سلامت و دانش

۵ نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند

طبق اسکای نیوز ، 2019-2020 با یکی از بدترین فصول بیماری های آنفلوانزا در دهه های اخیر پر شده است. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، از 10 تا 25000 نفر از 19 تا 26 میلیون نفری که از ماه اکتبر به آنفلوانزا آلوده شده اند ، فوت کرده اند.

این گزارش پنج نوع آنفولانزا را شناسایی می کند که خطرناک تر از “تاج” در تاریخ است:

1- آنفولانزای اسپانیایی

بین سالهای 1918 و 1919 ، جهان شاهد یک اپیدمی معروف به “آنفولانزای اسپانیایی” بود که به شدت شدیدترین اپیدمی در تاریخ ناشی از ویروس H1N1 بود. طبق مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده ، شیوع این بیماری 500 میلیون نفر تخمین زده شده است ، به این معنی که یک سوم جمعیت جهان به ویروس خطرناک آلوده شده و بین 50 تا 100 میلیون نفر کشته شده است.

فقط در ایالات متحده ، 675،000 مرگ گزارش شده است. این اپیدمی ممکن است به مکان های دوردست و ارتش های آلوده جنگ جهانی اول گسترش یافته باشد. علاوه بر این ، در آن زمان هیچ واکسنی وجود نداشت که از شیوع ویروس جلوگیری کند و آنها فقط باید دستان خود را بشویند و از اجتماعات عمومی جلوگیری کنند.

2-آنفولانزای روسی

در سال 1889 ، آنفولانزای روسی در این کشور به ویژه در شهر سن پترزبورگ شیوع یافت ، اما به سرعت در سراسر اروپا و جهان شیوع یافت. این اپیدمی در آن زمان یکی از اولین روزنامه های مطبوعاتی بود و روزنامه ها توانستند در مورد شیوع محلی این بیماری صحبت کنند و اوضاع را با دیگر کشورهای دور بحث کنند.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که برای کرونا مضر است

3-آنفلوانزای آسیایی

ویروس آنفلوانزای H2N2 اولین بار در فوریه 1957 در سنگاپور ظاهر شد و به آنفلوانزای آسیایی معروف شد. از آن زمان به چین گسترش یافته است ، تقریباً 1.1 میلیون مرگ در سراسر جهان ، از جمله حدود 116000 مورد در ایالات متحده ، ثبت شده است.

این ویروس بیشتر در کودکان ، افراد مسن و زنان باردار دیده می شد و اگرچه یک اپیدمی کشنده بود که باعث کشته شدن بسیاری شد ، اما تا سال 1958 که واکسن تولید و در دسترس قرار گرفت ، ادامه داشت.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که برای کرونا مضر است

4- آنفولانزای هنگ کنگ

در سال 1968 ، ویروس H3N2 به آنفولانزای هنگ کنگ معروف شد و تا دهه 1970 ادامه داشت. تصور می شود این ویروس جهش یافته و به نوعی آنفلوانزا تبدیل شده است که در سال 1957 با تغییر ناگهانی ویروس های سطحی به ثبت رسید.

از آنجا که افراد در برابر این ویروس ها محافظت نمی شوند ، این عامل منجر به گسترش سریع بیماری همه گیر شده است. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر جهان در این اپیدمی جان خود را از دست دادند ، از جمله 100000 نفر در ایالات متحده.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که برای کرونا مضر است

ویروس H1N1 (آنفلوانزای مرغی)

در سال 2009 ، سویه جدیدی از ویروس به نام H1N1 در ایالات متحده ظاهر شد و از ابتدا به عنوان آنفولانزای مرغی شناخته می شود و به سرعت بیش از 500000 نفر را در سراسر جهان آلوده می کند. از آنجا که ویروس متفاوتی نسبت به ویروس های دیگر H1N1 بود ، تا زمان اوج گرفتن بیماری ، هیچ واکسن آرام بخشی ارائه نشده بود.

5 نوع خطرناک آنفولانزا در تاریخ که برای کرونا مضر است

دکمه بازگشت به بالا