الگوریتم های گوگل در سال 2024

مرور کلی درباره موتور جستجوی گوگل

با توجه به سهم بازار موتورهای جستجو، گوگل برترین موتور جستجوی جهان است. بنابراین، بهینه سازی وب سایت شما برای الگوریتم جستجوی گوگل بسیار منطقی است.گوگل بر اساس جستجوی کاربران، اطلاعات مرتبطی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

همه چیز درباره الگوریتم های سئو گوگل

مانند هر سیستم پیچیده دیگری، انواع الگوریتم های گوگل نیز مرتباً به روز می شوند.‏ .‏به عنوان مثال، گوگل نتایج متفاوتی را برای هر کاربر بر اساس موقعیت مکانی، سابقه جستجو، دستگاه، زمانی از روز که در حال جستجو است و زبان او نشان می دهد. بهینه سازی سایت فروشگاهی برای موتور جستجوی گوگل یکی از بهترین روش های افزایش فروش می باشد. اما همیشه باید در طی ابن فرایند مراقب رعایت قوانین گوگل یا همان الگوریتم های سئو گوگل باشیم.

این مقاله درباره جستجوگر گوگل است. برای شرکت گوگل، گوگل را ببینید.

جستجوگر گوگل (به انگلیسی: Google Search) یا گوگل یک موتور جستجوی وب است که توسط گوگل توسعه داده شده‌است. گوگل از راه این وبگاه روزانه صدها میلیون دلار درآمد به‌دست می‌آورد.”Marketplace. American Public Media. Retrieved December 9, 2017” (به انگلیسی). این وبگاه در سال ۱۹۹۷ بنیاد نهاده شد. دامنه اصلی این سایت در ماه مهٔ ۲۰۰۸ ۱۳۵ میلیون بار بازدید شده‌است. این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد. موتور گوگل روزانه چندصدمیلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف گوگل، یافتن متن موردنظر در میان صفحات وب است.

منبع: ویکی پدیا فارسی

بررسی الگوریتم های رتبه بندی گوگل

پیش‌تر اشاره شد که الگوریتم‌های گوگل یک سیستم پیچیده‌ای هستند که برای بازیابی داده‌ها از فهرست جستجو استفاده می‌شوند و می‌توانند فورا بهترین نتایج ممکن را برای یک جستجو ارائه دهند. در سال‌های آغازین گوگل تنها تعداد محدودی از الگوریتم‌های خود را بروزرسانی می‌کرد، اما در حال حاضر هر ساله هزاران تغییر بر روی این الگوریتم‌ها ایجاد می‌شود.

 اکثر بروزرسانی‌هایی که انجام می‌شوند بسیار اندک هستند که بسیاری از مواقع به چشم نمی‌آید. اما گاهی موتور جستجو بروزرسانی‌های اصلی الگوریتم خود را نشان می‌دهد که این بروزرسانی‌ها می‌تواند تاثیرات قابل توجهی را بر روی نتایج جستجو به نمایش گذارد. به همین دلیل الگوریتم های رتبه بندی گوگل در جهت رتبه بندی بهتر سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیست کامل الگوریتم های گوگل از ابتدا تا سال 2024

در این بخش می‌خواهیم از قدیمی‌ترین الگوریتم تا الگوریتم‌های جدید گوگل در سئو سایت (آخرین الگوریتم گوگل) را جهت آشنایی بیشتر برای شما توضیح دهیم تا هر چه بیشتر با الگوریتم‌های سرچ گوگل آشنا شوید. اما قبل از آن ذکر برخی از نکات خالی از لطف نخواهد بود که به آن می‌پردازیم.

الگوریتم پاندا گوگل

به‌روزرسانی الگوریتم پاندا در سال 2011 منتشر شد و در سال 2016 به‌عنوان بخشی دائمی از الگوریتم اصلی تبدیل شد. الگوریتم گوگل پاندا به صفحات وب امتیاز کیفی اختصاص می‌دهد که به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در سرپ استفاده می‌شود. این به روز رسانی همچنین تکرار محتوا و پر کردن کلمات کلیدی را جریمه می کند. از آن زمان، بازاریابان محتوای سئو مراقب بودند که صفحه را برای سرقت ادبی و بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی بررسی کنند.

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم گوگل پنگوئن در سال 2012 معرفی شد و برای کاهش رتبه وب سایت هایی با بک لینک هایی که غیر ارگانیک به نظر می رسند طراحی شد. برخی از مدیران وب پیوندهای کم تلاشی را اضافه می کردند که ارزشی برای خوانندگان ایجاد نمی کرد. این به روز رسانی تضمین کرد که الگوریتم سایت ها را با لینک های هرزنامه و متن های انکر بیش از حد بهینه سازی شده جریمه می کند.

مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 ایجاد شد و به موتور جستجو کمک می کند تا هدف جستجوگران را با دقت بیشتری برآورده کند. در حالی که کلمات کلیدی هنوز مهم هستند، الگوریتم مرغ مگس خوار به صفحه اجازه می دهد تا بسته به اینکه چگونه نیازهای جستجوگران را برآورده می کند و نه بر اساس کلمه کلیدی خاص، رتبه بندی کند. هوش آن در پیش بینی معنای جستجوگر با استفاده از بافت از کلمات با هم، به جای تجزیه و تحلیل هر یک به تنهایی، بهتر است.

رنک برین گوگل

رنک برین توسعه الگوریتم مرغ مگس خوار است. این به گوگل کمک می کند تا معنای پشت جستجو را تفسیر کند تا اطمینان حاصل شود که نتایج بدون زحمت با پرس و جو مطابقت دارند. به روز رسانی الگوریتم رنک برین گوگل یکی از فاکتورهای رتبه اول در گوگل است. بازاریابان معتقدند که (https://shetabdm.com/articles/google-rankbrain-algorithm/) RankBrain مسئول نحوه سفارشی سازی هر نتیجه جستجو توسط گوگل است.

به روز رسانی هسته الگوریتم کبوتر بر بهبود جستجوی محلی متمرکز شده است. الگوریتم کبوتر گوگل برای کاهش شکاف بین الگوریتم جستجوی محلی گوگل و الگوریتم وب گوگل به منظور بهبود پارامترهای رتبه بندی بر اساس مجاورت فیزیکی طراحی شده است.

الگوریتم کبوتر گوگل

به روز رسانی کبوتر تأثیر زیادی بر جامعه جستجوی محلی داشت. دستیابی به مخاطبان محلی را برای کسب و کارهای کوچک آسان تر کرد. اکنون، اگر کسب‌وکارهای کوچک بهترین شیوه‌های اولیه سئو را اجرا کنند می‌تواند شانس رتبه‌بندی آنها را افزایش دهد.

الگوریتم موبایل گدون که به عنوان به‌روزرسانی «موبایل فرندلی» گوگل نیز شناخته می‌شود، در آوریل 2015 منتشر شد. این اولین به‌روزرسانی بزرگی است که به ابتکار «ایندکس اول موبایلی» گوگل می‌پردازد.

 برای اینکه صفحه ای سازگار با موبایل در نظر گرفته شود، باید الزامات بصری خاصی را برآورده کند. به طور خاص، نسبت ها باید برای صفحه نمایش یک دستگاه تلفن همراه (تلفن هوشمند) مناسب باشد. سازگاری با موبایل به یک سیگنال رتبه بندی جدید تبدیل شد. صفحات وب که نسخه های سازگار با موبایل خود را ارائه می دهند.

الگوریتم موش کور

به روز رسانی الگوریتم موش کور نتایج جستجوی محلی را بهبود بخشید. قبل از این به‌روزرسانی، کسب‌وکارهایی که خارج از محدوده فیزیکی شهری یک مکان قرار می‌گرفتند، برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی مرتبط به شدت مشکل داشتند. این به روز رسانی مشکلاتی از این دست را برطرف کرد. همچنین موقعیت فیزیکی جستجوگر و همچنین تغییرات عبارات محلی را نیز حساس‌تر کرد.

این یک به روز رسانی مهم سئو محلی بود. گوگل فیلترها را بر اساس آدرس و موقعیت مکانی بهبود بخشید، اقداماتی برای تنوع بخشیدن به نتایج انجام شد و از رتبه‌بندی هرزنامه‌ها بیشتر جلوگیری شد.

الگوریتم گوگل برت

الگوریتم  برت گوگل یک سیستم یادگیری ماشینی پردازش زبان طبیعی است. این به موتور جستجو کمک می کند تا بفهمد کلمات در یک جمله برای یک انسان چه معنایی دارند. به‌روزرسانی BERT به Google امکان می‌دهد تا عبارات جستجو را به طور مؤثرتری درک کند و تعیین کند که کدام محتوا با کیفیت بالاتر و مرتبط‌تر با عبارت‌های جستجوی کاربر است. پس از برت، گوگل می‌تواند تفاوت‌های ظریف و ظریف معنا را برای کلمات بر اساس زمینه تعیین کند.

گوگل برت نحوه نوشتن کپی رایترهای سئو در مورد موضوعات را تغییر می دهد. کلمات کلیدی خاص اهمیت کمتری پیدا می کنند و زبان طبیعی مرتبط با کلمات کلیدی خاص اهمیت بیشتری پیدا می کند.

الگوریتم پروداکت ریویو

الگوریتم مرور محصول با تحقیق و تجزیه و تحلیل عمیق ناشران متخصص و علاقه‌مند، به‌روزرسانی‌های بهتری را به نقد می‌دهد. پیش از این، بررسی‌ها با محتوای ضعیف، قالب‌بندی‌شده و خلاصه‌شده به راحتی در جستجوی گوگل رتبه خوبی داشتند. در مستندات خود گوگل در مورد الگوریتم پروداکت ریویو، آنها فهرستی از سؤالات را ارائه کرده‌اند که در هنگام ایجاد بررسی‌ها از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال، از خود بپرسید که آیا نظرات شما بیانگر دانش تخصصی است، آیا نشان می‌دهد که محصول چگونه استفاده می‌شود، تفاوت آن‌ها با جایگزین‌ها، و اینکه آیا آنها به عوامل کلیدی تصمیم‌گیری یا خرید می‌پردازند.

الگوریتم پزشکی گوگل

وب‌سایت‌های مرتبط با پزشکی و همچنین سایر وب‌سایت‌هایی که با تصمیم‌های بالقوه تغییر دهنده زندگی سروکار دارند، به‌نظر می‌رسد که به‌طور نامتناسبی تحت تأثیر ارتقاء Google Medic قرار گرفته‌اند. آنها از سند دستورالعمل های ارزیابی کیفیت هستند، اگرچه این به طور عمومی تأیید نشده است.

نتیجه

به روز رسانی های الگوریتم گوگل تغییراتی در موتور جستجو هستند. الگوریتم های سئو بر سرپ تأثیر می گذارند. باید مراقب باشید تا وب سایت شما تحت تأثیر یک به روز رسانی الگوریتم گوگل قرار نگیرد. بنابراین بسیار مهم است که لیست کامل الگوریتم های گوگل را بشناسید.

منابع: https://wpseason.com/seo-services-for-online-shopping/

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DA%AF%D8%B1_%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84

خروج از نسخه موبایل