تعرفه و قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ۱۴۰۱
عکاسی تبلیغاتی و صنعتی و نحوه قیمت گذاری آن
عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در کسب و کارهای مختلف بسیار با اهمیت و پرکاربرد است . برای نمایش و فروش محصولات در سایت ها یا سوشیال مدیاها ، معرفی برند و خدمات ، استفاده در تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی دیجیتال و چاپی و …. . اما شاید سوالی که همیشه مطرح است قیمت و تعرفه خدمات عکاسی است.
تعرفه و قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به عوامل مختلفی وابسته است . اولین عامل نوع کسب و کار و نوع محصولات یا خدماتی است که کارفرما جهت عکاسی مراجعه می کند ، که سبک عکاسی ، تجهیزات و عوامل تولید مورد استفاده در پروژه در کسب و کارهای مختلف متفاوت است . عامل بعدی جنس و ابعاد محصول است ، به طور مثال نحوه عکاسی اجسام براق و شاینی با اجسام مات کاملا و حتی محصولات کوچک با محصولات بزرگ متفاوت است و نورپردازی متفاوتی را دارد.
محل و لوکیشین عکاسی و استفاده از عوامل دیگری همچون طراح صحنه ، تیم ایده پرداز ، طراح لباس ، مدل ، میکاپ آرتیست و استفاده از اکسسوری در عکاسی های تبلیغاتی از عوامل دیگر تعیین کننده قیمت عکاسی هستند. اما می توان گفت یکی ار مهمتری عاملی که نقش بسیار مهمی در قیمت گذاری دارد ، نوع تجهیزات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی استفاده شده در پروژه است . نوع دوربین ( فول فریم یا لارج فرمت ) و لنزهای مختلف ، تعداد و نوع نورهای عکاسی مورد نیاز و اکسسوری های جانبی با توجه به قیمت های متفاوت و بسیار بالا در بازار در قیمت نهایی پروژه عکاسی تاثیر دارند.
نکات مهم در قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
- جنس و متریال و ابعاد محصول در قیمت گذاری عکاسی حائز اهمیت است.
- تمامی عکس های صنعتی محصول ، اصلاح رنگ و نور و ریتاچ حرفه ای روی آن صورت میگیرد و تمامی عکسها دوربری شده و سایز اصلی داده می شود . در صورت تمایل عکس های دوربری شده در قالب و فرمت دلخواه شما به همراه قرار خواهد گرفت .
- در عکاسی مواد غذایی در صورتی که عکاسی نیاز به سرآشپز و فوداستایلیست داشته باشد ، هزینه آن به عهده کارفرما می باشد.
- در عکاسی هایی که نیاز به اجاره لوکیشن داشته باشد ، هزینه اجاره به عهده کارفرما می باشد.
- هزینه مدل برای عکاسی مادلینگ و فشن با توجه به سطح مدل متغیر است و هزینه آن به عهده کارفرما می باشد.
- تعرفه قیمت ها برای حداقل ۱۰ عدد عکس می باشد ، در صورت افزایش تعداد فریمها قیمت کاهش خواهد یافت.
- عکاسی با دوربین فیلم فریم و نور هنسل آلمانی انجام داده می شود.
تعرفه های عکاسی صنعتی
تعرفه هزینه عکاسی صنعتی در سفارشات مختلف متفاوت است. تعیین تعرفه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با در نظر گرفتن موارد مختلفی است. سفارشات عکاسی صنعتی محصولات و خدمات بسیار گسترده و متنوع است. هر سفارشی شرایط خاصی داشته که خصوصیات محصول و نیازمندیها تعیین کننده تعرفه عکاسی صنعتی آن می شود.
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مهمترین ابزار تبلیغات است که تاثیر مستقیم و بسزایی در صنعت و تجارت دارد. عکسهایی که عکاسان صنعتی از تولیدات و خدمات شرکتها تهیه می کنند ارزش و اهمیت بسیاری در توسعه برند و افزایش فروش دارد. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی پس از تولید برای مدتها در رسانه های مختلف بارها و بارها استفاده می شوند که تاثیر مستقیم در برندسازی و رشد فروش دارند. هزینه های عکاسی در مقابل بازخورد عالی این رسانه اعدادی ناچیز هستند که با تاثیر بر فروش در کمترین زمان بازگشت سرمایه می شوند.
فاکتورهایی که در تعرفه هزینه عکاسی صنعتی دخیل هستند:
· جنس و متریال محصول:
محصولات مورد سفارش عکاسی صنعتی جنس های مختلفی دارند.
بعضی محصولات جنس و متریال مات دارند که نورپردازی و عکاسی آنها ساده تر است. اما سفارشاتی مثل عکاسی از شیرآلات، آینه و ظروف شیشه ای نورپردازی و ادیت ویژه ای می طلبند که هزینه عکاسی را بالا می برد.
· سایز محصول:
سایز محصولات هم به لحاظ نوع لنز، استفاده از فلاش های بیشتر و همچنین عکاسی در محل کارفرما در اعلام هزینه عکسها موثر است. هزینه عکاسی از دستگاه و ماشین آلات بزرگ که نیاز به تجهیزات بیشتر و با کیفت تر است بیشتر خواهد بود.
· وزن محصول:
وزن محصولات هم عامل دیگری است که در تعرفه عکاسی صنعتی تاثیرگذار است.
جابجایی و انتقال بعضی محصولات به استودیو عکس به دلیل وزن بالا ممکن نیست. در این شرایط عکسها در محل نگهداری محصول (انبار یا محل تولید) عکاسی شود که هزینه عکاسی را کمی بیشتر از حالت معمول می کند.
· تجهیزات عکاسی مورد استفاده:
عکاسی صنعتی محصولات با هدف های مختلفی انجام می شود.
گاهی این عکسها صرفا با هدف استفاده در فروشگاه های آنلاین و شبکه های اجتماعی تهیه می شوند که نیازی به دوربین های خیلی گران قیمت ندارد. اما گاهی این عکسها برای استفاده در کاتالوگ های چاپی، پوستر و یا حتی بیلبورد های عظیم تهیه می شوند که در این صورت نیاز به دوربین های گرانقیمت با رزولوشن بالا خواهد بود. کیفیت تجهیزات عکاسی یکی از عوامل تعیین تعرفه قیمت عکسهای صنعتی است.
· سطح ادیت و روتوش:
نوع ادیت در سفارشات مختلف هم متفاوت است.
بعضی محصولات ساختار و متریال تمیزتری برای ادیت دارند. اما بعضی محصولات به دلیل ماهیت و جنس ظاهر نیاز به اصلاح نواقص و روتوش و گاهی ایجاد جلوه های نرم افزاری دارند که باعث می شود هزینه عکاسی صنعتی کمی بالاتر اعلام شود.
· تعداد سفارش:
تعداد سفارشات هم یکی از فاکتورهای تعرفه هزینه عکاسی صنعتی است.
اعلام هزینه های عکاسی معمولا بر مبنای تعداد فریم مشخصی عکس است. اما بعضی سفارشات عکاسی از تعداد زیادی محصول برای قراردادن در فروشگاه های آنلاین است. در این شرایط قیمت پایه هر فریم بر مبنای تعداد تعدیل می شود.
قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چقدر است؟
عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی شاخهای از عکاسی حرفه ای و عکاسی تجاری هستند که در آنها از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد عکاسی می شود. عوامل موثر بر هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بسیار گوناگون است. با گسترش دنیای اینترنت و دیجیتال این نوع عکاسی اهمیت بیشتری پیدا کرده است و بر این اساس قیمت عکاسی تبلیغاتی مطابق تعرفه عکاسی تبلیغاتی روز به روز دچار تغییر میشود.
تعرفه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هر سال با سال دیگر متفاوت است. برای مثال مطابق تعرفه عکاسی صنعتی 1400، نرخ انواع موارد برای قیمت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی تعیین شده است و با توجه به شرایط کار و اصول فنی می توان نرخ دقیق تری برای قیمت عکاسی تبلیغاتی ارائه داد. از آنجایی که این سبک عکاسی شامل موارد گوناگونی می شود، تعرفه عکاسی صنعتی 1400نیز تمام این موارد را شامل شده است.
نوع مشاغلی که عکاسی برای آن انجام می شود نیز بر روی قیمت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی تاثیرگذار است. این مشاغل شامل عکاسی صنعتی آرایشی، مبلمان، غذا، عطر، زیورآلات، صنایع دستی، کافه و … می شود. در ادامه عوامل موثر بر هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را بررسی مورد بررسی قرار می دهیم.
