۷۲۰۰ بوشهری در صندوق بیماران خاص بیمه سلامت نشان‌دار شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، داراب بارگاهی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۷ نوع بیماری در صندوق بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و نادر پوشش داده می‌شود.

وی افزود: ۶۷ نوع دارو فاقد پوشش بیمه‌ای شامل داروهای بیماران دیابتی، متابولیک، قلبی، عروقی و پرفشاری خون، سیستیک فیبروزیس، اس‌ام‌ای، بیماران سرطانی و مبتلا به هپاتیت c تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون بیش از هفت هزار و ۲۰۰ بیمار استان بوشهر در صندوق بیماران خاص بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند.

وی با اشاره به بیماری‌هایی که تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص بیمه سلامت قرار دارد، گفت: ۵۱ بسته خدمتی در این حوزه فعال شده که با توجه به نوع بیماری متفاوت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: این بسته‌های خدمتی شامل بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کد خدمتی است.

بارگاهی از پوشش بیمه‌ای ۶۷ قلم دارو در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد و خاطرنشان کرد: از زمان تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت استان بوشهر تاکنون ۲۲ میلیارد تومان هزینه بیماران این حوزه در استان بوشهر پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه امسال تاکنون ۲۲ میلیارد تومان هزینه بیماران تحت پوشش بیمه سلامت به داروخانه‌های استان بوشهر در قالب طرح دارویار و یارانه دارویی پرداخت شده است.

خروج از نسخه موبایل