بروکرهایی که داوجونز دارند

نماد داوجونز در فارکس و معامله داوجونز در فارکس

شاخص داوجونز یکی از مهم ترین شاخص ها در معتبرترین صرافی ارز دیجیتال و بازار سهام می باشد که تا کنون 30 شرکت برتر و بزرگ دراقتصاد آمریکا توانسته اند سهام آن را تشکیل دهند. برخی از خبرگذاری ها برای ارائه گزارشات خود، نماد داوجونز را به عنوان مرجع بازارهای مالی در سهام اعلام می کنند. در حقیقت اگر معامله گران بورس و یا بازار مالی بخواهند از شیوه روند اقتصاد آمریکا مطلع شوند، تنها ملاک آنها شاخص داوجونز در متاتریدر است. البته همانطور که اطلاع دارید شاخص های مختلفی برای اطلاع از روند اقتصاد آمریکا وجود دارد و از جمله آنها می توان به شاخص PMI  و یا شاخص NEP اشاره کرد. در این مقاله در مورد نماد داوجونز در متاتریدر 4، داوجونز در فارکس، خرید سهام داوجونز، معامله داوجونز در فارکس بیشتر با شما صحبت می کنیم.

شاخص داوجونز در بورس اوراق بهادار ایالات متحده همواره نقشی تنظیم کننده و نمایانگر وضعیت اقتصادی را داشته است. این شاخص که با نماد فارکس  DJI در بین معامله گران شناخته میشود یکی از برترین شاخص های اقتصادی در اقتصاد ایالات متحده است که همواره توجهی بسیاری از بانکداران ، سرمایه گذاران و تریدر ها را به خود جلب کرده است. اوپوفارکس در این مقاله به بررسی نمادها در فارکس می پردازد و سعی میکند مفاهیم اولیه و کاربردی این شاخص اقتصادی را بررسی نماید.

شاخص داو جونز در سال 1885 توسط آقای Dow و شریح تجاری اش آقای ادوارد جونز ایجاد شده است. و نماد داوجونز در فارکس و بازار سهام ایالات متحده به اختصار DJI است و میتوانید آن را به راحتی خرید و فروش کنید. در ابتدا این شاخص صنعتی-تجاری فقط شامل 12 شرکت برتر میشد که اکثر این شرکت ها کاملا دولتی و از شرکت های صنعتی ای همانند صنعت راه آهن ، نفت و گاز، روغن و غیره بوده اند.

محاسبه شاخص داوجونز بصورت قیمت-وزنی تعریف شده است و این به این معناست که سهامی که بزرگتر باشد و با قیمت بیشتری معامله می شود وزن بیشتری نسبت به بقیه سهام ها در بازار دارد و در نتیجه تاثیر بیشتری بر روی این شاخص می گذارد.

این شاخص از سهام 30 شرکت صنعتی-تجاری بزرگ در بازار بورس آمریکا تشکیل شده است که این شرکت ها شامل بخشی های مختلفی از جمله نفت و گاز ، مخابرات، خدمات عمومی ، کالاهای مصرفی ، سرمایه گذاری و غیره هستند که با توجه به ارزش بازار هر سهم میتوانند در شاخص داوجونز قرار بگیرند و توسط نماد داوجونز DJI معامله شوند یا حذف شوند.

این امر باعث تغییر یافتن نماد های تاثیرگذار در این شاخص میشود. اما گفتنی است سال هاست که از آخرین تغییرات سهام های زیرمجموعه نماد DJI می گذرد. آخرین شرکتی که به نماد شاخص داوجونز در فارکس اضافه شده است شرکت Cisco در ژون 2009 میلادی بوده است. قبل از شرکت ارتباطی سیسکو، ترولز اینشورنس در سال 2009 ، بانک آمریکا در سال 2008 ، چورون در سال 2008 ، کرفت در سال 2008 ، پفیزر (خدمات درمانی-دارویی فایزر) در سال 2004 ، وریزون در سال 2004 به این شاخص اضافه شده اند.

از جمله شرکت هایی هم که از این شاخص و نماد داوجونز در سالهای گذشته حذف شده است شرکت جنرال موتورز بوده است که از سال 1907 تاسیس شده بوده است و یکی از اولین شرکت های امریکایی است. این نماد در بحران اقتصادی سال 2009 میلادی حذف شده است.

 کاربردهای که نماد شاخص داوجونز

در این بخش به تعریق اینکه اسکالپر چیست کاربرد هایی که نماد شاخص داوجونز دارند می پردازیم. شاخص داوجونز در متاتریدر در واقع پس از سالها به شاخصی عملکردی برای اقتصاد امریکا تبدیل شده است. منظور ما از شاخص عملکردی اقتصادی امریکا این است که به دلیل اینکه این شاخص ، شامل 30 نماد فارکس از شرکت های برتر ایالات متحده است می تواند به جهت تشخیص و رصد کلی وضعیت سلامت بازار از آن استفاده کرد.

بطور مثال در برخی وضعیت های بحرانی اقتصادی اولین شاخصی که در مقابل شاخص طلا جهانی کاهش پیدا می کند داوجونز است. عموما در بحران های اقتصادی داوجونز کاهش و یا رنج زمانی ای را برخلاف روند صعودی تقریبا همیشگی خود طی می کند بنابر این از شاخص داوجونز می تواند برای تشخیص سلامتی اقتصادی ایالات متحده و رصد کلی بازار استفاده کرد.

بسیاری از تریدر ها فارکس و یا بازار سهام ایالات متحده همزمان یا بجای خرید سهام شرکت ها بصورت مستقیم به خرید شاخص داوجونز و اضافه کردن آن به دارایی هایشان استفاده می کنند تا از ریسک سرمایه گذاری کمتری برخوردار شوند. شاخص داوجونز با توجه به رشد بلند مدت همیشگی خود در طول تاریخش به عنوان یک دارایی نسبی امن شناخته میشود و در مواقع حساس می توان از ترکیب نماد شاخص داوجونز در فارکس و سایر سهام ها در سبد سرمایه گذاری خود استفاده کنیم.

سرمایه گذاران می توانند به کمک شاخص داوجونز در متاتریدر و مقایسه آن با سبد سرمایه گذاری خود به نتیجه ای درباره وضعیت سلامتی سرمایه گذاری سبد سهام های خود پی ببرند. در صورتی که یک سرمایه گذار با مقایسه سبد دارایی خود با بازدهی داوجونز به این جمع بندی برسد که سبد دارایی آن از داوجونز رشد بیشتری داشته است میتواند پی ببرد که یک سرمایه گذاری و سبد سرمایه گذاری مناسبی را برای خود انتخاب کرده است. و همینطور هرچقدر فاصله سود سبد سرمایه گذاری شما با بازدهی داوجونز در مدت مشابه فاصله مثبت بیشتری داشت به این معناست که به همین اندازه سبد شما بهتر از داوجونز بوده است.

بصورت کلی (Dow Jones) یک شاخص مهم بازار بورس امریکا و فارکس است و بسیاری از تحلیلگرها از آن به عنوان یک شاخصه و نماد قابل مقایسه با بازدهی سبد سهام و ترید فصلی و ماهانه خود در نظر می گیرند. در این مقاله ما در مورد نماد داوجونز در فارکس گفتیم و به بررسی تاریخچه و کاربرد های نمادها در فارکس پرداختیم ، امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای شما کاربردی باشد.

در پلتفرم های فارکس، نماد به عنوان شناسه یک شاخص نقش بسزایی دارد. نماد داوجونز در فارکس به صورت های مختلفی وجود دارد. همچنین نماد داوجونز در متاتریدر های 4، 5 و یا جفت ارزها نمایش داده میشود. اما قیمت شاخص ها ممکن است نشان داده نشود. برای مشاهده شاخص های فارکس باید دکمه show all را انتخاب کنید تا تمامی نمودارهای قیمتی در پلتفرم را نمایش دهد.

نماد شاخص داوجونز در طولانی مدت  می تواند روند مثبتی داشته باشد و سرمایه گذاری در چنین شاخصی جذاب و سودمند است. ما در این مقاله از وبسایت اوپوفارکس درمورد اینکه داوجونز چیست، نماد داوجونز در متاتریدر 4 و متاتریدر 5 چگونه است، توضیحاتی در اختیارتان قرار دادیم. همچنین شما می توانید برای اطلاع از شاخص داوجونز انلاین با کارشناسان سایت در ارتباط باشید.

آیا نماد شاخص داوجونز قابل معامله است؟

بله نماد شاخص داوجونز قابل معامله در برخی بروکر ها می باشد.

تغییرات در سیستم‌های پرداخت آلپاری ALPARI

در اخباری دیگر، از تاریخ 15 آوریل 2021، شرایط برای انتقال با سیستم پرداخت ADVCash در آلپاری تغییر خواهد کرد. هزینه‌ی این سرویس برای شارژ حساب، به میزان 0.5 درصد از مبلغ انتقالی است. اما توجه داشته باشید که بروکر آلپاری به عنوان یک پیشنهاد ویژه، این هزینه را به طور کامل پرداخت خواهد کرد. بنابراین برای تمام مشتریان این برند، شرایط واریز به حساب همان 0 درصد کمیسیون به ازای هر عملیات معاملاتی باقی خواهد ماند. در این حین، هزینه‌ی برداشت 2 درصد خواهد بود. برای انتقال‌هایی که بدون کمیسیون بوده یا دارای هزینه‌های حداقل است، پیشنهاد می‌دهیم که از روش‌های زیر استفاده کنید:

انتقال بانکی (0.1 درصد)

برداشت کریپتوکارنسی با استفاده از توکن کریپتو Tether (0.1 درصد)

برداشت با استفاده از رمزارزهای مشهور مانند بیت‌کوین، اتریوم و ZCash (0.1 درصد).

 مسابقه واقعیت مجازی Alpari

همینطور با توجه به پیشنهادهای مشتریان، از تاریخ 23 آوریل، تغییراتی در قوانین مسابقه معاملاتی واقعیت مجازی آلپاری ایجاد خواهد شد تا این چالش محبوب رقابتی‌تر شود.

واریز اولیه به 10 هزار دلار تغییر خواهد کرد. در نتیجه، عنصر شانس به حداقل خواهد رسید و افرادی که با منطق و به طور موثر معامله می‌کنند، در رقابت جلو می‌افتند.

باید یادآوری کنیم که این مسابقه هنوز بر روی در حال رخ دادن است و 250 دلار به برنده اهدا می‌شود.

باید توجه داشته باشید که دریافت این جوایز برای افرادی که تنها بر روی شانس تکیه می‌کنند، سخت‌تر است.

بنابراین بهتر است بر روی استراتژی‌های معاملاتی خود کار کنید و آنها را در مقابل دیگر معامله‌گران در مسابقه واقعیت مجازی امتحان کنید.

در اخباری دیگر، از تاریخ 15 آوریل 2021، شرایط برای انتقال با سیستم پرداخت ADVCash در آلپاری تغییر خواهد کرد.

هزینه‌ی این سرویس برای شارژ حساب، به میزان 0.5 درصد از مبلغ انتقالی است. اما توجه داشته باشید که بروکر آلپاری به عنوان یک پیشنهاد ویژه، این هزینه را به طور کامل پرداخت خواهد کرد.

بنابراین برای تمام مشتریان این برند، شرایط واریز به حساب همان 0 درصد کمیسیون به ازای هر عملیات معاملاتی باقی خواهد ماند.

در این حین، هزینه‌ی برداشت 2 درصد خواهد بود. برای انتقال‌هایی که بدون کمیسیون بوده یا دارای هزینه‌های حداقل است، پیشنهاد می‌دهیم که از روش‌های زیر استفاده کنید:

انتقال بانکی (0.1 درصد)

برداشت کریپتوکارنسی با استفاده از توکن کریپتو Tether (0.1 درصد)

برداشت با استفاده از رمزارزهای مشهور مانند بیت‌کوین، اتریوم و ZCash (0.1 درصد).

مسابقه واقعیت مجازی Alpari

همینطور با توجه به پیشنهادهای مشتریان، از تاریخ 23 آوریل، تغییراتی در قوانین مسابقه معاملاتی واقعیت مجازی آلپاری ایجاد خواهد شد تا این چالش محبوب رقابتی‌تر شود.

واریز اولیه به 10 هزار دلار تغییر خواهد کرد. در نتیجه، عنصر شانس به حداقل خواهد رسید و افرادی که با منطق و به طور موثر معامله می‌کنند، در رقابت جلو می‌افتند.

باید یادآوری کنیم که این مسابقه هنوز بر روی در حال رخ دادن است و 250 دلار به برنده اهدا می‌شود.

باید توجه داشته باشید که دریافت این جوایز برای افرادی که تنها بر روی شانس تکیه می‌کنند، سخت‌تر است.

بنابراین بهتر است بر روی استراتژی‌های معاملاتی خود کار کنید و آنها را در مقابل دیگر معامله‌گران در مسابقه واقعیت مجازی امتحان کنید.

همین اول بهتون میگم که به نظرم ، بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان، هست. از طریق کلیک روی میتونید در ویندزور ثبت نام کنید. دلیل اینکه این بروکر رو انتخاب کردیم رو هم با مطالعه ادامه متن متوجه خواهید شد. خیلی ها تصور میکنند که بدون آموزش دیدن میتونن سرمایه گذاری کنند و با رویای پولدار شدن به این بازار وارد میشن.

ما اینجا در تلاش هستیم که لیستی از بهترین بروکرهای فارکس رو برای شما فراهم کنیم. در وبسایت ایتسکا، بهترین بروکر های فارکس معرفی شده اند. در این بازار خطرناک ، اول از همه باید بدونید که پولتون رو به چه کسی بسپارید!!! مطمئن باشید دزد ها و اسکمر های زیادی توی بازار اند. کسانی که منتظر اند که شما به این بازار وارد بشید و پولتون رو از شما بگیرند. پس برای انتخاب بروکر فارکس حتما دقت کنید. همین ابتدا در نظر داشته باشید که بهترین بروکر فارکس در دنیا، CMC Markets است که این بروکر به ایرانیان سرویس دهی نمیکند.

یه نکته مهم رو هم همینجا بگم . چون احتمالا خیلی از شما حوصله خوندن مقاله رو ندارید. داخل اون مقاله من توضیح کامل دادم که رگوله چی هست و به چه دردی میخوره. یه ویدئو هم داخل همین صفحه هست که داخل اون ویدئو هم در خصوص رگوله های بروکرها توضیح دادم. اما اون نکته هه اینه :

CySec و FSA بروکر هایی که با ایرانیا کار میکنن رو رگولیت نمیکنن.

( حالا برید ببینید که چه بروکر هایی ادعا میکنن رگوله CySec رو دارن. توی بنر ها ببینید چند جا نوشتن فلان بروکر رگوله FSA رو داره.)

