علت چسبیدن اتوی بکو به لباس

اتو یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی برای حفظ آراستگی اعضای خانواده به حساب می آید. کاربران اتوی بکو ممکن است با مشکل چسبیدن آن به لباس ها مواجه شوند و لازم بدانند تا برای تعمیر اتو بکو اقدام کنند. به طور کلی اتو با تولید گرما، وظیفه از بین بردن چروک لباس ها را بر عهده دارد. حال اگر حین اتوکشی، به لباس ها بچسبد، باعث وارد شدن آسیب به آن ها شده و اتو نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. این خرابی می تواند تا حد زیادی کارایی اتو بکو را کاهش دهد و کاربران از آن استفاده نکنند.

تمامی دلایلی که برای چسبیدن اتوی بکو به لباس وجود دارند، توسط تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران مورد بررسی قرار گرفته و نحوه عیب  یابی و تعمیرات هر کدام شرح داده شده اند. بهتر است با تشخیص و شناسایی عامل اصلی به وجود آمدن این خرابی، هر چه سریع تر به بازگرداندن کارایی این وسیله کمک کنید.

کف اتو بکو رسوب و جرم وجود دارد

رسوب و جرم روی کفی اتو بکو می تواند باعث چسبیدن آن به لباس شود. رسوب از آب سخت، مواد شوینده و یا ذرات پارچه به مرور زمان ایجاد می شود. کفی اتو بکو را به طور مرتب تمیز کنید. می توانید از یک پارچه مرطوب و تمیز برای پاک کردن کفی اتو استفاده کنید. هم چنین توصیه می کنیم حتما از آب تصفیه شده یا آب مقطر استفاده نمایید. این وسیله باید با مواد شوینده مخصوص اتو نظافت شود.

تنظیمات دما اتو بکو صحیح نیست

اتو بکو، دارای درجه دما ها و حرارت های مختلفی می باشد که هر کدام برای اتوکشی نوعی از پارچه ها و لباس ها مناسب هستند. اگر دمای اتو بکو بیش از حد بالا باشد، می تواند باعث ذوب شدن الیاف پارچه و چسبیدن آن به اتو شود. به خصوص لباس های ظریف و حساس مانند توری یا حریر و یا لباس هایی که جنس آن ها از نایلون می باشد. تنظیم دمای اتو را متناسب با نوع پارچه انجام دهید. از اتو بخار بکو برای پارچه های ظریف استفاده کنید.

اتو بکو خراب شده است

در برخی موارد، ممکن است اتو بکو به دلیل خرابی المنت یا ترموستات، بیش از حد گرم شود و به لباس بچسبد. با معیوب شدن این قطعات، تفاوتی ندارد که دمای دستگاه را بر ری چه حرارتی تنظیم کرده اید. بلکه با داغ شدن بیش از اندازه، بدون تردید موجب چسبیدن کف اتو به لباس و سوختن آن می شود. اگر اتوی شما قدیمی است یا به طور مکرر از آن استفاده می کنید، ممکن است ترموستات یا المنت آن نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند.

از قابلیت بخار اتو بکو استفاده کنید

استفاده از قابلیت بخار اتو بکو می تواند به اتو کشی آسان تر لباس ها و جلوگیری از چسبیدن اتو کمک کند. پیش از این که اتو کشی را آغاز کنید، مخزن اتو را پر از آب کرده و حین اتوکشی لباس ها حتما از دکمه بخار استفاده کنید.

سیم برق اتو بکو معیوب شده است

لازم است از سالم بودن و سلامت داشتن سیم برق و دو شاخه اتو بکو اطمینان خاطر کسب کنید. این بخش های نباید هیچ گونه پارگی یا قطعی داشته باشند. در صورتی که سیم برق یا اتصالات اتو بکو آسیب دیده اند، از اتو استفاده نکنید و حتما سیم و دو شاخه آن را با نمونه های سالم تعویض نمایید.

مشکل داشتن کفی اتو بکو را بررسی کنید

در صورتی که کفی اتو بکو آسیب دیده باشد، ممکن است به لباس بچسبد. کفی اتو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که صاف و بدون خراش است. چنان چه کفی اتو بکو خراشیده است، ممکن است باعث چسبیدن اتو به لباس شود. می توانید کفی اتو را با سمباده نرم صاف کنید یا اگر خیلی مشکل آن حاد و غیر قابل تعمیر می باشد، کفی اتو را تعویض نمایید.

نحوه جرم گیری اتو بکو در منزل

جرم و کثیفی مهم ترین عامل چسبیدن کف اتو بکو به لباس ها به شمار می آیند. از آن جایی که ممکن است سختی آب شهر ها و مناطق با یکدیگر تفاوت داشته باشد، 3 روش جرم گیری اتو بخار بکو را به صورت مرحله به مرحله شرح داده ایم تا با انجام یکی از آن ها و مداومت به آن به صورت دوره ای، رسوب زدایی اتو بکو را انجام داده و از بروز مجدد این خرابی جلوگیری نمایید.

با آب و سرکه سفید اتو بکو را جرم گیری کنید

  1. مخزن اتو بکو را از آب خالی کنید.
  2. مخلوطی از نصف آب و نصف سرکه سفید را داخل مخزن بریزید.
  3. دستگاه را به برق وصل کرده و آن را روشن کنید.
  4. اتو بکو را به روی حالت بخار تنظیم نمایید و اجازه دهید تا بخار تولید کند.
  5. سپس آن را روی یک پارچه ضخیم و کهنه حرکت دهید تا جرم و رسوب از منافذ کفی اتو بکو خارج شود.
  6. بعد از 10 تا 15 دقیقه، اتو را خاموش کنید و صبر کرده تا خنک شود.
  7. مخزن آب اتو را خالی کنید و آن را با آب تمیز بشویید.
  8. اتو بکو را دوباره روشن کنید و آن را روی بخار تنظیم کنید تا مجدد شروع به تولید بخار کند.
  9. باید آن را به روی یک پارچه تمیز حرکت دهید تا آب و سرکه باقی مانده از منافذ کفی اتو خارج شود.

با آب و نمک اتو بکو را رسوب زدایی کنید

  1. مطمئن شوید که مخزن اتو بکو از آب خالی باشد.
  2. یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب حل کنید.
  3. محلول آب و نمک را داخل مخزن اتو بکو بریزید.
  4. دستگاه را به برق وصل کرده و آن را روشن کنید.
  5. حالت بخار را برای اتو بکو تنظیم نمایید و اجازه دهید تا بخار تولید کند.
  6. سپس آن را به روی یک پارچه ضخیم و کهنه حرکت دهید تا جرم و رسوب از منافذ کفی اتو خارج شود.
  7. پس از انجام این کار تا 10 الی 15 دقیقه، اتو بکو را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود.
  8. باید مخزن اتو بکو را خالی کنید و آن را با آب تمیز بشویید.
  9. مجدد اتو بکو را روشن کرده وبا تنظیم حالت بخار تنظیم کنید تا بخار تولید کند.
  10. اتو را روی یک پارچه تمیز حرکت دهید.
  11. در این صورت آب و نمک باقی مانده از منافذ کفی اتو خارج می شوند.

از پاک کننده مخصوص اتو برای جرم گیری آن استفاده کنید

  1. پاک کننده مخصوص اتو بکو را از فروشگاه های لوازم خانگی تهیه کنید.
  2. دستورالعمل های روی پاک کننده را به دقت بخوانید.
  3. پاک کننده را به مقدار مناسب روی کفی اتو بریزید.
  4. اتو بکو را روشن کنید و آن را روی بخار تنظیم کنید.
  5. صبر کنید تا اتو گرم شود.
  6. یک پارچه کهنه را روی میز اتو قرار دهید.
  7. اتو را روی پارچه کهنه حرکت دهید تا جرم از اتو خارج شود.
  8. این کار را به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید.
  9. کفی اتو را با یک پارچه تمیز پاک کنید.
  10. چنان چه با انجام مراحل گفته شده، نتوانستید از اتو بکو رسوب زدایی کنید، بهتر است از یک تکنسین در این زمینه کمک بگیرید.
  11. از طریق تماس با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، می توانید با استفاده از خدمات تعمیر اتوی بکو در محل، از تعمیرکار بخواهید تا خرابی های این دستگاه را عیب یابی و تعمیر کند.
خروج از نسخه موبایل