باشند و فقط از ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی پشتیبانی می­کنند. از طرفی، سرعت ارسال پیامک در هر سامانه با دیگری تفاوت دارد. همه این موارد می­تواند بر عملکرد یک پنل پیامک اثرگذار باشد، پس باید به هنگام خرید با دقت بیشتری این کار را انجام دهید و به سراغ پنل­های معتبر بروید. پنل اس­ ام­ اس آموت، یکی از معتبرترین­ها است که با خرید از این سایت، به تمام امکانات لازم برای هر کسب­وکاری دسترسی خواهید داشت.

ویژگی­ها و قابلیت­های یک پنل اس ­ام ­اس خوب

یک پنل اس ام اس خوب باید با توجه به کسب ­وکار شما، مجموعه­ای از قابلیت­ها را داشته باشد که بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد. اصلی­ ترین ویژگی یک سامانه پیام کوتاه، ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی است، اما قابلیت­های دیگری هم هست که شناخت بیشتر آنها، به شما این امکان را می­دهد تا بهترین پنل اس ام اس را با صرف حداقل هزینه داشته باشید که شامل:

مزایای استفاده از پنل اس ­ام ­اس چیست؟

برخی بر این باورند که تنها مزیت پنل اس ام اس امکان ارسال پیامک است، در حالیکه اینطور نیست و شما با خرید پنل اس ام اس معتبر از مزایای زیادی بهره­مند می­شوید. برای مثال:

هر کدام از این مزایا می­تواند به پیشرفت کسب‌وکارتان کمک کند. از طرفی بازاریابی پیامکی بیش از هر روش دیگری پیشنهاد می­شود. زیرا قطعی اینترنت تیتر خبرهای چند ماه اخیر است و طبیعی است که مانند گذشته، افراد به شبکه ­های اجتماعی دسترسی ندارند. خبر خوب اینکه پیامک، تنها سرویسی است که با قطع اینترنت، عملکرد آن اختلال پیدا نکرده است، زیرا پیامک ها ازطریق شبکه­ های مخابراتی سیم کارت­ها ارسال می­شوند.

خروج از نسخه موبایل