واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما تفاوت بین سه واکسن اصلی تولید شده برای بیماری عروق بیماری کرونا را بررسی می کنیم و به برخی از س frequالات متداول پاسخ می دهیم.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن های کرونا چه خصوصیاتی دارند؟

در حال حاضر سه نوع واکسن در سه شرکت دارویی موجود است بیون‌تک – فایزر، مال ما و آسترازنکا این محصول در اروپا و آمریکا ساخته شده است و اخیراً در برخی کشورها ظاهر شده است. جدول زیر مقایسه کلی این سه واکسن را ارائه می دهد.

در زیر مشخصات این واکسن ها با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار گرفته است.

واکسیناسیون مدرن

در 16 نوامبر ، خبر تولید آن ظاهر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و تقریباً 94٪ کارایی دارد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن مدرن را می توان در دمای اتاق تا 30 روز و تا دو ماه در دمای -20 درجه سانتیگراد نگهداری کرد. در واقع ، می توان آن را در یک فریزر طبیعی نگهداری کرد. 20 میلیون واحد واکسن تا پایان سال تولید می شود.

تأثیر این واکسن بر روی شکل شدید بیماری نیز مثبت است و در افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن مانند واکسن های Pfizer و Astraznka 38 دلار است. یک شرکت مدرن برای سود قابل توجه تلاش می کند!

واکسن Astraznka

این واکسن در تاریخ 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) بر خلاف دو واکسن کاملاً معمولی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که مبتنی بر ویروس سرد شامپانزه ضعیف است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و تنها عامل تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن Astraznka بسته به دوز تزریق بین 60 تا 91٪ است. این واکسن هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در افراد نداشت.

هر کس از هر گروه سنی می تواند تزریق کند و می توان به همان اثر دست یافت. آنچه در مورد واکسن آکسفورد جالب است این است که باعث کاهش شیوع و انتقال اپیدمی می شود.

این هزینه 3-4 دلار است و از دو مورد قبلی بهتر است زیرا حمل و نقل آن آسان است و می تواند تا 6 ماه ذخیره شود. البته نباید از تأثیر جزئی آن نیز غافل شد! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

استرازنکا گفت که پس از پایان اپیدمی کرونا ، سودآوری را در نظر خواهد گرفت.

آیا مقاله ای دارید که فکر می کنید برای چاپ در مجلات معتبر علمی مناسب است؟ از آنجا که حتی یک اشتباه کوچک در املا یا هجی تمام تلاش شما را هدر می دهد ، ترجمه مقاله علمی خود را به متخصصان بسپارید تا آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کنند. بدون شک بهترین نتایج با بهترین و تخصصی ترین ارائه ها حاصل می شود: Transis یک بستر ترجمه آنلاین تخصصی است که به شما امکان می دهد از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و همچنین متن ترجمه فارسی و انگلیسی و خدمات ترجمه ISI بهره مند شوید.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر موفقیت خود را در ساخت واکسن کرونا اعلام کرد.

تفاوت واکسیناسیون تاج چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، فقط کد ژنتیکی آن است. از آنجا که برای ساخت این نوع واکسن ها به ویروس واقعی نیاز نیست ، میزان تولید آنها به طرز چشمگیری زیاد است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه های تولید ، ارزان تر از روش های سنتی است.

در هر صورت ، اثر این واکسن مشخص نیست ، به این معنی که نمی توان با اطمینان گفت آیا از بدن در برابر شکل جدی بیماری محافظت می کند یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال مجاز است و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer می خواهد از این طریق سود خوبی کسب کند. تا پایان سال 2020 ، حدود 50 میلیون واکسن تولید می شود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری عروق بیماری کرونا ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا است ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این مورد در مورد کسانی که با بیمار قرنطینه شده اند نیز صدق می کند. تا زمانی که احتمال آلوده شدن فرد به ویروس وجود دارد ، باید منتظر بمانند و پس از این مدت واکسینه شوند.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهان و آخرین تحولات کرونا بیشتر بدانید؟ منابع شناخته شده خارجی را دنبال کنید اکثر مقالات معتبر و تأثیرگذار در توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید همیشه دانش خود را به روز نگه دارند. اگر مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به مترجمان حرفه ای بسپارید!

تمایز بین یک مترجم حرفه ای زیست شناسی و یک مترجم عمومی متون زیست شناسی روشن می شود. Transis شما را در این مسیر همراهی می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسانی نباید واکسن تاج دریافت کنند؟

چه کسی واکسن تزریق نمی کند ، به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا قبلا دچار شوک آنافیلاکتیک یا واکنش های شدید آلرژیک شده اند ، می توانند از واکسن جلوگیری کنند.

اگر فردی قبلاً به بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود ، این امر خطر ابتلا به بیماری شدید بیماری کرونا قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن تاج در زنان باردار هیچ اشکالی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کرده و در صورت لزوم خود را واکسینه کنیم.

عوارض جانبی واکسن های تاج چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب در محل تزریق. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از حدود دو روز فروکش می کند. اگر این عوارض بدتر شود ، فرد باید با مرکز تزریق تماس بگیرد تا اقدامات بیشتری برای درمان سریعتر انجام دهد.

* گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا