راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی HITACHI

هنگامی که یک کولر گازی هیتاچی تهیه می‌کنید به همراه آن یک ریموت کنترل وجود دارد که در واقع کار کنترل کولر گازی به وسیله آن انجام می‌شود. راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی به شما کمک می‌کند تا به راحتی با دکمه‌های متنوعی که روی کنترل وجود دارد آشنا شوید و به راحتی از آن استفاده کنید.

 

آشنایی با راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی

چندین دکمه‌ روی ریموت کنترل کولر گازی وجود دارد که در زیر به معرفی آن‌ها پرداختیم. برای آشنایی با این دکمه‌ها و آشنایی با راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی با ما همراه شوید.

دکمه خاموش / روشن:

در قسمت بالای ریموت و در سمت چپ یک دکمه قرمز رنگ قرار دارد که کار خاموش / روشن شدن کولر گازی را به عهده دارد.

دکمه مود یا انتخاب حالت در راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی:

دکمه مود یا انتخاب حالت یکی از آن دکمه‌هایی است که بسیار پر کاربرد است. از این دکمه برای تغییر حالت‌های موجود که شامل گرمایش، سرمایش، اتوماتیک، فن، تهویه و … است استفاده می‌شود. برای انتخاب هر کدام از این حالت‌ها دو بار روی این دکمه بزنید تا حالت انتخابی شما تثبیت شود.

تعمیر کولر گازی

دکمه کول(Cool):

در راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی به دکمه کول می‌رسیم. اگر قصد ایجاد سرمایش سریع دارید از این دکمه استفاده کنید. با توجه به توضیح داده شده در مورد دکمه کول مشخص است که استفاده از این دکمه در فصل زمستان امکان پذیر نیست. اما در فصل تابستان بسیار پر کاربرد است. (دکمه آبی سمت راست)

دکمه هیت (Heat):

این دکمه برای ایجاد گرمایش سریع استفاده می‌شود و قبل از استفاده از این دکمه گرمایش هوای خانه را مد نظر قرار دهید. این دکمه در فصل تابستان کاربرد ندارد و قابل استفاده نیست.

دکمه حالت خواب در راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی:

در راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی دکمه‌ای به نام دکمه حالت خواب وجود دارد که برای ست  کردن ساعت مشخصی برای روشن شدن دستگاه تعبیه شده است. در هنگامی که در بیرون از منزل هستید و هوا گرم است این دکمه به شما کمک می‌کند تا قبل از خروج از خانه روی ساعت مشخصی کولر را تنظیم کنید تا روشن شود و به این شکل هنگام برگشت شما به منزل هوای خانه خنک است. این کار باعث می‌شود تا کولر مداوم روشن نماند و در مصرف برق هم صرفه جویی می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای این دکمه این است که می‌توانید با دادن ساعت مشخص توسط ریموت کنترل کولر در نیمه شب اقدام به خاموش یا روشن شدن کولر نمایید تا هوای مطبوع و مناسبی ایجاد شود.

تعمیر کولر گازی هیتاچی تهران

دکمه فن:

دکمه فن یکی دیگر از دکمه‌هایی است که در راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی با آن روبه‌رو می‌شوید. استفاده از این دکمه باعث جابه‌جایی هوای منزل می‌شود. وقتی دکمه فن را بزنید موتور کولر گازی کار نمی‌کند و فقط فن آن روشن است. با استفاده از فن هوای منزل تهویه می‌شود.

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی و دکمه سوئینگ:

در راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی  اشاره شده است که دکمه سوئینگ مربوط به جابه‌جا کردن پره‌های کولر گازی است و همان طور که مشخص است این دکمه نیز از دکمه‌های پرکاربرد روی ریموت کنترل است. افراد زیادی دوست دارند که هنگام استفاده از کولر گازی پره‌های آن به صورت افقی یا عمدی تنظیم شود که با استفاده از این دکمه می‌توانید پره‌های کولر گازی را در هر جهتی که دوست دارید تنظیم کنید.

آشنای با دکمه درای در راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی:

دکمه درای جهت از بین بردن رطوبت محیط طراحی شده است و برای مناطقی که آب و هوای شرجی دارند بسیار مناسب و کاربردی است. استفاده از این دکمه باعث تهویه مطبوع هوا می‌شود و از رشد قارچ در محیط‌هایی که آب و هوای شرجی دارند جلوگیری می‌کند.

دکمه Eco Mode

از سایر کلیدهای روی ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی می‌توان به اکو مد اشاره کرد. این دکمه به این جهت طراحی شده است که به شما امکان می‌دهد تا سرعت کولر را با آهنگ آرامی کاهش دهید و به این شکل مصرف برق کاهش می‌یابد و هوای منزل هم درجه مطبوع خود را حفظ می‌کند.

حالت خودکار

این حالت به شما امکان می‌دهد تا مدیریت دمای هوای محیط را به کولر گازی بسپارید. با توجه به دمای محیط و در صورت لزوم دستگاه می‌تواند از حالت سرمایش به گرمایش سوئیچ کند.

نکاتی درباره استفاده از راهنمای ریموت کنترل گازی هیتاچی

یکی از نکاتی که باید هنگام استفاده از ریموت کنترل گازی هیتاچی به آن اشاره کرد این است که هنگام استفاده از ریموت کنترل مستقیما جلوی پمپ حرارتی بایستید. باید ریموت کنترل را مستقیما به سمت چراغ روی دستگاه بگیرید. شنیدن صدای بوق بعد از فشردن هر دکمه نکته مهم بعدی است که نشان از سلامت ریموت کنترل دستگاه شما دارد. نشنیدن صدای بوق نشان دهنده عملکرد ناقص ریموت کنترل دستگاه شما است.

نکاتی درباره صرفه جویی در مصرف انرژی هنگام استفاده از کولر گازی

یکی از مواردی که به صرفه جویی در مصرف انرژی هنگام استفاده از پمپ حرارتی کمک می‌کند استفاده از کلید تایمر است. مورد بعدی دستکاری نکردن ترموستات است. ترموستات را روی دمای معقولی تنظیم کنید و با آن بازی نکنید. وقتی دمای پمپ حرارتی را مرتب تغییر دهید مصرف انرژی بالا می‌رود.

بهترین دما در زمستان حدود ۱۸-۲۰ درجه است که باعث عملکرد مطلوب کولر گازی می‌شود و در تابستان این دما روی ۲۲-۲۴ درجه تنظیم شود بهتر است. اگر صرفه جویی در مصرف برق برای شما اهمیت دارد بهتر است از حالت خودکار سیستم استفاده کنید. این کار باعث تنظیم مناسب دما و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

برد ریموت کنترل

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی می‌گوید که برد دستگاه ریموت کنترل ۷ متر است. اگر در منزل شما سیستم نورپردازی هم با کنترل از راه دور کنترل شود این برد کاهش می‌یابد.

جمع بندی

هنگام خرید کولر گازی هیتاچی یک راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هیتاچی  نیز به شما داده می‌شود که با مطالعه آن با تمام دکمه‌های موجود روی کنترل و عملکرد آن‌ها آشنا می‌شوید. استفاده درست از کولر گازی مستلزم داشتن دانش استفاده از آن است و این کار باعث افزایش طول عمر کولر گازی شما می‌شود. شارژ دستگاه ریموت کنترل به وسیله دو باتری نیم قلمی انجام می‌شود.

تماس با ما

در صورتی که سوال یا ابهامی در مورد کنترل ریموت کولر گازی هیتاچی دارید، از طریق وب سایت www.araservice.co با کارشناسان آراسرویس در ارتباط باشید.

خروج از نسخه موبایل