کره بادام درختی برای کودکان

تغذیه در کودکان یکی از نکات اساسی و مهمی ست که والدین باید حساسیت و دقت بیشتری در آن به خرج دهند. تغذیه ناسالم در دوران اولیه ی رشد می تواند زمینه ساز بسیاری  از بیماری ها در دوران پیری و کهولت سن باشد و ممکن است که این بیماری ها در دوران طفولیت نمود بیرونی نداشته باشد اما مسلما و به طور حتم با افزایش سن به تدریج مشکل ساز خواهد شد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی فواید کره بادام درختی برای کودکان پرداخته ایم.

حتی خیلی قبل از این دوران و زمان بارداری که بافت های اصلی در حال شکل گیری هستند، تغذیه یکی از مهم ترین نکاتی ست که باید به آن توجه ویژه ای شود چراکه در طی این دوران علاوه بر آرامش روانی مادر، سلامت کودک در گروی تغذیه ی سالم و مغذی ست و مادران با مصرف انواع آجیل و خشکبار می توانند به فرزندان خود سلامتی را تفدیم بکنند.

اما به طور کلی کیفیت زندگی بچه ها در دوران بزرگسالی بستگی به تغذیه ی آنها در این دوران دارد از این رو رژیم غذایی ای که تمام ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن را تأمین کند، تأثیر مستقیمی بر روی رشد ذهنی و جسمی کودک خواهد داشت.

مهمترین مواد و ویتامین هایی که کودکان به آنها نیاز دارند عبارتند از: کلسیم،آهن،ویتامین A، ویتامین B12،ویتامین C و ویتامین D.البته این مواد از مهمترین مواد مورد نیاز کودکان هستند، اما دریافت کافی روی و ید نیز مهم هستند. برخی بیماری ها هستند که در آن فرد نیاز به دریافت بیشتری از مواد مغذی دارند. سلیاک،سرطان و بیماری های التهابی روده ازین جمله هستند.

این روزها با توجه به افزایش تنوع تنقلات صنعتی با مواد نگهدارنده ی مضر باعث شده که بچه ها گرایش بیشتری روی این قبیل خوراکی ها داشته باشند زیرا علاوه بر تنوع دسترسی بیشتری نیز دارند اما خبر خوب این است که خوراکی های سالم و خوش طعمی مثل کره بادام درختی نیز یکی از پرطرفدارترین کره ها محسوب می شوند که در ادامه فواید کره بادام درختی برای کودکان را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

خواص کره بادام درختی

جلوگیری از بیماری های قلبی.

بدون شک مصرف مواد غذایی نامناسب و بی کیفیت باعث افزایش بیماری های قلبی شده است. با توجه به اینکه پزشکان و دانشمندان بر استفاده از فرآورده های طبیعی برای پیشگیری از انواع بیماری های قلبی عروقی تاکید دارند، کره بادام درختی برای کودکان به دلیل خواص گسترده ای که دارد می تواند به عنوان یک انتخاب ایده آل در این زمینه معرفی شود. چربی غیراشباع موجود در کره بادام به افزایش کلسترول HDL که برای بدن بسیار ضروری است کمک می کند و باعث کاهش کلسترول غیر ضروری و مضر بدن می شود.

به علاوه سایر مواد و ترکیبات موجود در این غذا به بهبود سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند، بنابراین می توانید از یک محصول کامل استفاده کنید. اسیدهای چرب امگا 3 نیز به دلیل جلوگیری از نامنظم شدن ضربان قلب به عنوان یکی دیگر از فواید این ماده غذایی شناخته می شوند. علاوه بر همه چیزهایی که ذکر کردیم، ویتامین E بسیار بالای موجود در کره بادام می تواند از ایجاد پلاک در رگ ها جلوگیری کند.

کنترل قند خون:

همانطور که می دانید در سال های اخیر دیابت یا قند خون به عنوان یک بیماری شایع در کنار فشار خون بالا شناخته می شود. استفاده از کره بادام درختی به شما این امکان را می دهد که با مصرف مواد طبیعی اقدامات مناسبی برای پیشگیری از این بیماری انجام دهید. بادام با وجود فواید زیاد، مقدار زیادی منیزیم به افرادی که در معرض خطر مصرف مواد قندی هستند کمک می کند تا از مشکلات این بیماری در امان بمانند. علاوه بر این، منیزیم موجود در آن به طور قابل توجهی به افزایش حساسیت به انسولین کمک می کند.

جلوگیری از گرفتگی عضلات:

وقتی از منیزیم صحبت می کنیم، می توان به افزایش جریان خون در بدن اشاره کرد. به لطف منیزیم و پتاسیم استثنایی موجود در کره بادام درختی، با افزایش جریان خون در بدن و همچنین انتقال سریعتر مواد مغذی، می توانید از افزایش ضربان قلب جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که منیزیم موجود در بادام درختی بیشتر از اسفناج و جو است و عملکرد بهتری در این زمینه دارد. این کره به شما کمک می کند ازمزایای انقباض عضلانی، متعادل کردن فشار خون، ایجاد جریان عصبی و همچنین عملکرد بهتر قلب بهره مند شوید.

پیشگیری از سرطان:

کلسیم و پروتئین بالای این ماده غذایی فیبر موجود درکره بادام درختی از شما در برابر سرطان روده بزرگ و محافظت می کند. علاوه بر این، اسید فولیک موجود در بادام و کره آن می تواند به زنان در محافظت در برابر سرطان دهانه رحم کمک کند.

بهبود عملکرد ریه:

به طور کلی، تحقیقات روی بادام و کره بادام نشان می دهد که می توانید از این ماده غذایی شگفت انگیز برای پیشگیری از برونشیت مزمن و تنگی نفس استفاده کنید. علاوه بر این، سلنیوم موجود در بادام و سایر مغزها به عنوان یک آنتی اکسیدان عالی به بدن کمک می کند تا از خود در برابر بیماری های مختلف محافظت کند.

استحکام استخوان:

مواد مغذی فوق العاده، کلسیم و منیزیم و چربی های غیراشباع موجود در بادام به شما کمک می کند از این ماده غذایی برای تقویت استخوان ها و حفظ سلامت دندان های خود استفاده کنید. با تحقیقات گسترده، محققان مهمترین و فراوان ترین منبع کلسیم غیر حیوانی را درختان بادام شناسایی کردند. علاوه بر این مواد، فسفر موجود در بادام می تواند به تقویت دندان ها و استخوان ها کمک کند. پس اگر به دنبال محصولی برای پیشگیری از پوکی استخوان هستید و قصد استفاده از لبنیات را ندارید می توانید از بادام و کره استفاده کنید.

خواص بادام برای کودکان چیست؟

کره بادام درختی برای کودکان می تواند بر روی سلامتیشان تاثیر زیادی داشته باشد. با ما همراه باشید تا از خواص بادام برای کودکان بگوییم:

1- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در سلامت کودک دارد. اگر می خواهید ایمنی کودکتان را تقویت کنید به او بادام بدهید. مواد معدنی موجود در بادام درختی می تواند سیستم ایمنی بدن کودک شما را تقویت کند. همچنین وجود آنتی اکسیدان در بادام ممکن است خطر ابتلا به بیماری را در کودکان کاهش دهد. از آنجایی که بادام سرشار از ویتامین E است، خوردن آن می تواند از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری کند.

2- استخوان ها را تقویت می کند

مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر می توانند استخوان های کودکان را تقویت کنند. بادام دارای مقدار زیادی فسفر و کلسیم است. افزودن این ماده معدنی به رژیم غذایی کودک می تواند منجر به قوی تر شدن دندان ها و استخوان ها شود. مصرف کافی این دو ماده مغذی ضروری در دوران کودکی می تواند احتمال پوسیدگی دندان و پوکی استخوان را در آینده کاهش دهد.

3-سلامت مغز را افزایش می دهد

ال کارنیتین و ریبوفلاوین موجود در بادام رشد مغز را تضمین می کند. همچنین این مواد مغذی از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کنند. بادام می تواند به تقویت حافظه و تمرکز کودکان شما کمک کند. برای تقویت هوش و فعالیت، بادام را در برنامه غذایی کودک خود بگنجانید.

4- سطح انرژی خود را افزایش دهید

بادام سرشار از مس، ریبوفلاوین و منگنز است. این موارد برای حفظ متابولیسم خوب و تامین انرژی مهم هستند. بنابراین افزودن بادام به رژیم غذایی کودکان منجر به افزایش قدرت آنها می شود.

5- می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند

از آنجایی که بادام سرشار از فیبر است، مصرف آن به بهبود عبور غذا از روده بزرگ کمک می کند. این اثر می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

نحوه استفاده از کره بادام زمینی برای کودکان:

میان وعده کره بادام

میان وعده های کره بادام درختی برای کودکان می تواند یک میان وعده عالی برای اواسط صبح باشد. می توانید این کره را با نصف سیب مخلوط کنید تا یک میان وعده خوشمزه تا زمان ناهار سیر نگه دارید.

یک میان وعده محبوب: 1 قاشق غذاخوری کره بادام درختی با یک فنجان تمشک. این ترکیب 11 گرم فیبر به شما می دهد که حدود 40 درصد نیاز روزانه شما را تشکیل می دهد.

اگر واقعا وقت کافی ندارید، یک قاشق کره بادام در دهانتان بگذارید و از خانه خارج شوید.

صبحانه کره بادام

۱ قاشق غذاخوری کره بادام را به بلغور جو دوسر اضافه کنید تا یک روز خوشمزه، سالم و سیرکننده داشته باشید، یا می توانید یک کلوچه انگلیسی را تکان دهید و کره بادام و یک فنجان زغال اخته ارگانیک تازه را اضافه کنید. این یک صبحانه سریع و آسان است که فیبر و آنتی اکسیدان را به رژیم غذایی روزانه شما اضافه می کند.

کره بادام زمینی را با کره بادام جایگزین کنید

تمام راه هایی را که می توانید برای اضافه کردن کره بادام درختی به رژیم غذایی خود امتحان کنید. یک مکان خوب برای شروع استفاده از کره بادام زمینی به جای غذاهایی است که معمولاً از کره بادام زمینی استفاده می کنند.

با این تغییر، مصرف مواد مغذی خود را افزایش داده و از مزایای سلامتی تغذیه بهره مند خواهید شد.

خروج از نسخه موبایل