رشد رتبه سئو سایت با رپرتاژآگهی

امروزه کسب و کارها با استفاده از فضای مجازی سعی دارند کسب و کارشان را بیش از پیش ارتقا بدهند و دیده شوند. کسب و کارها برای اینکه بتوانند به هدف خود برسند، باید بازدهی خودشان را زیادتر کنند. یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای نیل به این هدف، افزایش رتبه سئو سایت کسب و کارهاست. رپورتاژآگهی یکی از ابزارهایی است که به رشد رتبه سئو سایت کمک شایانی می‌کند. اما چگونه رپرتاژآگهی باعث این امر می‌شود؟

رپرتاژآگهی یک نوع ابزار تبلیغاتی است که همراه با تمامی مزایای خود باعث افزایش رتبه سئو سایت شما می‌شود. اما نکته مهم اینجاست که استفاده از این ابزار برای افزایش رتبه سئو سایت احتیاج به آگاهی از برخی اصول و مبانی سئو دارد و در کنارش باید استفاده از رپرتاژآگهی به درستی انجام شود تا در نهایت به نتیجه دلخواه برسیم.

https://tesmino.com/reportage/

تعریف رپرتاژآگهی

رپرتاژآگهی را به شیوه‌های مختلف می‌توان تعریف کرد؛ اما چگونگی بهره‌برداری از رپرتاژآگهی برای پیشرفت کسب و کار، نکته‌ی بسیار مهم‌تری است. در واقع یکی از انواع بازاریابی محتوایی، رپورتاژ آگهی است که مخاطب را به طور غیرمستقیم تحت تاثیر قرار داده و به علت عرضه اطلاعات مفید و صحیح به مخاطب، موجب جلب اعتماد مخاطب، بسیار بیشتر از تبلیغات مستقیم می‌شود. در نتیجه این اعتماد صورت گرفته، تمایل مخاطب به خرید محصول یا خدماتی است که در رپرتاژآگهی به صورت غیرمستقیم به وی معرفی شده است.

رابطه رپرتاژآگهی با سئو سایت

یکی از موضوعاتی که نظر صاحبان کسب و کارهای آنلاین را به خود جلب و جذب کرده است، سئو سایت و افزایش رتبه آن است. علاوه بر این بخشی از کسب و کارهای غیرآنلاین نیز وجود دارند که پی به اهمیت این موضوع «رتبه سئو سایت» برده‌ و اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند.

درواقع سئو سایت آن جایگاهیست که شما در جستجوهای اینترنتی به دست آورده‌اید و درواقع رتبه سئوی سایت شما در موتور جستجوی گوگل، نشان دهنده میزان دیده شدن سایت شما در فضای مجازی است. به این معنا که به هر میزان رتبه سئوی سایت شما بالاتر باشد، گوگل سایتتان را به میزان بیشتری به جستجوگران نشان می‌دهد و سبب بازدیدهای مجانی زیادی از سایت شما می‌شود.

شیوه‌های مختلفی برای افزایش سئوی سایت موجود است که پراهمیت‌ترین آن دریافت لینک فالو از وب‌سایتهای دارای اعتبار است. در این قسمت می‌توان از رپرتاژآگهی کمک گرفت. به شرط آنکه رپرتاژآگهی در سایت‌های معتبر با بازدید بالا منتشر و لینک فالوی آن دریافت شود، سبب افزایش رتبه سئوی سایت شما در الگوریتم‌های گوگل می‌شود.

به وسیله سایت های معتبر خود را بالا بکشید

یکی از فواید مهمی که انتشار مطالب شما در سایت‌های معتبر دارد این امر است که چون مخاطب به آن سایت اعتماد دارد، آگهی‌ای که از شما در آن سایت معتبر پخش می‌شود نیز نزد مخاطب دارای اعتبار بیشتری خواهد بود. هنگامی که رپورتاژآگهی خودتان را در یک سایت معتبر و پربازدید منتشر می‌کنید، درواقع خودتان را به وسیله آن سایت بالا خواهید کشید.

مهم نیست کسب و کار شما کوچک است یا بزرگ، جدید است یا قدیمی، ما با تجربه و خلاقیتی که داریم، ارتباطات تجاری شما را یکپارچه می‌کنیم و به آهنگ رشد و حرکت شما سرعت می‌دهیم.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

تبلیغات ابزاری است که در هر کسب و کاری برای افزایش فروش به کمک ما می‌آید و سئو سایت نیز از این موضوع مستثنی نمی‌باشد. در واقع برای داشتن حضور موفق در دنیای پر رقابت موتورهای جستجو شما احتیاج به ابزارهایی قدرتمند جهت افزایش ورودی به سایت خود خواهید داشت.

در سال‌های اخیر با رشد کسب و کارها و آشنا شدن آنها با مفهوم سئو و هجوم حداکثری آن‌ها به این روش بازاریابی دیجیتال، رقابت در این حوزه از همیشه تنگاتنگ‌تر شده است و اکثر سایت‌ها جهت قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل و سایر موتورهای جستجو، باید هزینه‌هایی مازاد بر پروژه سئو را برای تبلیغات و حضور در این رقابت سخت در نظر بگیرند.

در حال حاضر سایت‌هایی هم که بدون اقدام به استفاده از روش‌های تبلیغاتی برای سایت خود در صدر نتایج گوگل قرار دارند، با ترویج استفاده از این ابزارها در میان رقبای خود به زودی از میدان رقابت کنار زده خواهند شد. روش‌های مختلفی برای تبلیغات سایت‌ها وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به استفاده از سرویس گوگل ادز، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و میان برنامه ای، خرید بک لینک و… اشاره کرد.

