بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک 206 در تهران

روال تعمیر گیربکس ۲۰۶ در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس به این صورت است که ابتدا گیربکس اتوماتیک خودرو توسط دستگاه دیاگ حرفه ای عیب یابی میشود. پس از آن تست مختص به گیربکس اتوماتیک که تست استال نامیده میشود، روی گیربکس شما انجام میشود تا ایراد آن مشخص شود.

همچنین برای ارزیابی نهایی از مشکل گیربکس۲۰۶ اتوماتیک، یک تست رانندگی با خودرو انجام میشود و پس از آن ایراد اصلی و هزینه نهایی آن مشخص میشود.

در صورتی که مالک خودرو تایید کند فرآیند تعمیرات آغاز میشود و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت، خودرو تحویل مالک میشود.

گیربکس اتوماتیک 206 یا گیربکس AL4

گیربکس اتوماتیک 206، گیربکس های حساسی هستند و از این رو نیاز به مراقبت بیشتری دارند. در این قسمت میخواهیم راجب ایرادات متداولی که برای گیربکس های اتوماتیک 206 به وجود می آید صحبت کنیم.  پس در ادامه با ما همراه باشید.

ایرادات گیربکس اتوماتیک 206

 تقه یا ضربه زدن گیربکس اتوماتیک 206 از دنده ۱ به ۲

این مورد در دستگاه دیاگ هیچ خطایی را نشان نمیدهد؛ در بیشتر از 60% از این موارد که به تعمیرگاه مراجعه میکنند بدون نیاز به باز کردن کامل گیربکس بلکه با یک سری تغییر با دیاگ میتوان این مشکل را حل کرد.

نوع و مقدار روغن گیربکس اتوماتیک 206 AL4

در زمان تعویض روغن گیربکس 3 لیتر روغن تخلیه میشود ولی در زمان تعمیر گیربکس بدلیل تخلیه کامل 6 لیتر روغن استفاده میشود و حتما باید از روغن گیربکس مخصوص گیربکس AL4 استفاده شود.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک AL4 پژو 206

به گفته ایران خودرو این روغن نیاز به تعویض ندارد فقط باید بعد از 60000 کیلومتر مورد بازدید قرار گیرد و در صورت لزوم سر ریز شود.

اما برای بالا بردن عمر گیربکس و قطعات مصرفی روغن گیربکس باید در 35000 کیلومتر به طور کامل تعویض شود و تعویض کیلومتر گیربکس با دستگاه دیاگ باید صفر شود.

روشن شدن چراغ Snow ، Sport  در گیربکس اتوماتیک 206

 در این مواقع حتما آب رادیاتور را چک کنید در صورت کم شدن مشکلات زیادی برای گیربکس بوجود میاورد. زمانی که خودرو در حال حرکت تغه شدیدی بزند و چراغ اسپرت و برف یا Sport & Snow روشن شود خودرو به حالت اظطراری در می آید و در دنده 3 باقی میماند و تا زمانی که خودرو خاموش و روشن نشود از این حالت خارج نمی شود.

معمولا این مشکل در حالت سرد بودن خودرو بوجود می آید که در این صورت باید دستگاه دیاگ وصل شود و در بیشتر این موارد کم شدن روغن و یا خرابی شیر برقی (Solenoid) وجود که  به معنای مشکل در عملکرد سیستم فشار (شیر برقی خراب می باشد) مشاهده می شود. البته در ۱۰ درصد خودروها که شامل این ایراد هستند نیاز به تعمیر اساسی گیربکس به دلیل خوردگی باند و خرابی توپی و فرار روغن دارند. در صورتی که مشکلات فرار روغن و کم بودن روغن را نداشته باشید با تعویض شیر برقی های بالا   (سمت چپ ) مشکل نیز رفع می شود.

عملکرد دنده ها در گیربکس اتوماتیک 206 AL4 و نوع اشکال در خودرو

اين مكانيزم شامل دو زنجيره چرخدنده است كه به شكل سياره اي حركت ميكنند و با هم درگير هستند (دائمي ) دو عدد كلاچ براي انتخاب يك يا چند عضو از زنجيره بكار ميرود كلاچها از نوع چند صفحه اي بوده كه به وسيله يک پيستون هيدروليك و فنربرگشت كار مي كنند؛ سه عدد ترمز براي متوقف كردن اجزاء مختلف زنجيره به كار ميرود كه دو عدد آن از نوع باندي و يك عدد از نوع صفحه اي مي باشد.

ديسكها خارجي ان در پوسته سمت ان ثابت شده و سمت ديگران توسط يك پيستون هيدروليك كه از واحد هيدروليک فرمان مي گيرد حركت كرده و نوار را جمع مي كند در نتيجه باعث ايستادن عضو در بر گيرنده اش مي شود از انجا كه روش به كار رفته در اين سيستم باعث كاهش چشمگير گشتاور مخالف مي شود باعث كاهش چشمگير سوخت و افزايش سرعت و قدرت مي شود.

 زمانی که آزبست صفحه ها و یا باندها خورده و یا در اثر بی روغنی بسوزد دنده در حالت D با تاخیر زیاد و یا تغییر دنده با دور بالاتر و با تغه انجام میشود که در این صورت گیربکس باید تعمیر شود.

پمپ روغن در گیربکس اتوماتیک 206 AL4 و نوع خرابی آن

پمپ روغن پشت كانورتر قرار گرفته است و مدار هيدروليك را تغذيه مي كند اين پمپ چرخشي حركت خود را از طريق پروانه كانورتر مي گيرد؛ روغن از فیلتر كه در كف کارتر گيربكس قرار دارد كشيده ميشود و به يک تعويض كننده آب روغن (راديات روغن) فرستاده شده خنک مي شود و سپس به قسمتهاي ديگرميرود؛ زمانی که روغن به پمپ نرسد (در اثر کیپ شدن صافی یا کم شدن روغن) دنده خورشیدی شروع به خورده شدن میکند و فشار پمپ کم میشود و باعث سوختن صفحه ها می شود.

عملکرد کار کانورتور و شکل خرابی آن در گیربکس اتوماتیک 206

كانورتور جاي دیسک و كلاچ را گرفته و وظيفه آن افزايش تدريجي گشتاور در اغاز حركت است, كانورتور از طريق ارتباط هيدروليک حركت موتور را به گيربكس منتقل مي كند.  عملكرد آن بر اساس هيدروديناميک مايعات مي باشد كانورتور با روغن تحت فشار پمپ گيربكس پر شده است و شامل قسمت های زیر می باشد:

هنگام اغاز حركت پمپ باعث حركت دوراني در روغن مي شود و روغن تحت اثر نيروي گريز از مركز وارد توربين مي شود كه هنوز ساكن است در اين حالت جريان روغن برگشتي از توربين بر خلاف چرخش پمپ است و نيرویي عكس نيروی پمپ و موتور اعمال مي كند که براي جلوگيري از اين موضوع استاتور كه به يك طرف ازادانه ميچرخد جريان روغن را هدايت مي كند (مسير برگشت روغن از توربين را مي شكند) در اغاز حركت پمپ روغن را به درون شيارها ( پره ها ) توربين مي فرستد استاتور به دليل اينكه نيروي وارده از روغن برگشتي بر پره هاي ان خلاف حركتش ميباشد ثابت مي ماند و جريان روغن را شكسته و در جهت حركت پمپ هدايت مي كند.

 اين مرحله مرحله تبديل ناميده مي شود؛ توربين شتاب مي گيرد و جهت جريان روغن عوض ميشود وقتي سرعت توربين به سرعت پمپ برسد نيروي وارده به استاتور كم شده و مسير روغن نيز مستقيم ميشود در نتيجه استاتور هم به همراه پمپ به حركت در امده تا مانع جريان روغن نشود اين مرحله مرحله جفت شدن ناميده مي شود, با اين حال هنوز بين پمپ و توربين لغزندگي وجود دارد و انتقال نيرو به صورت كامل و صد درصد نمي باشد به همين دليل در كانورتر از سيستمي استفاده كرده اند كه پس از بالا رفتن دور و به منظور پائين آوردن مصرف سوخت توربين را با بدنه كانورتر يك پارچه كرده تا انتقال قدرت و سرعت به صد در صد برسد كه به اين عمل مرحله قفل شدن يا LOAK OFF می گويند

    در صورت خرابی کانورتور مشکلات زیادی به وجود می آیند از جمله  :

    که در این صورت گیربکس باید باز شود و کانورتور و صافی حتما تعویض شود.

تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک 206

در صورتی که گیربکس اتوماتیک 206 شما دچار اشکال شده و مانند سابق کار نمیکند و خودرو کشش لازم را برای حرکت ندارد، میتوانید به وب سایت آنلاین گیربکس مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید.  تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک خود را به دستان توانمند تعمیرکاران ما بسپارید.

خروج از نسخه موبایل