اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و وب سایت ها می گذرانید، حتما تا الان کلمه رپورتاژ آگهی را را شنیده یا دیده اید. اما این که رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو سایت خواهد داشت و نکاتی که باید در این زمینه رعایت کنید را ما در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی در واقع نوعی تبلیغات است که به صورت یک قالبی مانند مقاله یا مثلا یک گزارش خبری به مخاطبین عام و طرفداران آن موضوع ارائه داده میشود. در همین راستا مدیر یک سایت برای این که بتواند وب سایت خود را تبلیغ کند، بنر یا پوستر یا متنی را آماده می کند که در قالب یک گزارش بی طرف، خدمات یا محصولاتی را که می خواهد را به مخاطبان خود معرفی می کند و یا این که کاربردها و مزایای همین خدمات و محصولات در ذهن مخاطبین تقویت میکند. این که حالا رپورتاژ آگهی چیست، دقیقا به همین موضوع اشاره دارد که بدون تبلیغات مستقیم یک محصول یا خدمات بتواند باعث جلب اعتماد برای مخاطبان و کاربران شود.
در ادامه مدیر وب سایت متنی را که آماده شده است، به سایت های معتبر و پربازدید میدهد و آنها هم بسته به تعرفه تبلیغاتی ای که دارند، مبلغی را از مدیر دریافت میکنند و آن مقاله یا گزارش را در سایت خود منتشر میکنند. معمولا سایت هایی که رپورتاژ آگهی را قبول میکنند، اجازه قرار دادن یک تا پنج لینک را در داخل متن میدهند.
نکته: بهتر است به این موضوع مهم اشاره کنیم که محتوای رپورتاژ آگهی معمولا به صورت متنی در سایت منتشر میشود اما از آن جایی که فضای وب بسیار گسترده و بزرگ است، به مدیران این اختیار داده شده است که اگر میخواهند رپورتاژ خود را به صورت فایل عکس، فیلم یا صوت و …هم ارائه دهند.
کاربرد رپورتاژ آگهی در دیگر فضاها
این که رپورتاژ آگهی چیست و در کجاها کاربرد دارد، باید بگوییم موضوع آن جا جالب تر میشود که بدانید رپورتاژ آگهی محدود به سایتها و فضای مجازی نیست و شما حتی میتوانید این آگهی را در تلویزیون، مجلات، روزنامهها و… هم منتشر کنید. یعنی پیش امده است که برخی از شرکتها و برندها از این مدل و متنها آماده کردهاند و سپس برای تبلغ به این گونه رسانهها میدهند که البته معمولا از آن به عنوان اسپانسر یا محتوای حمایت شده یاد میشود.
شاید برایتان پیش آمده باشد که وقتی یک برنامه سرگرمی یا گفت و گو محور با مجری تماشا میکردید، مجری در وسط برنامه از محصولات یا خدماتی از یک کسب و کار حرف زده باشد و تبلیغ آن را کرده باشد. این هم جواب دیگری به سوال رپورتاژ آگهی چیست میباشد.
مزایای رپورتاژ آگهی و تاثیری که بر سئوی سایت دارد
تا این جا که توضیح دادیم و طبق تحقیقات خودتا قطعا تا الان متوجه شدید که رپورتاژ آگهی چه تاثیر مفیدی در سئوی سایت دارد. یکی از مهم ترین اثرات رپورتاژ این است که افراد و مدیران برای تبلیغ وب سایت خود، رپورتاژهای خود را به سایتهای معتبر میدهند تا وقتی هزینهای که برای آن میکنند، موثر واقع شود. سایتهای معتبر هم برای موتور جستوجوگر گوگل نقش و اعتبار ویژهای دارند. پس زمانی که شما یک مقاله درباره وبسایت خودتان به سایتهای معتبر برای انتشار میدهید،
میتواند اثر بسیار مثبتی بر سئوی سایت شما داشته باشد. شاید بپرسید چگونه؟ زمانی که معرفی وبسایت شما در یک سایت معتبر قرار میگیرد؛ چون آن سایت پذیرنده رپورتاژ از نظر گوگل معتبر است، پس تبلیغ و وبسایت شما هم معتبر اعلام میشود و قطعا در ارتقای رتبه شما اثر بسزای مثبتی خواهد داشت.
مزیت دیگر رپورتاژ آگهی چیست؟ از دیگر مزیت هایی که میتوان گفت این است که سایتهای معتبر بازدید بالایی دارند و این برای شما یک فرصت عالی است که بتوانید آن بازدید کنندگان را به سمت وبسایت خود بکشانید و کسب و کار یا خدمات خود را به آنها معرفی کنید و در نهایت آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. همچنین ترافیک که برای وبسایت شما ایجاد میشود، برای بالا رفتن تعداد بازدیدهایتان تاثیر مثبتی دارد و این سئوی سایت شما را بالا میبرد. چرا که برای گوگل از نظر رتبه بندی سایت شما مهم است که مطالبتان برای کاربران مفید باشد و بازدید بالایی داشته باشد.
چگونه برای فروشگاه اینترنتی خود یک رپوتاژ آگهی موثر بگذاریم
ما در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه مزیتی دارد، در ادامه برای آن رپورتاژ آگهی شما موثر باشد، دو نکته را ذکر میکنیم:
- وبسایتی که برای رپورتاژ آگهی خود استفاده میکنید، بسیار مهم است.
- لینک و متنی را که میخواهید برای رپورتاژ آگهی تهیه کنید، اهمیت دارد.
وبسایتی که برای رپورتاژ انتخاب می کنید
یکی از مهم ترین مسئلهها برای رپورتاژ آگهی این است که سایتی را که میخواهید در آن رپورتاژ خود را منتشر کنید، باید تا حدودی به زمینه کاری و خدمات شما مربوط باشد. یعنی به زبان ساده تر اگر بخواهیم بگوییم، اگر رپورتاژ خود را به یک سایت نامربوط ارائه دهید، آن یک رپورتاژ سوخته محسوب خواهد شد. چرا که شکل تبلیغ به خود میگیرد و کلاَ معنای رپورتاژ آگهی چیست را از بین خواهد برد.
نکتهی دیگر در انتخاب سایت برای رپورتاژ این است که باید از سطح کیفیت و تعداد بازدید آن سایت اطلاع یابید. شاید بپرسید چگونه میتوان از این موضوع اطلاع کسب کرد؟ شما میتوانید از طریق آپشن یا افزونه mozbar متوجه شوید که آن سایت چه کیفیتی دارد. هر چقدر این امتیاز بالاتر باشد، بدون شک اعتبار و بازدید آن بالاتر است.
البته جالب است بدانید گوگل به خودی خود به هیچ سایتی اعتبار نمیبخشد و اصلا اعتقادی هم به این موضوع ندارد. بلکه گوگل فقط ارزش و اعتبار صفحات را بررسی میکند و ارزش کلی دامنه را برای مخاطبین تعیین میکند.
متن و لینک هایی که برای رپورتاژ باید تهیه کنید
- متن های کاربردی در یادگیری رپورتاژ آگهی چیست:
همیشه به یاد داشته باشید که برای در متن رپورتاژ آگهی باید قانون 70 به 30 را رعایت کنید. یعنی شما باید 70 درصد از نیاز مخاطب را برآورده کنید و 30 درصد دیگر به صورت نامحسوس تبلیغ کنید. این کار باعث اعتماد خواننده می شود.در متن خود حتما تا آن جا که در توانتان است خلاقیت به خرج دهید و از عکسهای جذاب استفاده کنید و متنهایی را به کار ببرید که خواننده را به دنبال خود برای ادامه مطلب جذب کند.
- لینک های کاربردی:
اگر میخواهید یک خدمت یا محصول خاصی را معرفی کنید و تصمیمتان بر این است که بر روی آن کلمه کلیدی سئو شوید، پس باید به صفحه محصول مورد نظر لینک دهید. اما اگر میخواهید اعتبار سایت را بالا ببرید میتوانید از کلی ترفند دیگر استفاده کنید که با سرچ کردن در گوگل آنها را یاد بگیرید.
رپوتاژ و تاثیر مثبت آن بر سایت
همان طور که در این مقاله مطالعه کردید ما برای شما به صورت واضح توضیح دادیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه مزیتهایی برای وبسایت و سئوی آن دارد و این که چگونه میتوانیم برای فروشگاه اینترنتی رپورتاژ آگهی تهیه کنیم. پس تا آخر این مطالب را بخوانید و از آن بهره برده و با این کار اعتبار سایت خود را بالا ببرید.
منابع این مقاله به ترتیب :