ریلز چیست؟
حتما این سوال برای شما پیش آمده که reels چیست ؟ در سال ۲۰۲۰ بود که اینستاگرام اعلام کرد قابلیت جدیدی به این شبکهی اجتماعی به نام ریلز افزوده میشود. بهصورت خلاصه شده باید گفت که ریلز نسخهای کپی شده از تیک تاک است و اجازه میدهد کاربران ویدئوهای کوتاه ساخته و با اعضای دیگر instagram reel downloader به اشتراک قرار دهند.
البته کاربران میتوانند با افزودن افکتهای صوتی و تصویری، جلوهی خاصی به ویدئوهای ضبط شده بدهند. ویدئوهای ریلز در فید، استوری و بخش دیسکاوری قرار میگیرند تا کاربران بتوانند از تماشای آنها لذت ببرند. با این حال، برخی از کاربران به سیاستهای اینستاگرام انتقاد دارند و از دید آنها، اینستاگرام با قرار دادن ویدئوهای کوتاه کاربران محبوب در بخش دیسکاوری، مانع دیده شدن محتواهای دیگر میشود.
پست ریلز چیست؟
ریلز درست مانند ویدئوهای تیک تاک است و شما میتوانید ویدئویی را ضبط کرده یا بخشی از فیلمی را انتخاب کرده و با افزودن افکتهای مختلف به اشتراک قرار دهید. اگر برای شما این سوال پیش آمده که پست ریلز چیست باید بگوییم که دقیقا همین روندی که به آن اشاره کردیم، پست ریلز است.
شما میتوانید از میان آرشیوهای موجود در igdownloader.com، افکت صدایی را به ویدئو اضافه کنید یا از حافظهی دستگاه، فایل صوتی مدنظرتان را انتخاب کنید. از افکتهای دیگری که میتوانید به ویدئوهای ریلز اضافه کنید، افکت واقعیت افزوده است. البته میتوان سرعت پخش ویدئو را نیز تغییر داد. شما میتوانید مجموعهای از کلیپها را برای ریلز استفاده کنید یا در یک شات، آنچه را که در نظر دارید، ضبط کنید. البته امکان آپلود ویدئو از گالری و به اشتراک قرار دادن آن در ریلز وجود دارد.
البته باید اشاره کرد که ریلز در برخی از کشورها ازجمله ایران غیرفعال است و امکان دارد نتوانید از قابلیتهای آن برخوردار شوید. ریلز مانند پستها، IGTV و استوری از جایگاه مخصوص خود برخوردار است و کلیپهای کوتاهی که درست خواهید کرد در این قسمت قابل دسترسی خواهند بود. چنین پستهایی به معنی ریلز در اینستا هستند. پستهای کوتاهی که میتوانید با افکتهای جذاب و صداهای مختلف آپلود کنید.
اینستاگرام ریلز برای چه کسانی مناسب است؟
در ابتدا باید گفت که به ریلز باید به چشم یک پلتفرم نگاه کرد؛ پلتفرمی که به کاربران اجازه میدهد ویدئوهای کوتاه با سوژههای متفاوت به اشتراک بگذارند. حال این ویدئوهای کوتاه میتوانند جنبهی سرگرمی داشته باشند یا در زمینههای دیگر مانند تبلیغات منتشر شوند. درواقع هیچ محدودیتی در آپلود ویدئوها ندارید، البته به غیر از مدت زمانشان که نهایت تا ۶۰ ثانیه میتوان ویدئو آپلود کرد. در ابتدای معرفی ویژگی ریلز تنها میشد ویدئوهایی ۱۵ ثانیهای آپلود کرد، اما پس از مدتی اینستاگرام مدت زمان ویدئوها را به ۶۰ ثانیه افزایش داد.
شما میتوانید برای کسب و کار خود صفحهای در اینستاگرام ساخته و از امکانات مختلف آن مانند اشتراکگذاری پست، استوری یا ویدئوهای کوتاه ریلز استفاده کنید. در صورتی که نسبت به فعالیت در اینستاگرام مردد هستید، پرسش و پاسخ زیر میتواند به شما در انتخاب درست کمک شایانی کند. آیا روی تیک تاک فعالیت دaارید؟ در صورتی که در حال حاضر تجربهی کار با پلتفرم تیک تاک را دارید، کار در اینستاگرام برایتان مشابه با تیک تاک خواهد بود و میتوانید شانس خود را در گسترش کسب و کارتان در این پلتفرم آزمایش کنید. درواقع اینستاگرام تلاش کرده تا ویژگیهای مثبت اسنپ چت و تیک تاک را به پلتفرم خود اضافه کند و به همین علت کار با آن بسیار شبیه به شبکههای اجتماعی ذکر شده خواهد بود.
آیا میتوان همزمان روی هر دو پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام فعالیت کرد؟ باید گفت که هر دو پلتفرم از طرفداران بیشماری برخوردار هستند که البته برخی از آنها روی هر دو پلتفرم فعالیت دارند. سلیقهی کاربران دو پلتفرم نیز تا حد بسیاری شبیه به یکدیگر است. با این حساب، شانسی در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا محتوای خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید.
چه محتوایی بیشتر در ریلز بازخورد مثبت میگیرد؟ باید گفت سلیقهی هر کاربر با دیگری متفاوت است و امکان دارد کلیپی که ساختهاید با بازخوردهای کاملا متفاوتی مواجه شود. همچنین بازخورد محتوایی که جنبهی سرگرمی دارد با محتوای تبلیغاتی کاملا متفاوت خواهد بود. با این حال به خاطر اینکه از پلتفرمی برای گجتهای قابل حمل صحبت میکنیم، طبیعتا محتوای ساخته شده با گوشی هوشمند یا تبلت که حس طبیعیتری نیز داشته باشند، بازخورد بهتری خواهد داشت.
در ساخت کلیپهای کوتاه به چه مواردی دقت کنیم؟
انتقال حس: با وجود اینکه ریلز آرشیوی بزرگ از افکتهای صوتی و تصویری دارد با این حال، آمارها نشان میدهند طبیعیتر بودن ویدئوی کوتاه میتواند روی مخاطبان تاثیرگذارتر باشد.
مدت زمان: تا پیش از این تنها میشد ویدئوهایی تهیه کرد که مدت زمانشان نهایت به ۱۵ ثانیه میرسید. با این حال، اینستاگرام مدت زمان ویدئوها را افزایش داده و آن را به ۶۰ ثانیه رسانده است.
چطوری ریلز را فعال کنیم؟
شاید تا چند وقت پیش ریلز در اختیار بسیاری از کاربران اینستاگرام قرار نگرفته بود. اما چند ماهی میشود که ریلز تقریبا برای تمام کاربران ایرانی فعال شده و همه میتوانند از آن استفاده کنند.
دسترسی به ریلز با استفاده از افزونهی کروم
شما میتوانید از طریق نصب افزونهی کروم به بخش ریلز در اینستاگرام دسترسی داشته باشید. البته باید در نظر بگیرید که استفاده از این حالت تنها در کامپیوتر ممکن است. شما میتوانید از طریق به صفحهی افزونهی Inssist دسترسی یافته و آن را به مرورگر کروم اضافه کنید. پس از اینکه افزونهی مدنظر را نصب کردید، امکان دسترسی به ریلز را خواهید داشت. کافی است از نوار افزونهها در بالا، سمت راست مرورگر، افزونهی Inssist را انتخاب کرده و وارد حساب کاربری اینستاگرامتان شوید. حال میتوانید از افزونه برای اشتراکگذاری ویدئوهای کوتاه در ریلز استفاده کنید.
چرا اینستاگرام من reels ندارد؟
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا ایسنتاگرام من ریلز ندارد؟ اگر این طور است، اولین اقدام، این است که اینستاگرام خود را بهروزرسانی کنید. اگر با آپدیت اینستاگرام، ریلز برای شما فعال نشد، تنها کاری که باید بکنید صبر کردن است. Reels یک ویژگی بسیار جدید در اینستاگرام است که هنوز برای همه کشورها و همه کاربران فعال نشده است و فعلا برای کشورهای منتخب و آن هم نه همه کاربران، در حال آزمایش است تا واکنش کاربران سنجیده شود و سپس با بهبود کارایی، به طور گسترده تری در اختیار همه قرار بگیرد.
در ادامه به این می پردازیم که اگر کسب و کاری دارید چگونه از ریلز اینستاگرام برای پیشبرد آن استفاده کنید. اما پیش از آن، به خاطر داشته باشید که مشتریان کسب و کار شما برای پرداخت وجه خدمات یا محصولتان، نیاز به یک درگاه پرداخت امن و راحت دارند.
۵ روش برای استفاده از ریلز اینستاگرام برای کسب وکار
زمانی که استوری اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، به آن شبیه سازی شدهی اسنپ چت می گفتند. اما استوری اینستاگرام به سرعت از اسنپ چت پیشی گرفت و به راهی موثر برای جذب مخاطب برای برندها تبدیل شد.با در نظر گرفتن این موضوع، برندها باید از فرصت جذب مخاطبان جدید با Reels استفاده کنند، مخاطبانی که محتوای سریع و آسانهضم را ترجیح می دهند. ریلزها همچنین یک پلتفرم عالی برای همکاری با استعدادهای خلاق هستند.
و یک نکته دیگر: ریلزهای موفق در صفحه اکسپلور نمایش داده می شوند، جایی که بیش از ۵۰ درصد از اکانت های اینستاگرام هر ماه از آن برای کشف موضوعات و پیج های جدید استفاده می کنند. اگر ریلز شما در این صفحه نشان داده شود، شانس زیادی دارید که برند خود را در معرض دید فالوورهای جدید قرار دهید.
