معدن سنگ نجف آباد

ویژگی های سنگ مرمریت مشکی نجف آباد :

سنگ قیمت سنگ مرمریت مشکی نجف آباد به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد. استفاده از این سنگ در کنار سنگ های سفید و روشن ترکیب بسیار زیبا و چشم نوازی خلق نموده که شکوه و جلوه ی خاصی به فضا و ساختمان می بخشد. در بسیاری از طراحی های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره های ساختمان در کنار سنگ های سفید ، کرم و در حالت کلی سنگ های روشن باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می گردد.

آنالیز مخصوص سنگ مرمریت مشکی نجف آباد :

میزان مطلوب جذب آب وزن مخصوص تخلخل مقاومت فشاری مقاومت سایشی
MIN ۰/۰۳ ۱/۸۰ petty ۶۰۰ ۲/۲۰
MAX ۱/۵۰ ۲/۸۰ ۲/۵۰ ۲۲۰۰ ۶
مرمریت نجف آباد ۰٫۸۳ ۲/۶۰ ۰/۷۸ ۱۲۴۵ ۳/۲۵

یکی از بزرگترین ویژگی ها و مزیت های سنگ های مشکی، براق و صیقلی بودن سطح سنگ می باشد. در تولید اسلب این سنگ ها در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب ،کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده ای را به همراه خواهد داشت. ویژگی های مثبت یاد شده در کنار قیمت بسیار مناسب سنگ های داخلی سبب آن گردیده تا این سنگ ها به عنوان رقیب جدی برای سنگ های خارجی، یکی از گزینه های مناسب جهت استفاده در ساختمان های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد.

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از پر استفاده ترین سنگ های تیره و مشکی در فضای داخلی ساختمان می باشد. به دلیل زیبایی و چشم نوازی ترکیب این سنگ با سنگ های روشن در فضا های مختلف همچون دیواره های شومینه، کابینت، لابی و … ، اسلب سنگ مشکی نجف آباد کاربر بیشتری دارد.

مزایای خرید سنگ اسلب :

فرآوری و آماده سازی سنگ به صورت مزایای بسیار زیای نسبت به روش های قدیمی داشته و جدا از زیبایی و چشم نواز بودن سنگ، استحکام و طول عمر سنگ نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد. در این روش فرآوری از دستگاه های با کیفیت و مدرن جهت برش و کالیبراسیون و همچنین ساب و صیقل کاری سنگ استفاده می شود و با توجه به عملیات اپوکسی کاری و نصب توری پشت ورق اسلب ، امکان شکستگی و خرد شدن سنگ به حداقل می رسد. به طور کلی مزایای خرید سنگ اسلب عبارتند از:

در تولید اسلب سنگ مرمریت مشکی نجف آباد در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب ،کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده ای را به همراه خواهد داشت.

موارد استفاده از سنگ مرمریت نجف آباد :

در حال حاضر و تایل تولید و عرضه می گردد. عموما از کوپ های صادراتی و بزرگ این سنگ برای برش به صورت اسلب استفاده می شود. قیمت این سنگ با توجه به نوسانات بازار دستخوش تغییراتی شده است. اما در روش فرآوری اسلب با توجه به نوع برش و کیفیت ساب قیمت ها بالا تر از روش تایل می باشد. در حالت کلی، تولید سنگ به روش اسلب از لحاظ قیمت و کیفیت مقرون بصرفه تر از روش تایل می باشد.

سنگ اسلب مرمریت نجف آبـاد به صورت بوک مچ و فورمچ :

در عملیات  که خود شامل دو بخش دوتایی (بوک مچ) و چهارتایی (فورمچ) می باشد، برش و فرآوری سنگ به گونه ای انجام می شود که خطوط و رگه های طبیعی موجود در سنگ اسلب در امتداد یکدیگر یا در تقارن با یکدیگر قرار گیرند. یعنی همانند یک پروانه یا نقش و نگار های یک قالی که در تقارن و امتداد یکدیگر قرار دارند، شال ها و رگه های سنگ نیز در کنار یکدیگر جفت می شوند.

سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد به دلیل دارا بودن خطوط بسیار زیاد در سطح خود ، در صورت برش با روش بوک مچینگ ، قابلیت قرینه شدن بسیار خوبی داشته و امکان تشکیل قاب های بوک مچ و فورمچ را فراهم می کند. عمدتاً سنگ های اسلب که قابلیت بوک مچ و فور مچ دارند در کارخانجاتی فرآوری می شود که مجهز به دستگاه های با کیفیت و به روز باشند.

عوامل موثر بر قیمت سنگ مرمریت نجـف آباد :

در حالت کلی قیمت سنگ مرمریت نجف آباد بر اساس سورت و درجه ی سنگ و نوع برش آن مشخص و معین می گردد. هزینه های مربوط به برش با اره (اسلب) بسیار زیاد تر از روش قله بری (تایل) می باشد. لذا کیفیت سنگ های فرآوری شده از روش اسلب نیز از روش تایل بالاتر است. سایر عوامل تعیین کننده قیمت سنگ نجف آباد عبارتند از :

با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون بصرفه است. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه های پیشرفته، عملیات ساب و اپوکسی و UV و … روی آن انجام می شود. در صورت مرغوب بودن پالیشر ها و اجرای صحیح عملیات فرآوری و ساب، سطح صیقلی و براق سنگ لاشتر چشم نوازی بیشتری خواهد داشت.

عمدتا سنگ مرمریت مشکی نجف آباد اصفهان در فرآوری تایل جهت فروش خارجی و صادرت در ابعاد ۶۰*۶۰ ، ۳۰*۶۰ ، ۶۰*۴۰ و ۴۰*۸۰ با ضخامت ۲ سانتی متر کامل فرآوری شده و عملیات بسته بندی (پکینگ) با استفاده از پالت های مختلف انجام می گردد. با توجه به نوع کاربری و سفارش مشتریان و خریداران نمونه های مختلفی از روش های بسته بندی قابل اجرا می باشد.

سنگ اسلب مرمریت نجف آباد

مرمریت نجف آباد زمینه رنگی کاملا مشکی دارد که در سطح آن خطوط سفید نا منظم پراکنده شده است. سنگ مرمریت نجف آباد جزء قدیمی ترین و شناخته شده ترین سنگ های مرمریت مشکی کشور به حساب می آید که به خاطر رنگ و نقش منحصر به فرد خود شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.

این سنگ مشکی در کل دنیا طرفدار دارد و در کشور های دیگر، آن را با عنوان سنگ مرمریت پارس ( Pars Marble ) می شناسند. این سنگ به صورت سابیده و صیقلی، و چرمی در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب فرآوری و تولید می شود.

مشخصه اصلی و ویژگی سنگ مرمریت نجف آباد

این سنگ تمام ویژگی های بسیار خوب سنگ های مرمریت را دارا می باشد. از بهترین مزیت های این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بسیار خوب و تخلخل پایینی دارد. ساب پذیری فوق العاده این سنگ و سطح براق آن، از ویژگی های بسیار خوب این سنگ محسوب می شوند.

سنگ مشکی نجف آباد مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. این سنگ مقاومت خوبی در برابر سایش نیز دارد و به همین دلیل به عنوان سنگ کف ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود. این سنگ جذب آب بسیار پایینی دارد و می توان از آن در مکان های مرطوب استفاده نمود.

سنگ های اسلب نجف آباد قابلیت ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فور مچ را دارا می باشند. اسلب های بوک مچ و فور مچ به دو یا چهار ورق سنگ اسلب گفته می شود که طرح و نقش هر یک از سنگ ها در دیگری به صورت قرینه ادامه پیدا می کند و طرحی زیبا را بوجود می آورند.

این سنگ قیمت مناسبی نسبت به سایر سنگ های مشابه خود دارد و کیفیت و ماندگاری بالای آن، از بهترین مزیت های این سنگ محسوب می شوند. از نظر ظاهری سنگ مرمریت نجف آباد، شباهت بسیار زیادی به دارد، با این تفاوت که رگه های سنگ نجف آباد نا منظم تر و تم رنگی آن مشکی پر رنگ می باشد.

به طور کلی سنگ های مرمریت مشکی نباید در نمای ساختمان ها استفاده شوند. زیرا که در اثر تابش نور خورشید، بعد از مدتی دچار رنگ پریدگی می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند.

سنگ های اسلب مشکی نجف آباد در دو سورت کم خط و پر خط تولید و فرآوری می شود.

کاربرد سنگ اسلب مرمریت نجف آباد

از سنگ های اسلب مشکی به خصوص مرمریت نجف آباد بیشتر در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شوند. استفاده از این سنگ در مکان های عمومی ساختمان ها همچون لابی ساختمان های اداری و مسکونی، گرمی و شکوه خاصی به محیط اطراف خود می بخشد. اسلب های نجف آباد قیمت بسیار مناسبی دارند و در ساختمان های معمولی و لوکس قابل استفاده می باشند.

برای محافظت و جلوگیری از ایجاد لک بر روی سنگ کابینت و یا سنگ های سرویس بهداشتی چه باید کرد؟

بهترین راه حل برای سوال مرسوم فوق، استفاده از مواد پوششی آب گریز نانو می باشد. در این روش با قرار گرفتن یک لایه پوششی محافظ بر سطح سنگ، کیفیت، دوام و ماندگاری سنگ افزایش قابل توجهی پیدا می کند. استفاده از مواد پوششی آبگریز نانو در سنگ های کابینت و سرویس های بهداشتی از جذب آب توسط سنگ جلوگیری کرده و از ایجاد لک بر روی سنگ جلوگیری می کند. این مواد نظافت و شست و شوی سنگ را نیز راحت تر می کنند.

پوشش های نانو در جلوگیری از آلودگی و کثیفی سطوح هم بسیار اثر بخش است. یکی از معروف ترین سنگ های چینی سفید رنگ می باشد که کاربرد های مشابهی با این سنگ دارد. برای آشنایی با این سنگ حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

معدن سنگ مرمریت نجف آباد

معدن این سنگ مشکی در استان اصفهان، چهل کیلومتری غرب اصفهان و دوازده کیلومتری جنوب شرقی شهرستان واقع گردیده است. این سنگ مشهور به صورت کوپ ( سنگ خام ) و یا به صورت فرآوری شده به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. از دیگر سنگ های پرطرفدار مشکی می توان به سنگ اشاره نمود.

قیمت اسلب مرمریت نجف آباد

معیار ها و پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت یک سنگ ساختمانی تاثیر می گذارد. از مهمترین آنها می توان به ابعاد، اندازه و ضخامت سنگ اسلب اشاره نمود. هر چقدر ابعاد سنگ اسلب بزرگ تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. معمولا سنگ های اسلب با ضخامت 2 سانت و 3 سانت تولید و فرآوری می شوند.

طرح و نقش سنگ و میزان خطوط سطح سنگ از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن می باشد. هر چقدر خطوط سفید سطح سنگ کمتر و منظم تر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. کیفیت ساب و فرآوری سنگ در کنار کیفیت برش از دیگر پارامتر های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ می باشد. هر چقدر ساینده های سطح سنگ از کیفیت بهتری برخوردار باشند، سبب می گردد سطح سنگ برق تر و درخشان تر شود و قیمت سنگ را افزایش می دهد.

به طور کلی این سنگ قیمت مناسبی نسبت به سنگ های مشابه خود دارد و جزء یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران شناخته می شود. از دیگر محصولات مشابه می توان به اشاره نمود.

از میان مرمریت های تیره رنگ ایران، سنگ مرمریت مشکی نجف آباد دارای جایگاه و شرایط ویژه ای است. معدن این سنگ در 40 کیلومتری غرب اصفهان و 12 کیلومتری جنوب شرق نجف آباد واقع شده است. زمینه ی مشکی و رگه های سفید این سنگ باعث شده تا مشابه های زیادی در داخل و خارج از ایران داشته باشد. از جمله مهم ترین مشابه ها می توان به سنگ مرمریت لاشتر اصفهان اشاره کرد اما دو تفاوت مهم بین مرمریت نجف آباد و مرمریت لاشتر وجود دارد.

رنگ زمینه ی مرمریت م نجف آباد تیره ی مایل به مشکی است اما زمینه ی مرمریت لاشتر خاکستری می باشد. هم چنین رگه های مرمریت نجف آباد نامنظم، غیر ممتد و غیر هم راستا هستند در حالی که رگه های مرمریت لاشتر منظم، بلند و هم راستا می باشند. از دیگر مشابه های این سنگ می توان به مرمریت بوانات اشاره کرد اما رگه های مرمریت بوانات بیشتر است. علاوه بر این، مرمریت گلدن بلک نیز به مرمریت نجف آباد شباهت هایی دارد اما رگه های مرمریت گلدن بلک بیشتر طلایی هستند. گلدن گلکسی، تری دی بلک، بلک رز و مشکی دهبید ( اسپایدر دهبید) از دیگر سنگ های مشابه مرمریت مشکی نجف آباد هستند.

مرمریت نجف آباد دارای معروفیت جهانی است و این سنگ در بازار بین المللی به نام های مرمریت پارس و سنگ مشکی پارس (Pars Marble) شناخته می شود. از میان سنگ های خارجی، سنگ Nero Marquina که معدن آن در کشور اسپانیا قرار دارد، دارای شباهت هایی با مرمریت مشکی نجف آباد است. هم چنین مرمریت مشکی نجف آباد به دلیل قیمت ارزان خود، بسیار مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان است. در ادامه به بررسی ویژگی های مختلف مرمریت مشکی نجف آباد پرداخته می شود.

ویژگی های ظاهری و بافتی سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

زمینه ی این سنگ تیره و مایل به مشکی است. زمینه ی تیره ی و بافت تقریباً ریزدانه و متراکم آن نشان می دهد که محیط رسوبی تشکیل دهنده ی این سنگ دریای نیمه عمیق تا عمیق بوده است. از مهم ترین دلایل سیاه بودن رنگ این سنگ می توان به وجود عنصر کربن و سولفید آهن در ترکیب شیمیایی آن اشاره کرد.

رگه های سفید موجود در بافت زمینه ی این سنگ عموماً از جنس کانی کلسیت هستند. این رگه ها نامنظم، غیر ممتد و غیر هم راستا می باشند. رگه های مذکور در اثر پر شدگی شکستگی هایی به وجود آمده اند که حاصل فعالیت های تکتونیکی بوده اند. وجود شبکه ی شکستگی ها در جهات مختلف نشانگر آن است که این سنگ تحت تاثیر چندین فاز جنبشیِ تکتونیکی در گذشته ی زمین شناسی خود بوده است.

ویژگی های فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی سنگ مرمریت نجف آباد

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یک سنگ رسوبی کربناته است که کانی اصلی تشکیل دهنده ی آن کلسیت می باشد. اما همان طور که گفته شد، عناصری همچون کربن و حتی آهن نیز در ترکیب این سنگ حضور دارند. رنگ زمینه ی تیره ی این سنگ باعث می شود مرمریت نجف آباد چند ویژگی مهم داشته باشد که حتماً باید مورد توجه قرار گیرند:

از دیگر مشخصه های سنگ مرمریت نجف آباد که ویژگی های فیزیکی و مکانیکی سنگ را نیز کنترل می کند، رگه های آن است. وجود این رگه های سفید رنگ از جهات مختلف قابل بررسی هستند:

به دلیل داشتن ترکیب شیمیایی کربناته، دوام مرمریت نجف آباد در برابر محلول های اسیدی زیاد نیست و برای تمیز کردن این سنگ بهتر از است از شوینده های اسیدی استفاده نشود.

قابلیت ساب و صیقل پذیری این سنگ مناسب است و بیشتر بصورت ساب خورده و چرمی فرآوری می شود.

کاربردهای سنگ مرمریت نجف آباد

نحوه خرید:

شما از این امکان برخوردارید که با ارائه ی نقشه ی پروژه، میزان سنگ مورد نیاز خود را به طور دقیق محاسبه شده اطلاع یابید یا اسلب های مورد نظرتان را با کمترین پرتی طبق نقشه ی پروژه شاپ شده و برش دهیم.

خروج از نسخه موبایل