توجه کنید که خیلی از بروکر ها حاضر هستند که هزینه کنند و پول بدن تا در این صفحه قرار بگیرن .بروکر هایی که ممکن هست در وبسایت های دیگه ببینیدشون. برای ما، اعتبار خودمون و وبسایتمون مهمتر از پولی هست که این بروکر ها حاضر اند پرداخت کنند. برای نمونه، این عکس رو ببینید. این متن گفتگوی ما ، با یکی از این بروکر هاست.

البته همونطور که میبینید پیام های من از چت قبلی فروارد شده! دلیلش این هست که حداقل 4 نفر مختلف از این بروکر به ما پیام دادن و ما نهایتا فقط پیام های قبلی رو فروارد کردیم. پس در مرحله اول، گول این بروکر ها و گول اسپرد های پایین و کمیسیون های کم رو نخورید. مهمتر از اینها، اعتبار بروکر هست. در ادامه با مقایسه بروکر های فارکس با ایتسکا همراه باشید.

تجارت در بازار فارکس بدون استفاده از خدمات بروکر یا همان کارگزار، عملا غیر ممکن بوده و تمامی تریدرها باید بروکری را متناسب با نیاز خود، انتخاب کنند. بروکرها در حقیقت واسطه‌ای هستند میان تریدرهای سرتاسر دنیا و با ایجاد بستر خرید/فروش، ترید کردن را امکان‌پذیر می‌کنند. ما در مدرسه آموزش فارکس، تفاوت عملکرد بروکرها را در بررسی کردیم، حالا نوبت به بررسی مزایا و معایب هر بروکر رسیده است. اما توجه داشته باشید که بخاطر مشکلات و قوانین، تعداد بروکرهای فعال در ایران (در مقایسه با کشورهای دیگر)، محدود است.

 در ادامه، رتبه بندی بروکرهای فارکس فعال در ایران و نقاط قوت و ضعف هر یک را بیان کرده تا شما به عنوان تریدر بتوانید با توجه به مدل و استراتژی ترید خود، بهترین بروکر فارکس را انتخاب کنید. برای اطلاع از پارامترهای مهم در بررسی بهترین کارگزار فارکس، را کلیک کنید. همچنین اگر مایلید بهترین بروکر برای اسکالپ را بشناسید ، مقاله را مطالعه کنید.

توجه : ما در یک مقاله منحصر به فرد 6 بروکر مطرح بازار فارکس ایران را با جزئیات با هم مقایسه کردیم. پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را در لینک زیر مطالعه کنید.

راهنمای انتخاب بهترین بروکر فارکس

بروکر ارانته Errante ، تازه وارد آینده دار

 بروکر Errante یکی از بروکرهای نسبتا تازه وارد بازار فارکس است. البته حالا چندان هم تازه وارد نیست و ظرف چند ماه گذشته بیش از 30 هزار تریدر ایرانی را به خود جذب کرده است. این بروکر در سال 2018 شروع به فعالیت کرده است و در اواسط سال 2020 وارد بازار ایران شده است. طبق بررسی های ما این بروکر پتانسیل این را دارد که در آینده ای نزدیک به یکی از بروکرها مطرح در ایران تبدیل شود.

ارانته توسط CySec و FSA رگوله شده است. اسپردهای فوق العاده ای به خصوص روی جفت ارزها دارد. اگر با مفهوم آشنا نیسیتید، میتوانید مقاله‌ای با همین عنوان را مطالعه نمایید. پشتیبان فارسی و سایت فارسی خوبی دارد. امکان معامله جفت ارزها، سهام شرکت های بزرگ دنیا، شاخص بورس، نفت و طلا و کریپتوکارنسی ها را دارد. خلاصه اینکه اگر با همین قدرت به کار خود ادامه دهد، می توان آینده روشنی برای آن متصور بود.

آپدیت 1 : اسپردها روی طلا کاهش پیدا کرد ساعت باز شدن بازار طلا در فارکس خیلی مهم میباشد.

آپدیت 2 : اسپردها روی بیت کوین و رمز ارزها کاهش پیدا کرد و رمز ارزهای جدید اضافه شد.

مزایا          معایب

رگوله CySec و FSA  نداشته سابقه طولانی

دارای یکی از کمترین اسپردها       24 ساعته نبودن ساپورت فارسی

امکان معامله جفت ارزها، سهام، شاخص ها، نفت و طلا ، کریپتوکارنسی ها

ارائه حساب اسلامی رو تمام حساب ها

پشتیبانی فارسی زبان در تلگرام و چت سایت و ایمیل

لوریج تا 1:500

اسپردهای رقابتی روی بیتکوین و رمز ارزها و امکان معامله 7 روزه

امکان شارژ و برداشت ریالی توسط IrPay.Pro

بروکر ارانته نمره‌ی 8.9 را از 10 گرفته و می تواند انتخاب مناسب برای حساب استاندارد که نیاز غالب تریدرهاست باشد. به نظر می رسد یکی از بهترین حساب های بدون کمیسیون را بروکر Errante ارائه می دهد.

