آشنایی با سرور های قدرتمند اچ پی (hp) و انواع آن

سرور های HPE یکی از محصولات کمپانی سازنده آمریکایی با نام اختصاری اچ پی ای که از عبارت Hewlett Packed Enterprise گرفته شده است ، هستند. سرور به عنوان قلب تپنده یک شبکه از مهم ترین بخش هایی است که وظیفه حساب و پردازش اطلاعات و داده ها و همچنین انتقال و ذخیره سازی آن ها را بر عهده دارد.

سرور های اچ پی با دارا بودن بهترین و در دسترس ترین زیر ساخت ها ، در اکثر کسب و کار ها و برای پاسخ گویی به تمامی نیازهای فعالیت های شبکه ای به کار گرفته می شوند و کلیدی ترین مزایا را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. پیکربندی تمامی این محصولات توسط کارشناسان IT انجام شده و با پشتیبانی بالایی که در اختیار مشتریان قرار می دهند ، به مرور زمان دچار بهبود شده و نسل های به روزتر و عملکرد بهتری از خودشان نشان داده اند.

انواع سرور hp

سرور های این کمپانی از انواع متفاوتی برخوردار هستند که معمولا بر اساس ویژگی های فیزیکی شان دسته بندی می شوند و هر کدام از آن ها با خاصه های منحصر به فردشان در عملکرد های به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

سرور های BL  معمولا برای مراکز داده و آن دسته از فعالیت هایی به کار گرفته می شوند که از حافظه خارجی استفاده می کنند و در واقع این نوع سرور برای کسب و کار ها و مشتریان کوچک با برنامه های کاربردی محاسباتی و سیستم های عامل طراحی شده است.

نوع دیگری از سرور های اچ پی که به آن می پردازیم سرور های DL  هستند که با داشتن قدرت محاسباتی بسیار قوی در یک فضای کوچک در مشاغلی به کار گرفته می شوند که در آن ها معمولا از پیام رسان ها و ایمیل و شبکه و در کل مجازی سازی استفاده می شود.

سرور های HP ProLiant ML معمولا در فعالیت هایی به کار گرفته می شوند که احتیاج به فضای ذخیره سازی داخلی بسیار زیادی دارند و این کسب و کارها در راه های دوری از هم قرار گرفته و شعبات آن ها به شبکه و فایل و چاپ نیاز دارند و باید به یک اینترنت مشترک دسترسی داشته باشند.

و اما سرور های نسل هشتم SL اچ پی که با افزایش پهنای باند حافظه و کاهش سایر هزینه های جانبی ، سطوح بیشتری از پیکر بندی و کارایی بالاتری را در اختیار ما می گذارند.

قیمت سرور hp

برای بررسی هزینه ها نکاتی حائز اهمیت است ، به طور مثال نوع کسب و کار و شیوه فعالیتی که سرور در آن به کار گرفته می شود و نیز تعداد کارمندان و نوع نرم افزار هایی که در مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند بر روی قیمت سرور اچ پی تاثیر می گذارد.

هر سرور از قدرت و ویژگی های خاصی برخوردار است و نوع تکنولوژی و عملکرد هر محصول علاوه بر مدل و نسلی که به بازار مصرفی ارائه می گردد ، بازده متفاوتی از قیمت را پیش روی ما می گذارد و به همین دلیل نمی توان با وجود قابلیت های به خصوص شان و تفاوت هایی که از لحاظ فنی و سخت افزاری با یک دیگر دارند ، قیمت مشخصی برای این سرورهای اچ پی بیان کرد.

خرید سرور hp

این سرورها با بازدهی و کارایی بالا و طول عمری حداقل 10 ساله ، پردازش محاسبات با داده های سنگین در کنار عملکرد عالی و ظرفیت بالای ذخیره سازی داده ها و همچنین با قابلیت اطمینان و ویژگی مقیاس پذیری که دارند ، گزینه کاملا مناسبی جهت شروع و ارتقا هر نوع کسب و کاری هستند. برای خرید سرور اچ پی می توانید به فروشگاه تجهیز شبکه فیدارمراجعه نمایید.

یکی دیگر از جمله ویژگی هایی که سرور های اچ پی را متمایز می سازد ساپورت آپشن Hot Plug است که این امکان را به ما می دهد تا حتی در زمان روشن بودن سرور به راحتی قطعات را تعویض کنیم.

همچنین قیمت های مقرون به صرفه و نسبتا پایین این سرور ها با وجود امکانات بالایی که دارند و قیمت رقابتی تجهیزات جانبی آن ها در مقایسه با سایر برند ها ، موجب می شود که خرید سرور های HP  در اولویت قرار گیرد.

برای خرید سرور hp می توانید به فروشگاه تجهیز شبکه فیدار مراجعه نمایید که چندین سال است در این زمینه فعالیت دارد که می تواند شما را در جهت خرید یاری نماید و تمام ابهامات شمارا در این زمینه برطرف کند.

خرید سرور استوک

برخی از کسب و کارها در پی ارتقا شبکه های خود به تعویض و تهیه مدل و نسل های جدید تر سرور می پردازند ، از آن جایی که این سرور ها از بازدهی بالایی برخوردارند و از لحاظ فنی و فیزیکی بسیار قدرتمندند ، حتی به صورت کار کرده و دست دوم نیز در بازار ارائه می گردند.

آن دسته از مصرف کنندگانی که قصد دارند فعالیت هایی نوپا با کارمندان کم و محاسبات ساده تری را در کنار هزینه های کمتر آغاز کنند می توانند سرورهای استوک hp را تهیه کنند.

سرور HP G8

در این نسل هشتم اچ پی قدرت پردازش در سی پی یو این سرور افزایش یافته و با داشتن حافظه و رم بالاتر ، توانایی و سرعت بیشتری برای محاسبه و پردازش داده و اطلاعات در اختیار ما قرار می دهند.

این سرور های پر فروش و کاربردی در انواع مختلف ایستاده ، تیغه ای و رکمونت در بازار مصرفی قرار داشته و با وجود قدرت بالا و قابل اعتمادی که دارند ؛ در تمام کسب و کار ها و تجارت ها و به جهت ذخیره سازی فایل و ارتباطات و هاستینگ و سایر امور اداری ، به کار گرفته می شوند. از جمله فروشگاه های خارجی که در زمینه سرور و انواع آن فعالیت دارد می توان به سایت server basket اشاره کرد.

خرید سرور استوک g9 dl360

این محصول یکی از پرفروش ترین سرورها است که از سایر ویژگی های مدیریتی و ارتقا پذیری و امنیت بالا در کنار تعداد زیادی از هسته های پردازشی برخوردار است.

خرید این سرور از آن جایی مقرون به صرفه است که با داشتن ظرفیت بالای حافظه LFF  و SSD و همچنین امکان استفاده از هارد درایوهای نوع SSD و NVMe تنوع فوق العاده ای در کانفیگ برای ما ایجاد می کند.

این سرور HP G9 dl380 sff با ساپورت از دو پردازنده و 56 هسته و استفاده از 4 کانال حافظه برای ارتباط با رم ها و پشتیبانی از فناوری Turbo Boost و… برای هر گونه فعالیتی مناسب بوده و به عنوان محصولی پرفروش و به جهت ارتقا هر نوع کسب و کاری به صورت گزینه مناسبی جهت خرید به افراد عرضه می شود.

خروج از نسخه موبایل