میلیاردها دلار در صنعت اپلیکیشن موبایل وجود دارد. بنابراین می توان با اطمینان گفت که قطعاً می توان پول زیادی به دست آورد. اگر در حال حاضر یک اپلیکیشن برای تلفن همراه ساخته اید یا اگر در فکر پیاده سازی ایده خود برای ایجاد اپلیکیشن را در ذهن خود پرورش میدهید، این خبر دلگرم کننده است.
با ساخت اپلیکیشن چقدر پول خواهید ساخت؟
خب، پاسخ به این سوال تا حد زیادی به متغیرهای مختلف بستگی دارد. اپلیکیشن شما ممکن است در ابتدای مسیر یک میلیارد تومان درآمد نداشته باشد، اما می توانید به بخشی از آن دست پیدا کنید و همچنان سود زیادی داشته باشید
برای انجام این کار، اولین قدم توسعه اپلیکیشن موبایل است.
برای آن دسته از کسانی که که قبلاً یک اپلیکیشن را توسعه داده اند، عالی است. شما یک شروع دارید صرفاً به این دلیل که برنامه شما پولی به دست نمی آورد، به این معنی نیست که برای کسب درامد خیلی دیر شده است.
یکی از عواملی که بر درآمد شما تأثیر می گذارد این است که آیا برای فروشگاه Google Play یا Apple App Storeاپلیکیشن تان را توسعه می دهید یا خیر.
همچنین به مدل های درآمدزایی اپلیکیشن شما بستگی دارد. سه راه اصلی وجود دارد که اپلیکیشن های موبایل می توانند درآمد کسب کنند.
- ساباسکرایب ها (میزان نصب اپلیکیشن)
- خریدهای درون برنامه ای
- آگهی ها
کدام مدل کسب درآمد از اپلیکیشن برای شما مناسب است؟ همچنین باید در نظر داشته باشید که برنامه های تلفن همراه دیگر فقط برای گوشی ها نیستند. یک بازار در حال ظهور برای دستگاه های اضافی وجود دارد.
در این راهنما، تمام این موضوعات را با جزئیات بیشتری پوشش خواهیم داد. همچنین درباره نحوه درآمدزایی اپلیکیشنهای رایگان، نحوه درآمدزایی اپلیکیشنهای پولی، نحوه کسب درآمد اپلیکیشنهای بازی و موارد دیگر اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. این به شما درک بسیار بهتری از نحوه کسب درآمد از برنامه خود با ایده جهت توسعه برنامه می دهد.
آیا می توانید از برنامه ها درآمد کسب کنید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.
کدام پلتفرم بیشترین درآمد را دارد؟
به طور کلی، دو نوع پلتفرم برای توسعه وجود دارد. شما باید تصمیم بگیرید که آیا برای اپل، اندروید یا هر دو پلتفرم به طور همزمان اپ میسازید.
بنابراین، کدام برنامهنویسان بیشترین سود را دارند؟
اپل؛ 25 درصد از توسعه دهندگان اپل بیش از 5000 دلار در ماه درآمد دارند. فقط 16 درصد از توسعه دهندگان اندروید هر ماه بیش از 5000 دلار درآمد دارند.
اما با این اوصاف، توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید مخاطبان بیشتری دارند. این به این دلیل است که اندروید با فروشگاه Google Play بر سهم بازار جهانی تسلط دارد.
بنابراین مقدار پولی که به دست می آورید به این بستگی دارد که تصمیم دارید ابتدا به کدام یک از پلتفرم ها بروید.
کاربران اندروید و iOS رفتار متفاوتی دارند. بنابراین، نوع اپلیکیشنی که دارید باید با مخاطبی که برای آن بازاریابی می کنید و در چه پلتفرمی بیشترین حضور را دارند، مطابقت داشته باشد.
دانستن اینکه تعداد کاربران اندرویدی بیشتر از کاربران اپل است، ممکن است باعث شود ابتدا توسعه برای اندروید را بیاموزید. اما آیا این تصمیم درستی است؟ بازار اپلیکیشن را در نظر بگیرید.
مطالعات نشان می دهد که کاربران iOS بیشتر از کاربران اندروید خرید از طریق موبایل را تجربه می کنند.
در سال های اخیر، نزدیک به 47 درصد از کاربران iOS از گوشی هوشمند خرید کرده اند. فقط حدود 38 درصد از کاربران اندروید همین کار را کردند.
بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که چه می خواهید. آیا ترجیح می دهید درصد کمتری از جمعیت بیشتری را برای خرید داشته باشید؟ یا بهتر است بخش بزرگتری از جمعیت کمتری داشته باشیم؟
زمانی که در مورد انواع مختلف جریان های درآمد اپلیکیشن بحث می کنیم، در مورد این مفهوم با جزئیات بیشتری صحبت خواهم کرد.
اما برای کسانی از شما که هنوز توسعه را شروع نکردهاند، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که بازار هدف خود را مشخص کنید. فرضیات نسازید
شما باید تحقیقات واقعی انجام دهید تا بفهمید چه کسانی علاقه مند به استفاده از برنامه شما هستند.
اگر قبلاً هرگز آن را انجام نداده باشید، ممکن است این یک کار دلهره آور به نظر برسد. اما به من اعتماد کنید، ارزش تلاش بیشتر را دارد. این شما را از سردرگنی در مسیر نجات می دهد و مطمئن می شوید اپلیکیشن خود را روی پلت فرم اشتباه راه اندازی نمی کنید.
در نتیجه، انتشار اپلیکیشن خود بر روی پلتفرم مناسب به شما کمک می کند تا حد امکان درآمد کسب کنید.
یکی دیگر از عواملی که در این دسته قرار می گیرد نحوه عملکرد اپلیکیشن شما است. برنامه تلفن همراه شما باید عملکرد خوبی داشته باشد، صرف نظر از اینکه برای کدام پلتفرم میسازید. برای مثال، فرض کنید برنامه شما در Google Play فعال است. اگر باگ داشته باشد و همیشه خراب باشد، کاربران نمی توانند خریدهای درون برنامه ای انجام دهند.
اگر کاربران تجربه بدی با اپلیکیشن شما داشته باشند، به احتمال زیاد آن را رها می کنند.
برخی از چیزهایی که باعث یک تجربه ضعیف می شود چیست؟
برای شروع، اگر برنامه شما زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد، کاربران آن را تحمل نخواهند کرد.
زمان بارگذاری مورد انتظار برای یک برنامه تلفن همراه 2 ثانیه است. علاوه بر این، تنها 16 درصد از کاربران سعی می کنند یک برنامه را بیش از دو بار بارگذاری کنند، در صورت عدم موفقیت.
بنابراین مهم نیست که برنامه شما در چه پلتفرمی است (Google Play در مقابل اپ استور)، اگر میخواهید درآمد زیادی کسب کنید، باید نحوه عملکرد آن را اولویتبندی کنید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید.
انواع روش ها برای کسب درامد
پس اینجا در مورد چقدر پول صحبت می کنیم؟
خوب، علاوه بر پلتفرم، نوع درآمدی که یک برنامه ایجاد می کند تا حد زیادی به استراتژی کسب درآمد بستگی دارد که به زودی به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.
با نگاهی به مدل درآمدی و مخاطبان، میخواهیم چند میانگین و پیشبینی صنعت را با شما به اشتراک بگذارم.
این به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید اپلیکیشن ها در حال حاضر چقدر درآمد دارند و در آینده چه سودی خواهند داشت.
نوع برنامه ای را که می سازید در نظر بگیرید. آیا این یک بازی است؟ بر اساس گزارش Statista، ناشر پیشرو برنامه برای بازی های موبایل در سراسر جهان در سال 2017، Netmarble Games بود.
در سپتامبر 2017، آنها 58.47 میلیون دلار در فروشگاه Google Play از بازی های خود درآمد داشتند.
در مورد برنامه های غیر بازی، در اکتبر 2017، شرکت LINE تقریباً 11.79 میلیون دلار از برنامه های نصب شده در دستگاه های اندرویدی به دست آورد.
علاوه بر شرکت LINE، برخی دیگر از رهبران دیگر در درآمد حاصل از برنامه های غیر بازی شامل Kakao Corporation و Tinder هستند.
پس با این اطلاعات چه کاری می توانید انجام دهید؟ این نشان می دهد که تفاوت فاحشی در درآمد بر اساس نوع برنامه مورد نظر وجود دارد.
در حالی که بازیهای برتر نسبت به برنامههای غیربازی درآمد بیشتری دارند، لزوماً به این معنی نیست که برای موفقیت باید یک بازی بسازید.
در واقع، شما حتی ممکن است در این فضا دچار مشکل شوید، مگر اینکه بازی شما موفق باشد. رقابت بسیار زیادی در دنیای بازی وجود دارد، بنابراین رقابت با رهبران صنعت برای شما دشوار است.
اما حتی اگر یک برنامه بازی راه اندازی نکنید، هنوز پول زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. نگاهی به آن اعداد بیاندازید.
رهبران صنعت هنوز هم میلیون ها دلار به صورت ماهانه تنها از یک پلت فرم کسب می کنند.
نگاهی به پیشبینیهای آینده درآمد اپلیکیشنهای موبایل در سراسر جهان در سالهای آینده بیندازید.
کل درآمد پیشبینیشده در سال 2020 بیش از دو برابر درآمد جهانی از سال 2016 است. بنابراین صنعت اپلیکیشنهای تلفن همراه هیچ نشانهای از کاهش سرعت در آینده نزدیک نشان نمیدهد.
این بدان معناست که رهبران صنعت به کسب درآمد بیشتر ادامه خواهند داد، اما برنامههای جدید نیز این شانس را دارند که بخشی از این کار را دریافت کنند.
انواع جریان های درآمد (استراتژی های کسب درآمد از اپلیکیشن)
بخشی از تصمیم گیری در مورد نوع برنامه ای که می خواهید بسازید این است که بفهمید چگونه می خواهید درآمد کسب کنید. این مهمترین تصمیم در مورد نوع برنامه ای است که می سازید.
چرا؟
استراتژی شما برای کسب درآمد می تواند کل نقطه برنامه شما را تغییر دهد.
منظورم اینجاست. شما می توانید یک ایده واقعا جالب برای یک برنامه تلفن همراه داشته باشید. بنابراین شما شروع به برداشتن گام های درست برای ساخت اپلیکیشن خود می کنید.
توجه : شما می توانید برای ساخت اپلیکیشن از اپلیکیشن ساز های ژاکت استفاده کنید.
اما یکی از اولین قدم ها باید یک طرح تجاری باشد. برنامه شما ممکن است بتواند مخاطبان را سرگرم کند یا حتی زندگی آنها را آسانتر کند، اما اگر نتواند برای شما درآمدی داشته باشد، بیفایده است.
بنابراین ممکن است مجبور شوید به بوم تجاری و بیزینس خود برگردید و کل مفهوم را بر اساس نوع جریان درآمدی که می خواهید دنبال کنید، دوباره بررسی کنید.
ممکن است برخی از شما پس از راه اندازی برنامه خود متوجه این موضوع شده باشید. خوشبختانه برای شما، هنوز برای ایجاد یک تغییر زیاد دیر نیست.
اما برای بقیه شما، مطمئناً حذف این مربع قبل از راه اندازی برنامه شما در فروشگاه بسیار آسان تر است.
اشتراک ها، خریدهای درون برنامه ای و تبلیغات سه راه اصلی برای کسب درآمد با اپلیکیشن هستند. شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک برای ایده شما بهتر عمل می کند.
حتی می توانید از ترکیبی از این روش ها استفاده کنید. کسبوکارها میتوانند از برنامههای تلفن همراه بدون دریافت هزینهای برای دانلود درآمد کسب کنند. من به شما نشان خواهم داد که چگونه با یک برنامه رایگان با استفاده از روش های زیر درآمد کسب کنید:
اشتراک ها
مفهوم اشتراک ها بسیار ساده است.
شما نرخی را برای یک دوره زمانی مشخص از کاربران دریافت می کنید. اشتراک ماهانه و سالانه رایج ترین راه برای نزدیک شدن به این نوع درآمد است.
بیایید به یک مثال نگاه کنیم. Lumosity اپلیکیشنی است که به آموزش مغز شما با بازی کمک می کند.
در اینجا لیست آنها در فروشگاه اپل اپ است. همانطور که می بینید، این یک برنامه رایگان است. با این حال، آنها نرخ های ماهانه مختلفی را برای بسته های اشتراک مختلف و خریدهای درون برنامه ای دریافت می کنند.
کاربران می توانند 11.99 دلار در ماه یا 79.99 دلار در سال پرداخت کنند.
این یک راه عالی برای کسب درآمد است. در واقع، یک مطالعه اخیر نشان داد که برنامههای مبتنی بر اشتراک در مقایسه با برنامههایی که انواع دیگر خریدهای درونبرنامهای دارند، 50 درصد بیشتر به ازای هر کاربر درآمد کسب میکنند.
این نوع برنامه ها معمولاً دو یا سه برابر بیشتر از برنامه هایی که از تبلیغات یا دانلودهای پولی برای سودآوری استفاده می کنند درآمد دارند.