با رفتن هات فارکس از ایران در رتبه بندی بروکرهای فارکس می توان را جزو 3 بروکر نخست دانست. بازار فارکس علی‌رغم سودهای کلانی که برای تریدرها فراهم می‌کند، اما همواره همراه با ریسک است. بروکر آمارکتس نیاز تریدرها به اطمینان خاطر را دریافته و حساب کاربران را تا سقف 20 هزار یورو بیمه می‌کند. این آرامش خیال به تریدرها کمک می‌کند تا با تمرکز و اطمینان، استراتژی‌های معاملاتی خود را دنبال کرده و بیشترین سود را از هر معامله دریافت کنند.

بروکر آمارکتس

آمارکتس در حال حاضر شاید به جرات قوی ترین تیم پشتیبانی فارسی در بین بروکرهایی که به ایران خدمات می دهند را دارا باشد. همچنین امکان انجام معامله روی طیف وسیعی از نمادها معاملاتی برا برای شما فراهم می سازد. آمارکتس می تواند یکی از کاندیداهای عنوان بهترین بروکر فارکس برای ایرانی ها در حال حاضر باشد. مزایا و معایب بروکر آمارکتس در جدول زیر بیان شده است:

مزایا          معایب

بیش از 13 سال سابقه فعالیت       نداشتن رگولاتوری اروپایی

لوریج تا 1:1000        نداشتن شرایط مناسب بر روی معاملات نفت و سهام

بیمه حساب کاربران تا سقف 20 هزار یورو     نداشتن حساب معاملاتی Cent

شارژ و برداشت ریالی آسان با IrPay.Pro       عدم ارائه VPS رایگان

دارای حساب‌های اسپرد ثابت (فیکس)

امکان معامله فارکس، نفت، طلا، سهام آمریکا و بیتکوین

دارای پشتیبانی فارسی قوی 24 ساعته

هدیه معاملاتی تا 25% مبلغ واریزی

روند افتتاح حساب بسیار آسان

بروکر آمارکتس نمره‌ی 8.8 را از 10 گرفته و مناسب تریدرهایی است که پشتیبانی قوی بروکر برای آنها مهم است. همچنین دوست دارند از هدیه معاملاتی بروکر استفاده کنند. رای ورود به سایت اصلی این بروکر و افتتاح حساب، دکمه‌ی زیر را کلیک کنید.

بروکر USGFX

بروکر USGFX یک از معدود بروکرهایی است که به ایرانی ها خدمات می دهد و پایه غیر روسی دارد. یو اس جی اف ایکس اصالتا استرالیایی است هرچند چندی است به علت مشکلات قانونی مجبور به ترک استرالیا شد.

بروکر یو اس جی روگوله FCA انگلستان را داراست و امکان معامله بر روی 60 نماد معاملاتی از جمله طلا و نفت و شاخص داوجونز را به شما می دهد. در یو اس جی شما از یک تیم پشتیبان فارسی فوق العاده و همیشه پاسخگو لذت می برید. اسپردها در حساب VIP که به مشتریان ایرانی با سرمایه فقط 250 دلار ارائه می شود خوب و رقابتی است. روی حساب میکرو حساب اسلامی بدون محدودیت ارائه می دهد و از طریق صرافی IrPay.Pro به صورت آنلاین قابلیت شارژ و برداشت دارد. تنها نقطه ضعیفی که می توان برای یو اس جی اف ایکس ذکر کرد عدم امکان معامله سهام است.

مزایا          معایب

پشتیبانی قوی و 24 ساعته فارسی روی تلگرام عدم امکان معامله سهام آمریکا و اروپا

رگوله FCA انگلستان  نداشتن حساب VIP بدون سواپ

اسپرد رقابتی رو جفت ارزها و طلا عدم امکان معامله کریپتوهای متنوع

حساب اسلامی بدون محدودیت در اکانت میکرو

ارائه متاتریدر 4 و 5

لوریج تا 1:500

امکان شارژ و برداشت ریالی توسط IrPay.Pro

بروکر USGFX نمره‌ی 8.7 را از 10 گرفته و می تواند انتخابی مناسب برای حساب استاندارد که نیاز غالب تریدرهاست باشد.

دلیل قرار گرفتن روبوفارکس در لیست بهترین بروکر های فعال در ایران، تنوع سبد معاملاتی ارائه شده است. این بروکر، سهام بیش از 3،000 شرکت آمریکایی و همچنین 26 رمز ارز را در اختیار تریدرها گذاشته است. احتمالا کسانیکه در بورس ایران فعالیت کرده و حال قصد دارند تا سرمایه‌گذاری خود را در بورس‌های بین‌المللی انجام دهند، سبد معاملاتی این بروکر را جایگزین مناسبی برای سهام‌های ارائه شده در بازار بورس ایران بدانند. مزایا و معایب این بروکر، در جدول زیر بررسی شده است:

مزایا          معایب

رگوله شده توسط IFSC                نداشتن رگولاتوری اروپایی معتبر

سابقه فعالیت از سال 2009 میلادی              نداشتن پشتیبان فارسی زبان قوی

اسپردهای کم و رقابتی نداشتن امکان شارژ و برداشت ریالی آسان

لوریج تا 1:2000

ارائه حساب Cent برای تازه‌کارها

امکان معامله بر روی سهام بیش از 3،000 شرکت آمریکایی

بیمه حساب معاملاتی کاربران تا 20 هزار یورو

امکان معامله بر روی 26 کریپتوکارنسی

دارای پلتفرم cTrader و R Trader

بروکر روبوفارکس

بروکر روبوفارکس نمره‌ی 8.5 را از 10 گرفته و مناسب تریدرهایی است که قصد معامله بر روی سهام و ابزارهای معاملاتی غیر معمول را دارند. همچنین پلتفرم  cTrader نیز طرفداران خاص خودش را دارد. برای ورود به سایت اصلی این بروکر و افتتاح حساب، دکمه‌ی زیر را کلیک کنید.

بروکر نورد اف ایکس با 14 سال سابقه فعالیت و همچنین داشتن رگوله CySec و VFSA از آن دسته بروکرهایی است که می توانست در ایران بیشتر شناخته شده باشد. اما به دلیل اینکه تیم فارسی در بروکر فعال نبود این اتفاق نیوفتاد. اما در چند ماه گذشته و با اضافه شدن تیم فارسی به بروکر اوضاع بهتر شده است.

NordFx بهترین بروکر فارکس ایران نیست اما مزایایی دارد که می تواند افتتاح حساب در آن را توجیه کند. داشتن حساب اسپرد ثابت 4 رقمی، حساب اسلامی بدون محدودیت ، حساب پس انداز با سود سالیانه تا 30 درصد از جمله این موارد است.

مزایا          معایب

بیش از 14 سال تجربه و قدمت کاری             سرعت نسبتا کم در انجام معاملات

امکان معامله فارکس، سهام و کریپتو               نداشتن پشتیبان فارسی 24 ساعته

رگوله CySec و VFSA               اسپردهای نسبتا بالا در برخی نمادها

شارژ و برداشت ریالی با IrPay.Pro

ارائه حساب FIX 4 رقم اعشار

ارائه متاتریدر 4 و 5

لوریج تا 1:1000

حساب پس انداز با سود تا 30 درصد

ارائه حساب اسلامی بدون محدودیت

بروکر NordFx

بروکر NordFx شاید نتواند برای اکثریت معامله گران به عنوان انتخاب اول مطرح شود. اما داشتن برخی ویژگی های خاص آن را برای بعضی تریدرها جذاب می کند. امتیاز 8 از 10 می تواند برای نورد اف ایکس عادلانه باشد.

بروکر بیش از دو دهه تجربه‌ی کاری در ارائه خدمات بروکری دارد. هرچند شعب آمریکا، انگلیس و نیوزلند آن ورشکست شدند اما شعبه مادر آن که روسی است کماکان به کار خود ادامه داده است. شنیده های حاکی از آن است که مجوز ارائه خدمات این بروکر در داخل خود روسیه نیز توسط بانک مرکزی روسیه ابطال شده است. بروکر آلپاری در سال هایی نه چندان دور یکه تاز بازار ایران بود و اکثریت تریدرهای فارکس ایرانی در این بروکر حساب داشتند. اما با گذشت زمان محبوبت این کارگزاری کم و کمتر شد، هرچند الان نیز تعداد مشتریهای ایرانی آن کم نیست. این بروکر بیش از 250 دارایی CFD (فارکس، فلزات گرانبها، سهام و شاخص‌ها) را ارائه کرده و هر دو پلتفر متاتریدر 4 و 5 رابرای تریدرها ارائه کرده است. چهار حساب معاملاتی شامل استاندارد، میکرو، ای‌سی‌ان و ای‌سی‌ان پرو به تریدرها ارائه شده است. خلاصه‌ای از ویژگی‌های این بروکر در جدول زیر ارائه شده است.

مزایا          معایب

بیش از 22 سال تجربه و قدمت کاری            سابقه‌ی ورشکستگی شعب انگلستان، آمریکا و نیوزلند

بیش از 250 دارایی قابل معامله    نداشتن رگوله معتبر

عدم دریافت کمیسیون از تریدها    اسپردهای نسبتا بالا در برخی نمادها

ارائه حساب ECN     داشتن مشکلات نموداری در بعضی اوقات

شارژ و برداشت ریالی با IrPay.Pro

ارائه متاتریدر 4 و 5

لوریج تا 1:2000

رگوله شده توسط FSC

بروکر آلپاری نمره‌ی 8.5 را از 10 گرفته و می تواندبه عنوان بروکر دوم یا سوم در کنار بروکرهای با رتبه بالاتر مورد استفاده تریدر ها قرار گیرد.

بروکر HYCM – قدیمی و پر رگوله

 یکی از قدیمی ترین بروکرهای دنیا بروکر HYCM است. این بروکر در سال 1977 تاسیس شده و بیش از 40 سال تجربه دارد. در بین بروکرهایی که با ایران کار می کنند جزو معدود بروکرهای با این تعداد از رگوله است. بروکر HYCM تحت رگولاتوری FCA انگلستان، CySec قبرس ، DIFC امارات و CIMA جزایر کیمن می باشد. از نظر شرایط معاملاتی در حد متوسط هست و تیم پشتیبانی فارسی زبان دارد. هر چند تیم فارسی زبان چندان قویی ندارد.

بروزرسانی 4 خرداد 1401 : برداشت یکی از کاربران HYCM بیش از یک ماه است که انجام نشده است و پیشنهاد اکید می کنیم از این بروکر استفاده نکنید.

مزایا          معایب

بیش از 40 سال سابقه فعالیت       پشتیبان فارسی نه چندان قوی

بیش از 300 نماد معاملاتی          زمان بر بود انجام برداشت ها

لوریج تا 1:500          داشتن لغزش در معاملات در زمان نوسان بازار

دارای رگوله های قوی FCA و CySec          روی حساب های فیکس و استاندارد معاملات اسکلپ مجاز نیست

شارژ و برداشت ریالی با IrPay.Pro              مشکل در انجام برداشت مشتریان

سرعت بالای انجام معاملات

ارائه پاداش واریزی

بیش از 20کریپتوکارنسی قابل معامله

پنل کاربری خوب و قوی

بروکر HYCM نمره‌ی 7.0 را از 10 را می گیرد. اگر برای شما سابقه و رگوله بروکر اولویت اول است می توانید بروکر HYCM را انتخاب کنید. بیش از 40 سال سابقه و داشتن 4 رگوله متفاوت این بروکر را در این زمینه شاخص کرده است.

بروکر فیبوگروپ

یکی از پارامترهای موثر در ارزیابی اعتبار بروکرها، پیشینه‌ی تاریخی و سابقه‌ی فعالیت آن‌ها در جهان است. فیبو گروپ با 22 سال سابقه‌ی بروکری، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بروکر های جهان بوده و همین امر باعث شده بود در گذشته ای نه چندان دور بروکر شماره 1 ایرانی ها باشد. اما با گذشت زمان و ورود بروکرهای جدید با مزایای جدید، از قافله عقب ماند و اکنون دیگر بروکر شماره 1 نیست. هر چند که هنوز هم جزو بروکرهای رده بالا محسوب می شود. خلاصه‌ای از مزایا و معایب فیبو گروپ در جدول زیر نمایش داده شده است.

بروزرسانی 26 خرداد 1400 : بروکر فیبوگروپ مدت یک هفته است، مبلغ 30 هزار دلار برداشت یکی از کاربران خود را پرداخت نکرده است. با توجه به این موضوع و شکایت هایی در مورد دستکاری در نمودارها و پشتیبانی فارسی نامناسب توصیه اکید می کنیم وارد این بروکر نشوید و در صورتی که در فیبوگروپ حساب دارید نسبت به برداشت موجودی خود اقدام کنید.

بروزرسانی 20 تیر 1400 : سرانجام بروکر فیبوگروپ مبلغ 30 هزار دلار مشتری خود را پرداخت کرد. IrTrader کماکان کار با بروکر فیبوگروپ را پیشنهاد نمی کند و معتقدیم که در برابر مشتریان خود تعهد و پاسخگویی لازم را ندارد. برای یک تریدر، پاسخگو بودن بروکر یک ضرورت است.

مزایا          معایب

سابقه‌ی 22 ساله         حداکثر لوریج 1:400 برای حساب‌ها (به غیر از Cent)

رگوله شده توسط CySec و FSC  ایرادات و کندی در سرورهای معاملاتی (در بعضی مواقع)

لوریج 1:1000           نداشتن بونوس معاملاتی

وبسایت فارسی و پشتیبان فارسی زبان            اسپردها کمی بالاتر از سایر بروکرها

امکان شارژ و برداشت ریالی آسان از طریق IrPay.net    پشتیبان فارسی ضعیف و غیرپاسخگو

دارای حساب با اسپرد ثابت (فیکس)

ارائه پلتفرم C Trader

امکان معامله بر روی فارکس، نفت، طلا و بیتکوین

ارائه حساب Cent برای تازه‌کارها

بروکر فیبوگروپ نمره‌ی 8.0 را از 10 گرفته و در حساب های سنتی برای تازه واردهای بازار مناسب است. همچنین اگر از طرفداران پلتفرم C Trader هستنید می توانید به فیبوگروپ فکر کنید. برای ورود به سایت اصلی این بروکر و افتتاح حساب، دکمه‌ی زیر را کلیک کنید.

لایت فارکس

لایت فارکس جزو اولین بروکرهایی بود که حداقل موجودی برای افتتاح حساب را به 1 دلار کاهش داد. همچنین ارائه‌ی حساب اسلامی و بدون بهره باعث شد تا در کشورهای اسلامی، توجه بیشتری به این بروکر شود. اما این بروکر سابقه چندان روشنی ندارد و در برهه ای از زمان متهم به کلاهبرداری بود. با داشتن اسپردهای بالاتر از میانگین نمی تواند گزینه شماره یک تریدرها باشد. برای اینکه بدانید و چگونه باید آن را محاسبه کرد، مقاله‌ای با همین عنوان را مطالعه نمایید. نکته قابل تامل دیگر در مورد این بروکر حجم تبلیغات اخیر آن در بازار ایران است، اکثریت کاربران وبسایت اصلی این بروکر ایرانی هستند و این نکته مثبتی نیست. خلاصه‌ای از ویژگی‌های لایت فارکس در جدول زیر بیان شده است.

