پارکینسون در افراد کم سن هم بروز می‌کند

از سوی دیگر، از سوی دیگر، از سوی دیگر. در حال حاضر این بیماری مربوط به سنین پیری نیست و در افراد با سنین پایین‌تر نیز می‌کند.

پارکینسون در افراد کم سن هم بروز می‌کند

با توجه به وجود ۹ میلیون سالمند در کشور، میزان بروز پارکینسون بیشتر خواهد داشت. این بیماری به یک باره به وجود می‌آید و راه می‌افتد. معمولا در آقایان شایع تر است.

او گفت: اصلاح سبک زندگی در انجام این درمان است. . درصد غیر ژنتیکی است، اما علت اصلی مشخص نیست. مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، این است که وزارت بهداشت تا امروز آمار دقیقی از تعداد این بیماران دارد

امیرحسن حبیبی، فلوشیب اختلالات حرکتی گفت: درمان این بیماری شامل دارویی، جراحی و توانبخشی است. به بالا هزینه تامین داروی این افراد است. با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی داروها و با توجه به وجود داروهایی که نیمی از آنها ایرانی است، برخی از بیماران نسبت به هزینه ها و تأثیر بخشی آن واکنش متفاوتی دارند. آن را در دارو بودن و داشتن قیمت مناسب برای درخواست می‌کنند.

به حبیبی لرزش دست در حال حاضر، کندی در راه رفتن و حرکت و خندیدن از نشانه های بروز این بیم

او با تاکید بر پرهیز از ازدواج فامیلی به دلیل ریسک نشان دادن به پارکینسون، گفت بروز سکته های مغز و نرسیدن به مغز در تشخیص بیماری درمان است.

مهری سالاری، استاد مغز و اعصاب گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ هزار بیمار پارکینسون در کشور داشته باشند. هنوز آمار دقیقی در خصوص این بیماری در کشور نداریم.

این متخصص گفت: در هر کشوری نوع ژنتیک و تاثیر آن در بروز بیماری متفاوت است. بر اساس آخرین اخبار این بیماری در کشور‌های شرق آسیا بیشتر از اندازه دیده می‌شود. کاردرمانی و ورزش درمانی در مسیر درمان پارکینسون درمان هستند.

به گفته سالاری ضربه خوردن و ارتباط با سموم از جمله دلایل ابتلا به این بیماری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا