سلامت و دانش

۴۰ درصد دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به آموزش مجازی دسترسی ندارند

40٪ دانش آموزان با نیازهای ویژه به آموزش مجازی دسترسی ندارندبه گزارش شفاف ، جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری به مناسبت هفته معلولیت دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص آنها باید زمان بیشتری را برای این دانش آموزان صرف کنیم. زیرا اگر ما به آنها آموزش ندهیم ، آسیب آنها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستم جهانی نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی حساس است و در این شرایط باید مأموریت های وزارت آموزش و پرورش ، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت در این مجموعه انجام شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی توجه به نیاز دانش آموزان نیاز به آموزش بیشتر برای حضور در شریان کرونا را مورد توجه قرار داد. در حالی که در بین دانشجویان با نیازهای ویژه این رقم به 40 درصد می رسد.

حسینی افزود: امسال تعدادی برنامه از نظر کمی و کیفی تدوین کرده ایم و فعالیتهایمان از 2 به 46 برنامه رسیده است ؛ در سالهای گذشته برنامه های ما سه زیر سیستم سند تحول را تحت پوشش قرار داده بود و اکنون شش زیر سیستم را تحت پوشش قرار داده که 65 درصد آنها خلاقانه.

انطباق 1066 مدرسه با نیاز دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی تا پایان سال

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به وجود 1060 مدرسه برای دانش آموزان استثنایی گفت: برای برخی از گروه ها مدرسه ویژه ای مانند 24 مدرسه شبانه روزی ما ساخته شده است.

وی افزود: 26 مدرسه برای معلولان جسمی و جسمی و 5 مدرسه برای ناشنوایان وجود دارد ، علاوه بر این 250 مدرسه پشتیبانی و 3000 مدرسه فراگیر برای اجرای طرح تلفیقی داریم.

وی با اشاره به مناسب سازی حسینی یا مدارس میزبان گفت: “25 مدرسه با نوسازی مدارس مناسب سازی شده اند و تا پایان امسال 50 مدرسه به این آمار اضافه می شوند.” علاوه بر این ، 1066 مدرسه با نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی سازگار شده اند.

تکمیل /

دکمه بازگشت به بالا