چاپ مش را بیشتر بشناسیم
چاپ روی مش یکی از انواع استیکرهای پشت چسبدار است، که غالبا روی شیشه نصب می شود. وجه تمایز اصلی این نوع استیکر، نسبت به سایر انواع آن، در قابلیت عبوردهی نور است. نیز در دو نوع مات و براق موجود است، و به دلیل مقاومت بالایی که به کشش و صدمات سطحی دارد، برای استفاده در طولانی مدت بسیار مناسب بوده و در هر سایز و تیراژی قابل چاپ است.
مش پشت چسبدار چیست؟
مش چسبدار یکی از انواع استیکرهای پشت چسبدار است، که به واسطه منافذ لانه زنبوری که در بافت خود دارد، می تواند به راحتی نور محیط را عبور دهد. یعنی علاوه بر نمایش طرح چاپ شده، نور را به فضای پشت محل نصب نیز منتقل می کند. به همین دلیل از این نوع چاپ برای پوشش شیشه ها، یا دیوارهای کریستالی و دیوارهای نمای فاقد پوشش استفاده می شود. چون هم بافت محکم و مقاومی دارد، هم کیفیت چاپ و رنگ روی آن عالی است، و هم اینکه مانع نفوذ نور نمی شود.
معرفی مش پشت چسبدار
مش چسبدار متریالی است که به شکل شبکهای از سوراخهای بسیار ریز ساخته شده و یک طرف آن چسبدار است. این سوراخها باعث میشود که نور به راحتی از آن رد شده، و در روز که نور محیط زیاد است، طرح چاپی از بیرون به خوبی و به شکلی کاملا مشخص دیده شود. در شب نیز که نور فضا زیاد است، طرح شما کمی محو و کمرنگتر دیده میشود و در عوض فضای داخل (پشت نمای اصلی) کاملا مشخص است.
مش این خاصیت را دارد که درعین حال که طرح چاپ شده روی شیشه چسبانده شده، تمامی فضای شیشه را نپوشانده و دید از دو طرف را از بین نبرده، در ضمن نور داخل را نیز تا حدودی حفظ کرده است. نوع بدون چسب مش معمولا برای مصارفی همچون تبلیغات روی استند برای یک سری محصولات ویژه چاپ می شود. طریقه نصب مش پشت چسبدار تقریبا همانند استیکر معمولی است و حتی می توان گفت راحت تر است! به دلیل وجود سوراخ های متعدد روی آن هنگام چسباندن روی شیشه، دیوار یا سطوح مختلف، معمولا بدون حباب چسبیده می شود.
ویژگی های چاپ مش
کاغذ مش یا استیکر مش (Mesh Sticker)، در لغت به معنی صفحهای با سوراخهای لانه زنبوری و چسبدار است. وجود سوراخهای ریز شبکهای روی سطح پشت چسبدار، مجموعه استیکر مش را تشکیل میدهد. چاپ مش یکی از انواع استیکر پشت چسبدار است که فقط روی شیشه نصب میشود، به همین دلیل جزو خانواده محصولات چاپ استیکر محسوب می شود.
مهمترین ویژگی کاغذ مش این است که به دلیل وجود سوراخهای ریز نور را از خود عبور میدهد و در عین حال دید به فضای پشت شیشه را بسیار محدود میکند. استیکر مش هیچ تفاوتی از نظر کیفیت و نوع چاپ با سایر استیکرها ندارد. فقط مهمترین تفاوت آن این است که، این نوع استیکر مانند وینیل شیشهای، روی شیشه نصب میشود و به دلیل وجود سوراخهای متعدد روی آن کمک میکند تا فضای داخلی از نور بیرون محروم نشود، و تا حد زیادی دید از بیرون به سمت داخل از بین میرود.
مش این خاصیت را دارد که هم از داخل هم از بیرون بر روی شیشه نصب شود. در صورتی که برای چاپ مش از جوهر مرغوب استفاده شود، این محصول نیز مانند چاپ بنر دارای ماندگاری بالا در برابر آسیبهای احتمالی، آفتاب، گرما، باران و… خواهد بود، و به راحتی میتوان از آن برای تبلیغات پشت شیشه فروشگاهها و اماکن مختلف استفاده کرد و هم زمان از نور فضای بیرون هم برای روشنایی داخل استفاده کرد! ضمن اینکه از نظر هزینه هم به نسبت قیمت چاپ روی شیشه به صرفه تر است.
کاربردهای چاپ مش
چاپ مش پشت چسبدار برای فضاهایی که قصد داریم دید عموم به داخل فضا و یا به محیط خارج را کور کنیم، استفاده مینماییم. مانند:
1- داروخانهها، آژانسهای مسافرتی و هواپیمایی، رستورانها و فستفودها، فروشگاهها و سوپر مارکتها و… به این ترتیب این مجموعهها میتوانند با هزینه کم، تبلیغات گستردهای در زمینه کسب و کار خود داشته باشند.
2- همچنین از چاپ مش برای بیلبوردهای بسیار بزرگ و فاقد شاسی نیز استفاده میشود زیرا وزن کمی که نسبت به چاپ بنر دارد، برای استفاده در چنین بیلبوردهایی مناسبتر است.
3- یک آژانس املاک میتواند مش با طرح تبلیغاتی خود را چاپ نماید، و این چاپ مش را بر روی شیشه، رو به داخل آژانس نصب نماید که در درجه اول طرح تبلیغاتی از بیرون کاملا در معرض دید باشد، و درجه دوم نور به فضای داخلی هم مسدود نشود ولی فضای داخل هم از بیرون در معرض دید عموم نباشد.
4- استفاده از چاپ مش برای زیبایی دکور داخلی همین فضا نیست گزینه مناسبی است؛ مثلا برای پوشش شیشههای اتاق جلسات!
در مثالی دیگر، یک فروشگاه محلی بزرگ میتوانند با نصب چاپ مش و استیکر مش روی سطوح شیشهایی، با طرح و تصاویر تبلیغاتی مورد نظر رو به فضای بیرون فروشگاه، این امکان را میسر کند تا مردم از بیرون فروشگاه تصاویر تبلیغاتی با طرح جذاب را ببینند و ترغیب به بازدید از داخل فروشگاه شوند ولی در عین حال نتوانند داخل فروشگاه را ببینید و به نوعی حس کنجکاوی مشتریان را تحریک کنند.
5- از دیگر موارد استفاده از چاپ مش میتوان به استندها، نما آگهی، پنجره وسایل نقلیه، ایستگاههای اتوبوس داخل شهری، حتی مترو و قطارها، استفاده در فضاهای بادگیر به سبب جلوگیری از ورود حجم زیاد باد و ایفای نقشه بادشکن، پارتیشنبندی و جداسازی در غرفهآرایی نمایشگاهی نیز اشاره کرد.
مزایای چاپ مش
چاپ مش هم برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، هم در بخش تبلیغات محیطی طرفدار دارد. این محبوبیت دلایل متعددی دارد، بنا به چند دلیل:
1- ایجاد فضایی برای نمایش تبلیغ شما برای تعداد زیادی از مخاطبان در ساعات مختلف شبانه روز
2- یافتن مخاطبان و مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش و سودآوری
3- امکان چاپ در سایزهای متنوع و متناسب با نیاز شما همانند چاپ روی چوب
4- قابلیت گسترده شدن در ابعاد بزرگ و چاپ بدون محدودیت ابعاد
5- متنوع بودن از نظر جنس، ابعاد و تراکم متریال
6- سرعت چاپ بسیار بالا و فوری
7- امکان چاپ در تعداد و تیراژ محدود
8- چاپ با بهترین وضوح و بالاترین کیفیت متریال
9- مقاومت چاپ و جوهر، در مقابل نور آفتاب، وزش باد، باران، کشیدگی و تاخوردگی
10- قیمت پایین نسبت به سایر متریال های چاپ فضای باز
آموزش نحوه نصب مش
پس از فراهم کردن موارد و ابزارهای مورد نیاز نصب مش، نوبت به بازبینی و زیرسازی میرسد، اگر محلی که قصد دارید آن را مش کنید، نم یا درز داشته باشد باید آن را از بین ببرید تا مشها پس از نصب دچار مشکل نشوند. ابتدا مش را به اندازه 5 تا 10 سانتیمتر بزرگتر از ارتفاع دیوار برش میزنیم و روی میز کار قرار میدهیم. توجه داشته باشید که فقط قواره اول را باید اینطور برش بزنید، زیرا رول بعدی را با توجه به طرح مش باید برش بزنید.
بهتر است در اینجا یک مورد بسیار مهم را توضیح دهیم و آن “جوری طرح” است. جوری طرح یعنی اینکه پس از چسباندن قواره اول مش به دیوار، اگر مش ما طرحدار باشد و ساده نباشد، مجبور هستیم قواره دوم را طوری ببریم تا طرحها در ادامه هم قرار بگیرند. از انجام این کار با عنوان جوری طرح یاد میکنیم، حالا روش نصب را ادامه میدهیم.
برای برش دادن قواره دوم مش، باید جوری طرح را در نظر بگیرید. ممکن است لازم باشد که این قواره را تا 60 سانتیمتر بزرگتر برش بزنید. پس از برش دادن مشها به اندازه یک رول کامل، بهتر است آنها را نصب کنید و سپس به سراغ رولهای بعدی بروید. اولین قواره را که عمود نصب کنید، باقی قوارهها خود به خود عمود نصب خواهند شد، با کاردک پلاستیکی حباب های هوا را از مرکز به سمت بیرون کاغذ هدایت کنید.
پس از اتمام نصب یک قواره، با تیغ و به کمک کاردکی و یا با قرار دادن خطکش بلند، لبه بالایی مش را که اضافی است برش بزنید. اگر مشهایی که چسب زدهاید و به حال خود رها کردهاید، بیشتر از 15 دقیقه به همان شکل باقی بمانند، خراب میشوند یا به عبارت دیگر انقدر کش میآیند که دیگر قابل استفاده نمیباشند.
نکات نصب استیکر مش
قبل از شروع با اسپری شیشهشور سطح مورد نظر را کاملا تمیز کنید، و اجازه دهید تا خشک شود. ابتدا کاغذ پشت مش را کمی باز کنید، و روی خودش برگردانید تا مانع از چسبیدن مجدد به سطح کار شود. قسمت کوچک باز شده مش را روی سطح قرار داده و بچسبانید. سطح چاپ شده مش باید به سمت خودتان باشد. جهت نگهداری بهتر مش از چسب نواری استفاده کنید، و لبه بالایی مش را به سطح بچسبانید تا بتوانید از حرکت آن جلوگیری کنید.
در حالی که قسمت پایین مش را با همکاری شخص دیگری گرفته و از سطح دور نگه میدارید، نصف کاغذ پشت مش را به آرامی جدا نمایید. سپس به آرامی آن را روی سطح قرار دهید و کل کار را بچسبانید. با کمک کاردک لاستیکی و نرم، از مرکز به سمت بیرون مش بکشید تا حبابهای هوا خارج شوند. نوار چسب بالای مش را جدا نمایید و با دستمال نرم آب و رطوبت را خشک نمایید. توجه نمایید اکثر حبابها باید خارج شده باشند، اگر در لبهها حباب بود با کاردک به آرامی به سمت بیرون هدایتشان نمایید.
نکات آمادهسازی فایل چاپی مش
پیش از آپلود فایل، حتما سایز فایل ارسالی را با سایز ثبت شده در سایت مقایسه و کنترل نمایید. رزولوشن فایلهای طراحی شما باید حداقل 300 dpi باشد. در موارد استثنا مانند چاپ سایزهای عریض، حداقل رزولوشن باید 150-100 dpi باشد. چون ما عموما آنها را از فاصله دورتر مشاهده میکنیم، دارای فونتهای بزرگتری هستند و بنابراین نیازی به وضوح 300 dpi ندارند. به همین دلیل برای جلوگیری از افزایش حجم فایل در این گونه محصولات بهتر است که از ابتدا فایلتان را با رزولوشن 150 dpi طراحی کنید.
مُد رنگی فایل چاپی حتما باید با فرمت CMYK ذخیره شده باشد؛ در غیر اینصورت امکان اختلاف رنگ بین فایل ارسالی و متریال چاپ شده وجود دارد. فرمتهای استاندارد ارسال فایل به ترتیب: PDF، TIFF و JPEG هستند. توصیه ما ارسال فایل با فرمت TIFF است، این فرمت مناسبترین ساختار برای چاپخانه است و مانع از تغییرات ناخواسته در طراحی میشود.
نکات ثبت سفارش چاپ مش
حداکثر عرض رول وینیل 1.5 متر و حداکثر طول رول 45 متر است، ولی با چاپ در متراژهای بالا هیچ گونه محدودیتی ندارد. پیش از ثبت سفارش، حتما سایز فایل خود را چک و کنترل نمایید. محاسبه قیمت چاپ مش براساس مترمربع کل طرح محاسبه میشود. سفارشهای عادی براساس زمان تحویل اعلام شده در سایت و سفارشهای فوری طی هماهنگی با کارشناسان ما، تایید و وارد پروسه چاپ میشوند. با توجه به نوسانات قیمت در بازار، حتما پیش از ثبت سفارش جهت استعلام قیمت با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.
چاپ مش(one way vision)
لذت تماشای چشم اندازهای بیرون را از دست ندهید.همیشه در بیرون از محیطی که در آن هستید چیزی هست که منتظر نگاه شماست. مثل جریان رفت و آمد مردم در پیاده رو یا خیابانی که در پاییز از برگ درختان، زرد شده است.روزمرّگیهای ما پر است از تصاویری که چشم را به دیدنشان می ارزد. پوشاندن شیشه ها و پنجره ها برای مستور ماندن محیط های شخصی ،اجتناب ناپذیر است اما این مهم با روش دیگری هم قابل اجراست تا دید یکسویه ی ما به فضای بیرونی مسدود نشود. چاپ مش، این چاره را در اختیار شما قرار می دهد. چاپ مش روشی درچاپ است که بر نوعی pvc اجرا می شود و به (one way vision) مشهور است.
ویژگی های خاص این pvc داشتن روزنه های ریز و شبکه ای در سراسر صفحات خود است که به کارگیری اش در روند انجام چاپ مش تکنولوژی پیشرفته و به روز شده ای را می طلبد که شرکت الکا بهترین آن را در اختیار دارد و می تواند در انواع سالونت و اکو سالونت آن را ارایه کند. چاپ مش از بهترین گزینه های چاپ برای تبلیغات در فضای فروشگاهی است و اساسا هر شیشه یا پنجره ای را با این روش می توان به حالتی رفلکتیو تبدیل کرد. چاپ مش به شما این امکان را می دهد تا علیرغم مهیا گشتن امکان تماشای بیرون از داخل، راستای برعکس این چشم انداز(از بیرون به داخل) برای حفظ آرامش شما ندیدنی و پوشیده بماند.
چاپ بنر یک راه کار موثر برای تبلیغات بصری
آیا چاپ بنر انتخاب خوبی برای تبلیغات است؟ در عصر حاضر که تبلیغات در بستر فضای مجازی بیش از سایر روشهای موجود مورد استقبال قرار گرفته، بسیاری از افراد و صاحبان برندها برای چاپ بنر تبلیغاتی دچار تردید میشوند. اگرچه فضای مجازی و تبلیغات اینترنتی تا حد زیادی بر رونق کسب و کارها و افزایش فروش برندها تاثیر بسزایی دارد، اما نمیتوان تاثیر تبلیغات بصری را نادیده گرفت. به بیان دیگر تبلیغات مجازی و بصری در کنارهم تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت و یکی از مهمترین راهکارهای تبلیغ بصری چاپ بنر است. پس آشنایی با مراکز تخصصی چاپ بنرهای تبلیغاتی میتواند کمک شایان توجهی به پیشرفت کسب و کارها کند، در ادامه بهترین مرکز تخصصی چاپ بنر به تفصیل معرفی خواهد شد.
تبلیغات با چاپ بنر را دست کم نگیرید!
علیرغم تصور اکثریت افراد جامعه تبلیغات میدانی در سطح شهر و استان برای برندهایی که به دنبال پیشرفت و شناخته شدن بیشتر هستند، بیش از هر کاری موثر خواهد بود. چاپ بنر و نصب آن بر روی بیلبوردهای شهر چشم رهگذران را به خود جلب خواهد کرد، این فرآیند موجب شناختهتر شدن برند و پیشرفت کسب و کارها میشود. البته ناگفته نماند که چاپ کردن بنر مزیتهای ویژهی دیگری نیز به همراه دارد که برخی از آنها عبارت هستند از:
- امکان طراحی و چاپ برای برندها و اشخاص با عنواین مختلف شغلی
- امکان چاپ در ابعاد و اندازههای کوچک یا بزرگ
- تنوع بالای نوع کاغذ چاپ
- هزینههای مقرون به صرفه برای طراحی و چاپ
لازم به ذکر است که چاپ بنر فقط منحصر به تبلیغات نیست، بلکه اشخاص میتوانند برای مناسبتها و موارد متعددی از این نوع مراکز خدمات دریافت کنند. در مواردی همچون اعلامیه ترحیم، خوشامدگویی بازگشت از سفر، فراهمآوری تجهیزات جشنهای بزرگ و کوچک و… چاپ کردن بنر بسیار بسیار کاربرد خواهد داشت و انتخابی هوشمندانه محسوب میشود.
یکی از موارد مشهود تاثیرگذاری تبلیغات با چاپ بنر، تبلیغات در روزهای انتخابات است. عموماً نامزدهای انتخاباتی نیز برای معرفی خود از این شیوه برای تبلیغات بهره میبرند و تاثیرات ویژه آن را در روند انتخابات احساس خواهند کرد. بنابراین با قاطعیت میتوان گفت چاپ بنر بهترین و کاملترین انتخاب برای تبلیغات برندها و شرکتهای مختلف به شمار میرود. پس اگر تا به امروز برای تبلیغ برند خود هیچ نوع تبلیغات بصری و میدانی نداشتهاید، از حالا برای اجرایی شدن این کار برنامهریزی کنید.
پیشرفت برندها با طراحی تخصصی بنر
مجموعههایی که در زمینه طراحی و چاپ انواع بنر فعالیت دارند، میبایست متشکل از افراد کارکشته و با مهارت بالا باشند تا با آسودگی خیال سفارش چاپ بنر تبلیغاتی خود را به ایشان بسپارند. در واقع آنچه که موجب دیده شدن بنر میشود، نوع طراحی آن میباشد؛ چراکه جذابیت طرح یا رنگ و لعاب بنر چشم را به سمت خود میکشاند. پس برای چاپ بنر پیش از هر اقدامی میبایست مراکزی را پیدا کنید که طراحان متخصص در این زمینه داشته باشد. پس از طراحی نوع دستگاههایی که برای چاپ مورد استفاده قرار میگیرد و انتخاب شما درباره کیفیت چاپ نیز تاثیر بسزایی در کامل بودن طرح نهایی خواهد داشت. البته اگر یک مجموعه متخصص را برای این کار پیدا کنید، با ارائه مشاوره به شما کمک میکنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
چاپ بنرهای تبلیغاتی چقدر هزینه دارد؟
طبیعتاً صاحبان کسب و کارها به دنبال شیوههای تبلیغاتی هستند که با کمترین میزان هزینه بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد. با توجه به گرانی تبلیغات مجازی و دیگر شیوههای موجود، چاپ بنر را میتوان کم هزینهترین راهکار دانست. برای تعیین قیمت میبایست به موارد مختلفی توجه شود، عوامل متعددی همچون تعداد چاپ، طراحی، سایز و ابعاد بنر، کیفیت انتخابی و … بر تعیین هزینهها تاثیرگذار است. پس برای اطلاع از قیمت دقیق در ابتدا میبایست درخواست خود را اعلام کنید تا بر اساس انتخاب و طراحی شما قیمت نهایی اعلام شود.
لازم است بدانید که هزینههای ناشی از چاپ بنر تبلیغاتی به هر میزانی هم که باشد، در مقابل سوددهی و جذب مشتریانی که خواهد داشت به هیچ وجه چشمگیر نخواهد بود. از طرفی برای آنکه به قلههای بلند موفقیت دست یابید، میبایست متحمل هزینههای حساب شدهای شوید تا تاثیر آن را در پیشرفت خود مشاهده نمائید.
چاپ بنر آنلاین، سریعترین راهکار تبلیغات بصری
یکی از امکانات بسیار مهمی و کاربردی که برخی از مراکز حرفهای تبلیغات با چاپ بنر فراهم کردهاند، امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین میباشد. همچنین چاپ بنر آنلاین مزیتهای ویژهای هم دارد که بزرگترین آن صرفه جویی در وقت و حذف هزینههای ناشی از رفت و آمد میباشد. با این امکان شما میتوانید از محل کار یا حتی منزل خود با بهترین تیمهای طراحی هماهنگ شده و برای چاپ بنرهای آنلاین اقدام کنید. سرعت عمل در طراحی و چاپ از این طریق بالاتر خواهد رفت و در نتیجه رضایت مشتری و مراکز تخصصی به همراه خواهد داشت.