ساخت رطوبت گیر در خانه

مانند دیگر مقالات سایت سلام کاشانه برای این نوشته نیز جستجویی در اینترنت انجام دادم و خواستم ببینم که آیا کسی در داخل یا خارج از ایران توانسته است چه به صورت الکترونیکی و یا با استفاده از مواد شیمیایی، دستگاه رطوبت گیر خانگی ارزان را به ثمر برساند یا خیر؟

راستش را بخواهید من چیز به درد بخوری پیدا نکردم. تنها موردی که کمی قوی کار شده بود، وسیله‌ای الکترونیکی بود که با استفاده از هیت سینک و فن و برخی وسایل دیگر یک کاردستی در حد کلاس‌های ابتدایی ساخته بودند که مطمئناً قابل استفاده برای منزل مسکونی نبود. طبیعتا این دستگاه‌ها و کاردستی‌ها هرچقدر هم که کارآمد باشند جوابگوی نیاز یک منزل مسکونی با متراژ بالا نیست و نمی‌توان در جای جای منزل مسکونی از این دستگاه استفاده کرد. به علاوه این که نمی توان به این وسیله های الکترونیکی اعتماد صد در صد کرد و وسایل و مواد غذایی مورد نیاز را به آن سپرد. پس سؤال این است که:

چطور در خانه رطوبت گیر بسازیم؟

به این سؤال در نوشته های بسیاری به طور مفصل پرداخته شده است. اما اگر حوصله خواندن آن مطالب را ندارید به طور خلاصه باید عرض کنم که از نمک یا برنج و یا ماده شیمیایی سیلیکاژل استفاده کنید. منتها هر کدام از این مواد شرایط استفاده خاص خود را دارند که برای دانستن آن باید مقاله را تا انتها بخوانید. (اجباری)

نمک و برنج از مواد سنتی برای جذب رطوبت اضافی هستند و باور افراد سن و سال دار بر این بود که اگر داخل وسیله مهمی کمی نم کرده بود با گذاشتن مقدار کمی نمک در نزدیکی آن می توان تا مقدار زیادی آن رطوبت را از داخل جسم خارج کرد.

به عنوان مثال یکی از راه های درمانی برای نفوذ آب در گوش، خوابیدن به روی نمکی است که داخل پارچه ای پیچیده شده و مقداری گرم شده است.

اما این روش درمانی برای همه مسایل شخصی و منزل کاربردی نیست. مثلا با گذاشتن نمک در یک محیط بزرگ نمی توان تمام رطوبت داخل آن را حذف کرد.

سیلیکا ژل هم یکی از مواد شیمیایی بی خطر است که کاربردی شبیه نمک در مثال بالا را دارد با این تفاوت که مقدار جذب رطوبتی که دارد بسیار بیشتر از نمک و مواد مشابه است.

معمولا این ماده شیمیایی داخل محصولات و تولیداتی که رطوبت به آنها آسیب می زند گذاشته می شود. همه ما با این ماده شیمیایی و ساشه های از جنس نمد آن آشنایی داریم و چندین بار در طول زندگی آنها را از نزدیک دیده ایم.

رطوبت گیر خانگی ارزان

چند نمونه از بهترین نمونه های رطوبت گیر که ترکیبی از مواد بالاست در سایت فروشگاه سلام کاشانه به آدرس salamkashaneh.ir به فروش می رسد که یکی از ارزانترین مدلهای آن مدل grn100 می باشد.

پیشنهاد نویسنده که مدتی بر روی انواع رطوبت گیر در بازار داخلی تحقیق کرده است این است که با توجه به فضای کمی که کمدهای منازل دارند و مقدار آسیبی که خیسی و رطوبت می تواند به لباسها و رختخواب ها وارد کنند یکی از به صرفه ترین محصولات خانگی به شمار می رود.

این محصول که به صورت انحصاری توسط کارشناسان فروش مجموعه سلام کاشانه به فروش می رسد در فروشگاه های بزرگی مثل دیجیکالا و ترب و غیره توانسته نظرات مشتریان را به خود جلب نماید.

محصولات این فروشگاه بزرگ اینترنتی که به زودی یکی از سایت های مرجع بازار صالح آباد تهران خواهد شد بسیار متنوع بوده و از ساده ترین وسایل دکوری تا انواع استند فلزی آشپزخانه در آن یافت می شود.

خروج از نسخه موبایل