نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

شفاف می گوید یک سال و نیم از شیوع اپیدمی کرونا می گذرد. تاکنون ، بیشتر نگاهها به مرگ در بیماری کوید 19 و وسعت بخشهای مراقبت ویژه بیمارستان مربوط می شود.

در آلمان ، جایی که هفته ها هفته ها کاهش یافته است ، وقت آن است که وضعیت بهبودی Covid 19 را بررسی کنیم. کسانی که ماهها بهبود یافته اند هنوز از عواقب بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که تخمین زده می شود از هر 10 نفری که از Covid 19 بهبود می یابند ، یک نفر دچار عوارض طولانی مدت خواهد شد.

مادر کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این به طور متوسط ​​حدود 350،000 نفر در آن شرکت می کنند و من فکر می کنم این رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه دولتی در دانشگاه شلسویگ-هولشتاین ، که در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات صحبت کرد ، گفت که تعداد واقعی حتی می تواند بیشتر باشد.

شرایبر گفت: “اولین داده هایی که ما از یک مطالعه میان مدت به دست آوردیم نشان داد که نسبت افراد مبتلا به بیماری کرونا قلب شدید بین شش تا ده ماه پس از بهبود دو رقمی است.”

به گفته این کارشناس ، تاجگذاری این افراد به حدی شدید است که یا آنها به هیچ وجه قادر به کار نیستند و یا اگر کار می کنند قادر به کار موثر نیستند و کیفیت زندگی آنها به شدت تغییر می کند. شريبر ميانگين تعداد را حدود 500000 نفر اعلام كرد.

اما چرا برخی از آنها از عوارض طولانی مدت کرونا رنج می برند و برخی دیگر رنج نمی برند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو در اختیار م institسسات تحقیقاتی قرار داد. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است زیرا اثرات طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی دولت آلمان را با چالش جدی مواجه می کند.

استفان شرایبر همچنین تأکید می کند که سرمایه گذاری برای بررسی این موضوع بسیار مهم است ، زیرا تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب طولانی مدت در آلمان از تعداد افراد مبتلا به برخی از بیماری های شایع بیشتر است و دلایل این امر باید روشن شود در اسرع وقت.

سردرد ، خستگی مفرط ، دشواری تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر در هنگام بهبودی Covid 19 مشخص شد. محققان در حال بررسی این هستند که چرا ماه ها پس از عفونت ویروسی ، بیماران از مشکلات جدیدی رنج می برند ، بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارند و در طول بیماری وجود نداشتند.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار شخصی و عادی” طبقه بندی کرده و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که اینها دیگر عوارض طولانی مدت کوید نیستند ، بلکه خود یک بیماری جدید هستند. علاوه بر این ، این عوارض به شدت بیماری کووید مربوط نمی شود ، به عنوان مثال ، بیماری شدید یا خفیف باشد ، این عوارض در برخی افراد رخ می دهد.

به گفته این محقق ، هیچ داروی یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران حتی نمی دانند که باید نزد چه پزشکی بروند.

کشورهایی که تجربه مشابهی در این زمینه دارند شامل انگلستان است و اکنون کارشناسان و محققان از آلمان در تعدادی از پروژه های مطالعاتی گسترده به این سوال پاسخ می دهند.

دکمه بازگشت به بالا