ضررهای نگهداری پکیج در خانه

پکیج در مقایسه با موتورخانه از مزایای زیادی برخوردار است، به همین دلیل هر روز بر تعداد افرادی که از پکیج استفاده می­‌کنند، افزوده می­‌شود. چرا که استفاده و نگهداری از پکیج بسیار آسان است و به بهینه سازی سوخت کمک می‎­کند. با رعایت برخی نکات ساده می­توان پکیج را در خانه قرار داد و عمر پکیج را افزایش دهید.

برای نگهداری پکیج در خانه باید همیشه به فشار بار پکیج توجه کنید، فشار بار پکیج هیچ وقت نباید کمتر از ۱ باشد. همچنین به دمای پکیج توجه داشته باشید و آن را چک کنید. اگر کوچک­ترین مشکلی مانند چکه کردن آب در پکیج گرمایشی احساس کردید، به نمایندگی و یا تعمیرکار پکیج خبر دهید و راهنمایی کسب کنید.

تعمیر پکیج در تهران:

در صورت نیاز به هریک از خدمات پکیج دیواری مانند سرویس ، تعمیرات پکیج کافیست با نزدیکترین شعبه تهران سرویس آنلاین به خود تماس حاصل نمایید،کارشناسان ما در کمتر از یک ساعت در محل مورد نظر حاضر و اقدام به رفع مشکلات پکیج شما خواهند کرد.تمامی خدمات پکیج ما دارای 6 ماه ضمانت و پشتیبانی 24 ساعته بوده و به مشتریان عزیز این نوید را میدهیم که تمامی قطعات مورد استفاده از برند اصلی پکیج شما خواهد بود.

محل مناسب نصب پکیج در خانه

اگر در نگهداری پکیج نکات لازم و ایمنی را رعایت کنید، نگهداری پکیج هیچ خطری برای شما و اعضای خانواده نخواهد داشت. یکی از این نکات کنترل کردن مسیر دودکش است. همیشه مسیر دودکش پکیج را کنترل کنید تا اگر مشکلی برای آن پیش آمد سریع آن را برطرف کنید. هر چند وقت یکبار مسیر دودکش پکیج را بررسی کنید و از باز بودن آن اطمینان داشته باشید.

نصب پکیج در تراس و بالکن

اگر می­خواهید پکیج را در بالکن و یا تراس قرار دهید به این نکته توجه داشته باشید که پکیج را در محلی نصب نکنید که در مسیر وزش باد باشد. باید پکیج را از وزش باد و جریان تند هوا محفوظ نگه دارید.

نصب پکیج در کابینت

اگر می­خواهید پکیج را داخل کابینت نصب کنید به این توجه داشته باشید که، دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد. این رو از کابینت­های کرکره­ای استفاده کنید تا پکیج بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را برای احتراق به‌دست آورد و با مشکلی مواجه نشود. با توجه به این نکات می‌توان با خیالی آسوده پکیج را در خانه نگهداری کرد.

خطرات ناشی از نصب پکیج در منزل:

نشت گاز:

یکی از فاکتورهای لازم برای شروع به کار پکیج دیواری گاز است ، اما همین فاکتور خود میتوانند یکی از عوامل بروز حادثه محسوب شود  ، در هنگام نصب پکیج خود از نصابان مطمئن پکیج بهره بگیرید ، چرا که باید در هنگام نصب از شلنگ ، مهره و …..اداوات مخصوص به خود آن برند استفاده شود ، همچنین سرویس به موقع پکیج به شما کمک میکند در صورت بروز مشکلاتی از قبیل پوسیدگی شلنگ ، نشت گاز ….به موقع به شما کمک کنند و شما را از خطر خفگی و آتش سوزی نجات دهند.

تاثیر بر روی سلامت :

پکیج برای احتراق به جریان هوا احتیاج دارد، نصب آن در اتاق‌های کوچک سبب می­‌شود که هوای تازه خانه مصرف شود و هوای تنفس اعضای خانواده کم شود. به ویژه اگر در بین اعضای خانواده افرادی باشند که به مشکلات تنفسی و یا آلرژی مبتلا باشند، پکیج می‌تواند این مشکلات را تشدید کند.

همچنین پکیج ها موجب کاهش رطوبت منزل و آب بدن اعضای خانه شده و در نتیجه در گردش خون اختلال ایجاد کرده و باعث افزایش غلظت آن می‌شود. به دنبال کاهش رطوبت منزل، مخاط بدن خشک شده و تبادل اکسیژن دچار مشکل می­‌شود. بنابراین بدن آب بیشتری را از دست می‌دهد که این مساله به‌خصوص در افرادی که زمینه بیماری‌های قلبی دارند تبعات شدیدتری دارد.

کاهش آب بدن منجر به بروز مشکل در جریان خون می‌شود که این موضوع افرادی را که دچار نارسایی قلبی، مشکلات دریچه قلبی و بیماری‌های عروقی هستند، با مشکلات بسیاری مواجه می‌سازد.

علت آن است که شعله‌­های پکیج برای اینکه به مدت طولانی روشن بماند باید از اکسیژن هوا استفاده کند و این موضوع موجب کاهش اکسیژن ده و به افراد آسیب میزند.

چنانچه در محیط­‌های بسیار کوچک و کمتر از ۶۰ متر زندگی می‌کنید، توصیه می‌کنیم از پکیج استفاده نکنید زیرا حجم هوا و اکسیژن محیط کم است و استفاده از پکیج موجب سوخت اکسیژن فضا و پخش سریع گاز مونوکسید در محیط می‌شود و این مساله به تدریج می­‌تواند منجر به بروز مشکلات تنفسی شود. مگر به شرطی که بتوان هوای ورود پکیج را از بیرون خانه تامین کرد.
در صورتی از پکیج استفاده کنید که بتوانید مشکل خشکی هوا و کمی اکسیژن منزل را حل کنید. برای حل این مشکل نیز راههای مختلفی هست.

نشت دود و خفگی :

همه ساله و خصوصا در فصول سرد سال، مونواکسید کربن جان افراد زیادی را می گیرد. حصول اطمینان از سوختن مناسب گاز در پکیج ها از طریق مشاهده شعله آبی رنگ، سرد نبودن دودکش و وجود تهویه مناسب هوا در محل نصب پکیج از مهمترین عوامل پیشگیری کننده از این مسمومیت ها هستند. نصب سنسور مونواکسید کربن در محل نصب دستگاه و استفاده از مدل های جدید و مرغوب با سیستم های ایمنی و قطع کن های موردنیاز نیز به شدت توصیه می شود

آلودگی صوتی :

در هنگام خرید دستگاه باید به میزان الودگی صوتی دستگاه توجه نمایید ، چرا که برخی از این دسیتگاه ها صدای زیادی تولید میکنند.در اغلب مدل های موجود در کشور، مقدار دسیبل این نویز از حد استاندارد برای یک واحد مسکونی بیشتر است.

انفجار پکیج :

امکان بروز این مشکل با ایمنی بالای پکیج های امروزی بسیار کم است اما کاملا صفر نیست ،در بیشتر از 90 درصد مواقع با عملکرد شیر اطمینان دستگاه این موضوع برطرف میشود .اما خطر ناشی از انفجار گاز در فضای مسکونی به‌ دلیل عملکرد ناقص شیر کنترل گاز از دیگر خطرات نگهداری پکیج در خانه است. شیر گازی پکیج دارای اجزاء مکانیکی خاصی هست و درصورتی که کیفیت پایین داشته باشد و یا به مرور زمان فرسوده شود، احتمال دارد عملکرد درست و صحیح خود را از دست بدهد.

از این رو شیر کنترل گاز پکیج به‌درستی عمل نکرده و گاز بدون این که با جرقه مشتعل گردد، در فضای کوچک شیر گاز حبس شده و به ناگاه و با حجم بسیار زیاد در اتاق احتراق آزاد می‌شود. اگر به‌صورت تصادفی سیستم جرقه زنی پکیج فعال شود ممکن است انفجاری بزرگ رخ دهد.

نصب پکیج در خانه ها کوچک

ممکن است شما هم شنیده باشید که نگهداری و نصب پکیج در خانه‌­هایی با متراژ کم ممنوع و خطرناک است. ولی با این حال اگر شرایط آن از جمله تامین هوای مورد نیاز برای احتراق از بیرون تامین شود، خطرات پکیج به حداقل رسیده و مشکلی ایجاد نمی‌کند و ممنوعیتی ندارد. از این رو، می­‌توان گفت که نگهداری و استفاده از پکیج حتی در خانه­‌های کوچک مجاز است و خطری ندارد.

ولی به شرط این که نکات ایمنی و اصول و قواعد آن را رعایت کنید. چرا که مصرف اکسیژن در خانه توسط لوازم گازسوز، همواره دغدغه‌ای بسیار مهم در پیشگیری از مرگ خاموش است. از این رو، هیچ کسی نمی‌تواند مانع به‌کارگیری پکیج‌هایی شود که دودکش دو جداره یا دو دودکش جدا دارند، که از یکی از آنها همیشه هوای تازه، از خارج ساختمان تأمین می‌شود و هوای داخل واحد را مصرف نمی‌کند.

خروج از نسخه موبایل