مزایا          معایب

فعالیت از سال 2005 میلادی      اسپردهای بالاتر از سایر بروکرها

ترید کردن و افتتاح حساب با حداقل 10 دلار  عدم ارائه‌ی VPS رایگان

رگوله CySEC قبرس   متهم به کلاهبرداری در گذشته

بونوس افتتاح حساب   اسپردهای شناور از 1.8 پیپ (در حساب کلاسیک)

لوریج 1:500

بروکر لایت فارکس نمره‌ی 8.1 را از 10 گرفته و شما می توانید به عنوان بروکر جایگزین و به عنوان بروکر دوم یا سوم خود از این بروکر استفاده کنید.

متاسفانه بروکر هات فارکس دیگر به کاربران ایرانی خدمات نمی دهد. یکی از بروکرهای معتبر جهانی که در ایران نیز فعال است، بروکر هات فارکس بوده که بعضی از ویژگی‌های آن منحصر به فرد است. به طور معمول در معاملات هات فارکس لغزشی وجود ندارد و شما در نرخ مورد تقاضا وارد بازار می شوید. همچنین این بروکر تا 100% مبلغ شارژ را به عنوان هدیه‌ی معاملاتی به تریدر هدیه کرده که می توانید از آن برای افزایش اهرم معاملاتی خود استفاده کنید. ضمن اینکه با شرایطی قابل برداشت نیز خواهد شد. مزایا و معایب بروکر هات فارکس را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مزایا          معایب

رگوله شده توسط FCA انگلستان، CySec قبرس، DFSA امارات، FSCA آفریقای جنوبی و FSA سیشلز            نداشتن پشتیبان فارسی 24 ساعته

اسپردهای کم و رقابتی محدودیت 7 روز در حساب اسلامی

لوریج تا 1:1000        امکان معامله بیتکوین و سایر کریپتو کارنسی ها در 5 روز هفته

امکان معامله بر روی فارکس، طلا، نفت، بیتکوین و سهام بورس های خارجی

شارژ و برداشت ریالی آسان با IrPay.Pro

هدیه معاملاتی تا 100% واریزی

ارائه VPS رایگان

دارای سابقه 10 سال

پشتیبان فارسی از طریق چت آنلاین، تلگرام و ایمیل

بروکر هات فارکس نمره‌ی 9.5 را از 10 گرفته و برای هر دو نوع معاملات کوتاه مدت و بلند مدت مناسب است. برای ورود به سایت اصلی این بروکر و افتتاح حساب، دکمه‌ی زیر را کلیک کنید.

بروکر FBS

بروکر FBS با دامنه سه حرفی و جذاب خود و همچنین همکاری با تیم فوتبال محبوب بارسلونا نیز یکی از معدود بروکرهای مطرح دنیاست که به ایران خدمات می‌دهد. اف بی اس بیش از 11 سال تجربه‌ی فعالیت و بروکری داشته و شاید بیراه نباشد که این بروکر را جزو با سابقه‌ترین و بهترین بروکر های فارکس بنامیم. ارائه‌ی لوریج تا 3،000 برابر، می‌تواند راه صد ساله را برای شما، کوتاه کند. البته مطمئن شوید که مفهوم لوریج را کاملا دانسته و با چشمان باز وارد معامله می‌شوید. اگر نیاز به سیگنال یا تحلیل‌های روزانه دارید تا از این لوریج سه هزار برابری استفاده کنید، مقاله‌ی را مطالعه کنید. خلاصه‌ای از مزایا و معایب بروکر FBS در جدول زیر نشان داده شده است:

مزایا          معایب

بیش از 11 سال سابقه فعالیت        نداشتن زبان فارسی بر روی وبسایت

دارای بیش از 16 میلیون تریدر از 190 کشور دنیا             نداشتن پشتیبان فارسی زبان (انجام پشتیبانی فارسی از طریق IrPay.Pro)

لوریج تا 1:3000        داشتن لغزش در معاملات در زمان نوسان بازار

رگوله شده توسط CySec و IFSC سرعت نه چندان بالا در انجام معاملات

شارژ و برداشت ریالی آسان با IrPay.Pro

اسپردهای کم و رقابتی

ارائه VPS رایگان

دارای حساب معاملاتی Cent

اسپانسر رسمی باشگاه ورزشی بارسلونا (اسپانیا)

پشتیبانی قوی 24 ساعته

بروکر FBS نمره‌ی 8.7 را از 10 گرفته و می تواند گزینه مناسبی برای شروع کار باشد. برای ورود به سایت اصلی این بروکر و افتتاح حساب، دکمه‌ی زیر را کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل