آیا وازلین برای جوش صورت مفید است؟ یا برعکس؟!

اما باید از به کاربردن این ماده بر روی زخم‌های تازه و ضد عفونی نشده خودداری شود تا احتمال ایجاد عفونت را بالا نبرد. حتی برخی از آن برای رفع سوزش و خارش پوست پس از شیو کردن استفاده می‌کنند. زیرا بدون چرب کردن پوست شما، از رطوبت هوا برای آبرسانی به پوست استفاده می کند. به همین دلیل، گلیسیرین در اکثر مرطوب کننده های بدون چربی وجود دارد. نگه دارنده های رطوبت موجود در گلیسیرین، به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کند. برای اینکه سریع‌تر نتیجه بگیرید این فرایند را دوبار در روز تکرار کنید. به همین دلیل به جوانان توصیه می‌شود از هرگونه دستکاری بر روی جوش‌ها خودداری کنند.

در این مطلب قصد داریم شما را با یک خاصیت معجزه آسای این ماده یعنی خاصیت برطرف کننده جوش صورت آشنا سازیم. علاوه بر این که به منظور حفظ رطوبت و سلامت مژه و ابرو‌ها می‌توانید از وازلین استفاده کنید، از این محصول به عنوان پاک ‌کننده‌ی آرایش روزانه‌ی چشم نیز استفاده می‌شود.

علاوه بر این به دلیل آنکه در ترکیب فوق از عطر ها و طعم دهنده ها استفاده نشده است، اغلب افراد می توانند بدون نگرانی از واکنش های آلرژیک از این ماده برای مرطوب سازی پوست لب استفاده نمایند. نیمی از نظرات اینترنتی در مورد سلامت وازلین است، زیرا در کنار آن لوازم آرایشی مدرن ـ روز بسیار و مواد شیمیایی انبوه وجود خواهند داشت.

به ویژه، برخی مصرف کنندگان نگران این هستند که مصرف طولانی مدت آن ریسک سرطان را افزایش دهد. زمانی که به درستی تصفیه شده باشد، استفاده از نفت در لوازم آرایشی توسط FDA و همتای ان اتحادیه ی اروپا ، EMA تأیید شده است. بدون توجه به نتایج زیبایی شناختی آن، در مورد چشم ها مانند صورت باید کمی محتاط بود، زیرا ریسک حساسیت وجود خواهد داشت.

وازلین برای پوست چرب و مستعد آکنه مشکل‌ساز است

از وازلین می توان به عنوان سفیدکننده سریع دندان ها استفاده کرد به طوری که با مالش آن بر روی دندان لبخندی زیبا و درخشان عایدتان می شود. رز شیمی تلفیقی است از تخصص، تجربه، و تعهد جهت ارائه ی محصولات با کیفیت بر پایه تکنولوژی روز دنیا و با قیمت مناسب به مشتریان گرامی.

گذشته از موارد ذکر شده، در مورد درمان با گوگرد، صبور باشید و هرگونه تغییر پوست خود را کنترل کنید. ممکن است گوگرد برای پوست‌های حساس کاملا ملایم و سازگار باشد، اما احتمال عوارض جانبی نیز برای آن وجود دارد. از جمله آن ها می‌توان به خشکی بیش از اندازه و تحریک پذیری پوست اشاره کرد.

۱: رفع چروک زیر چشم و صورت

برای از بین بردن لکه های پوست، 30 گرم برگ خرمالو را شسته و در مقابل آفتاب خشک کنید، سپس پودر آن را با 30 گرم وازلین مخلوط کنید. به مدت 10 تا 15 روز، روزانه مقداری از این ماسک را روی صورت خود بمالید. اگر دچار حساسیّت پوستی هستید از اسکراب بیش از اندازه پوست و لایه برداری افراطی آن بپرهیزید، زیرا ممکن است به پوست آسیب زده و باعث واکنش جوش‌های قرمز و سرسیاه شود.

بهتر است به جای اسکراب از پاک کننده‌های لطیف‌تر که با نوع پوست شما هماهنگی دارد استفاده کنید. مغازه‌ها ابزار‌های متعدّدی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه در خانه می‌فروشند. فقط به مقدار کمی از آن نیاز دارید تا یک سد حفاظتی در برابر آسیب‌ها برای پوست خود ایجاد کنید. این ویژگی به خاطر وجود لوریک اسید در ترکیبات روغن نارگیل است که تقریبا ۵۰ درصد از اسیدهای چرب موجود در این روغن را تشکیل می‌دهد و می‌تواند با میکروارگانیسم‌های مضر مبارزه کند.

