قیمت تخریب و خارج کردن نخاله ها در بازسازی

هزینه بازسازی خانه در سال 1401 به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه های بازسازی منزل در تهران به عوامل متعددی بستگی دارد. اینکه چه سبک دکوراسیونی می پسندید، متراژ خانه، تعداد اتاق خواب ها، حذف و اضافه کردن دیوار، تعویض درب و پنجره ها، پلان آشپزخانه و وضعیت کابینت ها و جزئیات دکوراتیو مانند گچ کاری ها و در نهایت نوع سیم کشی و تاسیسات ساختمان، همگی در میزان هزینه بازسازی تاثیر دارند. هزینه های پنهان شامل دستمزد های نصب و حمل و نقل هستند که از هزینه معماری و خرید مصالح جدا هستند.

بازسازی خانه شامل چه مراحلی است؟

به طور کلی باید بدانید مراحل بازسازی ساختمان به شرح زیر است. البته ممکن است بسته به نیاز شما و خواسته ای که دارید مواردی به لیست زیر اضافه شوند و یا از آن کم شوند.

تغییر در کف آپارتمان

یکی از مهم ترین بخش های بازسازی خانه تعویض و تغییر کف خانه است. بسته به اینکه قبلا خانه تان چه کفپوشی داشته است، می توانید آن را تغییر دهید و از حس و حال جدیدی که با کفپوش جدید در خانه تان ایجاد شده، لذت ببرید. بسته به اینکه در حال حاضر کف خانه تان چیست، شاید نیاز باشد در روند بازسازی کفپوش قبلی را جدا و کفپوش جدید را نصب کنند. اما در خیلی از موارد نیازی به این کار نیست.

مثلا اگر کف خانه موزاییک و یا سنگ و سرامیک باشد و بخواهید آن را به لمینیت تغییر دهید، لمینیت ها بر روی سطح صاف موزاییک یا سنگ و سرامیک به راحتی می چسبند. به این ترتیب در هزینه های تان هم صرفه جویی می شود. طبق هزینه بازسازی خانه در سال 1401 که در ادامه به طور مفصل درباره آن صحبت می شود، قیمت کفپوش لمینیت برای هر متر بین 200 تا 400 هزار تومان است که البته هزینه نصب را نیز باید به آن اضافه کنید.

لمینیت ها از محبوب ترین انواع کفپوش در هنگام بازسازی هستند که با رنگ های گرم و صمیمی خود یادآور متریال چوب در خانه ها بوده و محیط شیک و مدرنی در منزل بوجود می آورند. همچنین سرامیک های طوسی، نسکافه ای و یا طرح پارکت از زیباترین و پرفروش ترین انواع کفپوش دکوراسیون داخلی هستند.

آشپزخانه ای با دیزاین جدید

یکی از فضاهایی که پتانسیل تغییرات بسیاری در طی روند بازسازی را دارد و تغییرات آن جلوه دکوراسیون منزل را به طور کلی تغییر می دهد آشپزخانه است. چیدمان آشپزخانه با توجه به نیاز های جدید و آسیب دیدن کابینت های قبلی می تواند تغییر پیدا کند یا در صورت سالم بودن کابینت ها، از بر چسب های کابینتی برای عوض کردن جلوه آشپزخانه استفاده شود.

صفحه روی اپن، بهترین محل برای استفاده از متریال های جدیدی مثل سنگ دکوراتیو یا پوشش های سنگ مصنوعی مثل کورین و کوارتز هستند. سینک آشپزخانه هم معمولا در بازسازی ها نیاز به تعویض دارد و باید شیرآلات جدیدی برای آن جایگزین شود. مطابق با لیست هزینه بازسازی خانه در سال 1401 هر کدام از این موارد هزینه هایی را شامل می شوند که البته شما می توانید با انتخاب متریال ارزان تر این هزینه ها را کاهش دهید.

سرویس بهداشتی و حمام

یکی دیگر از فضاهایی که عموما در بازسازی دستخوش تغییرات می شوند، سرویس بهداشتی و حمام است. لوله کشی و تاسیسات آب و تعویض شیرآلات از معمولا از ضروریات بازسازی است. تهویه مناسب و تعویض کاشی های قدیمی، رنگ و لعاب جدیدی به فضا می دهد و محیط را برای شما تازه تر و پاکیزه تر می کند.

در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام اگر تغییرات متوسط را در نظر بگیرید باید کاشی های دیوار ها و کف، روشویی و نورپردازی را تغییر دهید و اگر بخواهید تغییرات بازسازی کامل باشد سرویس ایرانی یا فرنگی و شیر آلات جدید هم به آنها اضافه می شود. در هزینه بازسازی خانه در سال 1401 بازسازی سرویس بهداشتی در حدود 8 تا 15 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

درب و پنجره های جدید

تعویض درب و پنجره ها نمای ساختمان و جلوه دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد، مشکل هدر رفت انرژی در پنجره های قدیمی را برطرف می کند، و همچنین سر و صدای خیابان را کاهش می دهد. نسل جدید پنجره های دو جداره، عایق حرارت و صدا هستند و باعث آرامش هر چه بیشتر شما می شوند. یکی از مورد هایی که حتما در لیست هزینه بازسازی خانه در سال 1401 باید نوشته شود، قیمت همین پنجره ها است.

علاوه بر پنجره ها درب ورودی خانه نیز باید عوض شود. اگر درب خانه تان قدیمی است، بهتر است از درب های ضد سرقت  استفاده کنید تا امنیت خانه تان بیشتر شود. درب های ضد سرقت مدرن، زیبایی بیشتری دارند و خیال تان را از بابت امنیت راحت می کنند.

رنگ یا کاغذ دیواری؟

آیتم دیگری که در لیست هزینه بازسازی خانه در سال 1401 محاسبه می شود مربوط به دیوار ها است. اگر بخواهید دیواری را در خانه اضافه کنید، هزینه های مربوط به آن شامل ایجاد دیوار کاذب در محل مورد نظر و سپس رنگ یا کاغذ دیواری کردن است. البته بسته به خواسته تان شاید نیاز باشد که سیم کشی برق نیز از میان دیوار عبور کرده و کلید و پریز بر روی آن تعبیه گردد.

اگر هم بخواهید یک دیوار را از محل خود حذف نمایید، هزینه های مربوطه شامل تخریب دیوار، خارج کردن نخاله ها و بازسازی کف زمین و سقف در محلی است که دیوار وجود داشته است. اما چنانچه بخواهید در بازسازی خانه دیوار ها را به همان شکل قبلی باقی بگذارید و تنها به تغییر رنگ آن بپردازید، قطعا هزینه های کمتری را خواهید پرداخت. لیست هزینه بازسازی خانه در سال 1401 را نگاه کنید و ببینید که رنگ اکریلیک، رنگ روغن و کاغذ دیواری هر یک چه قیمتی دارند.

رنگ آمیزی کار پر درد سر و زمان بری است و نیاز به جمع آوری وسایل دارد. در بازسازی های محدود و برای آنکه بتوانید خیلی زود خانه تان را دوباره چیدمان کنید بهتر است از کاغذ دیواری برای ایجاد تغییرات استفاده نمایید. کاغذ دیواری ها نصب بسیار آسان و یک روزه دارند و به آسانی توسط یک نصاب کاغذ دیواری نصب می شوند. خیلی زود هم خشک شده و شما می توانید همان روز وسایل خانه را دوباره بچینید. مطابق با لیست هزینه بازسازی خانه در سال 1401 قیمت کاغذ دیواری ایرانی در حدود 90 تا 200 هزار تومان برای هر رول است.

بازسازی یا مرمت یک بنا به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات در آن به حفظ و ماندگاری آن بنا کمک می‌کند. بازسازی خانه و ساختمان قوانین و روش‌های خود را دارد. خانه‌های فرسوده و قدیمی کلنگی بیشتر از دیگر خانه‌ها به بازسازی نیاز دارند.

همانطور که همه ما می‌دانیم اقدام برای بازسازی خانه و نوسازی آن تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه در دسترس شما و نیازهایتان باید گرفته شود. شما باید در درجه اول این موضوع را مشخص کنید که چه فضاهایی از منزل شما نیاز به بازسازی دارد و آیا این بازسازی به زیر ساخت‌ها مانند تاسیسات هم مربوط می‌شود یا خیر؟

مراحل بازسازی منزل به چه صورت است؟

پس از آنکه هدف خود را از بازسازی خانه با توجه به بودجه و نیازهایتان مشخص کردید حالا باید به سراغ فرآیند اصلی بازسازی بروید که این پروسه شامل دو مرحله کلی است: بازسازی زیر ساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون بنا.

بازسازی زیر ساخت ساختمان شامل تغییر یا تعمییر قسمت‌های حیاتی خانه مانند لوله کشی و برق می‌شود که به نیازهای روزانه شما مربوط می‌شود. بازسازی دکوراسیون نیز شامل مواردی می‌شود که مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی خانه شما است و همه فضاهای خانه که می‌خواهید آن را نوسازی کنید، در بر می‌گیرد.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان چطور انجام می‌شود؟

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

البته در مرحله برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی و در همه مراحل دیگر نباید فراموش کرد که مشورت گرفتن از کارشناسان در زمینه بازسازی خانه‌های فرسوده بسیار ضرورت دارد. هزینه‌های بازسازی خانه‌های فرسوده در حالت کلی شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه مجریان عمدتا به دو روش اصلی روزمزد و کنترات محاسبه می‌شود که در روش روزمزد عمدتا از این روش برای پروژه‌هایی استفاده می‌شود که متراژ بالایی ندارند و برای مجری به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست تا بر اساس متر مربعی کار کند، دستمزد استاد کاران حرفه‌ای معمولا روزانه میان 200 تا 300 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

اما در روش کنتراتی کمی موضوع فرق می‌کند و این روش که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی اجرا می‌شود، پیمانکار به صورت کلی قیمتی را برای انجام پروژه در نظر می‌گیرد که در این روش سرعت انجام کار نیز بیشتر است و پیمانکار تشویق می‌شود تا سریعتر پروژه را در زمان کوتاهی به پایان برساند تا به دستمزد خود برسد.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی همیشه از مهم‌ترین دغدغه مالکان در این زمینه است که در صورت بهره گیری از دانش فنی و تجربی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توان از هزینه‌های آشکار و پنهان عملیات بازسازی خانه قدیمی کم کرد.

در جدول زیر حدود هزینه ساخت و اجرای بازسازی خانه‌های فرسوده در میانگین مناطق مختلف ذکر شده که قیمت مصالح ساختمانی با توجه به کشور تولید کننده، برند، درجه کیفیت و میزان متراژ کار و سختی آن تعیین شده است. به بازه این هزینه‌ها 10 الی 15 درصد کاهش یا افزایش با توجه به تفاوت قیمت‌ها باید در نظر بگیرید.

خروج از نسخه موبایل