ویژگی هاو مزایای پنجره دوجداره کشویی یو پی وی سی جفت ریل

پنجره دوجداره ریلی یا پنجره کشویی

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین نوع پنجره های دوجداره پیرامید وین، پنجره دوجداره ریلی (کشویی) است که با توجه با نوع بازشوی آن و عدم اشغال فضا، بین طراحان و ساختمان سازان بسیار رایج است .پنجره دوجداره ریلی که به نام پنجره کشویی هم شناخته می شود، در انواع آلومینیومی و upvc ساخته می شود، که نوع upvc با توجه به ساختار مدرن تر، دارای مزایای بیشتری است. ازجمله عایق بندی بسیار بهتر که در بحث درب و پنجره های دوجداره حائز اهمیت است.

 قیمت پنجره دوجداره کشویی

پنجره های دوجداره ریلی upvc، به طور کلی قیمتی مناسب و متوسط در بین پنجره های دوجداره دارند. قیمت پنجره ریلی به نوع پروفیل آن متفاوت است و بر اساس بودجه خرید قابل خریداری در قیمت های مختلف است. برند سازنده پروفیل و یراق آلات ، کیفیت ساخت ، ابعاد کار شده ، رنگ و طرح، کیفیت و سازنده غلطک ها و البته وزن پروفیل عواملی هستند که بر قیمت پنجره دوجداره کشویی کشویی تاثیر می گذارند و قیمت دقیق و نهایی ، با توجه به این موارد تعیین می شود.

ساختار پنجره دوجداره ریلی

پنجره دوجداره upvc کشویی ، از پروفیلی با فریم کشویی ساخته شده است، که در واقع یک ریل بوده ، که لنگه روی بازشو آن قرار دارد ، و با استفاده از یراقی غلطکی ، روی آن حرکت می کند. این غلطک بین پروفیل فریم کشویی ، و پروفیل لنگه قرار گرفته است ، که سبب می شود حرکت پروفیل لنگه به راحتی در ریل انجام شود، و باز و بسته شدن پنجره صورت گیرد.

غلطک های گفته شده ، دارای اهمیت ویژه ای می باشند، چرا که تمامی وزن شیشه و لنگه بازشو را روی خود تحمل می کنند ، و بر روان بودن و حرکت کردن لنگه روی ریل تاثیر مستقیم دارند. بنابراین ، باید در هنگام تهیه پنجره دوجداره کشویی ، و یراق آلات آن ، به کیفیت این غلطک توجه ویژه ای داشت ، و از خرید پنجره هایی با غلطک کشویی بی کیفیت و ارزان قیمت اجتناب کرد .استفاده از غلطک و دیگر یراق آلات بی کیفیت و ارزان قیمت ، با گذشت مدتی حتی کوتاه ، کارایی پنجره دوجداره را مختل خواهد کرد و هزینه هایی بیشتر را متحمل استفاده کننده خواهد ساخت.

انواع پروفیل پنجره دوجداره کشویی

پنجره های دوجداره کشویی upvc ، خود دارای انواع مختلفی اند که از نظر کارایی و عایق بندی تفاوت هایی دارند.

پنجره دوجداره تک ریل

پنجره های دوجداره تک ریل ، همان طور که از نام ان مشخص است ، یک ریل برای باز و بسته شدن داشته ، و لنگه روی این ریل حرکت می کند. عایق بندی در برابر حرارت و صوت در نوع تک ریل بیشتر است . به طوری که عایق بندی ، حدود 50 درصد بیشتر از نوع دو ریل است .هم چنین عرض سطح مقطع پروفیل نیز در مدل تک ریل بیشتر بوده ، و قیمت بالاتری از جفت ریل دارد.

پنجره کشویی جفت ریل

این نوع پنجره کشویی به صورتی طراحی شده است که دو ریل جدا از هم روی فرم قرار دارند ، و روی هر کدام یک لنگه قرار دارد .

مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی

پنجره های دوجداره ریلی ، به دلیل بازشوی راحت و منحصر به فردی که دارند، استفاده ی زیادی در ساختمان ها دارند. اما مانند هر کدام از دیگر انواع پنجره دوجداره upvc ، دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند، و مزیت ها و معایبی دارد .

از مزایای پنجره دوجداره کشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

معایت پنجره دوجداره کشویی :

عایق بندی پپنجره دوجداره ریلی (کشویی)

همانطور که گفته شد ، پنجره های ریلی ، نسبت به دیگر انواع پنجره های لولایی ، عایق بندی کمتری دارند. اما استفاده از پنجره upvc کشویی ، هم چنان عایق بندی بیشتری نسبت به پنجره های آلومینیومی، آهنی و چوبی دارد .برای عایق بندی و آب بندی بهتر پنجره دوجداره کشویی، می توان از نوار های هوابندی مخصوص ، درزگیر های مویی و نوارهای هواگیر استفاده کرد .هم چنین لازم به ذکر است که کیفیت یراق آلات و پروفیل ، نقش مستقیمی در میزان عایق بندی دارد .

نکته ی دیگر نیز نصب صحیح پنجره دوجداره است که می تواند در عایق بندی پنجره کشویی تاثیرگذار باشد .به طور کلی باید گفت که پنجره های دوجداره کشویی upvc در برابر گرما و سرما و صوت عایق هستند، اما اگر به دنبال عایق بندی صد درصدی هستید و یا در فضایی با گرد و خاک و آلودگی بالا زندگی می کنید ، بهتر است به سراغ انواع دیگر پنجره های دوجداره ، و یا بروید .

ابعاد استاندارد پنجره ریلی

در ابعاد استاندارد برای پنجره های کشویی ، عرض لنگه بازشو باید حداقل یک سوم ارتفاع آن باشد ، تا از افتادن لنگه و خارج شدن آن جلوگیری شود.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

پنجره دوجداره فولکس واگنی، یکی از انواع پنجره های کشویی است ، که البته حالت ریلی آن متفاوت است .ساختار آن به گونه ای است که پروفیل لنگه کمی به طرف جلو فشار داده شده و در ریل قرار میگرد ، و سپس می توان آن را باز و بسته کرد  این پنجره ها به دلیل حالت خاص باز شدن آن که به خودروی ون فولکس واگن شباهت دارد ، به این نام معروف شده اند. مزیتی که پنجره فولکس واگنی که در واقع یک نوع پنجره کشویی است، به پنجره های کشویی معمولی دارد ، این است که با توجه به نوع یراق آلات و بازشو آن ، عایق بسیار خوبی نیز هست و مشکل ضعیف بودن عایق پنجره دوجداره کشویی در آن رفع شده است.

خروج از نسخه موبایل