برخی از انواع بالم‌ها قابل خوردن هستند ولی مطمئنا دوست ندارید یک ماده شیمیایی بخورید. در مواقع ضروری برای صاف و مرتب کردن سریع ابروهای نامرتب و شلوغ که نیاز به اصلاح دارد از وازلین استفاده کنید. استفاده از وازلین باعث براق و درخشندگی ابرو شده و آن ها را مرتب می کند. همچنین می توانید مقدار مساوی وازلین و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و به روش بالا عمل کنید.

این ماسک برای کاهش لک های مرتبط با سن و سایر لکه های پوست مفید بوده و پوست را نرم و لطیف می کند. این ماده ابتدا برای درمان سوختگی و زخم افرادی که در حفاری های نفتی دچار سوختگی می شدند استفاده می شد. وازلین یا ژل پترلیوم روغن بسیار مفید و پرکاربرد است که در سال 1859 توسط یک شیمیدان 22 ساله بریتانیایی به نام رابرت آگوستوس چیسبوری در شهر پنسیلوانیا کشف شد.

۲: درمان سیاهی دور چشم

شما می توانید در یک پروسه ی چند هفته ای، شب ها قبل از خواب مقداری از روغن وازلین را به ابروهایتان بمالید و چند دقیقه ماساژ بدهید. در عرض چند هفته خواهید دید که موهای ابروهایتان شروع به افزایش خواهند کرد. May 16, 2019 — با وجود این که تولیدات آرایشی قوی برای پوست صورت و از بین بردن و درمان جوش‌های سر سیاه وجود دارد، در این گزارش روش بین بردن آن را با وازلین … ایا می توان در سوختگی ها از وازلین استفاده کرد؟

معایب و مزایای وازلین چیست؟ … مراقبت از پوست استفاده می کنند و درمان جوش های جزئی و سوختگی به کار می رود. وازلین را می توان جزو آن دسته از محصولات مراقبتی دانست که تقریبا در خانه تمام ایرانیان یافت می شود. اگرچه بسیاری از افراد در مورد خاصیت مرطوب سازی وازلین مطالبی شنیده اند، اما کمتر کسی از کاربرد وازلین برای لک صورت اطلاع دارد.

طبق اظهارات متخصص‌های پوست، استفاده از وازلین برای پوست صورت کسانی که مستعد آکنه هستند توصیه نمی‌شود، چون می‌تواند به روند پیدایش جوش و دانه دامن بزند. وازلین به‌سادگی می‌تواند ترکیبات تقریبا تمامی انواع لوازم آرایشی را تجزیه کند. به‌علاوه، برخلاف بعضی از پاک‌کننده‌های لوازم آرایشی موجود، استفاده از آن در اطراف چشم‌ها ایرادی ندارد. وازلین به‌ویژه برای پاک‌کردن ریمل‌های ضدآب مناسب است.

برخلاف وازلین, سیگار برای جوش مضر است!

همچنین شدت این دردها در زنان بیكار، آنهایی كه پریود هایشان در سنین پایین تری شروع شده است و در زنان چاق هم بیشتر بوده است. این مطالعه كه نتایج آن در مجله Tobacco Control به چاپ رسیده نشان داده است كه در آنهایی كه سیگار كشیدن را در سنین پایین شروع كرده اند (حدود سنی 13 سالگی) احتمال اینكه دردهای شدید و مزمن قاعدگی داشته باشند 60 درصد بیش از دیگر زنان است.

محققین میگویند سیگار كشیدن میتواند موجب كاهش جریان خون در سرخرگ ها شود و همچنین تغییراتی در هورمون های زنانه ایجاد میكند و هر دو این عوامل میتوانند موجب شدت یافتن دردهای قاعدگی شود. بنابرین پیشنهاد می کنیم حتما با سایت دیسگار اقدام به ترک سیگار برای همیشه کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست . مخلوط را روی بخش‌های خشک پوست خود یا روی تمام صورتتان قرار دهید. صبح روز بعد مخلوط خامه و بادام را مخلوط‌کن بریزید و روغن را به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

خروج از نسخه موبایل