مدت زمان عکاسی عامل موثر بر قیمت عکاسی تبلیغاتی
مطابق تعرفه عکاسی صنعتی 1400، اولین عاملی که بر هزینه عکاسی صنعتی و قیمت عکاسی تبلیغاتی تاثیر دارد، مدت زمانی است که عکاسی به طول میانجامد. در عکاسی صنعتی ممکن است عکاسی محصولات گاهی چندین روز زمان ببرد. برای مثال برای عکاسی از کارخانجات و فضاهای صنعتی، نشان دادن عظمت مجموعه و فضای بیرونی آن و سپس فضای داخلی و تجهیزات کارخانه زمان زیادی را لازم دارد که همین امر تاثیر به سزایی بر هزینه عکاسی صنعتی خواهد داشت. در بعضی حوزههای عکاسی تبلیغاتی نیز مانند عکاسی مد که به حضور مدل نیازمند است، احتمال دارد فرایند عکاسی تبلیغاتی چند روز به طول بینجامد و بر این اساس قیمت عکاسی تبلیغاتی نیز تغییر پیدا می کند.
تعداد فریم ها در تعرفه عکاسی صنعتی 1400
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تعداد فریم های عکاسی است. هرچه تعداد فریم بیشتری عکس بخواهید، هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هم بیشتر میشود. البته توجه داشته باشید که طبق تعرفه عکاسی صنعتی 1400، در عکاسی از برخی محصولات حداقل تعداد فریم مشخص شده است. برای مثال مطابق تعرفه عکاسی تبلیغاتی برای عکاسی تبلیغاتی مبلمان اداری و خانگی حداقل ۵ فریم باید عکاسی شود. همچنین در برخی از انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، مانند عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات، تعداد فریمها به محصول بستگی دارد و قیمت عکاسی تبلیغاتی نیز بر همین اساس تعیین می شود.
تاثیر تجهیزات عکاسی بر روی قیمت عکاسی تبلیغاتی
نقش تجهیزات عکاسی در تهیه عکس باکیفیت از محصولات و خدمات بسیار مهم است و همچنین از عوامل موثر بر هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محسوب می شود. برای مثال استفاده از هرکدام از لنزهای باز، لنزهایی با زوم مناسب، لنز ماکرو، رفلکتور، سان بلاک، سه پایه عکاسی، نورافکن، فلاش و همچنین تجهیزات مخصوص عکاسی هوایی مانند هلی شات به نوع عکاسی ارتباط دارد و می تواند بر هزینه عکاسی صنعتی و قیمت عکاسی تبلیغاتی تاثیر بگذارد. از طرفی تجهیزات عکاسی صنعتی در منزل و یا در لوکیشن مورد نظر شما، با تجهیزات آتلیه عکاسی صنعتی در تهران تفاوت دارد و همین امر تاثیر به سزایی بر هزینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی خواهد داشت.
چیدمان و فضاسازی
عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی هم در آتلیه عکاسی صنعتی انجام می شود و هم در لوکیشن مورد نظر مشتری. بر این اساس هزینه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی متفاوت خواهد بود. اگر به دنبال عکاسی صنعتی در محل یا عکاسی تبلیغاتی در منزل هستید، باید توجه داشته باشید که عکاسی از برخی از محصولات نیاز به چیدمان و فضاسازی دارد که این موضوع مطابق تعرفه عکاسی تبلیغاتی از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود. معمولا استفاده از زمینه سفید در لیست تعرفه عکاسی تبلیغاتی جزو ارزانها محسوب می شود، بنابراین اگر به دنبال عکاسی صنعتی با قیمت مناسب هستید می توانید درخواست عکاسی در زمینه سفید دهید.
در مواردی نیز لازم است از جزئیات محصول عکاسی شود که این امر نیز بر هزینه عکاسی تبلیغاتی اثرگذار است. همچنین درصورت نیاز به حضور مدل برای مثال برای عکاسی تبلیغاتی جواهرات، عکاسی تبلیغاتی زیورآلات، عکاسی صنعتی آرایشی، عکاسی تبلیغاتی کفش و عکاسی تبلیغاتی پوشاک، مطابق تعرفه عکاسی تبلیغاتی، هزینه عکاسی تبلیغاتی افزایش خواهد داشت.
تجربه کاری عکاس
تجربه و مهارت عکاس صنعتی و عکاس تبلیغاتی بر زیبا دیده شدن محصولات در عکاسی تاثیر زیادی دارد و بر این اساس از عوامل موثر بر هزینه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی محسوب می شود. برای مثال انتخاب نورپردازی مناسب، رعایت اصول هنری مانند چیدمان خلاقانه و ترکیب بندی، انتخاب زاویه مناسب محصول، اصلاح رنگ عکس، ادیت و روتوش عکس از جمله مهارتهایی است که هرچه عکاس در آنها توانمندتر باشد، به تبع آن هزینه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هم بیشتر خواهد بود.