اما در میان این روش‌ها تنها یک روش است که بیشترین تاثیر مستقیم را در سئو و رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می‌گذارد و آن هم چیزی نیست جز رپورتاژ آگهی. برای آشنایی بیشتر با تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت این مقاله را دنبال کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

مفهوم رپورتاژ هنوز برای بسیاری از صاحبان کسب و کار یک مفهوم نا آشنا می‌باشد. رپورتاژ آگهی در واقع یک مقاله خبری می‌باشد که با هدف تبلیغات، در سایت‌های پر بازدید و معتبر داخلی و خارجی منتشر می‌شود. متن این مقاله باید به گونه‌ای تدوین شود که علاوه بر ارزش علمی و خبری، جذابیت تبلیغاتی هم برای برند شما داشته باشد.

زمانی که متن یک رپورتاژ با اصول صحیح رپورتاژنویسی ایجاد شود، علاوه بر کمک به برندینگ و معرفی کسب و کار شما، به سئو خارجی سایت‌تان نیز کمک قابل توجهی می‌کند. در ادامه مقاله به تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو می‌پردازیم.

آیا رپورتاژ آگهی در سئو تاثیر دارد؟

اگر بخواهیم رک و راست به شما بگوییم، اگر قصد سئو کردن سایت خود را داشته باشید هر ماه باید هزینه قابل توجهی را به رپورتاژ آگهی اختصاص بدهید تا بتوانید در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید. بدیهی است که هر چه بیشتر در این بخش سرمایه‌گذاری کنید، سایت شما از دوام نتایج و رتبه‌های بهتری برخوردار خواهد شد.

برای سئو سایت های بزرگ با کلمات سخت، این اهمیت پررنگ‌تر می‌شود. چرا که این گونه سایت‌ها در موتورهای جستجو رقبایی فعال و حرفه‌ای دارند که به شدت در حال سرمایه‌گذاری روی این بخش هستند.

برای انتشار هر رپورتاژ در سایت‌های مختلف، شما می‌توانید بین یک الی سه لینک داخلی به سایت خودتان در متن آن‌ها قرار دهید که این لینک می‌تواند بر روی انکر تکست‌ های مختلف قرار گرفته و یا به صورت آدرس URL منتشر شود. تاثیر رپورتاژ بر سئو دقیقا اینجا مشخص می‌شود.

چرا که با این کار، سایت شما لینک‌هایی با ارزش از یک سایت پر بازدید و معتبر گرفته است و از تاثیر بک لینک در سئو نمی‌توان غافل شد. از آن جایی که معمولا بک لینک‌های گرفته شده از رپورتاژها از نوع follow می‌باشند، می‌توانند تا حد زیادی اعتبار دامنه سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند و همچنین بیشتر مورد توجه خزنده‌های گوگل قرار بگیرند.

رپورتاژ آگهی یا خرید بک لینک؟

یک سوال رایجی که در میان صاحبین سایت‌های فعال در حوزه سئو وجود دارد، این است که خرید بک لینک بهتر است یا رپورتاژ آگهی؟ برای پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که رپورتاژ خود نوعی خرید بک لینک به شمار می‌رود؛ چرا که این امر رایگان نیست و سایت‌های مختلف تعرفه‌های مشخصی را برای درج رپورتاژ آگهی در سایت خود در نظر گرفته‌اند و البته این تعرفه‌ها چندان ارزان هم نیستند.

از طرف دیگر با توجه به این که نمی‌توان به یک رپورتاژ برای سئو سایت اکتفا کرد و این امر باید به طور مداوم هر چند وقت یک بار جهت تقویت سئو انجام شود، شما باید هزینه قابل توجهی را برای این کار در نظر بگیرید.

برای مقایسه دقیق مزایای رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک کافی است بدانید که جدیدترین تغییرات هسته الگوریتم گوگل در سال ۲۰۲۱، خرید بک لینک را به عنوان امری اسپمی شناسایی کرده و در مدت کوتاهی سایت شما را جریمه خواهد کرد. در واقع خرید بک لینک به یکی از آیتم‌های اصلی سئو کلاه سیاه تبدیل شده است که می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به روند بهینه‌سازی سایت شما وارد کند. در این خصوص مطالعه مقاله «آیا خرید بک لینک اشتباه است» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در مقابل خرید بک لینک، استفاده از رپورتاژ آگهی می‌تواند منافع زیادی را برای سایت شما به همراه داشته باشد و علاوه بر کمک به فرآیند سئو، می‌توان از آن در جهت برندینگ نیز استفاده کرد. بسیاری از شرکت‌ها از رپورتاژ آگهی بدون لینک سازی استفاده می‌کنند و از آن تنها در جهت معرفی غیر مستقیم برند خود استفاده می‌کنند. اما بهره‌مند شدن از تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت باید حتما اصول و قوانین خاصی را دنبال کنید که در ادامه مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

نکات مهم در رپورتاژ نویسی

بسیاری از صاحبین پروژه‌های جاری سئو این سوال را از ما می‌پرسند که ما فلان قدر هزینه برای رپورتاژهای سایت خود کردیم ولی چرا تاثیری در رتبه‌های سایت ما در گوگل نداشت؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که رپورتاژ نویسی قوانین خاصی دارد که در صورت‌عدم رعایت آن ها، بازدهی مورد انتظار را از هزینه خود نخواهید گرفت. برای این که از بیشترین تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت بهره‌مند شوید، نکات زیر را رعایت کنید:

خروج از نسخه موبایل