اما اگر برنامه شما به اشتراکها متکی است، حتماً باید محتوایی ایجاد کنید که باعث شود افراد بیشتر به آن مراجعه کنند.
کاربران قرار نیست برای اپلیکیشنی که هرگز از آن استفاده نمی کنند، هزینه ماهانه ثابتی به شما پرداخت کنند. ممکن است در ابتدا برخی از افراد را وادار کنید که ثبت نام کنند، اما اگر این موضوع باعث جلب توجه آنها نشود، پس از یک یا دو ماه آن را لغو می کنند.
بهترین راه برای کسب بیشترین درآمد با یک برنامه اشتراک، هدف قرار دادن مخاطبان بزرگ است. اگر فکر میکنید میتوانید افراد کافی را برای اشتراک جذب کنید، نیازی به دریافت هزینههای ماهانه یا سالانه هنگفت ندارید.
برای شما مهم است که یک تیم خلاق داشته باشید که همیشه برای بهبود برنامه شما کار می کند و آن را برای مشترکین شما مرتبط نگه می دارد.
به این ترتیب محتوا کهنه نمی شود و مردم به پرداخت هزینه خدمات ادامه می دهند.
خریدها
همانطور که قبلاً به طور خلاصه در مورد آن صحبت کردم، اگر یک کسب و کار دارید که محصولات یا خدمات می فروشد، یک برنامه تلفن همراه می تواند به شما کمک کند درآمد بیشتری کسب کنید.
در حالی که ارائه مستقیم محصول یا خدمات به کاربران ممکن است راه بسیار مناسبی برای کسب درآمد باشد، شما باید بازاریابی، قیمت گذاری و تدارکات خود را در نظر بگیرید.
این امر کمی اوضاع را پیچیده می کند. به عنوان مثال، اگر یک محصول فیزیکی را برای کاربرانی ارسال میکنید که چیزی از برنامه شما میخرند، باید مطمئن شوید که فروش پس از ارسال، بستهبندی، نیروی کار و سایر هزینههای مرتبط با اجرای برنامه شما همچنان سودآور است. .
یکی دیگر از راههای کسب درآمد از طریق خریدهای درونبرنامهای، ارائه چیزی نامشهود به کاربران است که میتوان از آن در برنامه استفاده کرد. برنامه های تلفن همراه رایگان یا برنامه های فریمیوم، کاربران برنامه را با ویژگی های برتر هدف قرار می دهند.
برنامه های بازی همیشه از این استراتژی برای کسب سود استفاده می کنند.
در اینجا یک مثال از برنامه Pokemon Go آورده شده است.
این یکی دیگر از برنامه های رایگان برای دانلود است. در طول بازی، کاربران می توانند کارهای خاصی را برای کسب سکه انجام دهند. از این سکه ها می توان برای خرید آیتم هایی استفاده کرد که گیم پلی بازی را بهبود می بخشد.
اما به جای تکمیل آن وظایف برای به دست آوردن سکه، می توانید آنها را با پول واقعی خریداری کنید.
این یک استراتژی عالی برای کسب درآمد است زیرا تهیه این سکه های ناملموس هزینه اضافی برای شما ندارد. این به شدت متفاوت از حمل و نقل یک محصول واقعی است. با برنامه های رایگان می توان پول زیادی به دست آورد.
تبلیغات
درست مانند یک وب سایت، تبلیغات درون برنامه ای یک راه محبوب برای کسب درآمد است. برنامه Weather Channel از این استراتژی کسب درآمد استفاده می کند.
اما برای اینکه این کار را به طور موثر انجام دهید، باید برای تحقیق در مورد کاربران خود وقت بگذارید. برای به دست آوردن بیشترین پول، باید تبلیغات خود را با محصولات و خدماتی که واقعاً به آنها نیاز دارند هماهنگ کنید.
نمایش تبلیغات برای عطر زنانه در دستگاه پسر دانشگاهی اتلاف فضا است و هیچ پولی برای شما به همراه نخواهد داشت.
شما همچنین باید با دقت با این رویکرد قدم بردارید. شما نمی خواهید کاربران خود را با تبلیغات بیش از حد بمباران کنید تا جایی که مانع از تجربه آنها شود.
برنامه ها باید در زمان مناسب نمایش داده شوند تا اثربخش باشند. در غیر این صورت می تواند به عنوان هرزنامه تلقی شود. به طور کلی، تبلیغات همچنان یک راه عالی برای کسب درآمد از برنامه های رایگان بدون خرید درون برنامه ای در فروشگاه برنامه است.
