تعمیر مشکل بیس باند آیفون 7

عدم سرویس دهی آیفون 7

مشکل خرابی بیس باند آیفون ۷ از رایج ترین مواردی است که در زمینه خرابی و مشکلات گوشی های اپل گزارش شده و کاربران زیادی برای تعمیر آن به مرکز تعمیرات آیفون مراجعه می کنند. این مشکل که خود را با درج عبارت «No Service» در بالا گوشه سمت چپ نمایشگر نشان می دهد مربوط به آی سی Baseband گوشی iPhone 7 مدل های ۱۶۶۰، ۱۷۷۹ و ۱۷۸۰ می باشد.

شرکت اپل نسبت به این مشکل فراخوان داده و حتی از کاربرانی که گوشی شان دارای گارانتی بین المللی بوده است خواسته که تلفن های خود را برای اپل ارسال کرده و در عوض از خدمات آن ها برای تعمیر و تعویض استفاده نمایند. اما این مشکل برای کاربرانی که گوشی شان از گارانتی خارج شده و به نمایندگی های مجاز اپل دسترسی ندارند چگونه حل می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به رفع مشکل خرابی بیس باند در گوشی آیفون 7 مدل 1660 بپردازیم. برای دیدن سایر تعمیرات آیفون 7 به صفحه مربوطه مراجعه کنید..

برای حل مشکل خرابی بیس باند باید به کجا مراجعه کرد؟

بسیاری از افراد برای تعمیر بیس باند مخصوصا برای گوشی های آیفون ۷ سری ۱۶۶۰، گوشی خود را به خارج از کشور و نمایندگی های مجاز اپل ارسال می کنند. اما به این نکته دقت داشته باشید که می توان با صرف هزینه ای بسیار کمتر در کشور عزیزمان، ایران، این مشکل را حل کرد.

برای رفع مشکلات بیس باند و تعمیر آیفون، می توانید به مرکز تعمیرات تخصصی آیفون شرکت آروند گارانتی مراجعه کنید. مجموعه ما اولین و بزرگترین مرکز تعمیر موبایل در ایران این اطمینان را به شما می دهد که گوشی آیفون خود را توسط کارشناسان حرفه ای تعمیرات بررسی و تعمیر می کند و مشکل خرابی بیس باند آیفون شما را رفع می نماید.

خطای No Service چیست؟

عبارت «NO Service» که در بالا گوشه سمت چپ صفحه نمایش گوشی آیفون 7 اپل نمایان می شود، مربوط به مشکل آنتن دهی و اختلال هایی است که در شناسایی سیم کارت این گوشی به وجود می‌ آید. خطای «نو سرویس» یا عدم آنتن دهی در موبایل آیفون، نشان دهنده عدم سرویس گیری است و یک ارور شایع در گوشی iPhone 7 اپل به خصوص مدل های A1660 و A1661 محسوب می شود و دلیل آن باگ و مشکلی است که در شبکه بیس باند این گوشی ایجاد می شود، به همین دلیل، حل مشکل آنتن گوشی آیفون 7 کار ساده ای نیست و برای رفع آن باید به واحد تعمیرات تخصصی اپل مراجعه کرد. .

مشکل No Service و Searching در آیفون 7 چیست؟

مشکل NO Service در گوشی آیفون 7 اپل یکی از شایع ترین ارورهایی است که در این گوشی اپل محصول سال های بین 2016 و 2018 و مدل های A1660، A1780، و A1779 دیده شد و مربوط به مشکل آنتن دهی و عدم شناسایی سیمکارت گوشی می باشد.

ماهیت مشکل عدم سرویس گیری و نمایان شدن خطای no service در گوشی آیفون با مشکل گیر کردن آنتن گوشی روی searching شبکه که این نیز یکی از مشکلات شایع در گوشی های موبایل این برند می باشد متفاوت است.

در ارور no service گوشی آیفون 7 با اینکه سیم کارت وارد شده در خشاب سیمکارت، سالم است، گوشی رجیستر شده و فعال می باشد و از آنلاک بودن آن نیز اطمینان داریم اما آنتن دهی و امکان برقراری تماس وجود ندارد، اما در خطای searching گوشی در پیدا کردن و اتصال به شبکه سیم کارت دچار مشکل می شود.

مشکل «نو سرویس» گوشی آیفون صد در صد مربوط به مشکل برد و خرابی آی سی بیس باند (baseband) است که ممکن است بر اثر ضربه خوردگی و شکسته شدن پایه های بیس باند، اتصال کوتاه مدار بیس باند، و غیره اتفاق بیفتد. به طور کلی، از علائم خرابی بیس باند، می توان به نمایان شدن عبارت «no service» در گوشه سمت چپ بالا نمایشگر این گوشی، عدم نمایش IMEI با گرفتن کد #06#*، عدم فعال شدن بعد از ریستور شدن گوشی از طریق آی تیونز، و عدم شناسایی سیم کارت اشاره کرد.

دلایلی که چرا آیفون شما «no service» را نشان می دهد

اینکه روی صفحه نمایش گوشی بالا سمت چپ علامت no service درج می شود را نمی توان به قطع مربوط به یک مشکل دانست، بنابراین باید مشکل را عیب یابی و ساده ترین و محتمل ترین راه حل ها را امتحان کنید.

مشکل عدم سرویس دهی ممکن است به دلیل تغییر تنظیمات ساده مانند رفتن به حالت هواپیما یا شبکه مخابراتی ایجاد شود. در برخی موارد، از طریق به روزرسانی نرم افزاری ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود، در موارد کمتری، با تعویض سیم کارت و رفع مشکل در برنامه خدمات تلفن همراه خود می توان این مشکل را حل کرد. اما بیشترین دلیلی که خود اپل و تعمیرکاران حرفه ای گوشی های آیفون به خصوص در گوشی آیفون 7 مدل آ 1660 اشاره کرده اند مربوط به خرابی بیس باند می باشد که معمولاً با رفع مشکل بیس باند آیفون 7 اپل مشکل No Service و عدم آنتن دهی آن نیز برطرف می شود. پیشتر در مقاله ای در مورد رفع مشکل no service در گوشی آیفون 6 اپل صحبت کرده ایم. در بخش زیر نحوه عیب یابی عدم سرویس دهی آیفون 7 شرح داده شده است.

بررسی تخصصی نحوه ایجاد مشکل عدم آنتن دهی No Service آنتن 7

مشکل عدم آنتن دهی آیفون 7 در مدل A1660 مربوط به خرابی یکی از آی سی های آیفون به نام بیس باند ساخت شرکت کوالکام (Qualcomm) بوده که بنا بر طراحی نامناسب و نادرست مدار بعد از مدتی که از این مدل استفاده می شود، باعث ایجاد مشکل سرویس دهی می گردد.

وقتی با گوشی آیفون 7 خود از بازی های اینترنتی با گرافیک سنگین مانند پاپ جی و یا اپ های دیگر مثل اینستاگرام استفاده می کنید (مخصوصا در حالت لایو در اینستاگرام که باعث داغی دستگاه می شود)، داغ شدن بیش از حد باعث صدمه به لاین های مدار بد طراحی شده روی برد می گردد و مقاومت لاین ولتاژی در مدار آنتن پایین می آید و در نتیجه این لاین باعث سوختن بیس باند، سوختن آی سی تغذیه یا سوختن مدار آنتن خواهد شد. در این مواقع با برد گوشی نیازمند تعمیرات تخصصی آیفون می گردد و بیس باند باید تعویض گردد.

هزینه رفع مشکل عدم سرویس دهی (No Service) در گوشی آیفون 7 چقدر است؟

مشکل عدم سرویس دهی در گوشی آیفون 7 که به خرابی آی سی بیس باند و تعمیرات روی برد این گوشی مربوط می شود، یکی از عملیات تعمیرات آیفون تخصصی است که هزینه و اجرت تعمیر و رفع این مشکل بسته به شدت و میزان آسیب که به برد و این آی سی وارد شده است و میزان ساعتی که باید متخصص تعمیرکار آیفون روی آن کار کند متغیر می باشد.

پس از عیب یابی دقیق مشکل عدم آنتن دهی گوشی آیفون 7 و زمانی که قرار است تعمیرکار آی سی بیس باند و برد را تعمیر کند باید به طور کامل با جزئیات کار به خوبی آشنایی داشته و بر روی نقشه خوانی شماتیکی و تعمیرات الکترونیکی تسلط کامل داشته باشد.

هزینه و اجرت تعمیر و رفع مشکل عدم سرویس دهی در گوشی آیفون 7 اپل در مرکز تعمیرات موبایل ما که توسط کارشناس ماهر و با تجربه انجام می شود، خیلی زیاد نیست و ارائه این خدمات با کمترین هزینه قابل انجام خواهد بود. بنابراین اگر می ‌خواهید با کمترین قیمت ممکن تعمیر آیفون شما انجام شود بهتر است از سرویس ما استفاده کنید.

نکات راهنمای عیب یابی عدم سرویس دهی آیفون 7

اپل با اعلام مشکل «عدم سرویس دهی» در گوشی آیفون 7، خطای آنتن دهی در این گوشی را به خاطر خرابی قطعه بیس باند در برد این گوشی اعلام کرد. بسیاری از تعمیرکاران نیز تایید کرده اند که مشکل عدم سرویس دهی مربوط به خرابی آی سی baseband در برد می باشد. در ادامه به نحوه عیب یابی مشکل no service در گوشی آیفون 7 اپل می پردازیم.

رفع مشکل عدم سرویس دهی در این گوشی یکی از تعمیرات تخصصی آیفون به شمار می رود و تنها از عهده تعمیرکاران متخصص و با دانش بر می آید. به طور کلی بهتر است ابتدا قطعه معیوب را پیدا کنیم و علل احتمالی آن را یکی پس از دیگری حل کنیم. با این حال، یک تکنسین تعمیرکار با تجربه، از همان ابتدا روی برد کار می کند تا با تشخیص دقیق و عیب یابی درست، بتواند قطعه معیوب را به سرعت و در کمترین زمان ممکن تعمیر کند.

عدم سرویس دهی آیفون 7 (iPhone 7 No Service) عمدتا ناشی از دو دلیل است. آی سی تغذیه بیس باند (baseband PMU) دچار لحیم سردی شده است. یا بیس باند اصلی اتصال کوتاه شده است. در مورد لحیم سردی، می توانیم آی سی تغذیه بیس باند را دوباره داغ و لحیم کاری کنیم. در مورد اتصال کوتاه نیز، از آنجا که بیس باند اصلی را نمی توان به تنهایی تعویض کرد، باید همزمان CPU، بیس باند اصلی و آی سی تغذیه بیس باند را تعویض کنیم و یا مستقیما خود برد اصلی را تعویض کنیم.

رفع مشکل عدم سرویس دهی آیفون 7 که بیس باند اصلی آن اتصال کوتاه شده است

در ادامه این مطلب، مشکل عدم سرویس دهی آیفون 7 که بیس باند اصلی آن اتصال کوتاه شده است را بررسی می کنیم و با تحلیل خطا در همان شروع کار، یاد خواهیم گرفت که چگونه به سرعت، قطعه معیوب را پیدا کنیم.

کار را با روشن کردن دستگاه شروع می کنیم. دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی روشن شود. می بینیم که شماره سریال به طور معمول بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود، در حالی که شماره IMEI روی صفحه نمایش دیده نمی شود و البته خطای no service در گوشه بالا سمت چپ نشان داده شده است. با این اوصاف، مشخص است که مدار بیس باند دچار خطا شده است و برای رفع آن دو شیوه مختلف وجود دارد.

روش معمول این است که آی سی تغذیه بیس باند با کمک منبع تغذیه اندازه گیری می شود تا منشاء خرابی و قطعه معیوب پیدا شود. پراب ها به اتصالات مربوطه وصل می شوند و اگر در خازن های C5630 و C5730 هیچ ولتاژی وجود ندارد، یعنی ولتاژ آی سی تغذیه بیس باند غیر طبیعی است. کار با اندازه گیری و تست دیود خازن های C5630 و C5703ادامه می یابد. نتیجه تست دیود نشان می دهد که C5630 و C5703 اتصال کوتاه شده اند.

همانطور که مدار مرتبط با C5630 و C5703 از آی سی تغذیه بیس باند، بیس باند اصلی و خازن های چندگانه تشکیل شده است. برای پیدا کردن قطعه معیوب، باید یک به یک قطعات بررسی شوند.

آی سی تغذیه بیس باند برداشته می شود و مجددا از C5630 تست دیود گرفته می شود، اگر مشخص شد که C5630 اتصال کوتاه شده است، مشخص می شودکه قطعه معیوب، آی سی تغذیه بیس باند نیست. در ادامه خازن ها روی مدار با سشوار صنعتی برداشته می شود و از پد اتصال C5630 تست دیود گرفته می شود. اگر مقدار اندازه گیری شده نشان دهنده اتصال کوتاه باشد، بنابراین این خازن ها هیچ ارتباطی با خطا ایجاد شده ندارند. بیس باند اصلی برداشته می شود و از آی سی جدا شده، تست دیود گرفته می شود. اگر دیده شده که بیس باند اصلی اتصال کوتاه شده است. بدیهی است که با تعویض بیس باند اصلی معیوب نیز مشکل حل نمی شود و نیازی به ادامه تعمیر نیست.

انجام عملیات های بالا حدود 35 دقیقه یا بیشتر، وقت تکنسین تعمیرکار را می گیرد، و در ضمن نتیجه هم ندارد و برای تکنسین هم قابل قبول نیست. از اینرو روش جدیدی برای شناسایی عیب در عرض 2 دقیقه معرفی خواهیم کرد.

ابتدا، تعمیرکار با تایید نسخه برد (نسخه لاجیک برد کوالکام)، از خازن های C5630 یا C570 تست دیود می گیرد، اگر مقدار اندازه گیری شده عدد 0 را نشان بدهد، حاکی از این است که بیس باند اصلی اتصال کوتاه شده است. در این مورد، نیازی به ادامه تعمیر نیست.

در اینجا سوالی مطرح می شود که ممکن است تعجب آور باشد. «از کجا می دانید که بیس باند اصلی بر اساس این مقدار اندازه گیری شده، اتصال کوتاه شده است؟». همانطور که در بالا ذکر شد، اپل برنامه تعمیرات آیفون 7 خود را برای سال گذشته در مورد «عدم سرویس دهی» اعلام کرد. و بیشتر تعمیرکاران نیز تایید کرده اند که مشکل عدم سرویس دهی به خرابی برد مربوط می شود. با توجه به نقص طراحی برد آیفون 7، پد های اتصال پین 93 و پین 98، آی سی تغذیه بیس باند می تواند به راحتی خراب شوند. که منجر به نمایش ولتاژ غیر عادی و اضافی جریان از آی سی تغذیه بیس باند به بیس باند اصلی منتقل می شود.

تعمیر بیس باند آیفون 7

حتما برای رفع مشکل بیس باند در آیفون اپل خود صفحات زیادی را در گوگل جستجو کرده اید. خوشبختانه این بار جای درستی آمده اید. ما تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد تعمیر بیس باند آیفون 7 را در اختیارتان قرار می دهیم. مشکل No Service که با عنوان بیس باند هم شناخته می شود، یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران آیفون 7 و 7 پلاس از بروز آن شکایت دارند. این مشکل مربوط به ایرادات بیس باند یا واحد پردازش اطلاعات است.

