خلاقیت محوطه سازی باغ

باید توجه داشته باشید در جدیدترین محوطه سازی باغ، اجزا نباید در فاصله حداقلی و تنگاتنگ در کنار هم قرار بگیرند چرا که نظم و آرایش اصولی را دچار اختلال می کنند. پس هریک از اشیا، المان ها و بخش های مجزا را به شکل تفکیک شده از هم قرار داده و برای هرکدام یک جایگاه ویژه و حساب شده در نظر بگیرید.

توجه به نقطه کانونی و مرکز گرایی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. نقطه کانونی در واقع تعیین کننده میزان جذابیت باغی است که قصد آرایش آن را دارید. برای مرکز باغ و دیزاین کردن آن از ابزار و المان هایی بهره بگیرید که ارزش معطوف شدن نگاه ها و نهایت دقت و توجه را داشته باشند.

طراحی محوطه سازی باغ و ویلا

خطوط صاف و فضاهای باز با مجسمه ها و تندیس ها برای ایجاد یک فضای مدرن ترکیب شده اند. استفاده از چوب ترمود با سنگ رودخانه محصور در قالبهای مختلف، طرحی خاص و منحصر به فرد را به مخاطب می بخشد. استفاده از اشکال دایره ای در طراحی باغچه حیاط خانه گاهی منجر به ایده های خلاقانه می شود.

یکی از ساده ترین راه ها برای تغییر شکل فضای بیرونی شما چه یک باغ شهری باشد یا یک باغ روستایی، سرمایه گذاری در یک طرح مبتنی بر گیاهان شماست. انتخاب خوبی از گل، درخت و بوته باعث ایجاد علاقه در تمام طول سال می شود.

همچنین بیش از حد از یک عنصر استفاده نکنید زیرا استفاده بیش از حد از یک عنصر باعث می شود طراحی شما خسته کننده و یکنواخت شود یعنی در اختصاص صحیح فضاها برای گیاهان و درختان متناسب با خصوصیات اقلیمی و رفتاری گیاهان برای رشد بعدی آنها و افزایش تراکم هر گیاه. شاخه های گسترده و متراکم روی درختان می تواند گزینه مناسبی برای سقف باشد، بنابراین گاهی اوقات آلاچیق ایجاد می شود.

نسبت بین تاریکی و نور باید متعادل باشد، بنابراین سازماندهی یک طرح روشنایی قبلی مهم است. می دانیم که کار آسانی نیست، برخی از جوانب و دانسته ها را باید با جزئیات اندیشید، بنابراین توصیه می شود برای این نوع فضاها از مشاوره های مجموعه تهران گاردن به عنوان یک متخصص محوطه سازی استفاده کنید.

نحوه چیدمان المان ها در محوطه سازی باغ

این گیاهان بر روی زمین و به صورت مرتب در کنار هم کاشته می شوند تا با ایجاد تنوع به زیبایی باغ کم کنند. تقسیم بندی های راست گوشه و تا حدی هندسی، نظم و صراحت در تقسیمات فضایی، ساخت المان های محوطه سازی مانند آلاچیق و اجرای آتشگاه و کفسازی ها با بلوک های بتنی و چوبی و همچنین سادگی و عملکرد گرایی مهمترین ویژگی های این نوع سبک هستند.

ترکیب بندی رنگ های گل ها و گیاهان در طی فصول مختلف در یک طراحی فضای سبز ویلا بهینه باید مد نظر باشد. طراحی حیاط ویلا با ایده خلق فضایی نیمه محصور و دنج بین ساختمان و فضای سبز ویلا شکل گرفته است. بسیاری از باغبانان باید بدانند استفاده از پالت می‌تواند سبک طراحی باغ را به کلی تغییر دهد. پالت‌ها به ایجاد باغ‌های عمودی کمک می‌کنند و ظاهری منحصر به فرد را به فضای خانه می‌دهند.

در این الگو، باید مسیر تردد و رفت و آمد را لحاظ کرده و در هر بخش از فضایی که به دلیل تنوع درختان، جداسازی می شود، امکانات مخصوص به آن را در نظر بگیرید. نورپردازی مناسب، تجهیزات رفاهی و مسیرهای رفت و آمد که دسترسی به تمام نقاط باغ را فراهم سازند، از ابتدایی ترین فاکتورهایی است که باید در محوطه سازی این نوع باغ ها، به آن توجه شود. در بالا توضیحاتی در خصوص ترفندهای محوطه سازی باغ کوچک ارائه کردیم که هر یک به صورتی می توانند در زیباسازی و سرسبز کردن یک محوطه با مساحت محدود موثر باشند.

ایده هایی خلاقانه محوطه سازی باغ

استفاده از ایده های خلاقانه و بکر در فضای سبز، می تواند محوطه سازی حیاط خانه های آپارتمانی و محوطه سازی ویلا را از این رو به آن رو کند. در محوطه سازی حیاط خانه ویلایی خود می توانید از المان های شیک و مدرن از جمله آلاچیق، برکه و چشمه مصنوعی، استخر یا باغچه و گیاهان زینتی استفاده کنید و قرارگیری هر یک از این المان های زیبا با توجه به فضای حیاط مورد نظر انتخاب می شود.

فضای سبز و پوشش گیاهی و درختان محوطه رستوران هم در طراحی و دیزاین آن حرف های زیادی برای گفتن دارند. در محوطه سازی باغچه و طراحی باغ رستوران رعایت ریتم و هماهنگی برای ایجاد منظره ای یکپارچه و زیبا موثر است. گردش بین محوطه ویلا و ورودی خانه می تواند مسیر را با توجه به محل چمن، گلها، گیاهان زینتی و درختان تعیین کند. از تکرار برای ایجاد وحدت در طراحی شما با تکرار عناصری مانند گیاهان و دکورها در منظره استفاده می شود.

از سازگاری برای ایجاد وحدت با قرار دادن عناصر مختلف یک منظره در کنار هم برای ایجاد یک واحد یا موضوع مشترک استفاده می شود. این ملاحظات بخشی از در نظر گرفتن تغییرات احتمالی هر فضای سبز است، در حقیقت آینده نگری یکی از نکات مهم در طراحی فضای سبز است. در این بخش پیشنهادات خلاقانه ای برای محوطه سازی حیاط منزلتان آورده ایم.

با توجه به تنوع رنگ ها، اشکال گیاهان، رنگ ها و بافت برگ های آنها و همچنین قابلیت رشد آسان به هرس و مدل سازی، می توان پروژه های طراحی بسیار متنوعی را اجرا کرد. محدودیت دیگری که می تواند برای طراح ایجاد شود محدودیت های مالی است.

به همین دلیل طراح باید محدودیت های مالی را تا حد ممکن در نظر بگیرد. مسلماً اگر کارفرما مبلغ زیادی را برای هزینه های محوطه سازی در نظر بگیرد، در این صورت امکان استفاده از مواد بهتر وجود دارد. مطمئناً هرچه هزینه راه اندازی بیشتر باشد ، در آینده به تعمیرات کمتری نیاز خواهید داشت.

ایده برای خلاقیت محوطه سازی زیبا باغ

در ادامه به فضای بیرونی، چه از دیدگاه محیط زیست و طبیعت، چه از دیدگاه رابطه آن با زندگی انسان و چه از دیدگاه هنر و زیبایی شناسی می پردازد. حال با 10 ایده برای ساخت محوطه سازی زیبا باغ آشنا شوید. محوطه سازی در سال های اخیر به یک کار رقابتی در کشور ما بدل شده است. قفسه گلدان ها را در گوشه از باغ قرار دهید، احتیاج نیست آن ها را به عناصر کانونی که سریع توجه را جلب می نمایند در نظر بگیرید.

همچنین می توانید مجموعه آن ها را در تراس قرار دهید تا نمای بیرون منزل به زیبایی تزیین گردد. با سرد شدن هوا حتی می توانید بعضی از گلدان ها را به داخل خانه بیاورید. نمای دیوار حیاط با طراحی خلاقانه و شیک برای طراحی دیوار حیاط می توانید از وسایل دور ریختنی و گلدان های دیواری و باکس استفاده کنید که هر کدام از این ایده ها می توانند زیبایی و جذابیت خاصی را به دیوار حیاط منزل شما بدهند.

مهم‌ترین استفاده از این جعبه ها، کاشت گیاهان خوردنی است، مثلاً برای کاشت کاهو، هویج و پیاز عالی هستند. همچنین برای تزیین گل‌های باغ نیز می‌توانید از این جعبه‌های چوبی نهایت استفاده را ببرید. با توجه به نقشه توپوگرافی و طرح نهایی، فرآیند را با توجه به نوع خاک آغاز می کنیم. در بعضی موارد خاک سست است می توان به صورت دستی خاک را پردازش کرد و در هر مرحله به کار برد.

باید توجه داشت که کاربرد به معنای ایجاد سطوح مختلف و گاهاً حجم های مختلف است. به عنوان مثال در محوطه سازی پیاده رو باید توجه داشت که سیستم تحویل آب سطحی نیاز به طراحی دارد که باید به صورت سوراخ یا کانال ساخته شود. اگر می خواهید در خصوص خلاقیت محوطه سازی باغ بیشتر بدانید روی لینک کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل