صدای گیربکس اتوماتیک 206

محتوای این مطلب پنهان

ایرادات گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ + تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

پژو ۲۰۶ در ایران چندین سال است که با گیربکس اتوماتیک هم به بازار عرضه میشود. ۲۰۶ های اتوماتیک به تیپ ۶ معروف اند و تنها در این تیپ با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه میشوند. در این مطلب سعی کرده ایم تا در مورد شایع ترین ایرادات گیربکس اتوماتیک 206 صحبت کنیم. در ادامه این مطلب همراه تعمیرگاه تهران گیربکس باشید.

مشکل تقه زدن یا ضربه زدن گیربکس

هنگامی که خودرو در ترافیک می ماند بخاطر درجا کردن خودرو، گیربکس گرم شده و صدای تقه زدن احساس میشود. این مشکل در پژو 206 و 207 با گیربکس اتوماتیک با تغییر دنده از حالت ایستاده به حالت حرکت وجود دارد. این مورد یکی از ایرادات بسیار شایع گیربکس های AL4 است که در 206 و 207 استفاده میشود. حتی گیربکس های فابریک و نو هم پس از مدتی چنین ایرادی را پیدا میکنند. هر چند این مشکل به سادگی قابل تعمیر بوده و به راحتی تعمیر میشود.

گاز هرز خوردن در تعویض دنده 1 به 2 هنگامی که گیربکس گرم است:

این مشکل نیز یکی از ایرادات فابریک گیربکس اتوماتیک 206 و 207 میباشد که با انجام دادن برخی از تغییرات به راحتی قابل حل شدن است.

تقه زدن در دنده عقب:

یکی دیگر از عیوب فابریک گیربکس های AL4 ضربه زدن در دنده عقب است که با تغییراتی در سیستم گیربکس حل می شود.

داغ کردن بیش از حد گیربکس اتوماتیک 206

یکی دیگراز ایرادات شایع گیربکس اتوماتیک پژو 206، داغ کردن گیربکس اتوماتیک آن میباشد. این اتفاق در تمامی گیربکس های اتوماتیک رخ میدهد. عامل اصلی تولید گرما در گیربکس اتوماتیک مبدل گشتاور یا Torque Convertor می باشد. روغن گیربکس توسط آب رادیاتور خنک میشود. در خودرو های پژو 206 با گیربکس های اتوماتیک توسط رادیاتوری کوچ خنک میشود.

این سیستم ضعیف خنک باعث میشود که روغن گیربکس خنک نشود و باعث عدم تعویض به موقع دنده می شود. این ایراد بیشتر در تیپ 4 پژو 206 از مدل های 1385 به پایین بیشتر دیده میشود. در مدل های 85 به بالا با تغییر سیستم کامپیوتری و تعویض رادیاتور با مدل بزرگ تر این ایراد تا حد بسیار زیادی حل شده است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 یکی از خدمات تخصصی تهران گیربکس می باشد. ما در مجموعه خود خدمات مختلفی را برای تعمیر گیربکس های اتوماتیک 206 انجام می دهیم. تمام سعی دست اندرکاران مجموعه تهران گیربکس  این است که خدمات خود را به بهترین شکل و با منصفانه ترین هزینه ممکن انجام دهند.

تمامی مهندسان تیم تهران گیربکس، از مهندسان دوره دیده در خارج از کشور هستند و به تمامی گیربکس های تسلط کامل دارند. از این رو میتوانید با خیالی آسوده تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 خود را به دست مهندسان ما بسپارید. تعمیرات گیربکس اتوماتیک 206 شامل خدماتی همچون :

تعمیرات تخصصی انواع گیربکس های اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک  در مجموعه تهران گیربکس، از جمله خدمات تخصصی ارائه شده توسط مجموعه بوده که زیر نظر متخصصان و تعمیرکاران زبده صورت میگیرد. همانطور که میدانید گیربکس وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. از این رو سیستمی بسیار حیاتی برای خودرو محسوب شده و اگر این سیستم دچار نقص شود، خودرو از حرکت باز می ایستد.

بنابراین رسیدگی و سرویس گیربکس اتوماتیک امری حیاتی محسوب میشود. گیربکس اتوماتیک نسبت به گیربکس های دستی حساس تر بوده و از این رو رسیدگی و سرویس و تعمیر آنها باید در الویت شما باشد. مجموعه تهران گیربکس با سالها سابقه در زمینه تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک خودرو های خارجی از برند های مرسدس بنز، بی ام و، پورشه، بورگوارد، پژو، رنو، سیتروئن، فیات، مزدا، تویوتا، هوندا، میتسوبیشی، لکسوس، آلفارومئو، لیفان، جک، برلیانس، هایما، هن تنگ، بسترن، سوزوکی، چری، ام وی ام، بی وای دی، بایک، هیوندای، کیا، ولوو و سایر خودرو های خارجی، جهت تعمیرات در خدمت شما عزیزان میباشد.

شما میتوانید برای تعیین وقت تعمیرات گیربکس اتوماتیک خودروی خود با کارشناس تعمیر ما تماس گرفته و پس از هماهنگی های لازم، جهت مراجعه حضوری تشریف بیاورید. اطلاعات تکمیلی نیز در سایت mycertifiedservice موجود می باشد.

مشخصات فنی 206 اتوماتیک

خودروهای اتوماتیک نسبت به خودروهای دستی از گیربکس‌های حساس‌تری برخوردارند. بنابراین مسئله تعمیر گیربکس پژو 206 اتوماتیک و همچنین نگهداری و سرویس در مورد آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. گیربکس 206 اتوماتیک AL4 از گیربکس‌های متوسط بوده که می‌تواند کارکرد مفیدی داشته باشد، به شرطی که نگهداری از گیربکس 206 جدی گرفته شود.

گیربکس AL4

در سال 1999 خودروسازی فرانسوی PSA (انجمن پژو سیتروئن)، همراه با شرکت رنوی فرانسه، گیربکس 4سرعته اتوماتیک را در سری DP0 (she – AL4) تولید کردند. این گیربکس به شکل عرضی و 5 دنده‌ای برای دیفرانسیل جلو و موتورهای 1.4 تا 2 لیتری طراحی شده است. این گیربکس دارای چهار دنده رو به جلو و یک دنده رو به عقب به شرح زیر است:

گیربکس اتوماتیک AL4-DP0 از طراحی ساده و معمولی برخوردار است و همین مسئله باعث شده قیمت 206 اتوماتیک چندان تحت تاثیر آن قرار نگیرد.

دلایل عمده تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک AL4

تعمیر گیربکس پژو 206 اتوماتیک AL4 مانند سایر خودروها اهمیت دارد و باید زیر نظر افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود. پیش از بررسی دلایل تعمیر گیربکس اتوماتیک، بهتر است ابتدا با کارکرد گیربکس آشنا شوید. جعبه دنده یا گیربکس در خودرو مسئول موارد زیر است:

تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک AL4 می‌تواند به دلایل مختلفی ضرورت پیدا کند. با این وجود، برخی از دلایل از عمومیت بیشتری برخوردارند.

نشت روغن گیربکس اتوماتیک

روغن گیربکس اتوماتیک قطعات متحرک خودرو را روغن‌کاری می‌کند. وجود نشتی روغن گیربکس می‌تواند بر عملکرد گیربکس تاثیر داشته باشد. زمانی که سطح روغن از حد مجاز افت می‌کند، روغن‌کاری قطعات با مشکل مواجه می‌شود. برای بررسی وضعیت روغن گیربکس، باید میزان سطح آن را تست کنید.

تست میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک ساده است. کافی است خودرو را روی زمین هموار پارک کنید، کاپوت را بالا بزنید و روغن گیربکس را چک کنید. اگر همه چیز خوب باشد، روغن گیربکس به رنگ قرمز شفاف و روشن با بوی شیرین خواهد بود. اگر تیره به نظر می‌رسد، بوی سوختگی می‌دهد یا سطح آن پایین است، یعنی نیاز به تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک دارید.

نمی‌توانم دنده عوض کنم

تعویض نشدن دنده نیز یکی دیگر از مشکلات مربوط به گیربکس اتوماتیک است. در این حالت ممکن است مشکل مربوط به سطح روغن(پایین بودن سطح روغن) یا اختلال در ECU باشد.

تولید صدای اضافه

به‌عنوان یک قانون کلی، هر صدای غیرعادی که از گیربکس شنیده می‌شود، نیاز به توجه دارد. گیربکس‌ها دارای قطعات متحرک زیادی هستند و بروز مشکل در این قطعات با تولید صدای اضافه همراه خواهد بود.

لرزیدن خودرو

لرزش دنده یکی از احساسات ناخوشایندی است که ممکن است هر راننده‌ای آن را تجربه کند. این لرزش مانند زمانی است که یک فرد آماتور برای اولین بار رانندگی می‌کند. لرزش دنده مستقیماً به گیربکس ارتباط دارد و باید در اسرع وقت بررسی شود.

بوی سوختگی

در گیربکس اتوماتیک با این همه قطعات متحرک و مایعات قابل احتراق، بوی سوختگی هرگز نشانه خوبی نیست. سوختگی روغن گیربکس اتوماتیک به علت گرم شدن بیش از حد گیربکس اتفاق می‌افتد. دلیل این موضوع می‌تواند موارد زیر باشد:

شتاب پایین

اگر خودروی شما در سرعت‌گیری مجدد بعد از توقف یا در سرعت‌گیری برای تعویض دنده مشکل دارد، با شتاب کند مواجه است و این موضوع نیاز به بررسی دارد.

روشن شدن نمایشگر S و *

وقتی نشانگرهای Sport و Snow(S&*) روشن شوند و با صدای بوق اخطار همراه باشند، با مشکل جدی در عملکرد گیربکس مواجه هستیم و نیاز به تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک AL4 داریم. علل مختلفی برای روشن شدن این دو نشانگر ذکر شده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پنج دلیل آخر چندان شایع نیست و در موارد بسیار نادری اتفاق می‌افتد.

تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک در تهران گیربکس

تهران گیربکس، تعمیرگاه مجهز و با سابقه ای است که خدمات تعمیر تخصصی گیربکس را برای مشتریان انجام می‌کند. در این مجموعه، تکنسین های حرفه‌ای با سابقه کاری بالا اقدام به تعمیر گیربکس پژو 206 اتوماتیک خودرو می‌کنند. تهران گیربکس، تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک را تا 20 هزار کیلومتر یا یکسال ضمانت می‌کند. از این رو مشتریان می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی تعمیر خودروهای خود را به این مرکز بسپارند.

بطور کلی گیربکس AL4 یکی از برندهای معروف و معتبر در میان انواع گیربکس‌های اتوماتیک است. این گیربکس تولید شرکت رنوی فرانسه بوده و به شکل چهار سرعته به بازار عرضه می‌شود. نگهداری 206 اتوماتیک از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و نیاز به سرویس و نگهداری دوره‌ای دارد.

علت بروز صداهای غیر عادی در ماشین چیست؟

اگر در حین رانندگی احساس کردید صدای صوت قطار شنیده می شود، به این معنی نیست که شما به ایستگاه قطاری نزدیک شده اید بلکه تسمه ماشین شما شل شده است. از گیربکس صدای غیر عادی شنیده می شودگاهی این صدا و دیگر صداهای غیر عادی در خودروی شما آنقدر طبیعی جلوه می کنند که ممکن است دچار اشتباه شوید. مثلا فکر کنید باران می بارد یا فردی در نزدیکی شما در حال کار کردن با آبمیوه گیری است. گاهی خودروها صداهای نامتعارفی از خود بروز می دهند که قطعا بی دلیل نیست.از گیربکس صدای غیر عادی شنیده می شود

وظیفه گیربکس خودرو چیست ؟

گیربکس خودرو در واقع یک تناسب بین سرعت موتور و سرعت چرخ های خودرو برقرار میکند . گیربکس خودرو در واقع یکی از اعضای اصلی خانواده خودرو بشمار میرود . بررسی مستقیم و مراقبت از گیربکس خودرو به تنهایی برای یک راننده کار سختی است . تنها در یک تعمیرگاه و یا توسط یک مکانیک سیار باید این بررسی ها صورت گیرد . اما مواردی وجود دارد که شما با رعایت آن میتوانید برای حفظ سلامت گیربکس خودرو و قدم های مثبتی بردارید .

صدای خر خر کردن

خرابی دنده های گیربکس و ناهماهنگی در جابه جایی نیرو بین چرخ دنده های گیربکس از دلایل شنیدن صدای گرفتن آب هویج در ناحیه گیربکس است. شنیدن صدای آبمیوه گیری بیشتر حین تعویض دنده به گوش می رسد. توجه داشته باشید؛ در خودروهایی که دیفرانسیل در جلو است، به دلیل یکپارچه گی گیربکس و دیفرانسیل، صدا کمی متفاوت تر می شود.از گیربکس صدای غیر عادی شنیده می شود

صدایی شبیه به برخورد و سایش دو جسم فلزی

این صدا معمولا با فشردن پدال ترمز شنیده می شود. اصطکاک قسمت گوشتی لنت با دیسک ترمز چرخ موجب توقف خودرو می شود. به مرور زمان وقتی این قسمت گوشتی تمام می شود، دیسک ترمز چرخ با قسمت فلزی لنت ترمز درگیر می شود. تعمیرکاران در چنین مواقعی می گویند: « لنت تمام کرده اید». در حال حاضر بیشتر لنت ها از جنس سرامیک هستند.گاهی اوقات ممکن است در حال حرکت و بدون گرفتن ترمز این صدا را بشنوید پس به یاد داشته باشید در چنین حالتی لنت ترمز شما تمام شده و باید تعویض گردد.

صدای جیغ یا صوت

صدایی شبیه به صوت قطار یا سنگ فرز؛ این صدا معمولا از پیشرانه خودرو شنیده می شود و مربوط به تسمه است. تنظیم نبودن تسمه یا بروز ایراد در قطعات وابسته به تسمه مثل تسمه سفت کن باعث ایجاد این صدا می شود.از گیربکس صدای غیر عادی شنیده می شود این صدا می تواند مربوط به هر کدام از تسمه ها باشد؛ تسمه دینام، تسمه مارپیچ و …

صدای صوت کشیدن

اگر هنگام دور زدن خودرو یا چرخاندن فرمان به چپ یا راست، صدایی مانند صوت یا ناله از قسمت موتور شنیدید، «پمپ هیدرولیک فرمان» شما خراب شده است. سفت شدن فرمان از علائم دیگر ایراد در این قطعه است چرا که موجب کمتر جابه جا شدن روغن هیدرولیک در سیستم فرمان می شود.

بعضا پیش آمده است که تعویض روغن فرمان موجب از بین رفتن این صدا شده است. پس قبل از هر کاری ابتدا این کار را کنید و اگر باز هم صدا شنیدید، اقدام به تعویض پمپ روغن هیدرولیک کنید. استفاده از روغن های غیر استاندارد و فرسوده شدن بر اثر کارکرد طولانی، از دلایل خرابی پمپ هیدرولیک فرمان است.

صدای تلق تلق

شنیدن هر صدایی شبیه به تلق تلق خصوصا هنگام عبور از دست انداز، مانع و چاله های خیابانی مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی است. در این مواقع تنها تعمیرکاران خودرو می توانند تشخیص بدهند که صدا دقیقا مربوط به کدام ناحیه و کدام قطعه است.از گیربکس صدای غیر عادی شنیده می شود

صداهای ضربه ای از ناحیه موتور خودرو

شنیدن صداهایی شبیه به تاپ تاپ یا ضربه ی چکش به جسمی سخت از جمله صداهایی است که از قسمت موتور خودرو به گوش می رسد. به طور کلی شنیدن چنین صداهایی ناشی از عملکرد نادرست قطعات در سیستم موتور خودرو است. مثلا نارسایی در کوئل موتور باعث شنیدن صدای پق پق می شود. حواستان باشد شنیدن صداهای غیرعادی از این قسمت را شوخی نگیرید و سریعا به متخصصین مراجعه کنید.

چگونه غیر مستقیم گیربکس خودرو را چک کنیم ؟

    تعویض به موقع روغن گیربکس

    استفاده بهینه از صفحه کلاچ

    رانندگی صحیح

    چک کردن آب بندی گیربکس

    موارد کلیدی دیگر مربوط به نگهداری خودرو

    مشکلات گیربکس ماشین

چرا کلاچ به راحتی پایین می رود ولی دنده ها عوض نمی شوند؟

 اگر چنانچه پدال کلاچ را فشار می دهید و پدال به کف خودرو می رسد. با اینکه پدال به کف خودرو رسیده است ولی شما هنوز نمی توانید دنده را عوض کنید میتوانید برای کشف دلیل آن موارد زیر را بررسی کنید .

تعمیر گیربکس را به متخصصش بسپار

نیاز به تعمیر گیربکس یکی از مواردیست که هر راننده حرفه‌­ای حداقل یک بار با آن مواجه شده است. تعمیر گیربکس 206، تعمیر گیربکس پژو، تعمیر گیربکس پراید و یا هر ماشین دیگری، به واسطه وظیفه مهم آن در خودرو‌ها اهمیت بالایی دارد. گیربکس، در واقع بخشی اصلی در سیستم انتقال قدرت خودروست که اگر به درستی عمل نکند، حرکت خودرو را با مشکل مواجه خواهد کرد.از گیربکس صدای غیر عادی شنیده می شود.

منبع مقاله: تعمیر گیربکس اتومات 206

خروج از نسخه موبایل