بروز هرگونه خلل در این پردازش، سبب قطع ارتباط کاربران با شبکه‌‌های مخابراتی می شود. بر اساس اعلام خود شرکت اپل، مدل نامبرهای A1660، A1780، A1779 عملا با مشکل بیس باند مواجه هستند. اما چطور می توان این مشکل را حل کرد؟ با ما باشید تا شما را با نحوه عیب یابی و تعمیر بیس باند آیفون 7 آشنا کنیم.

هزینه تعمیر بیس باند آیفون 7

همانطور که اشاره کردیم، مشکل بیس باند آیفون می تواند باعث مختل شدن آنتن دهی گوشی شود. برای تعیین هزینه تعمیر بیس باند iphone 7، اول باید مطمئن شد که این بخش واقعا آسیب دیده است. مثلا اگر مسئله آنتن دهی ناشی از عواملی همچون ضربه، نوسانات برق ، آبخوردگی و موارد مشابه دیگر باشد، اصلا نیازی به ترمیم بیس باند نیست.

اما اگر پس از عیب یابی مشخص شود که ایراد از آی سی بیس باند است، هزینه تعمیرات بستگی به اقداماتی دارد که برای رفع مشکل انجام می شوند. تلاش همکاران ما این است که تعمیر بیس باند گوشی اپل مدل آیفون 7 را با مناسب ترین هزینه انجام دهند.

عیب یابی بیس باند آیفون 7 اپل

مشکل No Service یا خطای آنتن دهی یا شناسایی نشدن سیم کارت ممکن است در تمام مدلهای گوشی اپل مشاهده شود. اما اگر این ایراد در آیفون 7 یا 7 پلاس مشاهده شود، به احتمال زیاد نشان دهنده معیوب شدن آی سی بیس باند است. برای عیب یابی و تعمیر بیس باند آیفون 7 در این شرایط، باید گوشی را روشن و تست کنید.

اگر در نوار وضعیت یک علامت هشدار ظاهر می شود، یعنی مشکلات آنتن دهی ناشی از خرابی بیس باند است. در غیر این صورت احتمالا ایراد از جای دیگری است و نیاز به بررسی تخصصی تر گوشی apple می باشد. تکنسین های تعمیر موبایل ما، با بررسی مادربرد هم می توانند متوجه شوند که ایراد از بیس باند است یا بخش های دیگر گوشی آسیب دیده اند.

دلایل خرابی بیس باند 7 iphone

علت اصلی بروز مشکل در بیس باند آیفون، خرابی آی سی این بخش است. البته عوامل دیگری مثل معیوب بودن آی سی RF، معیوب بودن کریستال بیس باند، معیوب بودن CPU بیس باند یا لحیم سردی CPU بیس باند هم منجر به خرابی این قطعه و بروز مشکلاتی همچون خطای آنتن دهی و … می شوند. کارشناسان پیش از تعمیر بیس باند آیفون 7، تمام این موارد را با دقت بررسی و عیب یابی می کنند تا مشکل به صورت ریشه ای و تمام و کمال برطرف شود.

نحوه تعمیر بیس باند گوشی آیفون 7 و 7 پلاس

برای تعمیر بیس باند آیفون 7، تکنسین ها از ابزاری به نام هیتر استفاده می کنند. با استفاده از هیتر، کریستال بیس باند جدا شده و آی سی RF هم تعویض می گردد. قبل از نصب آی سی RF جدید، پایه های روی برد با دقت تمیز می شوند تا آلودگی به آنها آسیب نزند و سلامت برد را به خطر نیندازد. در نهایت مادربرد سرهم شده و گوشی ریستور می گردد. گوشی پس از ریستور روشن و تست می شود تا تعمیرکار از رفع مشکل بیس باند اطمینان حاصل کند.

خروج از نسخه موبایل