وقتی کاربران یک برنامه پولی را دانلود می کنند، انتظار ندارند تبلیغات را ببینند. اما تبلیغات یک برنامه تلفن همراه رایگان قابل قبول تر است. از طرف دیگر، میتوانید استراتژی تبلیغاتی خود را با یک مدل اشتراک جفت کنید. یک نسخه برنامه رایگان با تبلیغات در برنامه و یک برنامه پولی با حذف تبلیغات داشته باشید.
آیا اپلیکیشن های رایگان درآمدزایی می کنند؟
این یکی از رایج ترین سوالاتی است که من به طور منظم می شنوم. برای کوتاه نگه داشتن آن، بله، برنامه های تلفن همراه رایگان درآمدزایی می کنند. شما فقط باید یک استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن رایگان را اعمال کنید.
برنامه های موبایل برای سودآوری نیازی به پیچیده بودن ندارند. می توانید یک برنامه رایگان بسازید و با استفاده از هر یک از استراتژی های ذکر شده در بالا از آن کسب درآمد کنید. در واقع، اپلیکیشن های رایگان اکثریت قریب به اتفاق اپلیکیشن های موجود در بازار امروز را تشکیل می دهند. آن شرکتهای توسعهدهنده هنوز با استفاده از خریدهای درونبرنامهای و سایر روشهای کسب درآمد درآمد کسب میکنند.
چه از خریدهای درونبرنامهای استفاده کنید یا از مدلهای تجاری دیگری، میتوانید از آنها پیروی کنید و همچنان با برنامههای رایگان درآمد کسب کنید.
آینده توسعه
امروز وقتی نوبت به توسعه اپلیکیشن موبایل می رسد، باید خارج از چارچوب فکر کنید. اپلیکیشن ها دیگر فقط برای گوشی های هوشمند و تبلت ها نیستند. دوباره به بازار اپلیکیشن نگاه کنید.
تلویزیون های هوشمند در ایالات متحده در حال افزایش هستند. از نوامبر 2017، نزدیک به 70 میلیون خانوار در ایالات متحده دارای تلویزیون هوشمند هستند.
شرکتهایی که خدمات پخش جریانی ارائه میدهند، در دسترس بودن برنامههای خود را در این دستگاهها تبلیغ میکنند.
کاربران مستقیماً از تلویزیون خود می توانند به برنامه هایی مانند:
- یوتیوب
- هولو
- نتفلیکس
- HBO در حال حاضر
- ESPN را تماشا کنید
- ویدیو آمازون
همچنین برنامههایی برای کنسولهای بازی ویدیویی مانند PlayStation4، Xbox One، و Wii U در دسترس هستند. همه این دستگاهها دارای فروشگاههای برنامه داخلی هستند.
حتی بازار رو به رشدی برای اپلیکیشن های جدید و اپلیکیشن های بهره وری وجود دارد. اینها پیچیدگی کمتری دارند، به این معنی که ساخت و نگهداری آسان تر است.
در نتیجه، حاشیه سود می تواند بسیار بالاتر باشد.
نتیجه
قطعاً می توان با اپلیکیشن های موبایل پول زیادی به دست آورد. حتی اپلیکیشن های رایگان هم پول در می آورند.
عوامل زیادی در میزان درآمد برنامه شما نقش دارند. این به پلتفرم، نوع اپلیکیشن و استراتژی درآمد شما بستگی دارد.
نزدیک شدن به این موضوع به تنهایی می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر قبلاً این کار را نکرده باشید. برنامه های رایگان هنوز هم می توانند درآمد داشته باشند.
فناوری درگیر در ایجاد یک برنامه تلفن همراه ممکن است بسیار زیاد باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه منابع خود را به طور مؤثر خرج کنید و از آن استفاده کنید، نمی خواهید زمان یا پول خود را تلف کنید.
اگر در طول مسیر به کمک نیاز دارید، منابع آنلاین زیادی وجود دارد که میتوانند تجربیات خود را برای شما به کار گیرند.
از چه نوع استراتژی درآمدی برای کسب بیشترین درآمد با اپلیکیشن موبایل خود استفاده خواهید کرد؟
شما می توانید با مراجعه به مقاله آموزش ساخت اپلیکیشن در وبلاگ ژاکت نحوه ساخت اپلیکیشن را فرابگیرید.