اگر نامهای بزرگی مانند Maybelline، Sephora یا Louis Vuitton از روز اول از Reels استفاده میکردند، و اگر شما در حال حاضر از اینستاگرام برای کسب وکار خود استفاده میکنید، چرا Reels را امتحان نکنید؟اگر هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکرده اید، فروشگاه ساز زرین اکسپرس می تواند در این راه کمکتان کند. در ادامه به ۵ روش اشاره می کنیم که با استفاده از آنها می توانید از ریلز اینستاگرام در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید:
۱٫ محتوای آموزشی به اشتراک بگذارید
ایجاد محتوای آموزشی یک راه عالی برای شروع در Reels است. عنوان هایی مثل ۵ روال مراقبت از پوست، رازی برای درست کردن پنکیک های خوشمزه در ۱۰ دقیقه، یا ۵ نکته برای مدل دادن به دامن؛ چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن با فالوورهای خود دارید که می تواند به آنها کمک کند مهارت جدیدی را بیاموزند. استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط را هم فراموش نکنید که در کشاندن کاربران به ریلز شما بسیار موثر است.
۲٫ محصولات خود را به نمایش بگذارید
در سطرهای بالا گفته شد، اما بگذارید دوباره تاکید کنیم که کاربران میتوانند Reels را در هشتگ Reels و در صفحه Explore پیدا کنند، به این معنی که کاربران اینستاگرامی که شما را دنبال نمیکنند هم محتوای شما را خواهند دید و این طلاست!برای کمک به الگوریتم اینستاگرام برای درک این که محتوای شما درباره چیست و ارائه آن به مخاطبان مناسب، از هشتگها، همپوشانی متن و کپشن های توصیفی استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید با اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تبلیغ محصول خود در ریلزها همکاری کنید.
۳٫ محتوای پشت صحنه را به اشتراک بگذارید
محتوای پشت صحنه به فالوورهای اینستاگرام شما کمک می کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و چرا هر فلان محصول را می فروشید. این کار شخصیت کسب و کار شما را می سازد، اعتماد به دست می آورد و روابط را ایجاد می کند.
برخی از ایده های پشت صحنه که می توانید امتحان کنید:
- نحوه انتخاب مواد برای محصول خود را به اشتراک بگذارید
- فرآیند تولید محصولات را به اشتراک بگذارید
- زندگی روزمره تیم خود را به اشتراک بگذارید
- داستان برند خود را به اشتراک بگذارید؛ اینکه چگونه به ایده کسب و کار خود رسیده اید و چه چیزهایی را پشت سر گذاشته اید.
۴٫ تخفیف ها و حراج ها را اعلام کنید
نظرتان درباره استفاده از Reels برای اعلام حراج و تخفیف ها چیست؟ این کار، کاربران بسیاری را با محتوای شما درگیر می کند.
نکته: اصیل بمانید و با صرفا به خاطر فروش، نفروشید!
این طور فکر کنید: بسیاری از برندها در TikTok موفق بوده اند زیرا جنبه انسانی خود را نشان می دهند و نمایش بی عیب و نقص بودن را کنار می گذارند، این دقیقا همان چیزی است که کاربران TikTok می خواهند ببینند.
بنابراین، سعی کنید همان سطح اصالت را در ریلزهای خود حفظ کنید. به جای کیفیت ویدیوهای خود، بیشتر روی اصالت و سرگرمی تمرکز کنید. این می تواند برجسته کردن فردیت کارکنان یا تاکید روی یک جنبه معمولی از برند شما از طریق موسیقی و حرکت باشد. انجام این کار به تعامل بالایی برای ویدیوهای Reels شما منجر می شود.
۵٫ از تبلیغات Reels اینستاگرام استفاده کنید
از ژوئن ۲۰۲۱، تبلیغکنندگان اینستاگرام میتوانند Reels را بهعنوان جایگاهی برای تبلیغات اینستاگرام خود انتخاب کنند. این امکان از ۶ هدف تبلیغاتی پشتیبانی می کند:
- آگاهی از برند
- دستیابی به هدف
- ترافیک کاربران
- نصب برنامه
- بازدیدهای ویدیویی
- تبدیل ها
تبلیغات Reels به برندها راه جدیدی را برای دستیابی به مخاطبان هدف ارائه می دهد. جای تعجب نیست که برندهای زیادی در حال حاضر با قرار دادن تبلیغات در ریلز اینستاگرام دارند این روش را آزمایش می کنند.
سوالات متداول
قابلیت ریلز اینستاگرام را از کجا می توانیم پیدا کنیم؟
این قابلیت در همان قسمت استوری و در زبانه جدایی به نام Reels قرار دارد.
آیا می توان بازدید ریلز اینستاگرام را بالا برد؟
بله. شما می توانید با خرید بازدید پست و بسیاری از روش های دیگر، بازدید ریلز اینستاگرام را افزایش دهید.
اگر قابلیت ریلز برای من غیر فعال بود، باید چه کاری انجام دهم؟
اینستاگرام تان را به آخرین نسخه به روز کنید و اگر بازهم این قابلیت در دسترس تان نبود، احتمالا اکانت تان از طرف اینستاگرام محدود شده و باید مذتی صبر کنید تا دوباره در دسترس تان قرار گیرد.